Dierenfoto's 2007

Gesloten
Gebruikersavatar
Marcel Nikk'n
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-05-2007 22:51
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

07-07-2007 19:54

vanmiddag weer even oppad geweest. met als resultaat,... 2x moeten stoppen en huis waards keren omdat m'n baterijen leeg waren en ik geen andere bij me had :oops: dusja veel is het niet maar wel netjes, als zeg ik het zelf :)

Afbeelding
Jagende ruisvoorns

Afbeelding
Aalscholver die langs de kant zat te rusten

Afbeelding
Libel die verstoppertje wilden spelen
---] B.F.P. Baits, Baits from a Deeper Level[---
Gebruikersavatar
Marcel Nikk'n
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-05-2007 22:51
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

07-07-2007 19:56

@ Gideon;

Die foto's zijn echt geniaal 8)
zeker die zwaluw :D
---] B.F.P. Baits, Baits from a Deeper Level[---
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

08-07-2007 01:16

@bagt: Wat een gigantische scherpte telkens weer!!! Hele mooie foto's!
Bernard Holtkamp

08-07-2007 11:36

Van harte dan 8)

Doe ik er een **** bij.
Zat verweg en er zat ook nog eens 15 meter water tussen ons dus vandaar dat hij niet heel groot is.

Afbeelding

En **** staat voor???

Nog een stel erg jonge ooievaars

Afbeelding
En franca zal wel weten waar ik deze nam :wink:

En de haas nog een keer.
Afbeelding
Bernard Holtkamp

08-07-2007 11:44

Jij bent geslaagd voor de test 8)
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

09-07-2007 13:49

Hoi Bart.

Mooie platen weer. :wink:

Franca.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

09-07-2007 22:29

b j van houten schreef:2 plaatjes van heden ochtend.
Beide in RAW geschoten en minimale bewerking er op los gelaten,geen USM toegepast.

Afbeelding

De witte streep die te zien is komt door de schrikdraad die daar loopt,ik weet dat het hinderlijk is en daarom een 2e maar gecropte versie.
Afbeelding

En weer eens een reigertje,een juvenal.

Afbeelding


Als er geen USm is toegepast hier dan verkracht imageshack behoorlijk die platen... Al die kartelinkjes op de randen zeker bij die reiger :cry: :-? En ik weet zeker dat het niet aan m'n gecalibreerde Lacie ligt...
Tinypic even proberen :wink:
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

09-07-2007 23:17

Ben toch bang dat het er wel aan ligt. Bij mij is niets te zien!
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

09-07-2007 23:21

Tibor Peters schreef:Ben toch bang dat het er wel aan ligt. Bij mij is niets te zien!


Ik denk het niet Tibor 8)
Bernard Holtkamp

10-07-2007 07:38

Komt door imageshack ryan.
Werk zelf met een samsung syncmaster 215TW en heb daar totaal geen last van.
Ik kan ze nu wel op mijn home page zetten maar die gaat zeer snel off line als er te veel mensen kijken.

Deze staat bv op eos: KLIK

Groot verschil toch he?
En ja er zit verschil in beide platen,zoals je weet mag je op eos niet groter dan 900x900 gaan en heb ik iets moeten snijden maar verder geen verschil in bewerking.

Gr Bart
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

10-07-2007 10:58

beestjes op vakantie..

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-07-2007 10:39

Even verplaatst:

Frank bosman schreef:Afgelopen maandag met de heren modereters Rick en Bas op pad geweest. De missie was een foto van een zandhagedis en een zwarte stern! We zijn de hele dag op pad geweest met een enorm geslaagd resultaat en veel gezelligheid uiteraard.

Missie 1 leek eerst te floppen maar....

eerst kwamen we een paar gladde slangen tegen, die ons net te vlot af waren! zie resultaat...

Afbeelding

Op de terugweg liepen we er bijna overheen, deze leek speciaal voor ons te poseren!

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de speurtocht naar de hagedissen nog wat mooie eikenpages gespot.

Afbeelding

Afbeelding

Ook libellen zaten er volop, grote keizerlibel

Afbeelding

De rest volgt 8)
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

11-07-2007 12:54

Waar blijven die van jouw Rick :roll:

Ik ben benieuwd naar het resultaat van jouw en Bas!
beetje bij beetje
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

11-07-2007 13:12

Komt eraan, Frank. Van Rick heb ik er 1 gezien die op anderhalve centimeter is genomen. Verbazingwekkend :o Die met de tele zijn ook aardig gelukt, toen ie net in een S-bocht zat.

Gisteren hier in de buurt op pad geweest. Op 1 avond: buizerd vlak voor de camera, daarna een bonte specht en nog een ijsvogeltje gezien ook. Daar ga ik flink achteraan de komende dagen. Het lijkt een vaste bewoner van de plas...

O ja, hier in de duinen zitten ook zandhagedissen :wink:

groetjes,

Bas

P.s. Rick, die foto is klaar, check je mail ff.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-07-2007 13:23

Ja, had hem gezien Bas. Bedankt! Super!

Nou, hier dus mijn versie van de Zandhagedis op 640 bij 640. Verkleind door Imageshack, kan niet anders vanaf deze pc.

Afbeelding

Rest volgt nog, vanaf thuis.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-07-2007 18:30

8)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

11-07-2007 20:33

O ja, ik heb ze in één keer verkleind naar 640 pixels. Doe je dat in stappen, dan hou je ook weer een veel beter resultaat over.

Een stel visdiefjes van afgelopen weekend. Ook weer met de 300 mm, iets gecropt.

Afbeelding

Groetjes,

Bas
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

11-07-2007 22:02

Die eerste is mooi geworden Bas zoals die hagedis net zijn staart ff krom legt. Volgens mij mocht ie jouw wel! Die visdiefjes zijn ook erg strak.

Zo doet die Rick dat met zijn macrolens de bruut!
Afbeelding

deze foto's zijn tijdens het middagdeel genomen, toen gingen we voor de zwarte sterns althans Bas en Rick, ik heb me bij de macro's gehouden (wegens gebrek aan materiaal :cry: )

Mijn beste poging met 100 mm macro :D
Afbeelding

een kever die eerst niet mee wilde werken ...
Afbeelding

helaas niet zo scherp maar wel een leuke soort voor de macro een grote roodoogjuffer
Afbeelding

een gewone pantserjuffer
Afbeelding

En een topper als afsluiter van de dag, de kleine vuurvlinder!
Afbeelding
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-07-2007 08:16

Die mestkever heb je er toch nog strak opgekregen Frank! :wink:

Hier nog effe 2 van maandag:

Jonge Bruine Kikker (deze is ongeveer 2 cm groot):
Afbeelding

En een close up van de Grote Keizerlibel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

12-07-2007 08:33

Rick erg gaaf zo'n macro lens! mooie foto's mannen!

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

12-07-2007 16:18

Hier ook nog 2 fotootjes van mijn kant.
Helaas wat kwaliteit/scherpte verloren door het uploaden maarja.

Als eerst een Naaktslak op de onthaakmat:

Afbeelding

En als 2e een zeer klein kikkertje die we massaal tegenkwamen op de terugweg van het voeren :lol: Viel me ook op hoe goed gecamoufleerd deze beestjes zijn! Gelukkig srong hij niet weg dus kon ik lekker dichtbij komen met de lens voor een macro shot 8)

Afbeelding

Hoe kan ik trouwens de volgende keer zo'n slak in het geheel scherp krijgen? Kan dit door mn AF op Multi of Area te zetten i.p.v. Center? Of door mn Photometry of Sharpness te veranderen of iets geheel anders?

Grt,

Mathieu
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

12-07-2007 22:56

Het uitje met Rick en Frank vraagt om een wat uitgebreider verslag dan die hiervoor. Die heb ik verwijderd.
De liefde voor de natuur en dan vooral het niet zichtbare, bracht ons met de camera's in de achterhoek. Die hobby uitt zich niet alleen in het vissen, maar vooral in de fotografie. Dat laatste lijkt voor mij steeds meer de voorkeur te krijgen. Het geeft een enorme voldoening om iets zichtbaar te maken waar zovele mensen aan voorbij rijden of lopen. Rick en Frank hebben een onwaarschijnlijke weet van allerlei dieren die daar in de bossen, heide, op, in en aan het water leven. Zij hebben er dan ook voor geleerd. Een uitnodiging om, samen met Frank, een aantal kleine zeldzaamheden op foto vast te leggen wees ik natuurlijk niet van de hand.
Kende ik voorheen slechts het onderscheid: vogel, vlinder, reptiel, slang, boom, struik, plant, blijkt dat daar toch nog vele soorten in zijn. Veel geleerd dus! Toch voel je je dan eventjes een absolute leek op natuurgebied als je met deze lui op stap bent. Die gasten kennen zowat alle namen van alles wat maar groeit of een ademhaling heeft, onvoorstelbaar. Kijken is ook zoiets. Schat je jezelf daarin tamelijk hoog in, omdat je denkt een geoefend oog te hebben door het vissen, ehhh vergeet het maar, ik in ieder geval.

Eerst wat gespeeld met de macrolens van Nancy die ik ook af en toe mag gebruiken 8)

Frank wees me erop dat dit een eikenpage is
Afbeelding

Deze griezel is een gewone vlieg
Afbeelding

Hommels zien er van dichtbij een stuk vriendelijker uit
Afbeelding

Nogmaals de eikenpage
Afbeelding

Waar we voor gekomen waren, de zandhagedis! Nadat Frank een aantal goed gecamoufleerd gladde slangen had gevonden (bijna onmogelijk te zien met die schutkleuren) en we slechts enkele vluchtende hagedissen vaag hadden gezien, leek het niet meer te gaan lukken om een Kawasaki-groen mannetje te gaan vinden. Op de valreep zag Frank er één zitten. Door het bosje groen ernaast was ook deze nauwelijks zichtbaar als je hem niet wist te zitten.
Afbeelding

Die hierboven nam ik nog met de macro. Omdat ik niet dichbij genoeg zat en een fraaiere hoek kon maken met de tele, heb ik die erop gezet. Het is altijd beter om met een vertrouwde lens te werken dan met één die je niet kent, maar eigelijk voor het doel beter geschikt is.

We hadden tijd zat voor dit soort acties. De hagedis bleef gewoon zitten, ook nadat Rick zijn macrolens zowat in zijn strot duwde. Je kunt maar mazzel hebben. Ik had duidelijk het geluk dat het diertje heel eventjes nog wat beter in de houding ging zitten voor de camera. Deze fraaie S-bocht was echt perfect voor de compositie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens ben ik nog even doorgegaan met de tele in het bos
Afbeelding

In de middag zijn we onder leiding van Rick naar een fraai rivielandschap vertrokken voor de zwarte sterns. Het gaat hier om jonge vogels die nog door de ouders worden gevoed.
Afbeelding

Helaas kwamen de vogels maar niet in de buurt. Deze spiegelkarper wel.
Afbeelding

De sterns bleven hun jongen voeden, wat wel heel erg mooi was om te zien. Naarmate de tijd verstreek werden het er steeds minder. Dit jong krijgt een libelle in zijn snavel geduwd.
Afbeelding


Op de terugweg kwamen we nog vele dieren tegen. Frank gaat hier in de (macro)houding voor zijn vurig gewenste kleine vuurvlinder.
Afbeelding

Op het laatst nog wat gespeeld met de macro
Afbeelding

Al met al was dit een geweldige dag. Veel geleerd en bovenal weer meer waardering voor de natuur in Nederland gekregen!

Groetjes,

Bas
Laatst gewijzigd door Bas B. op 11-08-2007 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Bernard Holtkamp

13-07-2007 07:48

Heren macronisten julie worden bedankt :evil:
Na het bekijken van julie foto's ben ik tot de conclusie gekomen dat er bij mij dus ook een macro moet komen.

@bas: ze zien er zeer goed uit hoor maar ik wil wel 1 ding kwijt over de hagedisjes.
Bij de meeste vind ik de omgeving waar ze in ziten een beetje te veel aanwezig,het vraagt een beetje te veel aandacht die takjes.
De close up is in deze reeks gewoon de beste.

Ik zie dat julie allemaal uit de hand schieten,al eens gedacht aan een mini statief?


Bagt
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

13-07-2007 12:49

Erg mooi Bas,
Bedankt voor alle complimenten! Het was voor mij ook erg leuk om jouw van alles bij te brengen over de natuur. Jij hebt mij weer odingen bijgeleerd over fotografie. Veel mensen krijgen daardoor, zoals jij ook al schetst, meer waardering voor hetgeen wat ze zien. Ik had trouwens niet gezien dat jij me op de foto hebt gezet!

Bart,

Misschien is een mini statief wel een optie, het is wel lastig omdat de meeste beestjes niet zo lang stil blijven zitten. Wat betreft de hagedissen was het alleen al bruut om ze uberhaupt op de foto te krijgen en zo dichtbij te zien!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

13-07-2007 14:26

Heel mooi allemaal, er zijn er hier duidelijk enkele die het macrovirus aardig te pakken hebben, ben het zelf een tijd uit het oog verloren maar sinds een tijdje gaat de macro ook weer regelmatig mee de tas in, macro is gewoon heel erg leuk om te doen, en vooral plots wordt er heel veel intressant tijdens een wandelingetje !
Statief is naar mijn ervaring handig s’morgens vroeg wanneer de insecten nog inactief zijn en zich zitten op te warmen, later op de dag wordt het moeilijker en moeilijker dan. Veel hangt ook af van de lens, met m’n 60mm gebruik ik vrijwel nooit statief, met de 150 veel meer omdat je bij kleine diafragma’s de boel niet meer stil krijgt.
Gesloten