hulp gevraagd bij keuze 1 e digitale reflex camera

Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-08-2006 00:09

Aloha heren experts
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera.
Wel heb ik enige haast...een familielied gaat 1 sept naar de USA en hier liggen de prijzen van sommigen merken flink lager :roll:
Hieronder mijn lijstje waar het e.e.a. aan moet voldoen.
in fat mijn vragen wat ik niet hebt kunnen vinden op de sites her en der

mijn keuze spits zich toe tot de volgende:

Canon 350 D (Nadeel geen anti-stof systeem in body, enkel in de lens...hoe zwaar moet ik dit meewegen in mijn keuzes?)
Nikon D50 , prijstechnisch erg interresant, enkel grote nadeel dat er geen afstandsbediening bijgekocht kan worden?
Nikon D70 S, prijstechnisch ook erg interresant..maar hoe zit het met de afstandsbediening
Olympus E330, nadeel ?? beeldverhouding 4:3 , is w.s net zo duur als de canon 350 D en de sony dslr, voordeel kantelbaar schermpje!, valt w.s af qua keuze.
Sony DSLR (alpha) , helaas is deze t.o.v. de canon 350 d duur geprijsd in de USA en valt w.s daardoor af. (of ik wacht nog ff een jaartje :D )

Waar moet mijn nieuwe camera aan voldoen?

• Digitale (spiegelreflex) camera
• Uiterst gebruikersvriendelijk !!!!!
• Mogelijkheid voor toepassen van polarisatiefilters
• Beeldverhouding : 3-2
• Anti shake stabilisator of iets dergelijks, liefst in de body ingebouwd
• Antistof systeem bij het verwisselen van de lenzen
Nikon??
• Infra rode afstandsbediening of andere mogelijkheid hiervoor (hulplicht)
Afstandsbediening bij sony dslr = lengte 5 meter
Afstandsbediening bij olympus e 330 = infra rood systeem
Afstandsbediening bij Canon 350 D = infrarood
Afstandsbediening nikon D70S wel mogelijk maar 125 euro??
afstandsbediening Nikon D50 niet mogelijk?
• Snelle autofocus voor het maken van bv. foto’s van vliegende vogels en paaiende karpers.
• Enige mate van zoombereik (liefst met losse extra zoom lenzen)
• Minimaal 6 miljoen pixels
• Goede kwalitatieve lens
• Omklapbaar schermpje (niet perse noodzakelijk, enkel bij olympus aanwezig)
• Lange sluitertijden moet mogelijk zijn, wil nu ook wel eens de maan fotograferen :D
• Mogelijkheid tot het maken van goede foto’s in het donker…mbv van infra rood licht zoeker of iets dergelijks. (thans zie ik met mijn huidige camera nagenoeg niets door de zoeker wat erg lastig is voor de fotograaf met scherpstellen e.d. (acht ik belangrijke)

Camera wordt in de USA gekocht, garantie in Nederland moet geen problemen opleveren! (volgens mij bieden Canon en Sony uitsluitend deze service?)..\
Maar een Nederlandse handleiding is toch wel noodzakelijk (via marktplaats of een copy van een mede boarder??)
Hoe zit het met de garantie van Nikon en Olympus met een in de USA gekochte camera?
• Prijsbudget 1000 Amerikaanse dollars. (= rond de 800 euro)

Lichte voorkeur voor de canon 350 D , in Amerika genoemd ( rebel xt)
End

Rick Boerboom schreef:
Bas, ik fotografeer met de Sigma DC 18-200 mm lens. Deze heeft een groter bereik dan de standaard 18-55 die Canon bij de Eos levert. Ook is deze Sigma een kwalitatief betere lens. Ik heb toen dus, in overleg met de fotozaak voor deze combinatie gekozen. Dus de body apart gekocht met deze alternatieve lens erbij. Zoals ik al zei, het bereik is wat groter, waardoor je een beetje tele kunt werken ook tele-macro kom je wat verder zodat je niet met je lens vast op je object hoeft te zitten. Dit is bij vlinders en libellen een voordeel. Die vinden het vaak niet zo prettig als je met zo'n groot kanon in hun nek zit.

Reactie Bas
Dat is een hele fraaie combo Rick! Voorheen was zo'n bereik helemaal niet mogelijk als je goede beeldlwaliteit wilde. Nu kan alles. M'n vriendin heeft een Tamron 18/200, ook al zo'n geweldenaar.

Bas B schreef:

Mijn gedachtengang bij de keuze van mijn spullen is geweest:
De ontwikkeling van de body's gaat zo enorm snel dat binnenkort de kwaliteit zo vreselijk goed is dat er meer zichtbaar gaat worden dan met het blote oog. De lenzen zullen dan deze kwaliteit niet meer bij kunnen benen. Dus heb ik geïvesteerd in de (financiëel) hoogst haalbare kwaliteit lenzen en schaf dan later wel weer een professionele gebruikte body aan voor een redelijk bedrag.
Meegespeeld heeft dat Canon altijd weer de slag kwaliteit/prijs wint t.o.v. Nikon. Het spel speelt toch tussen deze 2 merken. Konica/Minolta is alweer uitgeschakeld. Sony gaat er nu mee verder.
Canon heeft al lang een full frame beeldsensor.
Bas zit dit ook in de 350 D?
Ik denk dat we het daar wel van moeten hebben in de toekomst. Nikon kondigde aan daar nooit mee te zullen komen. Je weet maar nooit natuurlijk.



Raymond hakkert schreef:
Sony neemt in ieder geval de lenssluiting van Minolta over dus -als het goed is- kunnen jouw oude lensen gewoon worden gebruikt.
Als Sony slim is nemen ze in de digispiegelreflexcamera die ze gaan uitbrengen ook het AS van minolta mee (anti shake system)... dat is MEGA mooi... bijna nooit meer onscherpe foto's...
Ik wacht totdat sony met een nieuwe camera komt ala minolta... ik vermoed dat dat binnen een jaar zal gebeuren, dat wordt m.i. een digitale spiegelreflex met AS en 8 of 10 mp. voor -hopelijk een nette prijs, :D

Bas B schreef: Olympus brengt een spiegelreflex op de markt mét een draaibaar schermpje! Dat hebben ze voor elkaar gekregen door een tweede sensor in het lichtcirquit in te bouwen.

Raymond Hakkert: Minolta uuu Sony brengt met deze camera echt een juweeltje op de markt hoor.
Als ze deze camera ook nog met een full-frame sensor (kort uitgelegd: 100% beelddrager) gaan uitbrengen dan is dit je van het!
En betaalbaar he, er zit gewoon antishakesystem in het huis gebouwd, ALLE lenzen (met de minolta sluiting) kunnen erop en je hebt dus always AS, bij canon zit het jammergenoeg in de peperdure lens ingebouwd, ineficient m.i..


Hoe zit het met de Kinderziektes bij sony/minolta?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-08-2006 00:17

p.s.

Die qoute van Rick Boerboom heb ik vooral geplaats vanwege het feit dat ik ook overweeg om enkel een body camera te kopen en hierop de sigma dc 18-200 lens op te zetten.
De voordelen die hij noemt vind ik wel gunstig.
volgens mij ook nog eens vrij compact en het dekt vele standaard situaties toch goed af??????????
Wat ik niet wil is straks tig lensen meezeulen op gezinsvakantie's, man-visfoto's etc etc
De prijs is volgens mij rond de 329 euro voor de sigma
kan het kloppen dat de Tamron 18-200 rond de 345 euro kost?
kwalitatief net zo goed en compact als de Sigma?
mvg
HB
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

22-08-2006 02:42

Ciao Hans,

Infrarood afstandsbediening is mogelijk op de D50 en kost ongeveer €30,-
Nikon ML-L3
Geschikt voor Nikon D50/D70 en de D70S.

Anti-stof systeem en Image Stabilisator zitten helaas niet in de Nikon D50 en D70 bodies.

De keuze van een body vind ik trouwens van minder belang dan de keuze een goede lens.

Jammer dat je de camera al snel moet kopen, want er staan wat nieuwe modellen aan te komen dit najaar, o.a. de Nikon D80 en Canon 3???D.

Cheers Arend
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-08-2006 08:35

Hans,

De service van Canon is per continent geregeld. Mogelijk (eventuele) problemen dus. Nog nooit gehoord dat er 1 kapot ging of zo, dus dat zit wel goed.

Enne, met een 350D kun je niet verkeerd. Met de Nikon D50 en D70s ook niet. Canon heeft nog minder last van ruis op hogere ISO-waarden. Deze kun je gerust op ISO 800 zetten en de Nikon liever niet. Scheelt je dus halvering van je sluitertijd indien gewenst (voor mij erg belangrijk)

Nikon is bijzonder gebruikersvriendelijk, maar ook de 350D heb je snel onder controle.

Heb je een stofprobleem dan lossen we dat hier wel op (zo gebeurd hoor)

De 350D zal hier idd in de aanbieding gaan met de komst van de opvolger.

Voordat je tot aanschaf overgaat is het erg prettig om de basisbegrippen goed te kennen, om de gebruiksaanwijzing wat sneller te snappen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

22-08-2006 09:58

Hans,

Die Tamron is erg vergelijkbaar met de Sigma lens. Even compact, evenveel bereik dus en ook erg goede kwaliteit foto's zijn ermee te maken. Je noemt vakanties.... Ik vind de sigmalens een ideale om op vakantie mee te nemen. Door het brede zoombereik kun je veel kanten op. Voor mij bijvoorbeeld: Ik kan landschapsfoto's maken en komt er nou een vlinder langs dan kan ik zonder lens te verwisselen die ook op de foto zetten. Sfeerfotos zijn ermee te maken en mijn manvisfoto's doe ik er ook mee.
Ik ben nu dus bezig met een telelens aan te schaffen voor het echt verre bereik (vogelfotografie) maar voor de rest doe ik alles met de sigma 18-200 en kom prima uit de voeten.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-08-2006 10:00

Die Tamron is van precies dezelfde kwaliteit als de Sigma. Tamron komt vaak iets beter uit de test omdat ze grotere advertenties plaatsen in de bladen, die daarmee meer geld vangen.
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

22-08-2006 12:00

Ciao Bas,

Ik ben benieuwd waarom je het volgende denkt "Canon heeft nog minder last van ruis op hogere ISO-waarden".

Op de onderstaande pagina staat namelijk:
http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD ... ages.shtml

With respect to the 1600 ISO noise comparison, it can be seen that the Nikon D50 image is cleaner compared to the Canon Rebel XT depending on the colour channel. The Nikon D70s images at 1600 ISO are noisier than both the other models.

Bottom line, if you are looking for very good image quality overall and a user friendly camera system, you can not go wrong with either the Nikon D50 or the Canon Rebel XT DSLR kit package.



Cheers Arend
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

22-08-2006 14:57

Hans,

De 350 D van Canon bevalt mij al geruime tijd zeer uitstekend. Deze camera voorziet mij in alle functies die ik begrijp en kan bedenken.

Nadeel vind ik de grip, het huis is iets kleiner dan de reguliere SRL camera's. Met een zware lens werkt dit toch nét iets minder prettig.

MVG

Herwin
Bernard Holtkamp

22-08-2006 15:22

Hans ik zou me niet haasten.

Op de 24e gaat canon wat bekend maken.
Of anders wachten op de fotokina die in september word gehouden want daar worden meestal de nieuwe modellen getoond.

En nieuwe cam,s zijn meestal in de US sneller te krijgen dan in europa.

Dus wachten zou wel eens beloond kunnen worden

Gr Bart
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-08-2006 18:20

Arend Bleijerveen schreef:Ciao Bas,

Ik ben benieuwd waarom je het volgende denkt "Canon heeft nog minder last van ruis op hogere ISO-waarden".

Op de onderstaande pagina staat namelijk:
http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD ... ages.shtml

With respect to the 1600 ISO noise comparison, it can be seen that the Nikon D50 image is cleaner compared to the Canon Rebel XT . The Nikon D70s images at 1600 ISO are noisier than both the other models.

Bottom line, if you are looking for very good image quality overall and a user friendly camera system, you can not go wrong with either the Nikon D50 or the Canon Rebel XT DSLR kit package.



Cheers Arend


Beide camera's functioneren echt niet lekker meer op ISO 1600. Bovenstaand verhaal vind ik eigenlijk wat vaag met 'depending on the colour channel' Ik baseer mijn uitspraak op wat ik zelf heb gezien en ervaren. Internet en bladeninfo is vaak niet echt betrouwbaar omdat er nu eenmaal erg merktrouwe mensen zijn onder de fotografen en dus ook de onder de personen die de tests doen (meetgegevens kun je altijd wel een duwtje in jouw straatje geven) Shit, dit verhaal is ook niet betrouwbaar, het staat op i-net :o
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-08-2006 18:23

Hans, de enige full-frames van dit moment zijn de 5D en de 1D ds van Canon. Prijzen: 2600,- en iets van 6700,- met de goedkoopste aanbieders. Verder zijn er nog wat exlusievere merken die nog eens een veelvoud aan pixels van deze modellen bieden. Prijzen ervan zijn navenant.
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

22-08-2006 20:19

Voor meer informatie over signal to noise, etc van dslr en film
http://www.clarkvision.com/imagedetail/

Het wordt tijd om mijn natuurkunde weer eens op te halen :)

Cheers Arend
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-08-2006 20:26

Bedankt voor die link, Arend. Staat meteen bij favorieten. Natuurkunde bijleren lijkt me niet echt nodig, nu zowel Nikon als Canon (en andere merken) hun zaakjes meer dan in orde hebben en met al hun SLR's de kleurnegatieffilm voorbij is gestreefd. Misschien dan nog steeds niet op bebaalde meetpunten, maar wel voor wat wij overhouden in ons album.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-08-2006 22:05

Kleine update...

Vanavond even wezen kijken bij Mediamarkt.

Olympus e330 heeft een kantelbaar schermpje...maar deze werk niet zoals de canon powershots.
M.a.w. je kunt het schermpje niet naar je toe richten in de front van de camera voor eventuele man/visfoto's...errug vreemd!
Deze valt dus definitief af.

By the way Sony heeft ook een camera met een draaibaar schermpje, en deze werkt wel zoals de powershots.
Hier heb je dus wel eventueel iets aan :D .
Het is de Sony DSC-R1, hij kost 799 euro, 10,3 mega pixels, 5 x optische zoom etc etc ..
Is enkel geen spiegelreflex!,valt voor mij daarom af, wellicht wel iets voor overigen?

Tja...dat eeuwige dillema..er komen nieuwe camera's uit ...bedankt voor de tip Bart :D
Heb al geinformeerd bij familie of er eventueel een herkanising later in het jaar in zit...ben nog in afwachting van antwoord.

Garantie wereldwijd zal voor mij w.s van doorslaggevende aard zijn.
Heb nog een klein stapeltje USA dollars liggen wat op moet ...vandaar :oops:

Van sony weet ik zeker dat dit gegarandeert is (halen en brengen in Badhoevedorp)
Canon..wie heeft er ooit iets dergelijks geschreven op het board dat dit bij canon ook zo is????(kan het ergens meer terugvinden)..of ging het om Minolta??
Nikon???..iemand een idee

Rick, bedankt...ik ga het met mijn nieuwe camera precies ook zo doen (18-200) :D

Voor de rest, heren harstikke bedankt voor jullie input
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-08-2006 22:06

p.s
Weet iemand een site in de USA met winkel prijzen van gangbare lenzen zoals de tamron en de sigma 18-200?
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

22-08-2006 23:44

Hans:

Ook ik heb pas voor die keuze gestaan.

Intresse was gewekt door n 2e hands 10d ( die van Bas op dit board)

Zou dan eens kijken naar de 350d die n vismaat van mij heeft.

In de winkel zei de fotograaf al meteen dit is niks voor jou , hij had even naar mn handen gekeken :P

Toen begon t feest eigenlijk pas.

Of n 20d , 30d of een der Nikon"s.

Het is uit eindelijk de d200 geworden , mede omdat ik moeilijk kon kiezen.

Verder nu n heel aantal profi"s tegen gekomen via via die ook deze cam hebben, dus dan heb je t al snel over 1 onderwerp 8)

Maar kan je wel zeggen dat t lenzen probleem nog veel erger is .


Gr :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

22-08-2006 23:59

Verder speelde ook mee dat de winkerlier waar ik mijn body gekocht heb ook n Nikon gebruiker is.

En dat ik zijn prive lenzen arsenaal kon testen zou ik dat willen.

Zou hij Canon gebruiker zijn geweest , dan was t misschien heel anders gelopen.

Gewoon kopen waar je zelf t beste gevoel bij hebt.

Gr :wink:

Vind t alleen gek dat men nog geen verloop stukken heeft uitgevonden voor je lenzen, waardoor je makkelijker van body zou kunnen switchen.

Lijkt mij dat dit best "technisch"mogelijk moet kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

23-08-2006 00:04

Hallo,

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een digitale spiegelreflex. Ik zat zelf ook te denken aan de canon 350d. Gewoon omdat ik daar goede dingen over heb gehoord.

Wat ik wil bereiken is op z'n minst zulke scherpe foto's als met een spiegelreflex met een 100 asa rolletje (bij mooi weer dan).
Is dit mogelijk?
Een voordeel van digitale camera's is in mijn ogen, dat je in donkere weertypes ook zonder flits mooie foto's kunt maken. Tenminste Bas B maakte zonder flits op het feestje van Pilaar mooie foto's terwijl het al zowat donker was. Wat met mijn toestel dus niet lukt. Ik stond daar echt van te kijken.
Is dit mogelijk?

Hij moet ook gebruiksvriendelijk zijn en in de automaatstand mooie foto's maken. Dit is wel zo makkelijk als een ander plaatjes schiet van jou en een beer.

Nu was ik laatst in een winkel om een 350d te bekijken. Je had een zwarte body en een metaalkleurige body. Het verschil tussen de twee was ongeveer 100 euro. Volgens de verkoper omdat de lens op de metaalkleurige veel beter is. En eigenlijk was de standaardlens van de zwarte body maar niks.
Nu is mijn vraag: Klopt dit? En is het ook die 100 euro extra waard?
Ik had namelijk het gevoel dat die verkoper maar wat uit zijn nek lulde.

Ik hoop op een paar goede adviezen. Want op fotografiegebied ben ik maar een leek en is alles al snel abracadabra voor mij?

mvg,
Kees
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-08-2006 09:13

De lens bij de silveren body is een lens met USM (Ultrasonic huppeldepup) deze kan heel snel focussen.
De kitlens is lang niet zo slecht als iedereen zegt, je kunt er zeker goede plaatjes mee schieten en kun je er opzich in aardig wat situaties behoorlijk mee aan de slag.
Wil je meer inzoomen, dan zou ik wel voor een lens kiezen, die vanaf 18 tot 200mm kan, je hebt dan in een keer erg veel bereik.
(Zelf heb ik de Kit-lens en een tamron 55-200, maar zou zelf als ik nu moest kiezen een lens kopen die beide combineerd, veel minder wisselen van objectief)

Verder is de 350D, een topapparaat, waar je erg goed semi-pro mee aan de slag kunt.
Wel vind ik de Canon 20D handiger met knoppen voor diafragma en sluitertijd, zelfde geldt voor een Nikon D70.
Ik heb mijzelf goed laten informeren voor ik een DSLR kocht je hebt veel soorten en verschillen, maar vond de Canon het beste.
De 350D is overigens te vergelijken met de qua prestaties met een 20D en 30D (zelfde beeldprocessor en ongeveer aantal MP's rond de 8)
De meeste toestellen zijn voor het oog ok, op de automatische stand, maar er valt in de M-stand (volledig handmatig) veel meer uit foto's te halen, verder kun je met de standen voor diafragma voorkeuze en sluitertijdkeuze, er ook iets meer uithalen als automatisch (ook leken die niet weten hoe of wat, beste foto's krijg je toch als iemand met een beetje ervaring de foto's neemt)
Verder is het zoals Bas ook al zei, de hogere ISO/ASA waarden uit een Canon toch net iets beter zijn als een Nikon (hoewel het artikel iets anders zegt, en of je het ook uiteindelijk kunt zien... soms wel soms niet)

Hier trouwens een foto met een 350D en kit-lens.

Afbeelding
Bernard Holtkamp

23-08-2006 11:52

Foto's gemaakt met de kitlens door een van de mod's van eosdigitaal.

http://www.300d.nl/forum/viewtopic.php?t=24728

Kitlens dus tenzij anders vermeld!!

En de 400D

http://www.bobatkins.com/photography/di ... _400D.html

Als de prijs gunstig is word dit de opvolger van mijn 300D!
2.5" diplay-anti dust-picture stile's etc,kortom een kleine 30D dus.

Bart
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

23-08-2006 12:19

Dit stond er ook

Two new lenses, an EF 70-200/4L IS USM and an EF 50/1.2L USM are also announced

Mmm zal mij benieuwen of er een IS versie komt. Lijkt me best wel een leuk speeltje maar zal wel weer gigantisch duur wezen.
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-08-2006 12:44

b j van houten schreef:Foto's gemaakt met de kitlens door een van de mod's van eosdigitaal.

http://www.300d.nl/forum/viewtopic.php?t=24728

Kitlens dus tenzij anders vermeld!!

En de 400D

http://www.bobatkins.com/photography/di ... _400D.html

Als de prijs gunstig is word dit de opvolger van mijn 300D!
2.5" diplay-anti dust-picture stile's etc,kortom een kleine 30D dus.

Bart


Kitlens is echt niet slecht, er zijn alleen betere lenzen, maar ook vaak prijziger, dus het is een instapmodelletje... maar canon douwt er ook geen echte rotzooi bij.

400D, ben erg benieuwd hoe alle knoppen zitten verwerkt, zal absoluut weer beter zijn als de oudere modellen, en je meer vrijheid geven in instelllingen.
Of het werkelijk echt veel toevoegd aan het die recente modellen moet nog maar blijken, de schoonmaakfunctie voor de censor ben ik wel erg benieuwd naar.
Laatst gewijzigd door Edward van Berkum op 23-08-2006 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bernard Holtkamp

23-08-2006 14:39

Marco reken maar op een kleine 1000 euro voor de IS versie van de 70-200L 4.0.


Bart
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

23-08-2006 15:52

Bart dat denk ik niet want dan zouden veel mensen toch voor de 2.8 (non is) gaan omdat die maar 100 euro duurder is en toch lichtsterker is. Ik denk zelf dat hij ongeveer een 900 euro gaat kosten en dat de normale F4 dan naar 600 gaat ofzo.

Nu maar weer ontopic. :D
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Bernard Holtkamp

23-08-2006 17:25

Die 400 schijnt een telefoon aan boord te hebben

Afbeelding

Word het nog eens wat met de telefoons met cam funktie :wink:

Bart