foto's met zelfontspanner....eventuele oplossing???

Plaats reactie
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

05-03-2006 13:51

Hoi,

Ik vind het ook zeer moeilijk om foto's te maken met de zelfontspanner, aangezien ik in het bezit ben van een canon ixus 40 waar dus geen draaibaar schermpje opstaat maakt het alleen maar moeilijker.

Nu dacht ik of het niet mogelijk zou zijn om via een kabeltje je camera aan te sluiten op een draagbare dvd speler of iets dergelijks, waarbij je jezelf dan in het scherm van de dvd-speler kan zien? Weet iemand of er zo iets bestaat of als het mogelijk zou zijn?

greetz,
Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

23-03-2006 17:58

Heel slim bedacht en ik denk dat het eigenlijk ook wel mogelijk moet zijn. :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

23-03-2006 19:52

Hallo Joeri,

Zou je even in de index willen kijken en je vraag bij het al bestaande topic willen toevoegen. Dan blijft de boel een beetje overzichtelijk.

Stel je vraag eens aan deze man: http://www.japancamera.nl Die man kan alles voor je fixen. Eventueel een extra schermpje aan een kabel?
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

03-04-2006 19:50

Ik weet niet wat die camera van je kost, Maar volgens mij is het verstandiger om een andere camera te halen MET draaibaar schermpje.
Want zo''n draagbare dvd-speler oid zal ook niet goedkoop zijn. Plus dat het weer allemaal gewicht en ruimte is. En niet geheel onbelangrijk, het zal ook niet erg zuinig zijn met energie...
Maar wie weet.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
marcel jongbloets
Berichten: 24
Lid geworden op: 04-12-2004 15:58

04-04-2006 17:31

youry ik had zelf ook dat probleem. Ga even langs het kruidvat en haal een klein spiegeltje wat die vrouwen ook allemaal in hun tasje hebben. Plaats deze met wat dikke elastieken aan een banckstick en plaats hem achter je camera. Werkt prima. succes.
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

04-04-2006 17:38

marcel jongbloets schreef:youry ik had zelf ook dat probleem. Ga even langs het kruidvat en haal een klein spiegeltje wat die vrouwen ook allemaal in hun tasje hebben. Plaats deze met wat dikke elastieken aan een banckstick en plaats hem achter je camera. Werkt prima. succes.



Dat is een hele goede..!!

Bedankt !! 8)
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

04-04-2006 20:02

Marcel you rule !!!

Maar dan toch schuin erachter anders zie je het toch niet? en is dat niet te klein om te zien? zie je dan niet de hele kodak op dat spiegeltje? een beetje meer uitleg alstublieft.

Alvast bedankt,
Joeri 8)
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
marcel jongbloets
Berichten: 24
Lid geworden op: 04-12-2004 15:58

04-04-2006 21:37

De spiegeltjes die ik bedoel hebben aan beide zyden een spiegel. Een normaal en een die vergroot. Ga voor je de vis wilt fotograferen even voor de camera zitten en stel het spiegeltje zo in dat je op de plaats waar je met de vis op de foto wilt gaan je jezelf via het spiegeltje op het lcd schermpje ziet. Ik ga zelf altyd zo dicht mogelyk by de camera zitten,en zet het spiegeltje iets hoger en een beetje schuin naar beneden,en zo dicht mogelyk bij de camera met de zijde van het spiegeltje die vergroot. Even een beetje oefenen joeri en het gaat perfect. Had eerst ook een een ixus,heb nu een 350D maar m,n spiegeltje gebruik ik nog steeds. succes gr marcel.
Plaats reactie