Dierenfoto's 2006

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-03-2006 22:16

Staartvorm is kort en wigvormig bij zeearend.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

12-03-2006 22:28

Ik zal nog eens terug moeten gaan en dichterbij zien te komen voor uitsluitsel. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Bij nader inzien vind ik de snavel ook niet groot genoeg. Uit de ervaring die ik inmiddels heb opgedaan met de telelens weet ik ook dat er complete details weg kunnen vallen bij slechte foto's. Maar goed, het was weer een fraai gezicht tijdens het vissen deze vogel. Bij een eerder bezoek aan die Korendijkse slikken hebben we inderdaad ganzenresten zien liggen langs de dijk.
Bernard Holtkamp

13-03-2006 14:58

Wat bird picks van heden middag.
Er was niet veel te zien want met mooi weer te veel mensen op pad en de vogels op grote afstand.

Afbeelding

Deze zat lekker in het zonnetje te niksen.


Deze 2 hebben er duidelijk zin in.

Afbeelding

Afbeelding

Dit groepje keek me aan met in blik in hun ogen van"daar heb je hem weer "

Gr Bart
Gebruikersavatar
giovanni vanhooren
Berichten: 46
Lid geworden op: 21-12-2002 01:00
Locatie: Oudenburg (België)

13-03-2006 15:02

anton eckhardt schreef:wat vogelaars vaak doen is een "normale" digitale camera aan een telescoop bevestigen. Tegenwoordig zijn hier zelfs speciale koppelstukken voor te krijgen. Op deze manier worden vogels een stuk dichter bij gehaald.

Mvg Anton


Anton,

De vader van mijn vriendin is voorzitter van een vereniging 'vogelaars' op een put bij mij in de buurt. Hij heeft al een tweetal jaar zo'n bevestigingsstuk voor zijn Nikon op een telescoop. Is een heel goede camera, maar als ie op die manier foto's neemt, zijn ze altijd wazig.

Mvg,

Giovanni
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

13-03-2006 16:21

Om nog even terug te komen op die fotografeerde roofvogel van bas.
Er zijn meer roofvogels in Nederland dan de Buizerd en de Zeearend

Wat dachten jullie van de Wespendief? ( Rechts in het boekje ) die met die bruine kop en die gele snavel lijkt er wel verdomd veel op :P

Afbeelding

Gr,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Arwin Bos

13-03-2006 16:24

Kweet niet veel van vogels, maar een wespendief wordt niet zo groot als de vogel op die foto volgens mij.

mvg Arwin
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

13-03-2006 16:28

Als het geen wespendief is, denk ik aan een buizerd. Buizerds verschillen het hele jaar door kwa verenkleed, dus dit zou ook goed een buizerd kunnen zijn.

Gr,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

13-03-2006 18:17

Beste Giovannie,

Ik wil hier niet een wellus nietus discussie aangaan. Maar ik had een huisgenoot die voorzitter jeugdvogelwerkgroep nederland (is/was). Maar het belangrijkste is, hij is fervent fotograaf. Enkele foto's van hem zijn dan ook gepubliceert in verschillende vogelbladen. (Een van de bekenste is er een met twee bijeneters.)
Ook hij fotograveert wel eens door een telescoop. Maar ik moet al zeggen dat hij ook met telelenzen e.d. werkt.
Maar als je aan vogelstwitchen doet (die mensen hebben ook een pieper :lol: ) zie je vaak grote groepen mensen staan die op de telescoopmanier fotograveren. Het kan dus zeker wel, en als je het goed doet kun je zeker mooie foto's krijgen.

Mvg Anton
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

13-03-2006 21:23

De wespendief is nu nog niet in Nederland dus dat is uitgesloten!

Een zeearend is zeer uniek, als het een zeearend is dan weet meestal heel vogelend Nederland het meteen en staan er minimaal 20 lenzen op zijn snufferd gericht :lol:

Ik zou nog eens een keer op pad gaan met een verrekijker erbij bas, misschien dat je dan iets beter kunt zien waar het om gaat. Witte staart is niet altijd een garantie voor zeearend. Als je eenmaal een zeearend hebt gezien, dan moet de grootte van de vogel je als eerste in het oog springen!

De snavel van de vogel op de foto zegt mij in eerste instantie dat het een buizerd is, die gele snavel met zwarte puntje. Kijk maar eens goed naar andere foto's van zeearenden, die hebben dit niet zo.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
giovanni vanhooren
Berichten: 46
Lid geworden op: 21-12-2002 01:00
Locatie: Oudenburg (België)

14-03-2006 10:23

anton eckhardt schreef:Beste Giovannie,

Ik wil hier niet een wellus nietus discussie aangaan. Maar ik had een huisgenoot die voorzitter jeugdvogelwerkgroep nederland (is/was). Maar het belangrijkste is, hij is fervent fotograaf. Enkele foto's van hem zijn dan ook gepubliceert in verschillende vogelbladen. (Een van de bekenste is er een met twee bijeneters.)
Ook hij fotograveert wel eens door een telescoop. Maar ik moet al zeggen dat hij ook met telelenzen e.d. werkt.
Maar als je aan vogelstwitchen doet (die mensen hebben ook een pieper :lol: ) zie je vaak grote groepen mensen staan die op de telescoopmanier fotograveren. Het kan dus zeker wel, en als je het goed doet kun je zeker mooie foto's krijgen.

Mvg Anton


Beste Anton,

Wil ook zeker geen welles nietes discussie aangaan hoor. Ik zeg zeker niet dat het niet kan, maar de ervaringen van mijn toekomstige schoonvader zijn niet echt positief op dat vlak. Daarbij komt ook dat hij geen professioneel fotograaf is, zelfs geen semi-pro.

Ik vraag het even na, want in zijn vereniging zitten wel een aantal experts op het vlak van vogelfotografie.

Vriendelijke groet,

Giovanni
Bernard Holtkamp

14-03-2006 16:00

Afbeelding

Deze weigerde om ook maar heel even stil te staan dus daarom een beetje bewogen.
Gebruikersavatar
Ton van der Bruggen
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Vught

14-03-2006 17:13

Het was een hobby van me om vogels "tam" te maken. Ik heb ook wel eens Buizerds gehad. Die vogel op de foto is gewoon een Buizerd, geloof me maar. Die zijn er ook in het wit, of iets wat er van weg heeft...

Maar hoe dan ook, mooi zo'n beestje op de foto in vrije vlucht.
Toon mix, anders nix!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

14-03-2006 17:55

Doel van de fototopics is mede het nivo van onze fotografie verhogen. Nu het (voor mij dan) slapjes is met het vissen oefen ik me rot voor de dingen die komen gaan. Ook ik laat graag mijn vorderingen hier zien. Als dat in de hand werkt dat ik (als moderator) als schietschijf wordt gebruikt of er eindeloze discussies ontstaan over wat er op de foto te zien is stop ik daar onmiddelijk mee. De foto's die er op dit moment geplaatst worden in deze rubriek horen eigelijk niet thuis op een karperforum. Ik meen echter dat velen er plezier aan beleven, dat is uiteindelijk toch het hoofddoel van de fotorubriek.

Het nivo ís inmiddels enorm gestegen in nog geen half jaar dat deze rubriek in de lucht is. Daarvoor wil ik bij dezen iedereen bedanken die eraan heeft meegewerkt.
Gebruikersavatar
michel lubberts
Berichten: 91
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

14-03-2006 18:15

Bas Breetveld schreef:Doel van de fototopics is mede het nivo van onze fotografie verhogen. Nu het (voor mij dan) slapjes is met het vissen oefen ik me rot voor de dingen die komen gaan. Ook ik laat graag mijn vorderingen hier zien. Als dat in de hand werkt dat ik (als moderator) als schietschijf wordt gebruikt of er eindeloze discussies ontstaan over wat er op de foto te zien is stop ik daar onmiddelijk mee. De foto's die er op dit moment geplaatst worden in deze rubriek horen eigelijk niet thuis op een karperforum. Ik meen echter dat velen er plezier aan beleven, dat is uiteindelijk toch het hoofddoel van de fotorubriek.

Het nivo ís inmiddels enorm gestegen in nog geen half jaar dat deze rubriek in de lucht is. Daarvoor wil ik bij dezen iedereen bedanken die eraan heeft meegewerkt.


Bas,

Ik ben een van de velen die aan dit topic errug veel plezier beleeft!
Ook mijn kennis is dankzij dit gedeelte in het forum weer een stuk omhoog gegaan... (al valt er altijd wat te leren)
Ik ben heel lang een "lezer" van dit forum geweest en heb zelfs op een ogenblik het hele forum links laten liggen
Maar sinds ik ontdekt heb dat er meer mensen zijn die fotograferen errug leuk vinden en dat er zelfs een complete rubriek over is ben ik weer een dagelijkse bezoeker van dit forum.
Ik hoop dan ook dat deze rubriek ook blijft !!!

En tja, dat het niet altijd foto's zijn die wat met het vissen te maken hebben.....
Het maakt mij niet uit!!
Niemand is ooit groter geworden door een ander te kleineren
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

14-03-2006 18:21

Michel,

Ik doelde op het plaatsen van mijn vogelfoto's!

Het is niet echt de bedoeling dat er ellenlange dicussies ontstaan over vogelsoorten, waardoor de info en het leuke van de fotografie ondersneeuwt. Ik was b.v. ook van plan te beschrijven hoe die telefoto's tot stand komen. Iets wat ik kort geleden totaal niet beheerste.

Op andere fora zie je vaak dat mensen vanachter hun beeldscherm hun 'gelijk' moeten halen of wat dat dan ook is. Dit soort berichten zijn meestal niet erg prettig leesvoer.
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-03-2006 18:35

Inderdaad Bas, dus blijf die informatie maar gewoon op het board zetten (ook de info van de tele...) :wink:


Mooie foto trouwens Bart, van die fazant!

gr,
Gebruikersavatar
michel lubberts
Berichten: 91
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

14-03-2006 18:38

Bas,

Oke had ik je even verkeerd begrepen ik dacht dat je met het stukje "dan stop ik ermee" helemaal stoppen bedoelde, maar ik was weer iets te voorbaarig!

ps ik zit met smart te wachten over je stukken met de TELE

gr
ML
Niemand is ooit groter geworden door een ander te kleineren
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

14-03-2006 18:49

Tijd is echt een probleem om met goede info te blijven komen. Rotary instant vissen, rotarybijdrage bootvissen, een samenvatting van de basisbegrippen zit eraan te komen en ondertussen hier en daar wat info geven bij de foto's. Het komt eraan, maar kan echt nog even duren.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

14-03-2006 19:15

Bas je hebt je punt gemaakt. Het was niet de bedoeling een discussie op te starten. Ik had ook niet verwacht dat er zoveel respons op kwam, het blijven mooie foto's ga hier vooral mee door! Ik kijk er graag na, als beginnend fotograaf!

Groeten Frank
beetje bij beetje
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

14-03-2006 19:16

Okidokie
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-03-2006 19:46

Pffff, je hebt daarmee heel wat werk op je hals gehaald Bas

Al spijt? :wink:
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-03-2006 19:50

My little pony... :D

Afbeelding

Afbeelding

gr,
Bernard Holtkamp

14-03-2006 20:11

Mooi platen stefan al had ik de 2e wat meer overbelicht willen zien.
Hij is nu iets te donker.

2 canadezen geschoten met tegenlicht,

Afbeelding

Software = Adobe Photoshop CS2 Windows
Date Time = 2006-03-14 19:53:54
Exposure Time = 1/160"
F Number = F9
ISO Speed Ratings = 100
Shutter Speed Value = 7.32 TV
Aperture Value = 6.34 AV
Exposure Bias Value = +1EV
Max Aperture Value = F5.6
Flash = Off
Focal Length = 300mm
Color Space = sRGB
Exposure Mode = Auto exposure
White Balance = Auto white balance
Scene Capture Type = Normal

Gr Bart
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

14-03-2006 20:14

Jah Bart hoe gaat het met die kleine gansjes ofzo? :D
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Bernard Holtkamp

14-03-2006 20:20

Met die kleintjes gaat het goed,nog 8 van de 10 in leven.
En ze groeien al aardig.

Bagt