Carpboard foto van het jaar; categorie 'man/visfoto's'

Mooiste foto categorie 'man/visfoto's'

Peiling eindigde op 31-12-2005 21:41

1
61
21%
2
18
6%
3
49
17%
4
35
12%
5
10
4%
6
9
3%
7
31
11%
8
10
4%
9
13
5%
10
48
17%
 
Totaal aantal stemmen: 284
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

05-01-2006 17:48

ja dat is ook weer zo maar dat is jou mening ik heb gewoon op Marco gestemt :wink:
vr gr luuk
plassen zijn perfeckte viswateren,
Klaas Ems
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-01-2006 19:22
Locatie: Noord Holland

05-01-2006 18:19

Ik kies in deze categorie voor foto 4, de prachtige lichtinval en de aandacht totaal gericht op de vis met die vervaagde achtergrond!
Spring, Summer, Autumn or Winter, there is never a reason to stay home when the water is calling...
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

05-01-2006 18:50

Daniel Normale vraag Ben Je jaloers?

Niet om je afte kraken ma Is een vraag?


afvragende groetn
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

05-01-2006 18:57

Daniel Takken schreef:Ohja, nog 1 ding dan: Ik hoor niemand over het feit dat een karper tegen je trui aan drukken slecht voor de slijmlaag is... zie je dit op een foto van een ouder persoon dan wordt er moord en brand geschreeuwd? :roll:


Daniel ik wil zeker geen ruzie ofzo. Maar als ik die vis tegen mij trui zou hebben gehouden waarom doe ik dan toch mee met deze wedstrijd? Ik neem aan dat de mensen die deze foto's hebben uitzocht hier toch wel rekening mee zouden hebben gehouden.

Verder heb ik er liever geen gezeur meer over en weet ik het wat.

M Z
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

05-01-2006 19:14

Kazim, ik heb een goed contract met een goed (aas)merk en ben dus voorzien. Jaloezie is dus absoluut niet in het spel. De reden dat ik commentaar lever is dat ik mensen graag aan het denken zet. Ik weet toevallig dat enkele platen die in de race zijn gemaakt zijn door mensen die heel veel geld, tijd en moeite investeren in fotografie. Daarom vraag ik me dus af, met welke reden mensen kiezen om voor een bepaalde foto te stemmen.
Marco, ik doe het niet om je af te zeiken. Ik doe het omdat ik graag zie dat mensen aan het denken worden gezet. Hopelijk dat het algehele niveau op het board hierdoor zal stijgen. En als je echt mijn eigen mening wil.. ik denk niet dat een jongen van 13 jaar het in zich heeft om technisch de beste man/vis foto van het jaar af te leveren. (waar het hier naar mijn mening om gaat) Wel moet ik erbij vermelden dat ik het mooi vind dat (jonge) mensen met fotografie bezig zijn. Maar doe dit dan op een opbouwende manier, waardoor je stapsgewijs leert. Niemand wint in een keer de champions league, dat kost jaren van keihard trainen.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

05-01-2006 19:23

Daniel over na foto's maken van jeugd .....
Kan het niet zijn dat Vismaat van hem of ouders het hebben gedaan die dan wel wat meer verstand te hebben Over foto's maken ????. Hier over om Discussie te voren is het juiste plek niet. Jij bent ook jeugd geweest ( ben je nog wel) Iedereen moet het zelf wete waar hij of zij op stemt.

En als je goed aas of dergelijks te hebben, Waarom reageer je zo negatief op een 13 jarige jongen dan je moet iedereen het gunnen........

Marco Gaat je goed jongen 8)
spreek je wel

groete kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

05-01-2006 19:24

daniel een vraagje aan je, hoezo zou marco niet in aanmerking komen voor een goede foto?? die jongen is op deze leeftijd al erg fanatiek bezig en je ziet in die foto gewoon het plezier wat die jongen beleeft met zijn hobby. dat kan je niet tegen veel jonge karpervissers zeggen!
ik vind het erg triest van je om hem zo af te zeiken!! die foto is gekozen omdat hij er gewoon harstikke goed en vol overgave opstaat!

hoe kan je zo'n jongen nou afkraken met je "doe dit op een opbouwende manier en bla bla bla!
die foto is gewoon goed gelukt en hij is er erg trots op! gun het die jongen gewoon!

en dat hij wel gekozen is en jij niet.....beat it! gun die jongen die kilo's ballen als hij wint. die dingen kosten al genoeg! jij ben toch al "voorzien"?
ga lekker verder met jezelf in de picture te werpen maar niet over de rug van een collega!en ja...daar ben je wel mee bezig. laat deze jongen lekker zijn ding doen! hij is er trots op en laat dat we dat zo houden. die jonge jongens hebben het al moeilijk genoeg op dit board!
Laatst gewijzigd door j van der beek op 05-01-2006 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

05-01-2006 19:29

j van der beek schreef:daniel een vraagje aan je, hoezo zou marco niet in aanmerking komen voor een goede foto?? die jongen is op deze leeftijd al erg fanatiek bezig en je ziet in die foto gewoon het plezier wat die jongen beleeft met zijn hobby. dat kan je niet tegen veel jonge karpervissers zeggen!
ik vind het erg triest van je om hem zo af te zeiken!! die foto is gekozen omdat hij er gewoon harstikke goed en vol overgave opstaat!

hoe kan je zo'n jongen nou afkraken met je "doe dit op een opbouwende manier en bla bla bla!
die foto is gewoon goed gelukt en hij is er erg trots op! gun het die jongen gewoon!

en dat hij wel gekozen is en jij niet.....beat it! gun die jongen die kilo's ballen als hij wint. die dingen kosten al genoeg! jij ben toch al "voorzien"?
ga lekker verder met jezelf in de picture te werpen maar niet door een collega visser van je af te kraken!en ja...daar ben je wel mee bezig. laat deze jongen lekker zijn ding doen! hij is er trots op en laat dat we dat zo houden. die jonge jongens hebben het al moeilijk genoeg op dit board!


met jou kan ik praten 8) :wink:
marco zet hem op
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

05-01-2006 19:32

daniel, misschien zou je eens aan marco moeten vragen wie zijn foto gemaakt heeft? het is echt stukke beter als al dat riet wat jij op je foto hebt staan!
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

05-01-2006 19:35

J van der beek zegt :ga lekker verder met jezelf in de picture te werpen maar niet door een collega visser van je af te kraken!en ja...daar ben je wel mee bezig.

Afkraken kunne sommige mensen heel goed. LET EERST OP JE ZELF EN DAN NA EEN ANDERE !!!!!!!!!
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

05-01-2006 19:37

hahaha!! ik zet mezelf niet in de picture als je dat soms bedoelt. het gaat mij er gewoon op dat iemand er slecht tegen kan als iemand anders er vandoor met de prijs! en als je daar niet tegen kunt moet je lekker ergens anders shit gaan verspreiden!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

05-01-2006 20:27

oh sorry kazim heb het verkeerd gelezen! :-?
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

05-01-2006 20:45

Daniël,

Een goede discussie over de foto's is altijd welkom.

Waarom de foto van Marco is geselecteerd door de jury:

Er loopt op de achtergrond een prachtige diagonale lijn die de achtergrond in perfect tweeën deelt. Dan de voorgrond, een ontzettend geëmotioneerd, blij gezicht van een trotse vanger dat perfect belicht is vanaf de zijkant met een mooie schaduwpartij. Verder een perfect portret van een karper met dezelfde mooie lichtval. De borstvin van de vis overlapt de onderarm van de jonge krijger. Verder is de foto prachtig scherp op de juiste plaatsen. In de achtegrondblur het lijf van de karper en ook nog de hand van de vanger.
Let ook op dat de diagonale lijn zowel door het zwaartepunt van de karper als van de vanger loopt. Een mooi ogende foto onder woorden gebracht bij deze.

Dat Marco met deze foto de meeste stemmen krijgt verbaasd mij niets. Als het alleen om zijn aandoenlijke kop gaat met voor de rest een foto van slechte kwaliteit had ie dat nooit verdiend.

Er staan vele mooie foto's in deze fotocompetitie waarvan ikzelf vind dat ze meer stemmen hadden verdiend.

Kijk ook eens naar de andere categorie. Ook daar staat een zeer jonge fotograaf bovenaan met de stemmen. Toeval? Ik denk het niet, eerder een leuke vorm van onbevangenheid, voor zover dat niet altijd leuk is.

Ik had heel mijn mening hier niet willen geven om het stemgedrag niet te beïnvloeden. Er is echter sprake van een wat negatieve toon in sommige postings. Dáár is op de fototopics gewoonlijk geen ruimte voor. Bij deze hoop ik dat sommigen behalve het aandoenlijke ook de schoonheid van deze foto zien én van de andere 19 foto's die genomineerd en door de jury zijn geselecteerd voor de foto van het jaarcompetitie. Hiermee is niet gezegd dat ik de foto van Marco het mooist vind. Ik heb alleen maar toegelicht waarom hij geselecteerd is.

Geen discussies over jaloezie e.d. op de fototopics. Het gaat hier over de foto's!
Laatst gewijzigd door Bas B. op 05-01-2006 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

05-01-2006 21:27

Jongens Geld Maakt niet gelukkig, als je plezier ma in je hobby houd...


en nu Weer Ontopic Kom Jongs stemmen
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

06-01-2006 12:20

Hans Brinkel,

Mijn stem heb je :wink:
Simpelweg omdat dit schitterende plaatje wat mooie herinneringen oproept.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2006 13:27

nr 5. Bertie Koolen ,is het niet zo dat hij Robbie Faber heet?

zal wel aan mij liggen :-?

na lang twijfelen tussen Ruud de Gouw en Martin Doelman is het toch nummer 10 geworden.

mooie vis en een hele mooie foto !

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

06-01-2006 13:29

Michel

Bertie heeft die foto gemaakt.... :D

M Z
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2006 13:41

dus iedereen heeft zn eigen foto geschoten ?

wel goed gelukt dan!

dus als Robbie wint, is hij de enige die de prijs zelf niet krijgt ?

dat zou wel een grap zijn. :D
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

06-01-2006 16:14

Hoi Michel,

dat verbaasde mij ook al, maar tot dusver geen reactie daarop van de organisatie.

Bij het uitbrengen van mijn stem heb ik alleen gekeken naar de foto's op zichzelf. Het is alleen wel een beetje raar als je met een prijs naar huis gaat die je gewonnen hebt dankzij een argeloze voorbijganger.

Dit is iets wat natuurlijk bij elke fotocompetitie lastig is, maar ik ben van mening dat alle eer naar de fotograaf behoort te gaan, die bepaald toch de compositie? Een vis vasthouden kan iedereen (hoewel?), maar de fotograaf geeft aanwijzingen en zorgt dat er geen hinderlijke zaken in de achtergrond liggen.

Goede foto's met een zelfontspanner maken verdiend volgens mij het meeste respect, omdat onnodig zakken van de vis zo voorkomen kan worden.

Jeroen
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-01-2006 16:47

michel Tja schreef:dus iedereen heeft zn eigen foto geschoten ?

wel goed gelukt dan!

dus als Robbie wint, is hij de enige die de prijs zelf niet krijgt ?

dat zou wel een grap zijn. :D


Ik neem aan dat de fotograaf en de vanger van de vis (meestal elkaars vismaten) dit samen wel kunnen regelen. De fotograaf is degene die de foto uiteindelijk maakt, maar dit betekent niet dat naar hem/haar alle credits gaan. Als ik een vis vang dan mag mijn vismaat of eventueel voorbijganger zijn kunsten laten zien met de spiegelreflex. Natuurlijk zijn je vismaten of andere die op dat moment het fotowerk moeten doen niet zo begaan met het toestel als de eigenaar zelf. Als ik een vis vang en poseer voor de camera ben ik degene die aanwijzingen geef, snel even kijk of de fotos gelukt zijn tussendoor, let op licht/schaduw/achtergrond enz. Dus ook al heb je zelf de camera niet in de hand, dat wil niet zeggen dat het denkwerk dat soms nodig is voor een mooie foto ook niet in eigen handen is.
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

06-01-2006 18:38

Rick,

Wanneer een vismaat een foto maakt kan het nooit zo zijn dat jij de regie volledig in handen hebt, hij moet tenslotte op het knopje drukken.

Overleg is er natuurlijk wel; "Waarom druk je nu niet af! ik had m net goed" als een vis begint te spartelen. Gevolgd door; "met die spagettiarmpjes van jou krijg je die vis nooit goed omhoog" antwoord; "dan zullen we het over jou kop maar niet hebben"

Nee, dan vertrouw er toch op dat mijn vismaten goede foto's kunnen maken, anders had ik ze niet gevraagd te komen. :wink:

ok, met digitaal heb je de mogelijkheid om tussentijds te kijken of het geen al te beroerde plaatjes worden, maar ik blijf bij mijn standpunt. Alle credits naar de fotograaf.

Jeroen
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-01-2006 19:12

Geen intentie om hier deze discussie voort te zetten, maar even nog:

Wat je zegt... op het knopje drukken. Kijken of alles binnen het kader is en op het knopje drukken. Dat is wat de vismaat bij mij hoeft te doen. Ik zoek de achtergrond, ik kies het diafragma, ik stel sluitertijd in, ik probeer de vis zo mooi mogelijk vast te houden (soms ook een hele kunst) enz. Dus het is moeilijk te zeggen wiens verdienste het is bij de genomineerde foto's. Mijn mening is dat de daadwerkelijke fotograaf lang niet altijd bepalend is in deze gevallen.
Je zult natuurlijk niet zoveel kunnen spelen met de instellingen als dat je zelf met de camera in de hand zit. Maar dat kun je toch niet, want je hebt een vis op de kant die zo snel mogelijk weer zwemmen wil. :wink:

Het gaat er bij deze verkiezing om hoe mooi de foto's zijn, degene die ze gemaakt hebben en/of wie erop staan weten wel wie er betrokken waren bij de tot standkoming en dat zal met de prijzen vast wel goed komen.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

07-01-2006 13:06

michel Tja schreef:dus iedereen heeft zn eigen foto geschoten ?

wel goed gelukt dan!



Jeroen houdijk schreef:Hoi Michel,

dat verbaasde mij ook al, maar tot dusver geen reactie daarop van de organisatie.

Jeroen


Het staat duidelijk in het laatste bericht van dit topic met alle genomineerde foto's: http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=27078

"Van de laatste categorie zullen de foto's vaak door de vismaat zijn gemaakt. Ik neem aan dat de prijswinnaars dit regelen met de fotograaf van dat moment."
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-01-2006 00:08

wat maakt iedereen zich er nou druk om wie die foto gemaakt heeft! meestal zijn het vrienden of maatjes.

jongens! veel succes met de competitie en laat de beste foto winnen!!!!
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

08-01-2006 04:14

michel Tja schreef:nr 5. Bertie Koolen ,is het niet zo dat hij Robbie Faber heet?

zal wel aan mij liggen :-?




Volgens mij is het inderdaad Robbie Faber.

En Bertie Koolen is de fotograaf.

dus als Robbie wint, is hij de enige die de prijs zelf niet krijgt ?

dat zou wel een grap zijn


Of ik dan de enige ben?
Mijn inziens wel als alle andere deelnemers zelf de foto gemaakt hebben.

Hoezo zou dat een grap zijn ?
Ik heb de foto toch niet gemaakt.

Mvg...