drogen reflexcamera

Plaats reactie
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

21-10-2005 19:27

Hoe kan ik het beste mijn camera laten drogen? fohn of anders?

gr Gerrit
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

21-10-2005 20:45

Ongelukje gebeurd of een harde regenbui?

Ik zou hem gewoon lekker laten drogen met de achterkant open en de lens eraf. Met de fohn krijg je weer waterdamp wat echt overal in gaat zitten en eventueel andere schades door de warmte.
De oude FM heeft ook weleens in een plas water gelegen onderin de vistas. De plas yoghurt was nog minder fijn. Echter nooit problemen gehad daarna (alweer meer dan 10 jaar geleden)

Met deze dingen reken je voorgoed af met het probleem:

http://www.peli.com/cases.html
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

22-10-2005 00:55

Mijn zoon (12) en ik waren een dagje aan het snoeken,we hadden er al een paar gevangen toen we bij een stuw in het kanaaltje aankwamen.
Daar stort het water 2 meter naar beneden en veroorzaakt een aardige stroming
Tussen het kanaal en de vistrap loopt een landtong vanwaar je mooi in de
stroming kunt vissen.
Al snel haakte ik een voor dat water leuke snoek van een cm of 85.
Nu is de kant wat hoog daar en ik sleepte de vis een meter of 20 stroomopwaarts naar een laag stuk waar je net kan staan om de vis te landen met de hand,alleen is de kant daar erg stijl.
Tim had intussen de cameratas gegrepen en die meegenomen richting stuw.Helaas had hij hem op het steile stuk even losgelaten en het volgende moment riep hij "pap je camera".
Daar dobberde de tas in de snelle stroming.Het enigste wat ik kon doen was in het water gaan staan en met de hengeltop de tas proberen te pakken voor dat de stroming hem te ver weg zou voeren,en voor ik het in de gaten had stond ik een snoek en voor 750 euro aan apperatuur te drillen.
Met een hand pakte ik de tas en met de andere de snoek op dat moment verloor ik mijn evenwicht n moest nu ook met men andere voet het water in om niet languit in het water te belanden op dat moment greep de rapala
magnum van 21 cm met zijn staarthaak mijn broekspijp.
Het moet een leuk gezicht zijn geweest voor de visser aan de overkant
om iemand tot zijn knieen in het water te zien staan het een snoek aan zijn broekspijp.
Gelukkig bleef de tas drijven maar er stond wal een aardige laag water in
de druppels zaten zelfs op de spiegel en de lenzen waren aardig nat.

gr Gerrit
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-10-2005 13:56

Een mooi verhaal is het wel Gerrit.

Is ie nu al droog? Als er vuil achterblijft op de spiegel e.d. zou ik hem even wegbrengen om te laten reinigen en dat zeker niet zelf doen. Hoe is het nu met de lenzen?

Hier het waterdichte koffertje dat ik gebruik om de boel te beschermen. Niet echt handig in formaat en behoorlijk zwaar.

Afbeelding

Afbeelding
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

23-10-2005 07:43

Vanmorgen even nieuwe battarijen er in en hoepla, geen probleem zover.
De lenzen schijnen zo te zien ook niet geleden te hebben.De lichtmeter reageerd goet als er aan de diafragmaring gedraaid wordt
Alleen de motor leidt nu een geheel eigen leven en draait op momenten dat hij het niet zou moeten.
Gisteren even het rolletje weggebracht die was ook aardig nat maar die moet toch in bad :wink:

gr Gerrit
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

23-10-2005 07:46

p.s. inderdaad een mooi koffertje maar ik denk dat ik zo'n waterdichte zak haal bij de watersporthandel

gr Gerrit
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

23-10-2005 11:31

Volgens mij gaat dit goed aflopen Gerrit. Nog even laten drogen :wink:
Zo'n zak is inderdaad ook niet verkeerd en een stuk compacter dan dat koffertje. Ik gebruik dat ding uitsluitend bij het karpervissen. Vooral in de boot is dat ding ideaal wanneer je je spullen in de boot gooit of op de steiger.
Plaats reactie