Hoe maak je zelf je man/visfoto

Martijn van der Wouden
Berichten: 10
Lid geworden op: 27-07-2005 16:05
Locatie: Leiden

11-10-2005 17:20

Beste Boarders,

ik vis het merendeel van mijn sessies alleen en ondanks dat ik met behulp van mijn digitale camera met de zelfontspanner foto's maak ben ik hier niet tevreden over.

Weten jullie of er toestellen bestaan waarmee je bijvoorbeeld meerdere shots achter elkaar kunt maken, ofdat je met een afstandbediening of iets dergelijks kunt werken?

Ik zou graag eens de ervaringen en oplossingen horen van mede-vissers omtrent dit issue.

Groet Martijn
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

11-10-2005 17:54

Wat voor camera heb je?
Binnenkort zal ik hier een gebruiksaanwijzing maken voor het zelf nemen van je visfoto's met foto's erbij. Ik doe dat al >20 jaar.
Met vele digitale camera's kun je drie shots achter elkaar maken met verschillende belichting. Een afstandsbediening is wel een absolute must. Die zijn altijd wel zelf in elkaar te knutselen met zo'n blaasbalgapparaatje voor conventionele camera's, mocht er geen afstandsbediening voor je camera te krijgen zijn.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

11-10-2005 18:03

Hoi

Zelf heb en analoge camera met een motordrive er onder geschroefd.Op deze motordrive zit een aansluiting voor een electronische ontspanner
met een snoer van 3,5 meter.De knop van het snoer bedien ik tussen me n knieen zodat ik de vis niet alleen hoef te laten om steeds weer de zelfontspanner aan te zetten.Ook is er voor dit merk (nikon)een infrarood onspannings apperaat te krijgen deze bestaat uit een gedeelte wat je op de motordrive schroeft en een knop die je met de hand bedient in dat geval ben je dus van het snoer af maar dit kost zelfs tweedehands aardig wat geld.