Spiegelreflex digitaal

Plaats reactie
Bernard Holtkamp

02-11-2006 14:59

En over de handleiding is zeker nog niets te vinden op het web.

Je kan ze alleen nog maar kopen en niet van het net plukken.

Bart
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

02-11-2006 15:58

Baaaart 27 foto's achter elkaar is niet te doen...3 foto's per seconde...dan hebbie een filmpje.

Ik heb ook geen idee of dit kan maar misschien is een draadontspanner dan wat?
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Bart van Doesburg
Berichten: 125
Lid geworden op: 08-11-2003 01:00

02-11-2006 16:04

Bedankt voor je antwoord maar ik bedoel eigenlijk dat je dan kan kiezen welke foto je de vis het beste vast hebt of dat je bijvoorbeeld net met je ogen dicht zit. dat soort dingen bedoel ik.

De instellingen dat blijft spelen met de ingredienten toch? Het is maar net wat je wilt bereiken.

Maar ik vind het vervelend als ik de foto op de zelfontspanner moet maken om telkens te controleren of de foto wel naar wens is. Ik denk als je er een stuk of 10 achter elkaar kan maken dat de kans groot is datcje de vis terug kan zetten en niet langer op het drogen hoeft te houden.

Als je er achter bent zou ik het graag willen weten.

Alvast weer bedankt.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-11-2006 16:22

Marco Zandvoort schreef:Baaaart 27 foto's achter elkaar is niet te doen...3 foto's per seconde...dan hebbie een filmpje.

Ik heb ook geen idee of dit kan maar misschien is een draadontspanner dan wat?


Je moet die afstandsbediening met kabel hebben. Die kabel verleng je (is slechts 80cm en bedoelt om beweging te voorkomen vanaf statief) Op dat ding zit een schuifknop. Druk je de knop in, dan doe je hetzelfde als met de ontspanknop. Duw je de schuifknop naar voren, dan blijft ie de ingestelde functie herhalen. Staat je camera op de zelfontspanner met een vertraging van 10 seconden, dan maakt ie om de 10 seconden een foto. Dat geeft mooi de gelegenheid de vis wat te draaien bij iedere foto, om glimmers te voorkomen. Raak is de foto áltijd. Dat had je immers al getest.

Je moet wel ff kijken of die kabel op jouw camera werkt. Misschien zijn er ook draadloze met deze functie?

Gr,

Bas
Bernard Holtkamp

02-11-2006 16:28

Marco ik denk dat een draadontspanner niet funktioneel is in dit geval,je zit altijd met een te korte lijntje.

Met de draadloze RC kan je veel meer al vrees ik dat je toch regelmatig moet kijken hoe het een en ander er op staat.

En 27 jepegjuhs kan hoor in ene reeks.
2.5 per seconde :lol:
Alleen het wegschrijven duurt wat langer.

Toen nettie bij de roofvogelschow naast me stond liet ik het haar even zien(en horen) en ze was onder de indruk.
Zo ook ik dus al moet ik wel zeggen dat ik bij 25 plaatjes mijn focus miste :oops:
Maar dat is weer iets wat te leren valt met dat ding.

Bagt
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

02-11-2006 16:34

Ik bedoelde een afstandsbediening met kabel. Er zijn er wel wat te krijgen met een kabel van 5 meter... Dat zijn volgens mij geen orginele van Canon.

Bas jij bedoelt een orginele draadontspanner van Canon. Die kan ik ook gebruiken want mijn camera heeft dezelfde stekker voor een draadontspanner als de jouwe.
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-11-2006 16:37

Voor die kabel kun je weer een verlengkabel kopen. Dat kost dan weer 50 euro extra. Vandaar dat ik de schaar erin heb gezet en het ding door een kennis heb laten verlengen.
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

02-11-2006 16:38

Jaja dure dinggetjes. Al die kleine dingen van Canon zijn ongelofelijk duur. :o
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-11-2006 16:48

Yep, b.v. polafiltertje 77mm, je schrikt je rot. Voorheen kocht je daar een leuke camera voor. Voor dat stukkie soldeerwerk koop je weer een leuk protectfiltertje. Die laatste werkt erg goed. Die doet lekker helemaal niks, behalve je lens beschermen.
Laatst gewijzigd door Bas B. op 02-11-2006 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bernard Holtkamp

02-11-2006 16:49

Die grote van canon ook hoor marco :evil:

Bas met de draadloze kan het ook want deze heeft dezelfde funktie's als de gene met draad.
Alleen die is zoals gezegd een stukje duurder en je hebt gelijk een paar meter afstand meer.

Maar wat ik me afvraag is waarom een slr voor man/vis fotografie?
Als je er verder niets meer mee gaat doen dan zou je beter een compakte uit de duurdere klasse kunnen kiezen.
Deze hebben als voordeel dat ze een draaibaar scherm bezitten,iets wat een SLR nooit zal hebben.
En met vaak 12x optiche zoom(soms wel meer)heb je een prima tele.

Dus waarom een SLR als ik vragen mag?
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-11-2006 16:54

Vooral omdat die compactcamera's heel erg slecht met tegenlicht omgaan van een glimmende vis. Ik moet er wel bij zeggen dat de kwaliteit soms verbazingwekkend is!!!
Je moet toch je camera richten ivm een leuke achtergrond. ff iets beter richten kost geen enkele moeite. O ja, scherpstellen moet je heel bewust blijven doen, dus moet je toch eerst richten en daarna je lens op MF zetten b.v. Stel je voor dat één van die scherpstelpunten zit waar jij hem net niet hebben wilt. Enfin, de procedure is en blijft hetzelfde.
Bernard Holtkamp

17-11-2006 15:28

En toen kwam nikon weer met wat nieuws.
Een instapmodel.

De D40
http://www.dpreview.com/news/0611/06111 ... review.asp

Na het lezen van wat reaktie's hier en daar zou ik toch gaan twijffelen of deze nu direkt wel een geschikte is om te beginnen.
Met de eos 350 als voorbeeld of een D80 kan je meer en is de kwaliteit ook beter.

even een quote van dpreview:

Auto Focus only for AF-S or AF-I lenses
Perhaps the biggest negative on the D40 is that it doesn't have an internal focus drive motor and hence no mechanical focus drive pin, instead it only has CPU contacts which means it can only Auto Focus with AF-S and AF-I lenses (those with built-in focus motors). Indeed our 'standard' lens the Nikkor 50 mm F1.8D (and the F1.4D) are manual focus only on the D40.

Bart
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-11-2006 15:48

Nikon komt met een SLR van onder de 500 euro! Is dat die D40?
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

17-11-2006 15:52

Sjah Nikon he.... :lol:
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Bernard Holtkamp

17-11-2006 16:08

Dat is hem bas,

En GEEN AF.

Wat wil nikon hier mee bereiken?
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

17-11-2006 16:12

Wat ze er mee willen bereiken? Dat wij als Cannoniers hun uit kunnen lachen. 8) :lol: :wink:
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Bernard Holtkamp

17-11-2006 16:26

Wacht maar af tijger,straks komt canon met een 4000D :cry:

Die beginnersmarkt is zeer groot en iedere fabrikant wil zijn graantje meepikken.

Alleen dat nikon je verplicht om een lens met motor te nemen verbaasd me want zonder motor geen AF.
Kan je als beginner alles alles met de hand gaan doen en dat is erg leuk als je geen ervaring hebt.

Ben benieuwd naar wat de andere jongens gaan brengen de komende maanden.
Witte toeters met plasticglas er in?

Binnenkort in dit theater?

B
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-11-2006 16:27

Dat lijkt me onzin Marco, 3 Jaar geleden heb ik me zo'n ding gewenst ZONDER AF, want dat gebruikte ik toen toch niet met de FM. Met AF zit je er vaker naast dan met een camera die daarop is ingericht met een scherpstelwig in het matglas.

Gr,

Bas
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

17-11-2006 16:28

Van mij mag t ding zo de kliko in.
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

17-11-2006 16:30

Sjah ik vind het een hele rare keuze om een beginnerscam te verkopen zonder AF. Voor dat geld kan je beter een goeie compact kopen.

Bas

Je kan misschien iets zonder AF wensen maar om het ook te verkopen... Er zijn altijd mensen die wel AF willen hebben. Maak er dan een knoppie op dat je kan switchen. :D
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Bernard Holtkamp

17-11-2006 16:35

Bas zie jij een beginner in de slr markt handmatig scherpstellen?
Zonder ervaring?

Ik denk dat vele kopers dat ding dan gelijk in een hoekje pleuren of toch overstappen naar een hoger model.
En als ik dan nu al prijzen zie van rond de 550 euro dan denk ik dat je beter naar een EOS350D kan gaan.
Meer waar voor je geld
Maar wat gaan de andere fabrikanten doen,die beginners markt is zeer groot en daar valt dus een hoop te verdienen.

B
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-11-2006 16:42

Hét grote voordeel van die camera zit hem in het feit dat je de oude lenzen van Nikon kunt gebruiken. Zelfs de oude AI-serie kan erop als je daar even een CPU in laat zetten. Reken maar dat je dan heel veel lol hebt voor weinig geld. Ik geloof niet dat er ooit betere lensjes zijn gemaakt namelijk dan die oude AI-tjes van eind 70 tot eind 80.

Willem Barnas zou nu weleens op kunnen springen en enorm glimlachen b.v. Wach maar tot je de resultaten ziet :D
Bernard Holtkamp

17-11-2006 16:52

Maar hoeveel beginners zijn er in het bezit daarvan bas?

Niet veel vrees ik :cry:

Het zou natuurlijk ook leuk zijn als canon met zoiets komt,leuk dan kunnen die oude FD lenzen ook weer in waarde omhoog.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-11-2006 16:56

Er zijn héél veel mensen die vast hebben gehouden aan hun MF-spulletje omdat hun optische resultaten nog steeds niet overtroffen waren voor een 'normaal' bedrag. Voor hen is de overstap nu wel erg interessant. Het gaat hier dus niet bepaald om beginners.

Lichtsterkte 1.4 voor nog geen 100 euro, of je had hem toch nog liggen. Wie het laatst lacht, lacht het best, Marco.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

17-11-2006 17:04

Jongens, jullie gooien nog wat technische termen in het rond.

Leuk, maar ik snap er geen kont van.

De beginners markt is groot en ik ben ook een beginner. Hoewel ik niet binnen nu en een maand een camera ga kopen wil ik wel inventariseren.

Ik wil er graag wat meer over weten, maar verder dan de "verkopende" internet sites kom ik niet.

En door de technische termen wordt ik ook niet direct wijzer.

Jullie hebben het over een starters model, maar dat model is slecht in jullie ogen. Waarom precies?