Compactcamera's digitaal en analoog

Plaats reactie
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

07-10-2005 11:20

Deel hier je kennis m.b.t. compactcamera's, zowel analoog als digitaal.
Laatst gewijzigd door Bas B. op 04-01-2006 23:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

09-10-2005 21:10

Wonderbaarlijk wat deze camera's allemaal kunnen. Beeldkwaliteit is vaak al even onwaarschijnlijk.
Welke gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen?
Gebruikersavatar
Bart Pijls
Berichten: 132
Lid geworden op: 15-07-2004 22:39
Locatie: Almere

09-10-2005 21:19

Voor de visserij gebruik ik al ruim 4 jaar een Nikon coolpix 880 (digitaal dus). Voordelen: Prima kleurweergave, mooie platen, voldoende vrijheid bij de instellingen, perfecte macro functie (voor vliegbinden erg prettig).
Nadelen: ietsiepietsie groot (voor moderne begrippen, niet zo heel erg), uiterst trage autofocus, autofocus die moeite heeft met donkere omstandigheden.

Voorbeel plaatje:
Afbeelding

Met name voor de actiefotografie valt hij wat tegen, maar dat heb je met elke compact camera in meer of mindere mate. Maar gelukkig heb ik ook nog een D70 die dat allemaal wel aan kan. Die neem ik echter niet mee naar de waterkant, dus voorlopig doe ik het maar met mijn ouwe coolpixje.
Greetz,

Bart
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

10-10-2005 15:58

Ik heb de finepix s5000. Hij bevalt me opzich prima en onder de juiste omstandig heden kun je mooie foto's mee maken. Alleen bij schemer heeft hij moeite zowel met flits als zonder flits.
Afbeelding
groetjes henk
Gebruikersavatar
martinj taal
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-03-2005 21:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

10-10-2005 23:23

Voor de zelf-fotografeerders onder ons!

Ik maak sinds anderhalf jaar naar volle tevredenheid gebruik van de Digitale Canon PowerShot S1 IS.

De camera is in combinatie met de draadloze afstandbediening WL DC 100 en een statief een verademing voor de veeleisende einzelgangers onder ons.

De camera bezit verder optische en digitale zoom met "image stabilizer" wat hem ook voor het fotograferen van natuurschoon als je eens niet zit te vangen behoorlijk geschikt maakt.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

11-10-2005 15:44

Ik ben helemaal tevreden over onze HP Digicam met d8 3 mlj megapixels... Vriend van mij heeft 1 van de nieuwere analoge camera's van Canon, prachtig apparaat, alleen zijn de foto's in het donker mooier met mijn digicam dan met zijn analoge camera... Ik ben helemaal tevreden over de digicam.. Snel foto's maken, voldoen aan mijn eisen en je hebt direct je foto's thuis :)
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

11-11-2005 14:36

ik gebruik een digitale camera van minolta en deze maakt in het donker net zo goed foto's als overdag duzz ik ben ook geen bewaarzak nodig dus ik blij en de karper blij :D
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

11-11-2005 16:54

Ik heb nu een klein probleempje met mijn HP camera.. De afgelopen keer dat ik 's avonds/'s nachts foto's maakt waren ze heel erg wazig, terwijl dit niet eerder is voorgekomen :X
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-11-2005 17:46

Voor de Eos 350D in beeld kwam deed ik alles met een analoge camera. Het model Samsung Fino 800. Destijds ongeveer 100 euro. Het toestel maakt gewoon hele goede foto's. Een toestel alleen doet niet alles. Let zelf een beetje op het licht, bereik, de gehele compositie op de foto, hou hem stil(!!) en je komt al een heel eind. Functies zijn beperkt: flitser, rode ogen reductie, beetje inzoomen en rolletjes inbrengen gaat eenvoudig. De camera pakt hem vanzelf automatisch en zorgt dat het rolletje goed komt te liggen en het toestel weer klaar is voor gebruik.
Ik kan wel wat foto's inscannen en laten zien maar dat duurt zo lang. Die hou je nog te goed van mij. Nadeel van analoog compact is natuurlijk dat je niet gelijk ziet wat het geworden is. Ook zit het vizier naast/boven de lens zodat je weleens afwijking krijgt tussen wat je door de kijker ziet en wat uiteindelijk op de foto komt. Een digitale compact camera heeft wat dat betreft een hoop voordelen. Maar ik koos toen voor een analoge, om direct foto's voor in het plakboek te hebben. Een mooie fotoprinter heb ik niet en ik was niet zo op de hoogte van het laten ontwikkelen van digitale fotos en de kwaliteit ervan. Nu gebruik ik de Samsung eigenlijk niet meer, het rolletje wat erin zit moet nog wel volgeschoten worden, maar ik doe nu alles met de Eos. Heb laatst voor t eerst digitale foto's af laten drukken, resultaat was ik tevreden mee en het werkt erg simpel. Dus nu doe ik alles met de dig. spiegelreflex. En laat zo af en toe foto's af drukken voor in het fotoalbum.
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

07-01-2007 21:42

Dag mensen :D

nu ben ik sinds een paar dagen in het bezit van een Canon G2 :D
Nu kwam ik er achter dat deze camera toch nog behoorlijk wat functies had vergeleken met mijn andere camera.

Nu kan ik het een en ander instellen dat kon ik eerst niet oa:
sluitertijd
diafragma
iso
contrast
scherpte
verzadiging
Ook zit er een MF stand op om handmatigte focusen enz enz

Gewoon ontzettend veel fucties voor mij iig

Nu hoop ik dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met een soortgeleijke camera en eventueel tips hebben voor mij de foto leek.



Mvg Gerrit 8)
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Plaats reactie