Fotocamera statief

Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-10-2005 20:17

Heb de fotografiecursus nu 1x doorgelezen, met de camera in de hand. Snap er nog niet veel van, maar dat komt wel.

Morgen neem ik wat uurtjes vrij van school, en dan ga ik lekker kloten. Vooral het allemaal zelf instellen, het kiezen voor overbelichting en onderbelichting etc. vind ik interessant. Ook het gebruik van een flitser (of 2 of 3, voor mij 1) geeft een nieuwe invalshoek bij het fotograferen.

Daarnaast ga ik ook eens vragen voor zo'n polarisatiefilter. Dat lijkt me best een goede optie wanneer je het zonnetje flink op een te fotograferen vis hebt staan.

Groeten,
Stefan
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

03-10-2005 22:46

Hoi bart jaap koorn

Jouw statief ziet er erg goed uit en niet duur al zeg ik het zelf.
Word er ook een draagtas bijgeleverd?

Gr Jeroen
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

03-10-2005 22:47

Jepperdepep, incl Draagtas
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

03-10-2005 22:51

Wat een hoop informatie over het fotograferen in deze topic! :D
Altijd handig om te lezen en te leren.
Ik merk wel dat ik zelf zeker nog een hoop kan leren als het om het maken van een goede foto gaat!!!

Alvast bedankt voor alle reacties.

Gr Jeroen
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

03-10-2005 22:54

Dat is mooi!
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

04-10-2005 19:46

Gebruik zelf al enkele jaren een Manfrotto 390 (junior tripod) welke me uitstekend bevalt!
Oerdegelijk en redelijk compact...

Ingeklapt 56 cm
Uitgeklapt 52 cm, geheel uitgeschoven 159 cm.
gewicht 1,9 kg en belastbaar tot 5 kg.

Niet goedkoop, maar het geld dubbel en dwars waard...

Mvg,

Stefan
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

05-10-2005 18:52

Ik heb het zelfde statief als Bart-Jaap, werkt hier ook toppie 8). Ik gebruik m in combinatie met een Nikon F-65.
En voor die prijs kan er weinig mee verkeerd gaan... :)

Er staat trouwens wel zeer nuttige informatie in deze topic, het word tijd dat ik zelf ook een keer met dat ding van mij aan het prutsen ga.


Mvg Patrick
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-10-2005 19:20

Bart-Jaap,

ook ik heb hetzelfde statief als jou. Het enige voordeel eraan in mijn ogen is het gewicht. Zodra je een wat zwaardere camera hebt wordt het al wat gevaarlijker. Daar komt bij dat het kopje waar je de camera op schroeft, bij mij al kapot is gegaan, en viel, met de camera erop. Gelukkig in het hoge gras, maar toch.

Als ik écht verder wil met de fotografie is een duurder statief misschien toch wel een optie.

Groeten,
Stefan
Erkan Efek
Berichten: 51
Lid geworden op: 29-03-2005 11:55
Locatie: Apeldoorn

07-10-2005 13:36

Hi fotografen,

Ik gebruik zelf een Vanguard 3-poot voor een Nikon F-70. Werkt perfect, is licht en toch stabiel en te locken zodat ze niet verdraaien. Ik heb ze 2e hands gezien voor 40 euris.
Arwin Bos

04-01-2006 23:23

Ik heb ook het statief vna de kijkshop, wat Bart-Jaap liet zien.
Best leuk met een lichte camera erop..
Maar met een zwaardere is het 10 keer niks.
ook is het waardeloos dat die poten niet veruit elkaar kunnen, en het statief dus niet plat kan.
Het statief is ook super licht.
En ik heb hem ongeveer 1,5 jaar zeer veel gebruikt, en er zit nu overal speling op, waardoor me camera super onstabiel staat.

Het is een leuk ding als je hem weinig gebruikt, en in combinatie met een lichte camera.

Ik heb zelf ook rond lopen kijken naar een goed statief. en het kost inderdaad een paar centen maar die dingen zijn wel super stabiel.
En het is ook dom denk ik om je camera van honderden euro's op een onstabiel statief te zetten van 2 tientjes.
Je koopt toch ook geen super goede molen en hengel om daarna je molenspoel vol te laten gooien met een waardeloze lijn omdat deze toevallig lekker goedkoop was :wink: want dan heb je nog steeds geen goede combinatie...

mvg arwin
Arwin Bos

04-01-2006 23:23

Ik heb ook het statief vna de kijkshop, wat Bart-Jaap liet zien.
Best leuk met een lichte camera erop..
Maar met een zwaardere is het 10 keer niks.
ook is het waardeloos dat die poten niet veruit elkaar kunnen, en het statief dus niet plat kan.
Het statief is ook super licht.
En ik heb hem ongeveer 1,5 jaar zeer veel gebruikt, en er zit nu overal speling op, waardoor me camera super onstabiel staat.

Het is een leuk ding als je hem weinig gebruikt, en in combinatie met een lichte camera.

Ik heb zelf ook rond lopen kijken naar een goed statief. en het kost inderdaad een paar centen maar die dingen zijn wel super stabiel.
En het is ook dom denk ik om je camera van honderden euro's op een onstabiel statief te zetten van 2 tientjes.
Je koopt toch ook geen super goede molen en hengel om daarna je molenspoel vol te laten gooien met een waardeloze lijn omdat deze toevallig lekker goedkoop was :wink: want dan heb je nog steeds geen goede combinatie...

mvg arwin
Arwin Bos

04-01-2006 23:23

Ik heb ook het statief vna de kijkshop, wat Bart-Jaap liet zien.
Best leuk met een lichte camera erop..
Maar met een zwaardere is het 10 keer niks.
ook is het waardeloos dat die poten niet veruit elkaar kunnen, en het statief dus niet plat kan.
Het statief is ook super licht.
En ik heb hem ongeveer 1,5 jaar zeer veel gebruikt, en er zit nu overal speling op, waardoor me camera super onstabiel staat.

Het is een leuk ding als je hem weinig gebruikt, en in combinatie met een lichte camera.

Ik heb zelf ook rond lopen kijken naar een goed statief. en het kost inderdaad een paar centen maar die dingen zijn wel super stabiel.
En het is ook dom denk ik om je camera van honderden euro's op een onstabiel statief te zetten van 2 tientjes.
Je koopt toch ook geen super goede molen en hengel om daarna je molenspoel vol te laten gooien met een waardeloze lijn omdat deze toevallig lekker goedkoop was :wink: want dan heb je nog steeds geen goede combinatie...

mvg arwin