Dierenfoto's 2007

Gesloten
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

21-07-2007 13:42

Dit gebeurt toch niet vaak dat ze er zo mooi voor gaan zitten. Volgende keer iets meer licht en wat dichterbij graag!

Afbeelding

Groetjes,

Bas
Bernard Holtkamp

21-07-2007 13:56

Haha..ik voel met je mee bas.
Ik heb dat nu ook zeer regelmatig met die houthakkers.
Maar deze is in RAW geschoten en zodoende kon ik hem nog wat beter ophalen dan in jpeg.
En ook hier weer in een donkere hoek maar door flink schuiven met belichting hem toch meer naar vooren kunnen halen.

Afbeelding

Ik had hem al eerder geplaatst dacht ik.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

21-07-2007 14:49

Het is een groot nadeel dat die woodpeckers altijd in het bos zitten. Ik had hem in jpeg geschoten en de foto nabewerkt door flink met de curves te schuiven. Die curve leek wel een achtbaan nadat ik ermee klaar was.

In de zeer nabije toekomst ga ik ook wat meer met RAW doen. Vooral de grotere dynamiek vind ik erg mooi (16 bits). Om weer wat verder te komen is dat de volgende stap.

De IMAC staat er binnenkort met de goede software. Ik krijg het idee dat die oude software mijn foto's geen goed doet. Vooral met verkleinen lijkt er erg veel mis te gaan...
Met Mac.com kun je meteen even heel snel een websiteje maken en je foto's goed hosten. Nu eerst even de software in huis halen. Twijfel tussen Adobe lightroom en aperture. Zien er beiden zeer goed uit. Iemand suggesties?

Groetjes,

Bas
Bernard Holtkamp

21-07-2007 15:07

Ga je alvast veel plezier toe wensen met RAW.
Het is wat meer werk bas maar je zult zien dat je veel meer kan.

Over lightroom hoor ik alleen maar goede dingen,vele mogelijkheden en voor nog een "redelijke" prijs

aperture ken ik niet en lees er eigenlijk ook weinig over dus daarmee kan ik je niet helpen.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

21-07-2007 15:19

Aperture is er uitsluitend voor de MAC, komt misschien daardoor. Lightroom is eigenlijk de windows concurrent. Ze kunnen en doen beiden hetzelfde. Photoshop en lightroom komen van dezelfde softwaregigant, dat is misschien weer gunstiger. Ik ga beiden nog even bekijken.
Bernard Holtkamp

21-07-2007 15:31

Houd mij maar op de hoogte bas want deze winter ga ik me zelf een macbook rijker maken.

Kan hij mooi als o.a. back up dienst doen voor de vakantie's.
En dan zou een goede bewerking pakket zeer welkom zijn :wink:
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

21-07-2007 20:38

Afbeelding

Koetjes in het water boven op me stek, maar ach altijd leuk.. :lol:
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Bernard Holtkamp

22-07-2007 09:14

Geen run gehad van ze??

Zal wel lekker afdrillen dan :wink:

Maar verder een leuke plaat al kan hij beter,misschien de volgende keer iets meer inzoomen zodat je niet 2 halve koebeesten krijgt?

Heb je ook gelijk iets minder voorgrond.


Gr Bart
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

22-07-2007 11:09

Over de oeverzwaluwen... Ik ben gaan zitten op de helling van de zandbult bij de nesten. De vogels vlogen niet veel in de nestholen. Maar af en toe vloeg er wel 1 af en aan. Dus ik had het vermoeden dat ze geen hinder ondervonden van mij en gewoon weinig de holtes bezochten. Een paar jongen lieten kun kopjes wel zien uit de holtes. Zie foto's. Maar toen ik na een tijdje gezeten te hebben weg ging en keek achterom zag ik dat ze wel degelijk mijn aanwezigheid niet waardeerde. Toen vlogen ze aan de lopende band naar de nesten. Als ik ze wil fotograferen moet ik het toch echt anders zoeken zonder dat ik ze verstoor. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat gewoon ongestoord verder gingen. Daarna heb ik de macrolens tevoorschijn getoverd en nog een paar plaatjes geschoten. Het zijn niet allemaal dierenfoto's, maar vergeef me...

Dit is op 560 mm én een stuk bijgesneden, dus echt dichtbij is het niet:

Afbeelding

Afbeelding

Canon 100mm f2.8 USM macro:

Watersnuffel(?)
Afbeelding

Icarusblauwtje
Afbeelding

Bloedrode Heidelibel
Afbeelding

Brede Wespenorchis
Afbeelding

Afbeelding

Paardenbijter
Afbeelding
Bernard Holtkamp

22-07-2007 11:24

Ze zien er toch niet verkeerd uit hoor,misschien nog steeds te veel ruimte er omheen maar je kan niet anders nu.

Misschien de volgende keer een klein camou tentje?
Deze een tijdje laten staan en dan maar wachten?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

22-07-2007 11:26

Ja zoiets zal het moeten worden denk ik. Of misschien zijn er strategischere plekken. Ik weet nu wel aan hun gedrag te zien of ze verstoord zijn of niet dus ik weet snel genoeg of ik verkeerd bezig ben.
Ze zijn er nog wel even, aan die jonkies te zien. Dus ik heb nog wel ff de tijd.
Bernard Holtkamp

22-07-2007 11:47

Ik heb voor deze soorten hier gelukkig geen tentje o.i.d nodig want ze zijn redelijk goed te benaderen.

Een jonge reiger,te herkennen aan zijn nog donkere verenpak.
Afbeelding

Deze haas zat een tijdje terug lekker met zijn kop in de opkomende zon.

Afbeelding
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

24-07-2007 20:22

Een echte Barneveldse kip.... Kwam gezellig op de stek langswandelen :wink:

Afbeelding
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

26-07-2007 23:49

Afbeelding
Bernard Holtkamp

27-07-2007 07:55

Prachtig rick.
Zelfs dat ze zover zitten stoort nu niet want nu zie je mooi de omgeving waar ze in thuis horen.

Heb ze nu in mijn omgeving ook ontdekt 8)
Misschien morgen met wat geluk de eerste platen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-07-2007 08:11

Ik heb een paar foto's kunnen schieten van volwassen vogels bij de nesten. Deze waren echter allemaal onscherp. Moeilijke target is het, in de meeste gevallen komt een volwassen oeverzwaluw aanvliegen... zo hup het holletje in en na een paar seconden zo in 1 streep er weer uit. Kun je dus niks mee. Maar als ze er even vooraan aan blijven hangen is het mooi. als moet je nog wel heel snel je camera naar het betreffende gat bewegen, scherpstellen en klikken voordat ie alweer gevlogen is. Maar zo kun je hun gedrag wel mooi bekijken.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

28-07-2007 22:07

Inderdaad erg gave foto 8) Ik verheug me echt op mijn Spiegelreflexje dan heb ik ook de nodige mm's en kan ik me ook eens meten met dit soort foto,s. Ik vind het al enorm kicken om een beetje te spelen met het cameratje dat ik nu heb maar het maken van foto,s van ijsvogels e.d. lijkt me nog vele malen leuker, nog 2 maandjes doorwerken en dan de body :roll: hehe :oops:
Vandaag nog wezen vissen en ik had 'last' van eenden, vond het wel erg leuk dat ze langs kwamen, in alle kleuren en maten :o

Ik vond dit de mooiste eend, foto is echter iets te licht :( Ben toch wel benieuwd naar het bestaan van dez eend, hoe krijgt ie deze kleur, is het een kind van een eend die van bil is gegaan met een zwaan ?? hehe :lol: Who knows ?? :roll:
Afbeelding

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Bernard Holtkamp

29-07-2007 08:56

Mooie eend.

Maar probeer een volgende keer eens wat lager te gaan met je camera,zal je zien dat de foto er beter uit komt :wink:

Voor den tijger: Ali is back!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

29-07-2007 13:57

Die reigers daar... man! Zit ie vastgelijmd of zo? :D

Een paar diertjes van gisteren:

Tijgerspin, erg fotogeniek... vooral als er op elke m2 een stuk of 5 zitten :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Distelvlinder:
Afbeelding

Deze moet ik nog even determineren:
Afbeelding

Fuut, blijft schuw beest:
Afbeelding

En een haas:
Afbeelding
Bernard Holtkamp

29-07-2007 14:28

Nee hoor die zitten echt niet vast geplakt.
Hier is hij naar het water gewaait.
Afbeelding

Haasjes altijd leuk om te schieten.
Deze vond het niet leuk dat er op hem gericht werd en ging driftig met zijn voorpoten op de grond trommelen,als waarschuwing aan andere hazen dat er gevaar dreigt.
Afbeelding

Trouwens ik verwacht straks wel meer spinnen en dan vooral de kruisspin.
De mooiste tijd komt er over een paar weken weer aan.

En zijn de fuuten schuw bij jou?
Hier niet hoor,ze zijn redelijk goed te benaderen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

29-07-2007 14:31

Ja, op die plek zijn de futen aardig schuw. En in de Rijnstrangen ook wel. Op dat graslandje waar het nu werkelijk bezaaid is met Tijgerspinnen zaten vorig najaar veel Kruisspinnen, maar ik twijfel of daar nog iets van over is dit jaar :o

al zijn Tijgerspinnen wel warmteminnend en wellicht is er dus meer kans voor Kruisspinnen in het najaar.
Bernard Holtkamp

29-07-2007 14:58

We zullen zien in september,ik ga het proberen met de 300 prime met extender.
Moeten ze wel weer flink groot worden maar dat is vaak geen probleem hier in de tuin.

Ik kon die vastgeplakte reiger nog iets dichter naderen en dat gaf weer deze plaat.
Van boven een flink stuk wit weg gesneden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

31-07-2007 15:58

Vandaag heb ik het boomkikker gebied weer eens bezocht, een aantal keren was ik al voor niks gegaan. Vandaag waren de goden mij gunstig gezind! De eerste boomkikker die ik zag vond het nodig om weg te kruipen, ik al flink balen (zo vaak zie je ze namelijk niet). Een kleine 10 meter verder zat er echter nog een te pronken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen werd ie een beetje nerveus van al het geklik en keert ie mij de kont toe!

Afbeelding

Met een soepele sprong zo hoppa weer de bramen in...

Afbeelding
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

31-07-2007 18:01

Mooie foto's van die Boomkikker jo, hoe gecamoufleerd kun je wezen, je moet weten waar je ze moet zoeken of je moet ze horen :P
Ben in de vakantie naar een vogeltuin geweest en heb van de paar 100 foto's enkele kunnen selecteren waar je mij niet over hoort klagen :D

Afbeelding
Shot with DMC-FZ8 at 2007-07-31

Afbeelding
Shot with DMC-FZ8 at 2007-07-31

Afbeelding
Shot with DMC-FZ8 at 2007-07-31

Afbeelding
Shot with DMC-FZ8 at 2007-07-31

De parkiet zat in een kleine ruimte half te slapen dus die was nogal makkelijk, de anderen vlogen in een grote hal, omgebouwd tot tropische tuin vrij rond en waren een stuk moeilijker om ze scherp en vooral mooi belicht op de foto te krijgen

overigens is geen van deze 4 foto's bewerkt, heb er wel wat moeten bewerken maar deze zijn allen nog origineel :)
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

31-07-2007 18:08

had vanochtend tegen 7 uur een paar peiepen op de rechterstok...
toen ik keek zag ik twee vechtende ijsvogeltjes op mijn rechterhengel.
probeerde camera te pakken maarja een beetje beweging en die dingen flitsen weg. nog geen tel later kwam er ééntje trug en die ging bijdehand duiken vanaf mijn hengel naar visjes en kwam nog weer terug om ze ook nog eens te verorberen op mijn hengel. een vet schouwspel om te zien.

heb deze foto's ervan gemaakt. heb mijn camera net. het is een canon powershot a560 dus weet nog steeds niet precies alle ins en outs. dat de foto's scherper kunnen ben ik van overtuigd. vond dit wel een vet begin al zeg ik het zelf.

groeten... :roll: 8) :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Gesloten