Jullie kunnen beter de foto's verkleinen via je zoombrowser van Canon. Klik op de thumbnail met je rechter muisknop en kies voor 'export still image' De rest spreekt voor zich. Vervolgens hosten op ImageShack. Dan zien ze er een stuk beter uit.
Dat weinige scherpte-diepte heeft ook wel wat. Geeft een soort mistige, wazige sfeer. De plekjes op de foto's komen me niet bekend voor Stefan, waar was het ergens als ik vragen mag? Het is natuurlijk een groot gebied. En ik kom meestal maar op een paar locaties (om vogels te kijken). Nog leuke soorten gezien?
Nee, geintje joh... Zag je plaatjes en moest meteen aan een aantal recent gemaakte foto`s van me denken.
Weliswaar een heel ander gebied (Zuid Hollandse grienden), maar ik heb er nog een aantal welke sprekend op die van jou lijken.
Vogels heb ik genoeg gezien, nu alleen nog vastleggen...
Mooie foto`s trouwens, Canon 350 D zeker?
Misschien dat je het vogeltje, een boomkruiper, in de verte... kan zien..
Vergeten jullie de software update niet met de 350D's?
Je moet de software eerst laden op je kaartje via een kaartlezertje. Vervolgens stop je de kaart weer in de camera en laadt de nieuwe firmware. Vreemd genoeg werkt dat niet direct via de usb-poort. Ik heb hier een geladen kaartje liggen voor de liefhebbers. Ik verstuur hem niet. Via je winkelier moet het ook te regelen zijn denk ik.
Mooie foto's allemaal! Jij komt in erg mooie gebieden Rick. Is dat o.a.voor je opleiding?
Ik ga me wat meer toeleggen op natuurfotografie. Als visser weet je de mooie dingen wel te vinden. Vooral de (roof)vogels vind ik fantastisch om te fotograferen. Ben nu aan het sparen voor een geschikte lens.
In het park bij m'n werk zag ik laatst een boomklevertje. Zonder hengel in de hand goed om je heen kijken en je ziet de meest fraaie natuurverschijningen.
Nou Bas, mijn opleiding is reeds afgerond. Maar ik ben op veel mooie plekken geweest tijdens de opleiding. De excursie naar Engeland, New Forest was zeker een hoogtepunt. Mijn compactcameratje heeft daar overuren gedraaid. Ik kan weleens wat ingescande foto's laten zien. Maar De Rijnstrangen waar de foto's van vandaag genomen zijn, ligt dicht bij 2 van mijn viswateren. Aan de andere kant van de dijk welteverstaan. Als ik geen zin meer heb om te vissen of t gaat slecht pak ik mijn spullen in en ga daar vogels kijken. Wat roofvogels betreft daar: bruine kiekedief, buizerd, ruigpootbuizerd, slechtvalk, boomvalk, torenvalk, sperwer dus genoeg te zien. Is ook een wens van mij om ooit met een telelens de vogels te gaan bejagen. Zit er voorlopig nog niet in financieel gezien. Maar komt er zeker weten ooit.