Dierenfoto's 2007

Gesloten
Bernard Holtkamp

10-02-2007 14:50

In dit geval had ik geen usm toegepast maar alleen wat verscherpt..

En ik zie nu pas dat ik de verkeerde geplaatst heb :oops:

Zal later de goede neerzetten.
En die had ik dus wel met usm behandeld.

B
Bernard Holtkamp

10-02-2007 15:00

De juiste

Afbeelding

Trouwens dat witte op zijn kop is vocht,foto is tijdens opkomnde zon genomen en het was erg vochtig die ochtend.

Gr Bart
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-02-2007 19:31

Een paar vogelfoto's van dit weekend en vandaag. Vandaag kwam 't zonnetje er gelukkig af en toe nog wat door. Zelfs met het grauwe weer van zaterdag mag ik soms nog 1/3 of zelfs 2/3 stop onderbelichten. Je lijkt meer detail te krijgen. Als foto's toch wat te donker zijn, wat vaak eigenlijk nog niet eens zo is kun je dit later bijwerken.

Dit is het gezellige roodborstje aan het viswater, jammer van de drukke achtergronden en 't grijze weer en niet superscherp. Maar tis wel een schatje:

Afbeelding

Shooting Mode
Aperture-Priority AE
Tv( Shutter Speed )
1/100
Av( Aperture Value )
6.3
Metering Mode
Evaluative Metering
Exposure Compensation
-2/3
ISO Speed
400
Lens
400.0mm
White Balance Mode
Cloudy
AF Mode
AI Servo AF

Afbeelding

Shooting Mode
Aperture-Priority AE
Tv( Shutter Speed )
1/60
Av( Aperture Value )
6.3
Metering Mode
Evaluative Metering
Exposure Compensation
-2/3
ISO Speed
400
Lens
400.0mm
White Balance Mode
Cloudy
AF Mode
AI Servo AF

Deze torenvalk kwam ik onderweg nog tegen. Foto vanuit de auto. Moeilijk want hij zat aan de verkeerde kant van de weg. Moest een beetje lenig zijn om hem in beeld te krijgen. Foto vereiste ook nog wel enige bewerking:

Afbeelding

Shooting Mode
Aperture-Priority AE
Tv( Shutter Speed )
1/250
Av( Aperture Value )
6.3
Metering Mode
Evaluative Metering
Exposure Compensation
-2/3
ISO Speed
200
Lens
400.0mm
White Balance Mode
Cloudy
AF Mode
AI Servo AF

Het is eigenlijk best lastig om een meerkoet mooi belicht op de foto te krijgen. als ze hun kop net draaien valt er weer schaduw op.

Afbeelding

Shooting Mode
Aperture-Priority AE
Tv( Shutter Speed )
1/250
Av( Aperture Value )
6.3
Metering Mode
Evaluative Metering
Exposure Compensation
-2/3
ISO Speed
200
Lens
400.0mm
White Balance Mode
Cloudy
AF Mode
AI Servo AF
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

12-02-2007 19:38

Mooie foto's Rick. Schijnbaar heeft je belichtingsmeter een afwijking van een hele stop in de min, waardoor je op neutraal flink aan het overbelichten bent. Ik schat je foto's 1/3 stop overbelicht.

Gr,

Bas
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-02-2007 19:44

Nou Bas, ik moet er bij zeggen dat de meeste wel wat bewerkt zijn hoor. Ook wel met brightness gesleuteld. Maar de roodborstjes daarentegen zijn niet of nauwelijks opgekrikt qua licht. Wel apart dan ja.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

12-02-2007 19:57

Is vrij normaal hoor Rick. Verwarrend is het wel als de meter van een ander weer wat anders aangeeft. Er zit nu éénmaal wat marge in. De fabrikanten zetten hem altijd wat in de min om onderbelichting te voorkomen. Pak je eens een camera van een ander, dan ga je grandioos de fout in.

Gr,

Bas
Bernard Holtkamp

12-02-2007 20:32

Rick ik wou dat die roofbird's bij mij eens stil bleven zitten.
Blijkbaar zijn ze in deze regio schuwer dan bij jou want hier laten ze niet dichter bij komen dan een meter of honderd.

Die roodborsten zijn precies goed volgens een DELL scherm waar ik nu op mijn werk mee bezig ben.
Zal morgen thuis eens kijken hoe ze er dan uitzien want dit scherm hier is bagger,er valt dan ook niet veel meer te verbeteren.

Als ik het verschil zie met de belichting van mijn oude 300D en mijn huidige 400D dan is daar een groot verschil.
Moest ik bij donkere vogels op heldere achtergrond met de 300 vaak een of 2 stops in de +,bij de 400 heb ik de parameter meestal op neutraal staan en merk dat ik niet in de + of - hoef te gaan te gaan.
Meestal kan ik in cs het een en ander wat aanpassen.

Gr
Bart
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-02-2007 20:37

Leuk dat je over roofvogels begint.. Ik reed stapvoets naar voren, een meter of 2-3 en toen was deze TV ook weg.

Heb daarvoor zitten vloeken en tieren in de auto. Onderaan de dijk zat een buizerd. Normaal als ik stop met de auto vliegen ze al weg. Deze bleef zitten, mooi dacht ik. Want ik weet dat ie op die afstand er mooi op kan komen te staan want heb er al eens een torenvalk op t zelfde paaltje gefotografeerd en die zijn nog een stuk kleiner dan buizerds. Raampje los, en hij bleef nog steeds zitten. Ik wil mn camera pakken. Wat blijkt nu dat ik gedaan heb? toen ik de gordel omdeed na mn laatste stop onderweg, de draagriem erachter gehangen. Dus ik zat vast aan de gordel en kon de camera niet op mn raamkozijn leggen. Snel gordel af en ding erdoor halen. Toen ik de camera dan op t raam kon leggen.... vloog ie weg. Hoe stom!

Daarna nog 2x een buizerd zien zitten langs de dijk... elke keer als ik ook maar stop met de auto vliegen ze op. Om je dood aan te ergeren. Dus ook hier willen ze niet echt. Die TV is ook aardig gecropt overigens.
Bernard Holtkamp

12-02-2007 21:02

Ik weet hoe dat voelt rick.

Ik heb vaak als ik op surveillance ben de cam klaar liggen naast me op de stoel.

En dan weet ik waar de buizerd's hier hun lievelings plek hebben dus rustig met de car naderen.
Mooi dat er eentje zaterdag vlak voor me op een hek zat en op minder dan 10 meter!!
En hij bleef zitten.......tot dat die groep met verdomde hardlopers in popie kleuren luidschreeuwend voorbij kwam.

Als blikken toen had kunnen doden dan had ik hier niet gezeten.

En zo gaat het nu al weken hier.iedere keer als je iets leuks dichtbij ziet is er wel weer een of andere idioot die het verstoord.


Gr Bart
Gebruikersavatar
patrick brouwer
Berichten: 300
Lid geworden op: 02-01-2007 15:10
Locatie: trakker dinges nog wat ofzo

12-02-2007 21:12

is niet echt scherp de foto :( ik ging even buurten bij mij maat en zag ik dit :D Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

12-02-2007 21:20

Toch erg mooi om te zien patrick!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-02-2007 09:11

Dat ziet er inderdaad erg grappig uit! Leuk moment!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

13-02-2007 12:52

Blijft leuk vind ik, dat het simpelweg vangen van een mooi moment je al
die technische wetenswaardigheden over fotografie kan laten vergeten.
Bernard Holtkamp

14-02-2007 00:42

14.40 uur,mijn collega belt of ik wat eerder kon beginnen want er was er weer eens iemand ziek.
Dus snel uniform aan,de keuken in om wat te eten te maken en dan snel weg.

En dan sta je daar je brood te beleggen als er ineens een hele hoop veren vlak voor je in de tuin omhoog vliegen.
Ik kijk naar buiten en zie dan vlak voor me een sperwer op een duif zitten en dan precies in de meest donkere hoek.

Snel de cam gepakt en daar de 300 L opgeklikt en snel een foto gemaakt schuin door het dubbel glas heen.
En zonder op de instelingen te letten :oops:

Dat leverde dus deze op
http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68312

Daarna snel naar boven,heel voorzichtig het raam open en nog een paar plaatjes gemaakt.

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68310

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68308

Omdat ik hem verder niet wilde storen en mijn werk ook riep heb ik nog maar een paar plaatjes gemaakt en heb hem verder zijn gang laten gaan zonder hem te storen.

Mijn vader heeft het verder nog bij gehouden en zag hem pas ruim een uur later weer vetrekken,een afgekloven duif achter latend.

Morgen meer.

Bart
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

14-02-2007 10:02

bas werkelijk schitterend!!
Bernard Holtkamp

14-02-2007 10:49

Maak van bas maar bart hoor ruben :wink:

Nog een paar van de killer:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68333

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68335

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68336

Ik weet dat ze niet hoog in kwaliteit zijn maar dat komt doordat ik dus zeer schuin door dubbelglas heen moest schieten,ook had ik veel last van weerschijn van allerlei voorwerpen in het glas.
En even de deur openen was in dit geval geen optie want ik wilde hem/haar absoluut niet storen.

Gr Bart
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

14-02-2007 13:07

Is dit jouw WOW moment :lol: Mooi man om zo'n tafereel zo dichtbij mee te maken en dan ook nog vast te leggen!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-02-2007 19:08

Bart, sorry voor de late reactie, maar ik zit prive zo min mogelijk achter de pc nu vanwege mijn rug. Maar een heel geweldig moment om mee te maken zo onder je neus in de achtertuin. En ook nog eens even heel lekker in beeld gebracht. Ondanks 't weer en dubbelglas. Prachtig man! We zaten daarvoor nog te schelden op die roofvogels! En dan krijg je dit :lol:

Ik heb thuis nog een stukje film op de camera staan van een sperwer die ook even aan het plukken is achter het huis. Ik was zelf niet thuis toen (aan 't vissen), had ook nog geen tele toen. Maar dat zijn altij gave momenten.
Bernard Holtkamp

14-02-2007 19:21

Ik ga deze niet snel vergeten rick en zal er telkens maar weer aan denken als het weer eens mis gaat met mijn geveugelde vrienden.

Vanmiddag vloog er trouwens weer eentje laag over.
Misschien opzoek naar meer?
Mag want ik heb er nog 3 van die turkse tortels in de aanbieding :lol:

Gr Bart
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

14-02-2007 19:23

Oke bas ik zal je voortaan bart noemen.

mijn nederig excuus,en check mijn topic eens met mn nieuwe camera en zeg je mening. :lol:
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

17-02-2007 16:22

nog maar is een zwaan dan

Afbeelding
Bernard Holtkamp

18-02-2007 11:13

Lekkere plaat ruud.

Van ochtend een tijdje met dit figuur bezig geweest,veel bewogen platen want hij bleef werkelijk nog geen tel stil zitten.

Dit is de enigste redelijke en toen zat hij dus weer te ver weg :evil:

Afbeelding

En dit is een stevige crop!


Bagt
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

18-02-2007 12:16

De eerste insecten zijn alweer actief, mooi om eens wat te proberen met de macro lens!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn vismaatje :wink:
Afbeelding
beetje bij beetje
Derk Roelsen

19-02-2007 17:38

Ik vond op mijn pc nog een paar mooie foto's van 2 jaar geleden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na 3 uur gaf de ekster het op.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

19-02-2007 20:13

Heel mooie killers hier allemaal en lekkere zwaan Ruud, mooi belicht hoor ! Bart, voor een stevige crop valt die staartmees best goed mee hoor!
Deze namiddag toevallig langs een kanaaltje gereden met de wagen waar een koppel fuuten zat, prachtige watervogels maar toch zo wantrouwig, vanuit de wagen met rijstzak, 600mm maar toch nog een 50% cropwerk :( buiten de laatste dan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ryan Debacker op 19-02-2007 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten