irvanview nog steeds de beste viewer?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-03-2008 22:46

Mannen,
Is irvanview nog steeds de meest geschikte viewer?
Heb een nieuwe pc in gebruik (Vista) en ben zodoende bezig het e.e.a. te downloaden
mvg
HB
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-03-2008 08:25

Hier op het werk op mijn pc heb ik ook Irfanview.. met een f, ik neem aan dat 't hetzelfde programma is?
Maar in ieder geval.. hier is het zo als ik mijn foto's er beroerd uit wil laten zien moet ik ze openen met die irfanview. Misschien is het wel één of andere hele ouwe versie of demo versie van het programma hoor. Het is versie 3.9.8.0, staat erbij. Maar kleine foto's rekt ie helemaal uit tot een vast formaat van het beeldscherm. Misschien ook wel in te stellen hoor, maar ik vind het niet echt veel soeps.

Voor even snel bekijken gebruik ik altijd de gewone windows image viewer. Waarbij ook de getoonde kwaliteit overigens stukken lager is dan de eigenlijke foto. Vooral de scherpte. Als ik echt de foto goed wil bekijken en oordelen over de scherpte (of iemand anders wil laten zien) open ik ze gewoon in zoom browser. Scherpte is daarin erg goed vind ik.

Andere programma's om te viewen gebruik ik niet. Zelf mis ik er niks aan.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-03-2008 08:33

Rick Boerboom schreef:Hier op het werk op mijn pc heb ik ook Irfanview.. met een f, ik neem aan dat 't hetzelfde programma is?
Maar in ieder geval.. hier is het zo als ik mijn foto's er beroerd uit wil laten zien moet ik ze openen met die irfanview. Misschien is het wel één of andere hele ouwe versie of demo versie van het programma hoor. Het is versie 3.9.8.0, staat erbij. Maar kleine foto's rekt ie helemaal uit tot een vast formaat van het beeldscherm. Misschien ook wel in te stellen hoor, maar ik vind het niet echt veel soeps.

Voor even snel bekijken gebruik ik altijd de gewone windows image viewer. Waarbij ook de getoonde kwaliteit overigens stukken lager is dan de eigenlijke foto. Vooral de scherpte. Als ik echt de foto goed wil bekijken en oordelen over de scherpte (of iemand anders wil laten zien) open ik ze gewoon in zoom browser. Scherpte is daarin erg goed vind ik.

Andere programma's om te viewen gebruik ik niet. Zelf mis ik er niks aan.

@ Moet inderdaad met een F zijn... 8)
@ Dat uitrekken van kleine foto's doet deze ook op deze pc...sommige gecropte foto's zien er ineens niet meer uit, w.s inderdaad een kwetsie van instelling, zoeken we op :D
@ zoom browser...zoeken we op
thanks
Hans
Bernard Holtkamp

27-03-2008 09:33

Er is maar 1 zeer goede viewer:


Faststone!!!!!!

http://www.faststone.org/

Heb hem hier op vista draaien en is gewoon zeer goed.

Probeer maar hans.

O ja het in free ware 8)

O ja ben onder weg nu hoor :wink: :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-03-2008 10:50

Owja sorry Hans,

Zoombrowser is het programma dat bij de canon camera geleverd wordt om de geuploade foto's te bekijken. Ik had er effe niet aan gedacht dat jij niet met canon werkt.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-03-2008 13:27

Die ziet er goed uit Bart, heb hem inmiddels gedownload (wel de 2007 versie...daar deze in het Nederlands is). Kunnen we later evt de 2008 versie downloaden
De bewerkingsprogramma's lijken me ook beter dan picasa 8)
Bernard Holtkamp

27-03-2008 15:40

Blij dat je er tevreden mee bent.

En je gaat er veel plezier aan beleven :wink:
Plaats reactie