Leuke set-up

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-10-2007 22:10

Net een rodpodje met 3 hengeltjes

http://youtube.com/watch?v=_AuyVz89AXg :D
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Bernard Holtkamp

31-10-2007 07:24

Oeeeehhhhh wat een geluid zeg.


30 fps 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

31-10-2007 11:04

Hij kan vast wel 1 van die 3 setjes missen 8)
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

31-10-2007 23:26

Kleur van toeter staat me niet aan :P
Bernard Holtkamp

01-11-2007 07:13

Wit is heeeel mooi menno.


Maar u is een beetje jaloerzz begrijp ik hier uit :wink: :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-11-2007 08:11

Mij de kleur ook niet.... maar de foto's die eruit komen rollen des te meer! 8)
Bernard Holtkamp

02-11-2007 07:48

Rick Boerboom schreef:Mij de kleur ook niet....



U is daar zereneus in????


Hoe witter en groter hoe mooier toch?


Maar ik teken voor dat setje hoor.

3x 1DmkIII :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

02-11-2007 09:31

camouflagekleur was mij ook best geweest op zich. 8)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-11-2007 10:39

Zoiets?

Afbeelding
Bernard Holtkamp

02-11-2007 12:01

Ja!!!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-11-2007 12:14

Ik heb de real tree uitvoering met net echte blaadjes 8)
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

02-11-2007 14:12

Bas Breetveld schreef:Ik heb de real tree uitvoering met net echte blaadjes 8)


Bas, ik moet er ook nog steeds eentje bestellen maar hoe zit dat spul eigenlijk vast aan de lens? Gewoon op spanning of is dit met een zelfklevende laag ? ( die ben ik ook nog wel eens tegengekomen bij iemand en dat zag er niet lief uit na enkele maanden in warme temperaturen te hebben gebruikt... )

Wat mij betreft mag Canon onmiddellijk dat afschuwelijke wit overboord gooien, ik zie er weinig nut in, het heeft alleen maar het nadeel dat je er ongelooflijk mee in de kijker loopt, maar dat is dan voor sommigen weer een voordeel, bij mij niet in elk geval :roll:
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-11-2007 14:55

Ha Ryan,

Je kreeg nog een pb-tje van me ook...

Dat spul is gewoon elastisch neopreen. Het ziet eruit als zwart rubber aan de binnenkant. Mischien als het echt heet wordt, dat het dan smerig wordt. Maar denk dat dit bij normale temperaturen gewoon prima in takt blijft. Geen zelfklevende ellende dus, maar een soort condoom.

Die hoes heb ik al, alleen geen geld meer om die lens te kopen :(

Dat wit heeft misschien de functie dat het wat koeler blijft in de zon en daardoor minder uitzetting van de tube. Op die lengte krijg je misschien wel een paar honderste of een tiende lengteverschil als het echt heet wordt?

Groetjes,

Bas
Bernard Holtkamp

02-11-2007 15:45

Heb je nu geen last dat je de zonnekap niet meer naar binnen kan schuiven zonder dus eerst alles te moeten verwijderen?

Een kennis heeft voor mij voor 5 euro een perfekte oplossing gevonden om die witte toeter te coamoufleren.

Gewoon een grote lap camoustof van het leger en een uurtje arbeid van zijn vrouw.

Zal het resultaat binnenkort wel even late zien hier.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-11-2007 17:26

Nee Bart, maakt niks uit. Bij deze lens zet je hem andersom erop tijdens vervoer. Voordeel van die lenscoat is dat het heel je lens lekker beschermt, zelfs de knoppen, daar zit een doorzichtig beschermstukje overheen. Ik verwacht die lens trouwens in de loop van volgende week. Nu nog even lekker wat ijsvogelstekken verzamelen. Zijn er nu best wel veel trouwens, alleen zijn ze niet super honkvast meer.

Groetjes,

Bas
Bernard Holtkamp

02-11-2007 17:35

Ik ben benieuwd.

Als het meezit ben ik morgen weer daar :wink:

Je zit het resultaat wel.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-11-2007 17:38

Ben benieuwd, ik ga ook hier en daar even kijken met een rugzakkie en een statief.

Succes,

Bas
Bernard Holtkamp

02-11-2007 19:41

Ik ga nu vooral voor de zilverreigers.

Bij de laatste keer was mijn iso te hoog en ik ben totaal niet tevreden met het resultaat.


En als we toch daar zijn dan kan ik ook even een uurtje of zo bij die blauwe rakkers kijken toch?
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

03-11-2007 08:57

Bas Breetveld schreef:Ha Ryan,

Je kreeg nog een pb-tje van me ook...

Dat spul is gewoon elastisch neopreen. Het ziet eruit als zwart rubber aan de binnenkant. Mischien als het echt heet wordt, dat het dan smerig wordt. Maar denk dat dit bij normale temperaturen gewoon prima in takt blijft. Geen zelfklevende ellende dus, maar een soort condoom.

Die hoes heb ik al, alleen geen geld meer om die lens te kopen :(

Dat wit heeft misschien de functie dat het wat koeler blijft in de zon en daardoor minder uitzetting van de tube. Op die lengte krijg je misschien wel een paar honderste of een tiende lengteverschil als het echt heet wordt?

Groetjes,

Bas


Bas, dat pb'tje met de link heb ik goed ontvangen waarvoor dank, maar ik wou zeker zijn dat het geen zelfklevend spul is, degene die ik ooit eens zag was een soort van camou ducktape op maat gemaakt maar na een warme zomer begon die tape hopeloos los te komen en zag de lens er uit alsof ze er een busje lijm hadden opgemorst... zag er werkelijk niet uit...
Nu zo'n condoom in neopreen ga ik ook maar eens bestellen binnenkort denk ik, beschermt aardig tegen krassen enzo ook en ben je van die kleur verlost... Blijkbaar is de hoes zowel bij Konijn Nederland als Belgie momenteel niet vooradig... ( vorige week nog wel in Nederland dus jij hebt waarschijnlijk de laatste weggekaapt :D )
Wat betreft zelf maken is ook een optie maar dan zou het ook wel in neopreen moeten kunnen zijn, een losse hoes die geen grip op de lens heeft lijkt me maar gevaarlijk, met lichtere lenzen waar je je hand nog kan rondgrijpen lukt dat wel maar met zwaarder materiaal lijkt me dit maar niks, alleen die neopreen vinden zal een andere zaak zijn...

Dus vanaf eind volgende week zo krijgen we hier 500mm geweld te zien :lol:
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

03-11-2007 11:10

Haha, zou goed kunnen want ze hadden hem alleen nog maar in de 'real tree' uitvoering. Eerste voorkeur zou die gewone camou uitvoering zijn, maar deze ziet er dan ook wel weer apart uit.

Gezien de prijs is het net weer niet de moeite om hem zelf te (laten) maken. De set bestaat uit 4 ringen die precies passen. Aan het materiaal komen valt al niet mee en dan is dit ook weer eens erg duur.

Fijn ding hoor, die lencoat. Wel een beetje slapjes zonder lens erin :roll:
Ik zou er niet aan moeten denken om iets van zelfplakkend spul erop te plakken. Sommige grappenmaker plakken ook gewoon stickers op de zonnekap om het patserige van dat ding wat te verdoezelen.

Ik hoop toch echt dat ie er volgende week is. Duurt nu wel een beetje lang.
Volgende week is in ieder geval het complete softwarepakket voor de Mac binnen. Ben nu aan het uitzoeken wat de ideale RAW-workflow voor mij is. Veel werk aan de winkel dus voor de volgende (en laatste) technische verbeterstap.

Groetjes,

Bas
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

03-11-2007 21:31

b j van houten schreef:Ik ga nu vooral voor de zilverreigers.

Bij de laatste keer was mijn iso te hoog en ik ben totaal niet tevreden met het resultaat.


En als we toch daar zijn dan kan ik ook even een uurtje of zo bij die blauwe rakkers kijken toch?


En, was het de moeite?
Bernard Holtkamp

03-11-2007 21:46

Ging wel.

ijsvogels niet gezien vandaag en ook de zilverreigers zaten zeer ver weg :cry:

Maar ik kwam al snel een ree tegen en die is natuurlijk vast gelegd.

http://i187.photobucket.com/albums/x228 ... VPO2-2.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x228 ... VPO2-1.jpg

Paarden hadden we vandaag meer dan genoeg.
En lekker dicht bij ook.

http://i187.photobucket.com/albums/x228 ... VPO2-3.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x228 ... VPO2-4.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x228 ... VPO2-5.jpg

En natuurlijk heel veel grauwe ganzen,welke mooi op hun plaats waren want het weer was ook erg grauw.
Helaas :cry:

http://i187.photobucket.com/albums/x228 ... VPO2-8.jpg


Morgen in de loop van de dag een up date met wat meer paarden.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

03-11-2007 22:04

Ha Bart,

Een redelijk 'normale' dag dus aan de OVP. Vorige keer was gewoon een superdag met het weer en met wat we allemaal gezien hebben. Leuk dat je die reetjes weer hebt gezien. En tja, qua licht was het natuurlijk weer een typisch weertje voor maximale beeldruis als die zilvers wel dichtbij hadden gezeten. Blijf je lang genoeg zitten, dan komt heus die ijsvogel wel een keertje voorbij. Maar beter dan de vorige keer gaat het niet snel meer worden, of hij moet met die ree aan komen vliegen:roll:

Echt een serieus nadeel voor mooie foto's van de zilvers is toch wel dat je iets te hoog zit met de camera en dan altijd het wat grauwe water op de achtergrond hebt. Er moet wel iets heel raars gebeuren wil je er een topfoto kunnen maken. Hoewel je dat misschien iets kunt forceren met een karpervoertje voor de hut. Maar ja, dat mag eigenlijk niet.

Morgen ga ik wat kleine parkjes af met leuke waterpartijtjes. Daar is nu opvallend veel te zien. Mischien zelfs een bosuil in het verschiet. Wel geinig hoe je steeds meer ziet, vooral waar je het voorheen niet eens zou verwachten.

Ik wacht nog even op eendag met lekker helder weer voor de OVP. 't is toch wel een eind rijden.

Groetjes,

Bas
Bernard Holtkamp

03-11-2007 22:21

Opvallend was ook dat er heel weinig wandelaars waren.

Misschien 5 voertuigen bij het info centrum,meer niet

De hutten waren de hele dag leeg.

Wel een buizerd gezien die een prooi sloeg.

Op een 20 meter van de hut.

Alleen camera stond aan de andere kant naa r de je weet wel gericht :cry:

Had dus even grondig de pest in.

Mocht het volgende week zondag zonnig weer zijn dan ga ik misschien weer even.
Maar dan niet naar die hutten maar naar de andere kant.

Big bird!!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

04-11-2007 09:09

Hij is verslaafd! :lol:
Plaats reactie