Spiegelreflex digitaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

07-09-2007 17:18

Voor wie een vlijmscherpe lichtsterke tele wil :

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=178425

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=178510

De verkoper van de 500 is zeker en vast 100% te vertrouwen !
Bernard Holtkamp

07-09-2007 18:28

Ik zou in dit geval voor de 500 gaan :lol:


* Bagtjuh slaat net zijn spaarvarken dood en zit treurend in een hoekje...inhoud niet voldoende :(
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

07-09-2007 22:38

kan je voor het geld wat erin zat gelijk weer een nieuw spaarvarken kopen bart :wink:
Bernard Holtkamp

07-09-2007 22:40

Word een klein varkentje ruud :cry:

Kan net een 40D met grip van betaald worden.
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

07-09-2007 23:01

tja zo gaat dat bart , wil graag een D300 met grip
maar wil ook nog een schuur extra in mijn tuin
een boot van 4½ mtr met motor
macro 105 vr 2.6
een..........
een............
een...........

zal toch een keuze moeten maken :-?

laterrsszz
Bernard Holtkamp

08-09-2007 08:29

Dan zou voor mij de keuze niet moeilijk zijn.

Want:

Een huis heb je al!
Een schuur heb je dus ook al!
Je woont dus droog!

Maar een D300 heb je niet!

Keuze niet moeilijk toch?

En doe er dan gelijk die macro bij.
Want die heb je ook nog niet!

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Trouwens er liggen boten zat in de schie :lol:
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

11-09-2007 12:32

Gisteren voor het eerst met een 40D kunnen spelen :D ! Heel mooie camera, maar de grotere zoeker moet je jammer genoeg met een serieuze korrel zout nemen…. Ik heb hem even getest met m’n 70-200 2.8 en ik moet zeggen dat de AF zeker sneller werkt dan met m’n vroegere 30D dus zeker een verbetering! Ook is het eindelijk bij Canon doorgedrongen dat meer zoekerinformatie gewenst is, nu kun je kontinu de iso in de zoeker zien wat niet onbelangrijk is.
Na wat testjes bleek ook dat de AWB een pak zekerder is dan de 30D ( die ik bitter slecht vond ) , voor de Jpeg shooters onder ons een zeer belangrijk gegeven!
Hij is wat stiller dan zijn voorganger. Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws/beter kunnen merken bij deze camera, wereldschokkend betere ruisprestaties heeft deze camera niet, er gaan hier en daar verhaaltjes de ronde dat hij de beeldkwaliteit van de 5D evenaart, niet dus…

Al bij al wel een heel mooie cam daar niet van maar mocht ik een 30D hebben dan zou ik eigenlijk ook even overwegen om een mooie 1DII te zoeken tweedehands… als je de prijs van een 40D+grip vergelijkt is deze vrij dichtbij in elk geval, dan heb je tenminste een heldere zoeker en een AF die toch nog een heel stukje boven het XXD level ligt…+ een gratis grip :D

Maar prijs/kwaliteit is dit een camera die het denk ik zeer goed gaat doen op de markt !
Bernard Holtkamp

11-09-2007 12:45

Die AWB van de 30D is zeker niet super.

Maar in RAW heb je daar echt geen last van en dus weer een reden om niet meer in jpeg te schieten.

Dat van die grotere zoeker nam ik al met een korreltje zout hoor,als je dus echt meer wilt moet je wel naar een XD serie over stappen.

En wat ik me nu ook afvraag is waarom het scherm is vergroot naar 3" maar de resolutie niet vergroot.
Ik vrees dat op dat gebied er zeker geen vooruitgang geboekt is maar eerder een achteruitgang.

Ik ga eerst even afwachten wat de eerste gebruikers ervaringen zijn de komende 3 a 4 maanden.
Dan pas ga ik hem aanschaffen als deze gunstig zijn,eerder niet.

Een body uit de 1D serie is voor mij nog geen optie,ga liever voor goed glas.
24-105 L en de 100 macro staan nu hoger op de lijst als een pro-body.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

11-09-2007 13:38

Een goede AWB is zelfs in Raw zeer positief voor me, niks is vervelender om al je foto’s de witbalans te moeten gaan finetunen, nu in sommige situaties is er geen andere mogelijkheid ( indoor flitsfotografie ) maar voor mij is een betrouwbare AWB heel erg belangrijk.

Wat betreft de 24-105 die heb ik gehad en dat was een heel erg fijne lens maar niet op een 1.6 cropcamera…die 105 is heel erg fijn maar met 24mm zit je in heel veel gevallen niet breed genoeg en ik zat dan ook mee te wisselen met m’n breedhoeklens dan dat ik fotografeerde… Indertijd verkocht voor een 17-55 IS die eigenlijk minstens even scherp was.
Nu ik denk dat jij de lens meer in de natuur wil gebruiken en dan heb je aan die 24mm voldoende meestal maar voor citytrips zou ik het niet doen.
Bernard Holtkamp

11-09-2007 13:47

Ryan Debacker schreef:Nu ik denk dat jij de lens meer in de natuur wil gebruiken en dan heb je aan die 24mm voldoende meestal maar voor citytrips zou ik het niet doen.


Inderdaad 8)

Voor in de natuur zeer goed bruikbaar.
Architectuur e.d is nu niet bepaald mijn afdeling dus daar zou ik hem zeker niet voor kopen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-09-2007 14:06

Ryan, bedankt voor de "review". Ik kijk het ook even aan de komende maanden, mede ook omdat ik eerst een andere auto koop en dan een andere camera pas een optie is. Maar vrijwel zeker ga ik de 350D vervangen voor de 40D. Maar goed, een beetje gebruikersinformatie is nooit verkeerd.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

11-09-2007 14:51

Voor alle duidelijkheid ik heb geen 40D hoor en er zal er geen komen ook, voorlopig ben ik qua beeldkwaliteit meer dan tevreden met wat ik heb :D , het was niet echt een uitgebreide test, gewoon effen een half uurtje mee gespeeld meer niet, wat ik vertel zijn echter eerste indrukken, en die zullen zeker voor 350-400D gebruikers meer dan positief zijn !
Maar Rick eerst een auto, en die auto’s zijn in Nederland stinkend duur niet :-? ?
En Bart, dat scherm is blijkbaar in vergelijking met de Nikon en Sonytoestellen niet echt schitterend, Canon heeft dus nog werk aan de winkel !
Bernard Holtkamp

11-09-2007 15:08

Ik zit net op DPZ naar de eerste gebruikers ervaring te kijken en ergens vind ik het tegen vallen.
De grotere zoeker maakte geen indruk,TS kon geen verschil ontdekken.

Live vieuw was wel een verademing.

Platen gezien op ISO 3200 en ik moet zeggen dat deze er zeker niet slecht uitzagen.

Over het menu heb ik mijn bedenkingen,kon je met de 30D door het hele menu lopen met het scroll wieltje nu moet je via een stick naar de verschillende menu's.
Omslachtiger dus.

Het scherm toont dan wel groot maar met dezelfde resolutie al de voorgaande body's betwijffel ik of het een vooruit gang is.

Ik ben eigenlijk niet erg onder de indruk als ik eerlijk moet zijn.
Eind december gaat mijn back up body er uit(400D) maar of dat dan de 40D gaat worden?

Als ik een 1DmkII voor een leuke prijs tegen kom dan zou dat mijn eerste keus zijn nu.

Maar dit is natuurlijk maar 1 revieuw en over een maand of 2a 3 is er natuurlijk veel meer te vinden dus wachten we dat allemaal even af.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-09-2007 15:14

Bart,

Heb je een link naar die review van dpz? Rick vooral maar ook ik ben wel benieuwd .....

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-09-2007 15:26

Ryan, ik snap dat het slechts een half uurtje spelen was. Daarom staat "review" ook tussen aanhalingstekens :wink:

Auto's zijn hier in Nederland zeker duur. Helaas. En ik heb helaas ook nog eens een dure smaak! :lol:

Zoals heel vaak bij de aanschaf van iets duurs twijfel je toch. De ene review zal waarschijnlijk de andere compleet tegenspreken. Dat heb ik bij de 400mm aanschaf wel gemerkt.

Ik heb dus geen haast met een nieuwe camera. Ik wacht de reviews en resultaten wel af. Voor een 350D gebruiker is heel veel al een echte verbetering en verademing, maar ik moet me niet blind staren daarop.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

11-09-2007 15:30

b j van houten schreef:
Als ik een 1DmkII voor een leuke prijs tegen kom dan zou dat mijn eerste keus zijn nu.



Zoals ik hierboven al zei Bart, gewoon doen, er zal een wereld opengaan voor je , waar je wel terdege rekening zal mee moeten gaan houden is dat je serieus aan telebereik in zal moeten leveren, 1.25 ipv 1.6 maakt best wel wat verschil. ( dus zal je niet anders kunnen dan een 500 F4 als vervolg er op aan te schaffen :D )
Qua prijs scheelt het allemaal niet zoveel, ik heb voor m’n 1DII met net geen 7000clics ( nieuw eigenlijk dus ) 1800 euro betaald , reken een nieuwe 40D met grip en zoveel verschil is er niet meer.


Bob Atkins, toch wel een vertrouwde revieuwer is wel positief :

http://www.bobatkins.com/photography/di ... iew_1.html

en nog :


http://wyofoto.com/40D_Image%20quality/ ... otout.html
Bernard Holtkamp

11-09-2007 15:38

Je weet dat ik nog een andere optie heb he :wink:

Een 5D.

In de loop van de winter is die dus aan de beurt op vervangen te worden.

En dan gaan ze misschien wel wat goedkoper worden 8)

FF is voor mij zeer bruikbaar al moet ik wel de tokina 12-24 gaan vervangen want die past dan niet meer.

Eind december zie ik wel wat ik doe.
Tijd zat nog.

@ rick: ik zou me niet helemaal op die 40D richten.
Misschien is een 30D toch ook wel goed bruikbaar en die zijn er nu al voor €800 of iets minder.

Hier de link van de eerste gebruiker van de 40D op DPZ:

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=47174
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

11-09-2007 16:02

Klopt Bart ! Een 5D samen met een goed betaalbare 17-40 is een zeer leuke set om landschapjes te maken, of nog beter een 35 1.4L , schitterende combinatie , samen met een 30D heb je een heel goede set ! ( En die Tokina ben je zo voor een goede prijs kwijt zeker weten ! )
Rick, een 30D tweedehands zal je voor mooie prijzen zien langskomen binnen enkele maandjes wees gerust, en dat zal al een serieuze verademing zijn tegenover een 350 zeer zeker.
Mijn 30D was net voor het verlof defect gegaan ( 2 weken voor ie uit garantie was bij Konijn ! ) , kreeg hem niet meer aangezet, gaf geen kik meer zonder enige aanleiding vooraf. Binnen gedaan en 3 weken later stond een koerier van Etbass aan de deur met een nagelnieuw toestel , knappe service dus.
Ik heb het dus nieuwe toestel enkele weken te koop gezet voor 775 incl grip wat dus niet zo duur was maar erg weinig respons gekregen dus ik verwacht dat je binnen korte tijd voor tussen de 600 en 700 euro een 30D zal kunnen op de kop tikken! ( uiteindelijk heeft m’n zwager dan z’n 350 verpatst en m’n 30D over genomen )
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-09-2007 16:06

Ik pluk dit even uit die ene review, over live view. Waarvan ik zoiets had van, ja leuk.. maar nuttig?

It can AF in Live View (unlike the 1Ds MkIII, which can't), but to do so it must briefly lower the reflex mirror(s), perform the normal AF function, then raise the mirror again. This is done on the EOS 40D by pressing the "AF on" button on the rear of the camera. Manual focus is also possible of course, and the image can be magnified 5x or 10x for more precise judgment of manual focus.

Dat lijkt mij dus handig voor macrofotografie, waarbij het focussen zo extreem nauwkeurig moet wezen. En voor telefotografie vanaf statief op stilzittende vogels (of ander spul) wat ver weg is. Vooral met extender is het focussen op grote afstand (zeker met een 350D) dan soms een gok.

Verder lees ik dat hij een stille modus heeft waarbij de spiegel/sluiter niet zo'n takkeherrie veroorzaak. Lijkt me leuk voor Hagedis, vlinders en vogelfotografie. Want ik heb meegemaakt dat ze wel degelijk schrikken van de shutter. Gek genoeg bij de hagedissen nog het minst van genoemde soorten.

In die ene review lees ik wel dat hij na wat tests minder ruis vind optreden. Hij vergelijkt steeds met een 20D. Zal inderdaad vast geen wereldwonderen verrichten wat betreft ruisreductie, maar alle beetjes helpen. Persoonlijk stoor ik me nogal snel aan ruis op foto's.
Bernard Holtkamp

11-09-2007 16:17

Rick even een weder vraag over live view:

Nu heb je het niet op je 350 en mis je het nu?

Nee?

Dan zou ik toch zoals ryan zegt en ik al eerder aangaf toch kijken naar een 30D.
Nieuw of gebruikt.
Nadeel voor jou(en mij ook heel vaak) is dat de spiegel wat meer herrie maakt.
Als of er een garage deur dicht slaat.

En over ruis op de 40D ben ik niet onder de indruk,sterker nog ik denk dat hij minder is op de 30D.

Maardaarover gewoon wachten tot er de komende maanden meer foto's verschijnen en je een goed oordeel kan vellen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-09-2007 16:31

Je mist pas iets als je het beleeft hebt en niet meer hebt.

Erg cryptisch maar waar.

Maar goed, we wachten rustig af. Lezen vanuit de luie stoel reviews van iedereen die zn centjes er al aan gespendeerd heeft en er druk mee aan de slag is gegaan en dan zien we wel 8)
Bernard Holtkamp

11-09-2007 16:37

Heel goed gezien :lol:

Laat een ander maar betalen en dan rustig afwachten.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

26-09-2007 12:46

Misschien weinig liefhebbers hier voor dit soort materiaal maar dit is een lens waar ik al hele mooie dingen heb van gezien, een mooie prijs ook dus :

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=180830
Gebruikersavatar
erik pors
Berichten: 180
Lid geworden op: 06-08-2004 19:34
Locatie: langs de waterkant en bij mn vijver

06-10-2007 22:53

per ongeluk een foto verwijderd op het toestel.
is er nog een manier dat je die foto kan terug vinden misschien met een
EEN of ANDER programma
mvg erik
vissen tot je er dood bij neervalt :):)
http://www.hareco-hengelsport.nl
spiegel :20 kilo
schub :18 kilo
spiegel :24 kilo