Spiegelreflex digitaal

Plaats reactie
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-11-2006 17:04

Ik lees net toch dat ie gewoon AF heeft, slechts een hele simpele ,maar toch. Gewoon een nog verder uitgekleed model dus.

http://www.nikon-nl.nl/product/nl_NL/pr ... rview.html
Bernard Holtkamp

17-11-2006 17:07

Ik denk dat dan de prijzen op de 2e handsmarkt wel eens rap de hoogte in zullen gaan.
We wachten af.

Maar ik blijf er bij dat het geen goede keus is als je van compakt overstapt naar een SLR.
Je kan dan m.i. beter een paar euro's meer uitgeven en dan voor de 350/400 of de D80 kiezen waarmee je dan meer kan.
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

17-11-2006 17:09

Bas Breetveld

Er zijn ook wel ringen van Canon. Dat zijn van die ringen voor een eos naar een FD. Kan je de goedkopere oude goeie lichtstere Canonlenzen ook nog gebruiken. :wink:

En Bas Bakker

Wat snap je er niet aan? Zo erg zijn deze "termen" toch niet?
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Bernard Holtkamp

17-11-2006 17:11

Belangrijkste kenmerken

Compact en licht: de D40 weegt slechts 475 gram en ligt aangenaam in de hand. Dankzij het uitgebalanceerde ontwerp en de greep zijn alle bedieningen gemakkelijk toegankelijk.
DX-formaat beeldsensor met 6,1 megapixels voor uitzonderlijk levendige en gedetailleerde beelden met een hoge resolutie, ideaal voor vergrotingen.
AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55 mm f/3.5-5.6G ED-objectief: optisch ontworpen voor gebruik met Nikon's digitale SLR-sensoren. Kleinbeeldequivalent met een zoombereik van 27-82,5 mm.
Haarscherpe 3-velds autofocus: dit geavanceerde autofocussysteem is voorzien van drie scherpstelvelden, die apart kunnen worden geselecteerd. Of u nu op het strand bent, op het voetbalveld of in een pretpark, de D40 stelt snel en nauwkeurig scherp, ook als de zon al onder is.
Op de grote, heldere 2,5 inch LCD-monitor kunt u de gemaakte opnamen gemakkelijk bekijken en bewerken. Details kunnen goed worden beoordeeld en de menunavigatie werkt uiterst eenvoudig.
Met de 8 onderwerpsstanden kunt u de instellingen van de D40 zo optimaliseren dat ze in elke situatie fraaie resultaten opleveren. Beschikbare standen zijn Automatisch (flitser uit), Portret, Landschap, Kinderen, Sport, Close-up en Nachtportret. Zet de keuzeknop in de gewenste stand of kies eenvoudig de volledig automatische stand AUTO en laat alles aan de D40 over.
Dankzij Nikon’s exclusieve ingebouwde i-DDL-flitstechnologie biedt de D40 altijd de juiste verlichting, zelfs bij tegenlicht. De camera evalueert het onderwerp en berekent de ideale verlichting voor elke opname die u maakt. Geen extra knoppen, geen ingewikkelde procedures: flitsfotografie was nog nooit zo eenvoudig of accuraat.
Vrijwel direct opstarten in 0,18 seconde. 0,18 seconde nadat u de D40 aanzet is de camera gereed. Daardoor kunt u altijd direct reageren, zodat u geen enkel speciaal moment meer hoeft te missen.
Continu-opnamen van 2,5 bps: leg subtiele momenten vast in een fractie van een seconde in de continustand. De D40 kan tot 100 actiefoto's achtereen maken met een snelheid van 2,5 opnamen per seconde. Daarmee kunnen ook snelle acties worden vastgelegd.
Dankzij een groot ISO-bereik van 200 – 1600 kan de camera prachtige foto's maken zonder flits, zelfs bij weinig licht. De gevoeligheid kan handmatig worden verhoogd tot de instelling HI-1 voor speciale situaties waarin een nog hogere gevoeligheid is vereist.
Oplaadbare Li-ion-batterij EN-EL9: maak tot 470 opnamen in de enkelvoudige opnamestand (volgens CIPA-standaards, ingebouwde flitser gebruikt voor de helft van de opnamen). De optionele lichtnetadapter EH-5 kan worden gebruikt om de camera gedurende nog langere perioden van stroom te voorzien (hiervoor is de voedingsaansluiting EP-5; apart verkrijgbaar).
PictBridge-compatibel. PictBridge is een snelle en leuke manier om foto’s direct vanuit de camera af te drukken, zonder tussenkomst van een computer. U sluit de camera eenvoudig op een compatibele printer aan met de meegeleverde USB-kabel.
Met het handige retoucheermenu kunt u de foto's in de camera eenvoudig bewerken en verbeteren. Voorbeelden van verbeteringen zijn diverse kleurfiltereffecten en zwart-wit- of sepiatonen, en beeldtechnologieën zoals rode-ogencorrectie en D-Lighting.
Volledige compatibiliteit met het Total Imaging System van Nikon: Nikkor-objectieven van hoge kwaliteit, i-DDL creatief verlichtingssysteem, met inbegrip van de nieuwe SB-400 flitser, en Nikon-software.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-11-2006 17:19

Bas Bakker schreef:Jongens, jullie gooien nog wat technische termen in het rond.

Leuk, maar ik snap er geen kont van.

De beginners markt is groot en ik ben ook een beginner. Hoewel ik niet binnen nu en een maand een camera ga kopen wil ik wel inventariseren.

Ik wil er graag wat meer over weten, maar verder dan de "verkopende" internet sites kom ik niet.

En door de technische termen wordt ik ook niet direct wijzer.

Jullie hebben het over een starters model, maar dat model is slecht in jullie ogen. Waarom precies?


Kijk eens op http://www.dpreview.com Die zijn redelijk objectief. De Nikon waar het hier over gaat is een absoluut beginnersmodel (ik zat er behoorlijk naast) Het lijkt er zelfs op dat je niet eens de gewenste instellingen met de hand kunt doen. Dát is een enorm nadeel. Canon biedt voor ietsje meer geld véél meer. Dat is in het kort waar het op neerkomt.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

17-11-2006 17:24

Als ik Bart zn verhaal zo lees heeft het ding inderdaad alleen maar voorkeursstanden. Ik zie alleen dat je de iso waarde in kan stellen. En 6,1 megapixel is nou ook niet echt revolutionair te noemen. Het komt naar mij een beetje over als een hybride tussen een compact en een slr. Of een compact in een slr-jasje. Een schaap in wolfskleren.
Leuk instapmodeltje, maar ik zie er weinig meerwaarde van in. En inderdaad voor ietje meer geld (zeker nu de 350D "oud" is) heb je veel meer waar je lang mee vooruit kunt en veel meer mogelijkheden hebt. Dit heeft niet zo heel veel met spiegelreflex fotograferen te maken vind ik.
Bernard Holtkamp

17-11-2006 18:33

Met een 6.1 kan je echt nog wel iets rick maar met 3 Af punten denk ik dat je toch wat te kort gaat komen.

We zullen zien hoe het gaat in de toekomst.

Bart
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-11-2006 21:21

Niet zinvol om mn d200 in te ruilen dus :P :P
Bernard Holtkamp

17-11-2006 21:39

Wrom nie menno?

Kan je 2 D40's voor kopen.

Een voor door de week en eentje voor het weekend.

:wink:

B
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-11-2006 21:56

2 maar :evil: ???
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-11-2006 21:59

699 is geld zat voor zn prul :P
Bernard Holtkamp

18-11-2006 11:31

Zat?

Te veel bedoel je toch?
Bernard Holtkamp

18-11-2006 13:25

Ze hebben wel vertrouwen in hun produkt :wink:

Prullebak bijgeleverd?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim Horsthuis
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Rossum ov
Contacteer:

18-11-2006 15:24

Geacht spiegelreflex deskundigen.

kan iemand mij vertellen hoeveel dit spulletje waard is (ongeveer anderhalf jaar oud)

zie:
http://fotografie.marktplaats.nl/digita ... n-d70.html?


groetjes
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

18-11-2006 16:02

tim ,

er word al 600 voor geboden zie ik.

zou er zeker niet overheen bieden tim

de 70/300 die er bij zit is een .ut lens als de zon niet schijnt kan je hem gerust in je tas laten zitten .
weet niet wat je budget is maar beter ga je dan voor een nikon D50 / D70s met bv. 17/ 55 objectief.
met een nikon heb je overigens wel wat degelijks in je handen i.p.v. een canon die veel kleiner is (waarschijnlijk voor die kleine japannertjes gemaakt )en gemaakt is van bart smit plastic :wink:

gr. ruud
Bernard Holtkamp

18-11-2006 17:01

600 vind ik te veel voor een gebruikte.

@ruud:

Snap nog steeds niet dat N...n zo'n prul als een D40 uit gaan brengen.
Wat kan je daar nah mee :wink:
Gebruikersavatar
Tim Horsthuis
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Rossum ov
Contacteer:

18-11-2006 17:07

Tim Horsthuis schreef:Geacht spiegelreflex deskundigen.

kan iemand mij vertellen hoeveel dit spulletje waard is (ongeveer anderhalf jaar oud)

zie:
http://fotografie.marktplaats.nl/digita ... n-d70.html?


groetjes



hoeveel zijn de losse onderdelen per stuk waard?
-body
-lens 18-70
-lens 70-300

groetjes
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

18-11-2006 18:04

tim zie nu pas dat jij de aanbieder ben

denk dat die 600 nog niet zo slecht is wat geboden word.
wat heb je gekocht of ga je kopen als dit weg is ?

overigens heb je met die D70 echt geen slechte camera in handen het zijn de objectieven die het doen en natuurlijk degene die hem vast heeft.

bart wat die D40 betreft laten we dat eerst maar weer eens afwachten tot hij er is.
is wel een erg uitgeklede versie , toch denk ik dat er wel een doelgroep voor is.
als deze D40 aanslaat kan je er op wachten dat canon ook met iets gelijks zal komen.
het is momenteel echt dslr oorlog in foto land waar wij als consument misschien wel beter worden.

gr. ruud
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

18-11-2006 18:33

dat er maar eens n oorlog komt in de 200/400 mm lenzen.

Prijzen rijzen de pan uit :evil: :evil: :evil:
Bernard Holtkamp

18-11-2006 18:50

Een 400 L F5.6 van canon zakt nog steeds in prijs hoor 8)

Nu bij knijn nog maar €1122!!

Van mij mag hij blijven zakken tot eind December.
Doe ik er nog een 1.4 extender bij ook

Ruud ik twijffel of de consument hier blij moet wezen.
Natturlijk zullen er altijd mensen zijn die er genoeg aan hebben maar ik vrees dat vele er heel snel achter zullen komen dat ze een erg uitgeklede versie hebben.
Met gevolg dat men weer de knip kan open trekken.

En of canon met een uitgeklede versie komt?
Van mij hoeft dat niet.

Bagt
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

18-11-2006 19:20

tja menno dat is wel ellendig dat kwaliteits glas zo duur is

meno je kan je lens 70/200 bv. ook bij hong sien kopen kost ie onder de 1300 euri met verzenden iets in de 1400.

dit geld ook voor die canon shit dat zal ook wel goedkoper zijn

gr. ruud
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

18-11-2006 19:24

We zien wel , ben er nog niet uit welke t gaat worden :-?
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

18-11-2006 20:30

Lijkt me helemaal niet positief.

Iedereen moet aan de DSLR lijkt het..
Poosje terug bleken er meer 350D's verkocht te worden als Senseo-apparaten. Blijkbaar moeten dat er nog meer worden en wil ook Nikon meer afnemers..
Zodra de koper klaar is voor een echte slr zal ie weer zijn beurs moeten trekken. Dit terwijl ie zijn lessen ook had kunnen doen op een (veel goedkopere) betere compact-camera.

Lijkt ook wel mode.
"Geen idee hoe ie werkt maar tis wel een goeie.. Beter iig dan die van de buurman"
Een D40 met alleen voorkeuze-standen typeert dit sprekend..
Hoef je ook niet te weten hoe ie werkt, je hoeft en kunt niks in stellen maar het is wel een "slr"..

Hoe meer slr's er op de markt zijn hoe meer lenzen er verkocht worden.
Dit zou er toe kunnen leiden dat "budget"-lenzen wat goedkoper worden en/of beter.
De vraag naar de betere lenzen zal ook toenemen en aangezien deze wel gewoon stervens duur zullen blijven neemt ook hier de vraag naar 2de hands toe.
Gunstig als je een lens wilt verkopen maar niet zo leuk als je er een zoekt..
Dat is nu al heel duidelijk te zien op bv Ebay bij met name extremere tele's en echte macro's.
Eenzelfde lens is met een Nikon of Canon-sluiting duurder dan een Minolta(Sony) of Pentax sluiting. Sterker nog, Pentax is vaak bijna gratis...

Overigens vind ik de suggestie lenzen in HongKong te kopen niet echt een beste...
Met verzenden wordt je meestal al getild maar belangrijker; er komt nog btw en dr bij tenzij de verzender er geen moeite mee heeft fraude te plegen..
Het totaal ligt niet ver van NL-winkelprijzen met als grootste verschil dat je geen enkele garantie hebt..
Met een beetje zoekwerk ben je voor een betrouwbare bron met garantie nauwelijks meer of hetzelfde kwijt.


Groeten,

René
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

18-11-2006 22:26

rene ,

ik zei hong sien en niet hong kong.

hong sien is een persoon in singapore waar je foto apperatuur kan bestellen.
tik zijn naam maar eens in google en je zal het wel zien.

bel ook aangemeld op diversen foto forums waar veel gebruikers met volle tevredenheid spullen hebben besteld bij deze persoon zonder problemen binnen 6 dagen in huis voor honderden euri`s goedkoper.

als ik ooit weer een grote aankoop ga doen zal ik hier zeker gebruik van gaan maken.

gr. ruud
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

18-11-2006 23:23

nog even dit over de D40
je kan deze camera ook gewoon manual bedienen daar de camera ook een M - P - A stand heeft .
dus sluitertijden en diafragma kunnen gewoon worden ingesteld.

gr. ruud