Pas even met een vismaat van me het bootje gepakt om tijdens het slepen met kunstaas even wat (bekende) stekken te bekijken voor komend seizoen.
Komen we op een gegeven moment op een oude vertrouwde stek aan, is deze dus helemaal ven**kt door bouwwerkzaamheden. Ik had al vernomen dat er plannen waren om hier te gaan bouwen, maar al zo snel dat had ik echt niet verwacht.
Hier een plaatje hoe het sfeertje altijd was tijdens het vissen, een worp net voorbij de treurwilg was bijna altijd prijs.
Ik had de stek een aantal jaren geleden ontdekt. Een weiland met aan beide kanten een mooie slootje (met waterlelies, riet en overhangende bomen, sproradisch karper(s)) wat in verbinding stond met het kanaal.
We plukten steeds meer en grotere 'vruchten' van deze stek en de boom was nog lang niet leeg.
Maar dan tref je dit aan.......
Het stuk waar het lichte zand ligt was niet de plek waar we zaten, maar lag naast het weiland waar we zaten en was een grasveld omringt door bomen met een paar privé zomerhuisjes.
:X
Deze stek gaf me nog altijd een beetje het gevoel van de kanalen die werden beschreven in het boek van Rini Groothuis.
Weer een stukje nostalgie pleite......bah!