groene koi

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Kroez
Berichten: 207
Lid geworden op: 19-10-2005 11:00
Locatie: merkelbeek

19-05-2006 21:41

hey mensen,

er moet ook een groene variant koi zijn. als ik het me goed herinner is het de asagi. mijn achterbuurman heeft deze soort echt mooi. een op de 10.000 eitjes zou deze kleuren afwijking hebben. stond ooit in een of ander boek

iemand een foto?
spiegeltje, spiegeltje van het waterland. ben jij de zwaarste op de kant?
Gebruikersavatar
Alain Vandebeek
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-04-2006 00:27
Locatie: Genk Belgie

20-05-2006 19:14

Afbeelding

De letterlijke vertaling van Midori is groen. Deze heldergroene koi met zwarte of zilveren schubben is één van de meest zeldzaamste soort onder de koi. Door de kruising van een Shusui vrouwtje en een Yamabuki Ogon man worden deze Midori Goi verkregen. Nu dacht U misschien het gouden ei gevonden te hebben en hier een kweek mee te starten om zo na enkele maanden een homepage te maken over je eigen collectie Ferrari's. Laat me U bij deze dan even ontmoedigen want van de 60.000 jonge visjes uit deze kruising zijn er slechts een vijftal Midori Goi. Van deze vijf zijn er nog altijd enkele die volledig zwart worden, omwille van hun Shusui afkomst. Met andere woorden, een zeer zeldzame en vooral zeer dure koi.

Bron - http://www.vijversenkoi.be
Veni Vidi Vissen
Gebruikersavatar
Marco Kroez
Berichten: 207
Lid geworden op: 19-10-2005 11:00
Locatie: merkelbeek

20-05-2006 21:13

wat een mooie beesten
spiegeltje, spiegeltje van het waterland. ben jij de zwaarste op de kant?
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

05-07-2006 20:51

Let op wat Alain al zei. Ze kunnen zwart worden. Heb me laten vertellen dat je echt zeker een medori bij een hele goeie kweker vandaan moet halen anders kun je nogal eens onaangenaam verrast worden. Het schijnt nogal vaak te gebeurden dat ze zwart worden. Zou er zelf ook wel 1 willen hebben maar heb het geld er niet voor over en jong kopen is me teveel risico.
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

06-07-2006 10:35

Och jah risico? Zit er dan zoveel risico aan als je voor 40€ een midorikoi van 12-15cm koopt. Heb toch wel al meer risico gelopen hoor. En als hij dan toch zwart wordt heb je toch ook een mooie koi. Ik zie het risicoaspect nergens.

Wees gegroet,
Josse
Jelle Bijker
Berichten: 51
Lid geworden op: 24-09-2004 16:40
Locatie: Zuidhorn (Groningen)

20-07-2006 11:51

het probleem zit m denk in die 40 euro die jij noemt...

ik denk niet dat je daarvoor een beetje redelijke midorigoi kan krijgen.

zet er gerust een nulletje achter... enne.. geen komma ertussen. zelfs dan betwijfel ik of je voor dat geld een dergelijke kunt vinden.

misschien is het risico nu ietsje helderder...?
zomaar een vismoment:

Ik geniet van de serene rust die heerst tussen de langzaam wegtrekkende dampen van de ochtendschemering. Op een meter van mijn korst zie ik af en toe een karper door het wateroppervlak breken. De tijd lijkt stil te staan.
Plaats reactie