Zieke KOI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

11-04-2006 17:11

ik heb een aantal koi's in een aquarium zitten nu waren der al een tijdje een paar ziek en die zijn inmiddels weer beter maar 1tje die wordt niet beter maar alleen maar minder de laatste dagen zwelt ie ook op en begint hij rood uit te slaan.. mijn vraag is moet ik um er uit halen en uit zijn lijden verlossen of laten zitten en verder gaan met de medicijenen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

11-04-2006 17:12

fotos zijn een beetje te groot geworden :roll:
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

11-04-2006 19:10

ik ben geen koi expert maar bij mij zou ie als ie zo is allang verdwenen zijn

je bent er naar mijn mening gewoon veel te laat bij

als ik 1 klein raar plekje of iets dergelijks zie bij mijn koi zit ik echt ieder uur e kijken of het niet erger word en zoek me blauw op internet wat het eventueel zou kunnen zijn

succes
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

11-04-2006 20:00

ja maar der waren 1st meer ziek... daar hadden we dus medicijnen voor die werken alleen dus niet bij deze... en we hebben um gekregen dus zit een beetje sentimintele waarde aan
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

21-04-2006 16:51

Heeft de vis toevallig ook uitgezette schubben op het moment ( ik weet niet hoe het met je vis is sinds die 10 dagen geleden. ) Want ik heb ook siervissen gehad ( welliswaar geen koi's maar je weet maar nooit) en die begonnen met zulke wonden en eindigde in uitgezette vinnen dus Buikwaterzucht. Ook heb ik al heeeel lang een vijfer. Ik had vissen van ong. 5 jaar oud maar vorig jaar kregen ze allemaal net zoals jou vissen open wonden ( De Bonte goudvissen en goudvissen in ieder geval) De goudwindes kregen en knik in hun staart en gingen dood en de bittervoorntjes en stekelbaarsjes lieten niet meer van zich horen. We hebben de vijver helemaal leeg gehaald en opnieuw gevuld. Deze zomer gaan er weer vissen is dus even kijken of de ziekte weg is en anders toch medicijnen in het water kwakken. Ik hoop dat het al wat beter gaat met je Koi

Groeten, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
erwin snaaijer

22-04-2006 16:18

beetje er te laat bij he zo te zien
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

27-04-2006 13:34

nee waren niet te laat... we hebben hier al vanaf vorige zomer last van zijn al een aquarium vol koi's kwijt geraakt (stuk of 10)...
hebben toen alles der uit gehaalt alles schoon gemaakt of vervangen. het een tijdje laten staan. en toen nieuwe gekocht..
binnen een aantal week begonnen de vissen weer te "rotten" andere medicijnen gehaald die hielpen bij alle vissen behalve bij deze...
Deze vis is er uit en dood. Die anderen die ziek waren zijn nu allemaal zo goed als hersteld.

Maar het bleek dus iets te zijn wat van de kweker is mee gekomen hij was zelf ook tientallen vissen verloren.
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Plaats reactie