Leidingwerk Filterinstallatie

Plaats reactie
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

03-01-2006 22:17

Beste Mensen,

Ik zit nu op het punt in de bouw van mn vijver dat ik moet gaan beslissen hoe ik het leidingwerk in mn "machine kamer" ga maken.

Opzich niet zon probleem, maar ik zit nog met het volgende...

Is het verstandiger om de buizen te lijmen...
of is het verstandig om rubber-manchet verbindingen te gebruiken...

Ik neig persoonlijk een beetje naar de rubbermanchet verbindingen... is snel, eenvoudig en eventuele foutjes kunnen nog gecorrigeerd worden!

Wat is hierover jullie mening/ervaring???
(Graag ook even met argumenten.)

Alvast bedankt!

Groeten,

Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
david kroese
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-01-2005 18:21
Locatie: swifterbant

04-01-2006 09:28

goedemorgen,

waar mogelijk zou ik met machette nemen, kun je in de toekomst altijd nog profijt van hebben als je iets erbij wil zetten of iets wil veranderen.
ik ken deze overigens alleen maar in de 110 uitvoering, en die bevallen zeer goed, geen lekkage ofzo.
heb deze zelf bij mijn afsluiter 110, dan 2x bij de vortex en ook op mijn meerkamerfilter.

suc6
als ik geen een vang, dan kijk ik toch ff in de vijver, die hebben nog een beetje kleur ook!
Gebruikersavatar
rob verstappen
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-01-2005 20:49
Locatie: roggel

11-01-2006 22:58

hoi albert,

Ik heb in de filterput ook met manchet gewerkt en dat bevalt goed.
Ik zou in de grond wel altijd lijmen omdat je daar nooit meer aan kan komen. Je kan dan alles eerst droog in mekaar steken en aftekenen en dan pas lijmen. veel succes
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

12-01-2006 13:40

Bedankt voor de reacties, ik heb er zeker wat aan. Ik twijfel nu niet meer, er komen gewoon de wafix rubbermanchette hulpstukken in.

Deze heb ik onder de grond ook al toegepast, in principe gaan ze ook niet los. Maar ik heb nu een stukje zekerheid voor mezelf.

Groeten,

Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Plaats reactie