Een Koi Forum op het board????

Een Koi Forum voor het board!!

Ja, dat lijkt me wel wat...
52
70%
Nee, dat lijkt me niks...
22
30%
 
Totaal aantal stemmen: 74
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-08-2005 16:55

Jeroen,

Onwetend wat koi's betreft. Dat klopt.

Onwetend wat o.a. PH waardes zeker niet. Op mijn thuis water zelfde stek zelfde diepte in totaal 10 keer PH waarde gemeten op drie opeenvolgende dagen.Dag 1 ochtend en avond, dag 2 ochtend middag avond Dag 3 op 5 verschillende tijdstippen met een tussenpoos van 4 uur gemeten . Ik had 10 verschillende waardes.

Idem met het bepalen van chloride gehaltes. Ook geen touw aan vast te knopen. Trouwens ook niet in relatie tot wel of niet vangen.

Daarnaast hecht ik persoonlijk meer waarde aan mijn observeringen over hoe een " wilde " zich gedraagt en aast in zijn natuurlijke omgeving dan een circusartiest die een kunstje doet als je op de rand van de vijver tikt.

No offence verder maar voor mij en de rest van die 40 % (niet zo een heel klein deel inmiddels meer ) hoeft een koiforum dus niet.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

25-08-2005 17:04

lijkt me een leuk idee,

zeker ook voor het delen van foto's van koi's.

zo kunnen we onder andere buiten het houden van koi's wat voor velen onder ons een hobby is, ook veel andere dingen leren over de koi.
De vangstmetingen, voorkomst e.d

In de buurt bij mij is een water waar er 8 zwemmen tot 28 pond (vorig jaar)

En om een bepaald persoon te corrigeren, een karper (koi) welke in het wild leeft is voor mij gewoon een wilde karper. En de vissen die op dat water zwemmen, lever er echt al heel lang. Dus specifiek op die vissen, ga ik in het najaar vissen.

Voor mij dus een Yes,
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Joep Minten
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-11-2004 13:41
Locatie: Sevenum

25-08-2005 18:08

prima plan :D
jacco noordermeer

25-08-2005 19:09

koi vijver kan ook prima met gewone karpers heren

informatie over ziekte"s en bestrijding hiervan zijn zeker niet oninteresant
ook behandel methode"s uit de koi wereld zijn interesant voor karpervissers

ik zie dat er voldoende mensen voor hebben gestemd tot nu toe
en mijn stem zit hier ook bij

vind je het niets hoef je er niet naar te kijken

mischien kunnen we nog wel iets leren , en dat willen we allemaal toch!
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

25-08-2005 19:18

Ik heb dit tijd geleden ook al eens gevraagd, lijkt mij een prima plan!
Als koi liefhebber praat ik daar graag met andere karper/koi liefhebbers over. Op alleen koi forums zijn ze niet zo dol op karpervissers, mede doordat ze die vissen zo belagen hehe en 'pijn doen'....

Maar goed, kom maar op met de nieuwe forum!

groetjes
Alex Poot
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

25-08-2005 20:26

ik zeg niks :-)

er zijn in ieder geval wel een paar mensen hier op het board die weten waar ze het over hebben!!

en beroepsnegatievelingen heb je altijd.

ben benieuwd
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-08-2005 20:39

Heren,
wat is er mis met een aanvullend iets op het gebeid voor koi liefhebbers. We hebben hier toch ook koffietafelpraat en al het andere geleuter wat niets maar dan ook helemaal niets met karpervissen te maken heeft.

Heb er dan wel niets meer mee maar zie het probleem niet dus wat mij betreft doen.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
jacco noordermeer

25-08-2005 22:07

mooi jongens!!

eerste topic wordt ; hoe bereid ik de vijver voor voor de winter

wanneer stop ik met voeren
bij welke water temp
hoe zorg ik ervoor dat de vis voldoende reserves heeft opgebouwd
welk voer geef ik ze in het najaar
wanneer schakel ik over op wintervoer
welke vitamine supplementen gebruik jij

kan nog wel ff doorgaan zo :wink:
jacco noordermeer

25-08-2005 22:10

het is trouwens koi (karper in het japans)
:wink:
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

25-08-2005 23:22

Jongens we hebben het voor elkaar!!! Bedankt voor jullie stemmen en nu er maar een schitterend forum van maken!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danny Grauwels
Berichten: 47
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Kudelstaart

25-08-2005 23:33

Helemaal super, naast het karpervissen is het houden van koi's me grootste hobby.

Mijn vader en ik zijn inmiddels trotse eigenaars van ruim 200 koi's :D in alle soorten en maten..
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

26-08-2005 11:13

Er wordt door mensen gezegd: er is op het internet al genoeg te vinden over koi. Er zijn koi-forum, internetsites en dergelijke. Maar volgens mij is dat niet alleen waar het om draait. Natuurlijk is er genoeg te vinden over koi op andere sites. Er zijn ook duizenden karpersites van groot naar klein. Het draait niet alleen om de informatie. Het gaat ook om de discussie. Zoals al gebleken is zijn er veel verschillende meningen over het houden van koi...
Feit is gewoon dat veel karpervissers óók interesse hebben in koi. En een aantal heeft er ook veel kennis van. Nou aangezien die karpervissers met kennis van koi toch al op dit forum zijn, waarom geen apart onderdeel ervan maken. Voor diegene die er niets van moeten weten: je hoeft er niet te kijken. De poll wijst er tot nu toe nog op dat het meerendeel het een goed idee vindt. Wat maakt 1 extra regeltje in de Carpboard Forum Index nou uit?
erwin snaaijer

17-09-2005 21:39

mooi gesproken rick :wink:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

18-09-2005 10:59

Dankje :)

Maar het was een beetje mosterd na de maaltijd. Het koiforum is er gelukkig door. En het gaat goed zo lijkt mij.