Ik lees bij een heel klein deel van het publiek hun afkeurende deel. Echter wordt er ook door iemand door verwezen naar de huidige bestaande koi sites. Natuurlijk kun je als je daar in geinteresseerd ben ook daarheen, echter is dat nu juist net niet de bedoeling van het waarschijnlijk komende forum. Men vergeet dat heel veel vissers geinteresseerd zijn in de gedragingen van de karper, en dat het naast je visserij een enorme bak aan informatieve ingredienten bevat voor jouw geslaagde aankomende sessie. Want denk nu niet dat het hebben en houden van de Koi alleen voor de kijk is. Het is een heuse bezigheid, waar in de visserij een gelijkenis mee valt te trekken. Ik doel nu op de PH waarde, water temperatuur, Nitraat, bacteriele samenstellingen, beluchting (zuurstof rijk water weetje nog!! ) gedragingen van de vis, en zo zijn er nog heel veel gelijkenissen te trekken. Het leuke ervan is dat de karpervisser die geen koi houdende is hier ook zijn graantje van kan mee pakken. Je hoeft namelijk geen koi kenner te zijn om mee te doen aan een eventuele discussie die gaat over gedragingen ( ik noem maar een voorbeeld!! )
Daarnaast kan het nooit kwaad een forum hierover te beginnen, want vergeet niet dat er een geheel nieuwe dimensie opengaat betreffende voeraanbod, smaak samenstellingen, gedragsveranderingen, ziektes, en noem maar op.
Ik las dat iemand schreef dat je ook een forum kan openen over brasems, ja dat zou kunnen maar ik denk dat dat bruggetje wel afgebroken kan worden omdat dit namelijk niet over karpers gaat.
Daarom denk ik dat het prima past in het huidige board, en zo een goede brug kan gaan maken tussen de karpervissers,koi-houders en opstartende beginnelingen.
Bedankt éénieder voor zijn nu al geslaagde stemming, laten we hopen dat we er nog heel veel meer bij krijgen. En dat er een nieuw en informatief rijkelijk gevuld forum zal bijkomen.