vismaat bergen op zoom

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

16-03-2012 18:36

hallo allemaal,

het ontbreekt bij mij eigenlijk nog aan een vismaat waarmee ik geregeld kan gaan vissen. ik heb wel een vismaat maar die heeft helaas nogal wat minpunten (teveel herrie maken en continu rond lopen te banjeren (lees: stampen), zelfs als we nog geen 5 meter uit de kant liggen).
ik zoek nu meer een vismaat die wekelijks of eens in de 2 weken met mij wil gaan vissen.
ik zal even kort vertellen wie ik ben ;)
ik ben Lennart, 16 jaar en ben gek op vissen ;) (dat had je nog niet geraden he???). ik wil het karpervissen vanaf dit jaar iets serieuzer gaan beoefenen en vaker aan de waterkant zitten.
heb je interesse en woon je in de buurt, reageer dan alsjeblieft (mag ook via PB).
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

16-03-2012 20:41

Lennart Zoeter schreef:hallo allemaal,

het ontbreekt bij mij eigenlijk nog aan een vismaat waarmee ik geregeld kan gaan vissen. ik heb wel een vismaat maar die heeft helaas nogal wat minpunten (teveel herrie maken en continu rond lopen te banjeren (lees: stampen), zelfs als we nog geen 5 meter uit de kant liggen).
ik zoek nu meer een vismaat die wekelijks of eens in de 2 weken met mij wil gaan vissen.
ik zal even kort vertellen wie ik ben ;)
ik ben Lennart, 16 jaar en ben gek op vissen ;) (dat had je nog niet geraden he???). ik wil het karpervissen vanaf dit jaar iets serieuzer gaan beoefenen en vaker aan de waterkant zitten.
heb je interesse en woon je in de buurt, reageer dan alsjeblieft (mag ook via PB).



zoek ff sander aartsen op!!
ik kan je vertellen wereld gozer en kan je nog veel leren
jammer dat hij niet meer in ede woont!!
sander aartsen
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-11-2009 17:08

16-03-2012 22:17

@lennart
sorry jong ,ben oud en roestig en voorlopig niet in de mogelijkheid om te gaan vissen.
als tip kan ik je wel zeggen ''aleen leer je t meest'' dat wil zeggen dat,het iets langer duurt (leerproces) omdat je er zelf achter moet komen wat werkt en wat niet werkt voor jou manier/stijl van vissen.
voordeel:
-geen last van stampende maten of kareltjes van dam
-niet beperkt omdat die maat ook naast je vist(op dat andere mooie stekje waar je 2e hengel mooi had kunnen liggen)
-je bent van niemand afhankelijk,gaan en komen waneer jij wil.
-geen gezeik dat zn bier of thee op is(kareltje van dam)


@kareltje van dam....L U L :lol: je ben een best jong...aleen zo gods lelijk!
Gebruikersavatar
Boy Voeten
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-11-2003 01:00
Locatie: bergen op zoom

17-03-2012 10:36

Ik zou zeggen,gewoon veel op de lokale putjes gaan vissen of aanwezig zijn. (kleine/grote melanen,zanderijen,evt binnenschelde etc)
Daar maak je de meeste kans om een vis/maat tegen te komen ;)

Goodluck!
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

19-03-2012 15:00

kleine melanen word m niet echt meer he ;) wel jammer want ik woon er praktisch naast.
maar ik zie nog wel hoe het loopt.
sander aartsen schreef:-geen last van stampende maten of kareltjes van dam
-niet beperkt omdat die maat ook naast je vist(op dat andere mooie stekje waar je 2e hengel mooi had kunnen liggen)
-je bent van niemand afhankelijk,gaan en komen waneer jij wil.
-geen gezeik dat zn bier of thee op is(kareltje van dam)


das inderdaad ook weer zo :)
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
sander aartsen
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-11-2009 17:08

19-03-2012 20:10

[quote="Lennart Zoeter"]kleine melanen word m niet echt meer he ;) wel jammer want ik woon er praktisch naast.
maar ik zie nog wel hoe het loopt.


was dr meej de kl. melane dan?
ik hoorde wel iets over uitbaggeren blauw alg en visterfte enz maar werd er niet echt wijzer van wat er nou echt aan de hand was/is??
maar of t nou ging over de grote of kleine melanen weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

20-03-2012 16:32

het gaat om de kleine melanen.

daar zijn 2 of 3 jaar terug in de winter nogal wat vissen doodgegaan, er zijn rond de 500 dode vissen uitgehaald. voor een groot deel was dat karper. echt zonde.
ze zijn nu een tijdje klaar met baggeren en de kant herinrichten (lees: alle bomen platbombarderen en er betonnen kleine mini steigertjes neerzetten. werkelijk waar, het is een slag(t)veld).

je zou nu eens moeten gaan kijken, je herkent het bijna niet meer terug.
gelukkig zijn er al weer wat zeelten gevangen maar karper gaat hem niet echt meer worden, het is de bedoeling dat het een snoek-voornwater word.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Joey Otte
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-05-2010 18:31
Locatie: Halsteren

30-03-2012 21:21

hoi lennart,

ik heb zelf gisteren aan de grote melanen gezeten vanaf 5:00 tot 18:30, ik heb er helaas niet zoveel succes gehad. had in die tijd 1 misser(zwom zich zelf in de bomen tijdens run) en de de tweede die beet, had ik naar 20 min binnen. was een mooi schub van 23 pond.

Afbeelding


deze heb ik in tholen gevangen. schub van ongeveer 20 pond
Afbeelding

ik kan momenteel niet wekelijks aan de waterkant gaan zitten, maar in de vakantie enzo moet het wel lukken om een keer te gaan vissen.

maar ik heb wel eens zin om met je te gaan vissen en te kijken wat we van elkaar kunnen leren etc.

groetjes joey
2012:
Brasem: 0
Karper: 5
Snoek: 0
zeelt: 0
Plaats reactie