Frankrijk

Plaats reactie
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

23-12-2011 14:35

Nooit gedacht en toch ook wel een beetje beschaamd ga ik het via deze weg toch maar eens proberen.


Eerst maar even iets over mij zelf.
Ik ben nu al weer 43 jr oud heb 2 kinderen uit mijn eerste relatie en sinds September heb ik er ook nog eens een tweeling bij bij mijn huidige vriendin,ben dus in het bezit van 4 fantastische kinderen en woonachtig in Castricum.
Ik loop een vijfploegenrooster bij TATA steal te Beverwijk, dit houdt in 6 dagen achter elkaar werk en daarna een weekend van 4 dagen.
De eerste 2 nachten na mijn werk week heb ik mijn kinderen deze nachten kan ik normaal gesproken dus niet vissen.
Dit betekend dat ik in principe maar 1 nacht van de 10 nachten kan vissen,hoewel ik zomers af en toe ook rechtsstreeks uit de middagdienst een nachtje mee pak en af en toe een snipperdag aan het vissen op offer.
Door die onregelmatige diensten is het ook erg lastig om er een vaste vismaat op na te houden.
Een vismaat is voor mij trouwens ook iemand waar je regelmatig contact mee onderhoud over je visserij en waar je dus je verhaal aan kwijt kunt of die s,morgens langs komt om foto,s van die ene bijzondere vis te maken.
Zo een vismaat heb ik overigens wel maar hij vist helaas niet mer aktief op karper
Ik vis al vanaf mijn 12e op karper maar niet altijd even fanatiek ,met de overstap van het freelinen en struinen naar de moderne boilie visserij heb ik bijvoorbeeld heel lang gewacht.
Verder ben ik een echte natuurliefhebber en is de omgeving waarin ik vis minstens zo belangrijk als het vangen van grote vissen.
Een andere hobby van me is trouwens vogels kijken.


Ik ben afgelopen jr voor het eerst sinds jaren een keer niet naar Frankrijk geweest oa door het niet nakomen van afspraken met mijn toenmalige vismaat en de geboorte van mijn 2 zoontjes.
Ivm het consequent niet nakomen van afspraken van deze vismaat heb ik daarom het contact verbroken en ben dus eigenlijk op zoek naar een vismaat met als belangrijkste doel om aankomend voorjaar en eventueel nazomer weer eens een weekje naar Frankrijk te kunnen gaan.
Hierbij gaat mijn voorkeur overigens naar openbaar water uit!
Verder lijkt het me leuk\verstandig om die gene dan wel eerst een beetje te leren kennen en daarom dus eerst ook af en toe in Nederland samen er op uit te trekken.
Ik vind het trouwens wel belangrijk bij het samen vissen dat je elkaar niet in de weg gaat zitten om maar zo dicht mogelijk bij elkaar te kunnen zitten!
Een weekje Frankrijk betekend voor mij overigens niet een week uitrusten maar meer een avontuur dat betekend mocht het niet lopen dan verkassen en eventueel meerdere stekken onderhouden zodat er altijd een uitwijk mogelijkheid is en niet een week uitvissen op één stek.(slaap inhalen doe ik thuis weer)
Verder zijn gewichten voor mij niet altijd zalig makend, de omgeving waar ik in vis vind ik minstens zo belangrijk en daarmee doel ik dan vooral op de prachtige natuur en het landschap waar Frankrijk om bekend staat.
Mijn ervaringen beperken zich tot de rivieren de Moselle, de Lot en een redelijk groot onbekend stuwmeer in het zuiden van Frankrijk.
Op de Moselle heb ik de nachtvis zones meestal ontlopen ivm de drukte,dan haal ik liever s,nacht mijn hengels uit het water of vis ik liever illegaal op zones waar vrijwel geen hond komt.
Mocht je trouwens niet meteen uit de buurt komen is dat wat mij betreft ook geen probleem,lijkt me leuk om ook eens op een voor mij onbekend water te vissen.

Spreekt bovenstaande je aan,gelieve via een pb contact opnemen.



Gr,



Mark
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

26-11-2012 23:37

Na afgelopen voorjaar tegen beter weten in toch weer met eerder genoemde (ex)vismaat naar Frankrijk te zijn geweest ben ik voor aankomend voorjaar en eventueel najaar weer opzoek naar een vismaat.

Gr,
Mark
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

27-11-2012 23:35

Goed betrouwbare vismaten zijn schaars mark,
Op 1 lijn liggen al helemaal.
Succes iedergeval
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

28-11-2012 16:55

Hallo Arie,

Klopt helemaal,afgelopen keer Frankrijk..1150 km heen gereden om na 3 dagen weer huiswaarts te keren omdat mijn vismaat niet zo lekker in zijn vel zat en dus perse weer naar huis wou.
Verder zijn de vismaten van weleer gestopt cq afgebrand,en met een groot deel van de karpervissers die ik tegenwoordig tegen kom heb ik niet zo heel veel.


Gr
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

04-01-2013 21:45

Laat anders maar een keer horen Mark, heb zeker geen problemen met alleen vissen maar een keer samen is misschien ook wel leuk.

Ik vis graag maar ben soms wel moeilijk met knopen doorhakken maar iemand met initatief in mijn buurt komt dat vast wel goed.
Plaats reactie