Omgeving Amsterdam en af en toe ergens anders

Plaats reactie
Ron Beurskens
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-08-2011 10:37

16-08-2011 11:42

Hallo KarperWereld forumbezoekers,

Wie ben ik?
Ik ben Ron, 33 jaar, wonend en werkend in Amsterdam, een leuke vrouw en een lief zoontje van twee. Na lange tijd afwezigheid (dikke twaalf jaar) ben ik sinds vorige maand weer langs de waterkant te vinden. Ik kom oorspronkelijk uit Limburg waar dus ook mijn vis-roots liggen maar woon inmiddels al weer tien jaar in Amsterdam. Het viswater hier is me nog volledig onbekend maar ik ben al fanatiek op zoek naar mooie stekjes ... en naar een gezellige vismaat(en).

Als het op vissen aan komt ben ik behoorlijk serieus bezig, ik wil graag vis vangen en verdiep me dan ook echt in de materie en ben zeker niet bang om er tijd in geld in te steken. Maar, ik ben geen malloot die alleen maar karper denkt, ademt en leeft hoor! Je moet de kerk een beetje in het midden laten en ook oog blijven houden voor de x miljoen andere leuke aspecten van het leven ;-) Maar goed, serieus vissen bestaat voor mij uit fanatiek zijn, respect voor de natuur en de karpers, rust en ontspanning, veel plezier hebben met maar ook ook zonder vangsten, lekker ouwehoeren afgewisseld met een goed gesprek. Wat betreft mijn ervaring (en niveau) kan ik aangeven dat het aanvoelt of ik weer helemaal opnieuw moet leren vissen. Ik heb eigen vervoer, kan mezelf voorzien in het noodzakelijke visgerei en sta niet op de most wanted list van FBI of interpol ;-)

Wie ben jij?
Net als mij beschouw je karpervissen als een leuke hobby die je fanatiek wilt beoefenen. Je geniet van het vissen in alle facetten, zowel langs de waterkant als in de voorbereiding en het lezen en schrijven over ervaringen. Je bent positief ingesteld en altijd goed gehumeurd. Of je nu veel ervaring hebt of net start, het maakt niet uit, het doel is voor jou ook om samen te leren en een top-team te vormen (worden). Je lult graag een eind in de ruimte over karpervissen maar net zo makkelijk over de enorme tieten van je buurvrouw als over hedendaags feminisme en de huidige financiële crisis. Zo nu en dan wil je rust en vertel je me dat ik mijn mond even dicht moet houden omdat je een mooi boek wilt lezen en/of even lekker gaat maffen.

Wat gaan we doen?
Lijkt me heerlijk om samen met een vismaat (of misschien zelfs een leuke groep mensen, als de een niet kan heeft de ander wel weer tijd) de wateren te verkennen en elkaar te stimuleren (nee nee, niet meteen weer vreemde dingen gaan denken) beter te gaan vissen en meer te gaan vangen.

In een kleine opsomming:
- waters verkennen;
- waters in kaart brengen;
- lol hebben;
- voerstekken opbouwen;
- nachtvissen;
- plezier maken;
- kortere dagsessies;
- een keertje Frankrijk proberen ??
- practical jokes;
- beurzen en events bezoeken;
- logboek methode ontwikkelen (of software programmeren);
- bergen anekdotes verzamelen;
- meedoen aan wedstrijden;

Mocht je het leuke vinden om een keer samen te gaan hengelen om te zien of er een goede match is dan hoor ik graag van je! Uiteraard kun je hier een reactie achterlaten, mijn een PB sturen of gewoon mailen op m'n privé mail ron ad bouwput dot com

Hoor graag van je, met groet,
Ron
Plaats reactie