Even om Florian maar niet helemaal alleen dit topic in leven te laten houden
Sinds de geboorte van mijn kindje 2 jaar geleden heb ik bijna alleen maar dagsessies gedraaid & heel veel geblankt.
Een paar weken geleden ging ik nog eens een paar uurtjes zitten en besloot ik een zig-rig te gebruiken.
Na een uurtje kreeg ik een paar piepjes op de zig waarbij ik de hengel nam en contact kreeg met de vis. Ik kon hem praktisch zo binnenhalen & zat echt te denken "Heb ik nu een brasem gehaakt op een zig???

" Tot er tegen de kant een paar bonken kwamen op de hengeltop, toen wist ik dat het geen brasem was.
Toen de vis bovenkwam zag ik dat het 1 van de weinige graskarpers was die op dit water zitten. Tevens komen deze er praktisch nooit uit, voor zover ik weet was het weeral een paar jaar geleden dat er weer eens 1 uit kwam..
Bij het scheppen kwam mijn net vast te zitten in een onderwaterwortel waardoor ik de vis tot 3 maal toe net niet kon scheppen & Jammer genoeg verspeelde ik deze op een lijnbreuk..
Een week later besloot ik terug te gaan, ik had tijd gevonden voor een nachtje.
Rond 21u 's avonds kreeg mijn linkerhengel een paar piepjes en ging de swinger op en neer. Ik nam de hengel en maakte contact met de vis. Opnieuw dacht ik eerder aan brasem dan aan karper, tot hij tegen de kant boven kwam. YES! Ik krijg mijn herkansing voor de gras.
Voorzichtig werd hij afgedrild (Je weet hoe ze tegen de kant kunnen zijn) en ditmaal mooi het net in geloodst.
De weegschaal gaf 17kg aan, wat goed is voor een nieuw PB.
Een vis die er maar eens in de paar jaar uitkomt, die ik 2x op een week tegen de kant krijg en tevens een nieuw PB is, mijn dag kon niet meer stuk.

Verder kreeg ik die nacht niks meer.
Een week later vond ik weer de tijd voor een nachtje.
's avonds om 17u lostte ik al 1 vis waarvan ik vermoedde dat het een steur was. (Er zwemt maar 1 steur op dit water)
Om 23u besloot ik m'n bed op te zoeken en net toen ik, na wat draaien en keren, in slaap begon te vallen, liep de linkerhengel af.
Zo snel als ik kon liep ik naar de hengel en zocht ik contact met de vis.
Een erg hevig gevecht volgde, de vis zocht constant de linkse bos op en wou echt achter de hoek duiken.
Hij ging ook nog daar een paar algenvelden, waardoor er een bol algen rond mijn top ontstond tot ik na een tijd gewoon niet meer kon binnenhalen..
Dan maar hengel op de grond leggen, met 1 hand de algen losmaken & met de andere de lijn strak houden

Riskant, maar het enige wat ik kon doen dat moment..
Zodra het grootste deel verwijderd was en de lijn er weer door kon ging de dril verder.
Dit was echt een hele sterke vis, talloze keren nam ie meters lijn mee terwijl de slip al vrij vast stond aangezien ik niet wou dat ie achter de hoek zou duiken.
Toen kwam ie in zicht en zag ik dat het mijn target was. 1 van de Top 3 vissen van het water. (Zonder de graskarpers gerekend)
Jammer genoeg, met een gewicht van 15,8 net afgepaaid & niet zo'n geweldig goede foto's maar we hebben haar dan toch.
Met die klepper van een staart is het logisch dat het zo'n gevecht was.
Verder kwam de steur om 01.00 'snachts nog op bezoek, deze werd gewoon rechtstreeks onthaakt en weer losgelaten.
Nu is het aftellen tot ik weer een nachtje kan gaan doen.