Vorige week al veel kriebels in de buik.. Ideale omstandigheden en een beetje voor kunnen voeren voor de verandering..
Ik was al redelijk laat aan het water, me vismaat zat al sinds eind van de middag en maakte me al gek dat die vis zag draaien op mijn beoogde stekken..
Vrijdag rond kwart voor 7 kwam ik eindelijk aan het water.. Opbouwen in de regen.. grrr...

Maarja rond half 8 had ik alles staan en heb ik het redelijk droog kunnen houden..
Nog geen 20 minuten later zie ik mijn top krom trekken en de pieper schreeuwt moord en brand..
Het komt natuurlijk met bakken uit de lucht op dat moment en mijn jas ligt buiten bereik..

Na een flinke dril van dik 15 minuten lukt het me eindelijk de vis te landen.
Ik leg hem gelijk in de retaining sling en weeg even snel.. 20kg+ geeft de weger aan, echter stond die niet precies op 0 en ivm de regen hang ik hem even weg om de bui af te wachten.. Ik app mijn vismaat aan de overkant dat die zo ff foto's moet maken.. Binnen een kwartiertje is het droog en maken we foto's en wegen hem nu even nauwkeurig. 19.5kg geeft de weegschaal aan na aftrek van de sling.. De nr 1 van het water ligt op de mat!!

Me vismaat gaat weer terug naar zijn eigen hengels en ik probeer een beetje op te drogen (droge kleren vergeten

)
Tegen kwart voor 9 loopt dezelfde hengel weer af.. Wederom dezelfde dril, duidend op een zwaardere vis, gelukkig nu wel redelijk droog al was ik nog wel flink nat van de vis ervoor

..
Ik schep de vis en schreeuw een keer over het water dat het weer een dikk'n is!
Het blijkt de grote spiegel te zijn op 14,5kg. Een sessie om nooit te vergeten!!

Het ging helemaal los op mijn stek en de verwachting dat er nog meer af zou komen was zeer hoog..
Echter gingen we niet meer uit van dikke vissen, de kans dat je de gehele top in een nachtje vang is wel heel klein.
Het blijft nu een beetje rustig tot ik ineens rond half 11 weer een aanbeet krijg.. De vis laat zich makkelijk binnenhalen en vermoed dat het een kleinere vis betreft. Vlak voor de kant begint het gevecht pas echt en blijft deze steeds rondjes draaien onder de kant.. Telkens een dikke flank tonend wat voor steeds meer adrenaline zorgde..
Na enkele minuten onder de top draaien kan ik hem eindelijk scheppen en blijkt de nummer 2 van het water te zijn!! -)yes
Na wegen bleek deze vis 18kg aan te tikken.

Hierna bleef het stil, maar slapen kon ik niet echt, zat vol met adrenaline en was super scherp..
S'morgens helemaal NDK.
Ik had de hele week al een gevoel dat dit de juiste periode moest zijn, dat dan nu eindelijk ook eens alle puzzelstukjes samenvallen is gewoon super!!
Echt een wereldsessie... Dit maakt het stroeve jaar waarbij met de statische visserij niets leek te lukken helemaal goed..