Katapult erbij, lekker verspreid gevoerd. 3 Kwartier later weer terug op de plek. Plakkaten, staarten, OK, ze zitten erop. Vrijdag -als het meezit- vissen. Drie uurtjes maar, stalking statisch vissend.
Vrijdag, lange werkdag en -week, veel incidenten, veel verstoringen. Ben ook nog standby, dus ik hoop dat ze me met rust laten vanavond, heb maar drie uurtjes om te vissen, en drie kwartier reistijd en de spullen opzetten/afbreken.
Wat gaat mee: twee northwesterns 2,25 lbs (25 jaar oud) , fluorocarbon lijn 30/00, shimano aero GT 6000 molens, zelf geknoopte onderlijntjes, Berkley Gulp boilies en Viando (smaakversterker uit Frankrijk, een soort Maggi), onthaakmatten, tasje met rodpod en rugzak.
Auto parkeren, hengels in de onthaakmatten, rodpodtas in linkerhand en rugzak op de rug. lopen maar. Het water ziet er rustig uit, veel wandelaars met honden maar ik kies het rustige bosje. Rodpod in elkaar, hengels in elkaar, beazen, viando erover, en ingooien. Effe voeren Piep. huh? piep. en dat gaat zo door gedurende een uur. Geen doorlopers. De hairs zijn lang, om geen last te hebben van witvis. Overal plakkaten en actieve, springen, duikende vissen. Ik maak ze korter door de hair om de haak te draaien. Ik draai er een binnen, draai de hair om de haak en bevestig een nieuwe bol en vervolmaak en dip met Viando.
Ik werp in en de eerste bijna doorlopers kondigen zich aan. Even later een doorloper: een gehavende schub die er vreemd uitziet. Fotootje en terug.
De andere hengel krijgt een andere bol en werp ik 10 meter uit de kant onder de bomen in. 5 minuten later: bam! Bijna de hengel in het water, een enorme kolk, maar de vis is wel gehaakt. De slip ratelt, slaan, vis! Deze is wel gaaf, fotootje en terug.
Kwart over tien 's avonds. Opruimen en naar huis. EInde werkweek, en een smile op mijn gezicht.

Grrrrrr bijlagequta is bereikt. Geen fotoos dus.