Vangsten juli
Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
- Michiel ter Beest
- Contacteer:
Er was nog geen onderwerpje voor deze maand dus bij deze 

- Casper Heuver
Bij deze dan de eerste ´vangst ´ deze maand ..
naja vangst .
Heb een filmpje gemaakt van de afgelopen sessies genaamd Spring Sessions .
Veel kijkplezier ..Reacties zijn altijd welkom .
Vang ze !
Gr casper

naja vangst .
Heb een filmpje gemaakt van de afgelopen sessies genaamd Spring Sessions .
Veel kijkplezier ..Reacties zijn altijd welkom .
Vang ze !
Gr casper
-
-
Mooi begin van Juli!
- Bijlagen
-
- DSCN5039.JPG
- (152.55 KiB) 8609 keer gedownload
-
- DSCN5042.JPG
- (227.93 KiB) 8609 keer gedownload
-
- DSCN5037.JPG
- (229.04 KiB) 8609 keer gedownload
- Ron van Houtum
-
Hier ook een mooi begin van Juli een hele mooie vis uit de Biesbosch
- Bijlagen
-
- rijen (800x638).jpg
- (251.25 KiB) 8402 keer gedownload
-
Een leuke schub..
- Bijlagen
-
- IMAG2359.jpg
- (74.45 KiB) 8379 keer gedownload
-
- IMAG2356.jpg
- (75.13 KiB) 8379 keer gedownload
-
Armin van Dijk schreef:Hier ook een mooi begin van Juli een hele mooie vis uit de Biesbosch
Schitterende vis, en het water maakt het nog specialer.

-
@ Casper...
Mooie vissen man!, leuk in elkaar gezet de film!.
Succes op dat leuke stuk water
Gr Sander Timmers.
Succes op dat leuke stuk water

Gr Sander Timmers.
- Casper Heuver
Sander Timmers schreef:@ Casper...
Succes op dat leuke stuk water![]()
Gr Sander Timmers.
Bedankt Sander , leuk dat je em even gekeken hebt

Gr. Casper
- Heijo de Vries
Ik vis vanaf kleins af aan op snoekbaars met de pen/aasvisjes en met kunstaas. Een jaar of 12 geleden heeft mijn vader een penhengel gekocht, waarmee ik toen in de "gesloten tijd" samen met mijn vader een aantal grote graskarpers heb gevangen op de broodkorst.
De laatste jaren pen ik wat vaker op karper en heb in februari dit jaar een mooie 2ehands 1,75lb karperhengel erbij gekocht. Hiermee ben ik wat met de running rig aan de slag gegaan. De afgelopen maanden verscheidene keren aan het vissen geweest met zowel de pen als met de running rig, maar zonder succes (1 mooie karper verspeeld op de pen door lijnbreuk).
Afgelopen zondagmiddag weer een poging gedaan met de running rig op een vijver met een mooi bestand aan vissen (tot 15kg zover bekend). Ik vis hierbij maar met 25gr. wartellood en een slappe lijn.
Ik had net even met de penhengel op een aangevoerd plekje langs de kant geprobeerd, wat op niks resulteerde. Toen mijn running rig weer ingelegd ( je mag maar met 1 hengel vissen op die vijver). Na 10 minuten een volle run, de baitrunner gierde het uit!
Na een gevecht van zeker 20 tot 30 minuten, kon ik eindelijk deze mooie schub scheppen.
Hij was nogal wild en was niemand in de buurt om mij samen met deze mooie karper op de gevoelige plaat vast te leggen, dus heb hem na deze foto meteen weer de vrijheid gegeven.
Schat de karper op 85 cm en 10 tot 12 kg, maar dit vind ik niet zo belangrijk, de vangst van zo'n puntgave schub geeft al genoeg voldoening en vertrouwen in de running rig!
De laatste jaren pen ik wat vaker op karper en heb in februari dit jaar een mooie 2ehands 1,75lb karperhengel erbij gekocht. Hiermee ben ik wat met de running rig aan de slag gegaan. De afgelopen maanden verscheidene keren aan het vissen geweest met zowel de pen als met de running rig, maar zonder succes (1 mooie karper verspeeld op de pen door lijnbreuk).
Afgelopen zondagmiddag weer een poging gedaan met de running rig op een vijver met een mooi bestand aan vissen (tot 15kg zover bekend). Ik vis hierbij maar met 25gr. wartellood en een slappe lijn.
Ik had net even met de penhengel op een aangevoerd plekje langs de kant geprobeerd, wat op niks resulteerde. Toen mijn running rig weer ingelegd ( je mag maar met 1 hengel vissen op die vijver). Na 10 minuten een volle run, de baitrunner gierde het uit!
Na een gevecht van zeker 20 tot 30 minuten, kon ik eindelijk deze mooie schub scheppen.
Hij was nogal wild en was niemand in de buurt om mij samen met deze mooie karper op de gevoelige plaat vast te leggen, dus heb hem na deze foto meteen weer de vrijheid gegeven.
Schat de karper op 85 cm en 10 tot 12 kg, maar dit vind ik niet zo belangrijk, de vangst van zo'n puntgave schub geeft al genoeg voldoening en vertrouwen in de running rig!
- Bijlagen
-
- karper verkleint.jpg
- (166.87 KiB) 8104 keer gedownload
- Nick van Bommel
De laatste tijd ben ik wat stiller met het posten van vangsten maar het vissen is er zeker niet minder op geworden. De vakantie staat voor de deur en ik trok er 2 nachten op uit!

niet groot maar wat een potentie!

wakker worden met een volle fluiter in de ochtend resultaat:

Onder de lelies vandaan, wat een gevecht!

heerlijk die vakantie!

Een torpedo die zorgden voor een kromme hengel

Als kers op de taart een brute spiegel!

niet groot maar wat een potentie!

wakker worden met een volle fluiter in de ochtend resultaat:

Onder de lelies vandaan, wat een gevecht!

heerlijk die vakantie!

Een torpedo die zorgden voor een kromme hengel

Als kers op de taart een brute spiegel!
Mvg Nick van Bommel.
- Antoinette den Os
- Contacteer:
Mooie vangsten Nick 

Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
- Peter Matheesen
Gisteren in de gutsende regen toch wezen vissen.
Mooie schub en zelfs een steur gevangen.
Goede visdag ondanks het feit dat ik mijn voerboot had vastgevaren in de takken en het water in moest
om mijn voerboot te gaan halen.Gelukkig is het zomer en watertemperatuur zo'n 20°C.Achteraf eens goed mee gelachen,eind goed al goed.
Daar is gelukkig geen foto van

Mooie schub en zelfs een steur gevangen.
Goede visdag ondanks het feit dat ik mijn voerboot had vastgevaren in de takken en het water in moest

Daar is gelukkig geen foto van

Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
-
Hier een betere foto dan de vorige:
- Bijlagen
-
- tijen (800x600).jpg
- Prachtvis
- (193.18 KiB) 7628 keer gedownload
- Casper Heuver
We mogen trost zijn op onze Leeuwen!
Mooie vis Daan . Eerste foto was prima toch
Blijft appart zon steur hier zul je ze niet of een enkeling tegen komen in Amsterdam .
@ Peter gaat goed he de vangsten .. Maar volgens mij zit er genoeg vis op die put .. Rond de 40 spiegels al haha . Lijkt het je niet veel leuker om op "wild water" te gaan vissen ? Een skp vis op de kant is toch veel mooier ?
Het is slechts een mening he .. Zie het niet als een aanval .
Ikzelf ben ook beginnend karpervisser (3 jaar ) en volgens mij doe jij het ook nog niet zo heel lang , maar wat ik zie is dat je het prima onder de knie hebt .
Valt me trouwens op dat er niet super veel gevangen wordt .. Of geplaatst natuurlijk
Ik hoop vrijdag weer wat te pakken
Vang ze allemaal !
Gr. Casper
Mooie vis Daan . Eerste foto was prima toch

Blijft appart zon steur hier zul je ze niet of een enkeling tegen komen in Amsterdam .
@ Peter gaat goed he de vangsten .. Maar volgens mij zit er genoeg vis op die put .. Rond de 40 spiegels al haha . Lijkt het je niet veel leuker om op "wild water" te gaan vissen ? Een skp vis op de kant is toch veel mooier ?
Ikzelf ben ook beginnend karpervisser (3 jaar ) en volgens mij doe jij het ook nog niet zo heel lang , maar wat ik zie is dat je het prima onder de knie hebt .
Valt me trouwens op dat er niet super veel gevangen wordt .. Of geplaatst natuurlijk

Ik hoop vrijdag weer wat te pakken

Vang ze allemaal !
Gr. Casper
- Peter Matheesen
[quote="Casper Heuver"
Ikzelf ben ook beginnend karpervisser (3 jaar ) en volgens mij doe jij het ook nog niet zo heel lang , maar wat ik zie is dat je het prima onder de knie hebt.
Gr. Casper[/quote]
Komt niet van 1 water hoor.
Ga op verschillende wateren,meestal fortgrachten en ook op het kanaal Dessel Schoten waar het ook lukt om een visje te vangen.(hecht ik het meeste belang aan)
Ben niet gestopt met vissen tijdens de winter vandaar de hogere aantallen.
Beste sessie dit jaar 6 vissen wat wel goed is maar nu ook weer niet zo speciaal.Heb hier zo'n 5 wateren waar ik ga op vissen en wissel geregeld af.Zit ook wel eens een blank tussen hoor bv 14 dagen geleden zondag,de hele dag in de gietende regen zonder 1 piep.Ach wat meestal lukt het wel om een visje te vangen en by the way nachtjes doe ik niet,alleen vroeg uit de veren.Ieder op zijn manier en zijn plezier zou ik zeggen.
Ben nu aan het uitvogelen hoe ik op een moeilijk water toch aan vis ga geraken(al eens geblankt),welke strategie er nodig is.Voor mij is de voorbereiding heel belangrijk en dan bedoel ik niet voorvoeren want vis meestal instant.Laat de anderen maar kappen
.
PS:ben van de oude garde en na een pauze van 25 a 30 jaar vorig jaar terug begonnen.
Ikzelf ben ook beginnend karpervisser (3 jaar ) en volgens mij doe jij het ook nog niet zo heel lang , maar wat ik zie is dat je het prima onder de knie hebt.
Gr. Casper[/quote]
Komt niet van 1 water hoor.
Ga op verschillende wateren,meestal fortgrachten en ook op het kanaal Dessel Schoten waar het ook lukt om een visje te vangen.(hecht ik het meeste belang aan)
Ben niet gestopt met vissen tijdens de winter vandaar de hogere aantallen.
Beste sessie dit jaar 6 vissen wat wel goed is maar nu ook weer niet zo speciaal.Heb hier zo'n 5 wateren waar ik ga op vissen en wissel geregeld af.Zit ook wel eens een blank tussen hoor bv 14 dagen geleden zondag,de hele dag in de gietende regen zonder 1 piep.Ach wat meestal lukt het wel om een visje te vangen en by the way nachtjes doe ik niet,alleen vroeg uit de veren.Ieder op zijn manier en zijn plezier zou ik zeggen.
Ben nu aan het uitvogelen hoe ik op een moeilijk water toch aan vis ga geraken(al eens geblankt),welke strategie er nodig is.Voor mij is de voorbereiding heel belangrijk en dan bedoel ik niet voorvoeren want vis meestal instant.Laat de anderen maar kappen

PS:ben van de oude garde en na een pauze van 25 a 30 jaar vorig jaar terug begonnen.
- Joeri De Decker
- gijs beuningen
Na een aantal blanks vanmorgen een 15 pond spiegel gevangen op het kanaal. Ben er super blij mee.
- Bijlagen
-
- DSCF7163 (Custom).JPG
- (80.67 KiB) 6477 keer gedownload
- Peter Matheesen
Gisteren geweldige sessie gehad.
Samen met een vismaat voor de eerste keer eens 2 dagen stevig gaan voeren(ergens een mix van goedkope voerboilies gekocht
).Resultaat:9 vissen waaronder toch enkele mooie.Het begon vooral s'avonds laat te lopen als een trein.Zonde dat we moesten inpakken want er mag niet s'nachts gevist worden.Ondanks dat zeer goede visdag.
De beste vis was een schub van 12.650kg mooi en onbeschadigd
.
Ziehier enkele van de beteren.
Samen met een vismaat voor de eerste keer eens 2 dagen stevig gaan voeren(ergens een mix van goedkope voerboilies gekocht

De beste vis was een schub van 12.650kg mooi en onbeschadigd

Ziehier enkele van de beteren.
-
Hier een prachtige vis uit de biesbosch ik heb deze foto al een keer gestuurd maar dit is een betere kwaliteit!
- Bijlagen
-
- tijen (800x600).jpg
- (193.18 KiB) 7049 keer gedownload
-
Vrijdag 11 juli opnieuw gaan vissen. deze keer hebben we 7 runs gehad maar jammer genoeg waren er 2 lossers bij. Ook was er een karper met een zwaar beschadigde bek waarvan we dan ook geen foto hebben genomen.

Het filmpje van de sessie kan je bekijken op onderstaande link
http://youtu.be/hZy1cYR94ns

Het filmpje van de sessie kan je bekijken op onderstaande link
http://youtu.be/hZy1cYR94ns
-
Vanochtend weer n mooie schub
- Bijlagen
-
- 19 pond (4).jpg
- (163.79 KiB) 6948 keer gedownload
- Casper Heuver
@ peter
Okeej .. neej het viel me op omdat je elke week wel 3,4,5 foto's plaatst en al op 50 spiegels staat haha. Dus dan vraag ik me af vis je op een overbezette put ? Zou mij totaal niet trekken zoiets , ieder zijn ding natuurlijk .
Maar je bent lekker bezig in ieder geval daar gaat het om
Hier nog een visje van de afgelopen sessie van mij .
De zware jongens willen er nog niet uit komen helaas ..
Toch ben ik er weer blij mee

Okeej .. neej het viel me op omdat je elke week wel 3,4,5 foto's plaatst en al op 50 spiegels staat haha. Dus dan vraag ik me af vis je op een overbezette put ? Zou mij totaal niet trekken zoiets , ieder zijn ding natuurlijk .
Maar je bent lekker bezig in ieder geval daar gaat het om

Hier nog een visje van de afgelopen sessie van mij .
De zware jongens willen er nog niet uit komen helaas ..
Toch ben ik er weer blij mee