vangsten juli 2012

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

28-07-2012 22:36

Timo Pijnacker schreef:Hallo,

Hier mijn eerste post op dit forum.

Ik ben 12 jaar en kom net terug van vakantie in Frankrijk. Ik heb daar een aardig karpertje gevangen. Hij was zo zwaar dat ik hem nog maar net kon optillen. Hij woog 48 pond! Het duurde ongeveer 20 minuten voordat ik hem aan de kant had. Ik heb hem gevangen met vast lood, bungee rig en Red Devil frozen boilie. Geen idee of me het nog een keer gaat lukken zo'n grote te vangen. Ga dat zeker nog wel proberen.

Foto's probeer ik nog te plaatsen. Dat lukt me alleen nog niet. Ik kan geen bijlagen toevoegen. Kan dat?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?


Je hebt je eerste vis verspeeld in het zwem gedeelte toch? :p De grootste die wij hadden was gisteren op 38 pond,
Dave Kloosterman
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-08-2006 19:06
Locatie: Groningen

29-07-2012 00:26

Afbeelding

Twee week geleden een mooi visje weten te vangen.
Gebruikersavatar
Timo Pijnacker
Berichten: 10
Lid geworden op: 26-07-2012 21:38
Locatie: 's Gravendeel

29-07-2012 12:21

Hier de foto van mij met die 48 ponder!

http://imageshack.us/photo/my-images/715/p10409172klein.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/196/p1040916klein.jpg/

De eerste foto hebben ze ook op het Jeugdjournaal laten zien afgelopen vrijdagavond.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

29-07-2012 12:37

nou timo, dat ziet er goed uit hoor!!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

29-07-2012 14:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En bakken met water...
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

29-07-2012 15:01

1 van de vissen van vannacht...

Afbeelding
Jum jum vissie!
Gebruikersavatar
nicky sterkken
Berichten: 221
Lid geworden op: 11-10-2011 12:58

29-07-2012 15:42

tog nog 3 visjes kunnen pakken;;, 13 kilo schub, 12 kilo spiegel, graskarper? niet gewogen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
nicky sterkken
Berichten: 221
Lid geworden op: 11-10-2011 12:58

29-07-2012 16:20

graskarper heeft me nog geholpen, zaten zonder tent te vissen, en had een bivvy tafel met spullen erop tussen de strechers staan, snacht om kwanrt voor 2 gingen we slapen, en om half 3 kreeg ik beet door de aanbeet waren er wat diefen geschrokken die ons tafeltje leeg had gehaald, gelllukkig kreeg ik beet anders was alles weggehaald, mobiel, 3 pakke sjag , paar aanstekers , zaklamp, radio, en portomonee leeg gehaald, das balle, toevallig zaten er wel 2 polen aan de overkant, de hele avond tot dat we gingen slapen!!
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

29-07-2012 16:46

Kort nachtje gepakt van 9 tot 9.
Resultaat 2 vissen, 1 voor mijn vismaat en 1 voor mij:

Afbeelding

Foto is met telefoon genomen, vandaar de overbelichting! :lol:
Gebruikersavatar
Stephan van Staveren
Berichten: 51
Lid geworden op: 09-02-2012 13:28

29-07-2012 17:05

mooie vissen worden er weer gevangen! vanavond ga ik ook maar weer eens een nachtje proberen!!!
tijs peters
Berichten: 121
Lid geworden op: 30-03-2012 17:26

29-07-2012 21:06

Afbeelding

nog fftjes wezen korsten. alleen mobiel mee dus vandaar slechte foto.
mulder jari
Berichten: 94
Lid geworden op: 18-04-2012 19:59

30-07-2012 15:56

das klote nikky maar wees blij dat je nog geluk hebt gehad
verder mooie vangsten de rest

greetz jari
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

30-07-2012 17:25

nicky sterkken schreef:graskarper heeft me nog geholpen, zaten zonder tent te vissen, en had een bivvy tafel met spullen erop tussen de strechers staan, snacht om kwanrt voor 2 gingen we slapen, en om half 3 kreeg ik beet door de aanbeet waren er wat diefen geschrokken die ons tafeltje leeg had gehaald, gelllukkig kreeg ik beet anders was alles weggehaald, mobiel, 3 pakke sjag , paar aanstekers , zaklamp, radio, en portomonee leeg gehaald, das balle, toevallig zaten er wel 2 polen aan de overkant, de hele avond tot dat we gingen slapen!!

das mooi kut nicky maar als je al 2 in jouw ogen verdachte mannen ziet op een bankje laat je je spullen toch niet buiten op tafel leggen.
ook al is er niemand.
maarja met vallen en opstaan leert men meer en meer.
mooie spiegel trouwens.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

30-07-2012 18:26

Zaterdagochtend, nadat ik de ochtendkrant gelopen had pakte ik mijn visspullen om een nachtje te pakken. Rond een uur of 9 kwam ik aan op de bestemming, zoals gehoopt bleek de stek waar ik op wou gaan vissen vrij, en ik deponeerde mijn fietskar dan ook aan de rand van de stek om zoveel mogelijk ruimte over te houden voor mijn oval. Normaal gesproken word er vanaf deze stek nooit gevist aangezien er nog maar net ruimte genoeg is voor een kleine oval.
Ik begon dit keer anders dan al mijn voorgaande sessie's en zette mijn fiets en fietskar op slot. Ik had van tevoren al bedacht om eerst te gaan observeren. Na een uur in een boom te hebben gezeten op zoek naar karpers, besloot ik om toch een andere stek op te zoeken. De vissen waren massaal naar de andere kant van het water gezwommen en maar een enkele vis liet zich zien aan 'mijn' kant van het water. Ondertussen ben ik alweer terug bij mijn fiets en fietskar en door de bomen kijkend op zoek naar een volgende stek bleef mijn aandacht steken op een auto in de verte. Deze auto was wit van kleur en van afstand kon ik niet goed zien wat voor kenteken hierop zat. Naarmate ik verder door het bos liep hoorde ik meerdere malen vissen rollen en springen en mijn besluit om een andere stek op te zoeken bleek het juiste te zijn. Ongeveer 20 minuten nadat ik mijn kamp had opgesteld hoorde ik wat takken breken achter in het bos. Nieuwschierig als ik was besloot ik mijn hengels uit het water te halen en eens te gaan kijken wat er nou gebeurde in het bos. Eerst de witte auto, nu die takken? Ik vond het maar verdacht. Na een paar minuten plunderen door het bos zag ik op een afstand van ongeveer 50 meter, 3 mensen een kampvuur maken. Ik liep nog een paar meter verder en er werd al wat gepraat tussen de 3 mensen, het waren geen Nederlanders maar het waren Fransozen dat kon ik meteen al horen. Ik probeerde in het Engels contact met ze te maken, maar geen van de 3 sprak een woord Engels. Ik probeerde het nogmaals en ik verzocht hen om het vuur te doven. 10 minuten later kon ik eindelijk was Engelse woorden wisselen met een van de 3 Fransozen. Nadat de 3 mannen weer weg waren, en ik het vuur nogmaals van wat water voorzag liep ik weer terug naar mijn hengels en bracht deze weer op de aangelegde voerplaats.

Het was half 12 in de avond dat mijn beetmelder voor het eerst een geluid maakte en ik een mooie dril kon beginnen. Het resulteerde op een van de vele kleinere vissen van het water. Met een gezond gewicht, en een prachtige bek wist deze vis een gewicht van 11 pond te bereiken. Eenmaal weer terug op mijn stretcher besloot ik om te gaan slapen, het was inmiddels kwart over 12, en was al vanaf 6 op. Het slapen wou nog niet echt lukken en om kwart voor 2 kreeg ik een enkele piep op de rechter hengel. Nog steeds geen slaap gehad dacht ik bij mezelf en om kwart voor 4 kwam dan het verlossende geluid van een keiharde fluiter. Ik kwam van mijn stretcher af en stapte in mijn slippers, liep naar mijn hengels en sloeg aan, ik voelde meteen dat de vis een -tig meter naar rechts gezwommen was en ik liep op mijn slippers het water in om zo de vis naar links te krijgen.
Het duurde ongeveer 15 minuten voordat de vis de binnenkant van mijn net mocht bewonderen.
Na een paar foto's voor de zelfontspanner en het terug zetten van de vis, viel ik in slaap en werd ik rond half 8 gewekt door een paar piepjes wat vervolgens niks meer opleverde. Rond half 11 heb ik nog 2 keer, 1kg StrategyBaits Red Crab Squid gevoerd op mijn stekken en begon ik met opruimen. Een wel geslaagde sessie en een zeer belovend vooruitzicht. Aankomend weekend nogmaals proberen als het weer en de meid het toelaten:)

Het lukte niet om de foto's hier op te zetten en heb het dus zo gedaan.

Greetz

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/561091_263300420447908_1766127939_n.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/208980_263301243781159_1271661817_n.jpg
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Chee Luiz
Berichten: 117
Lid geworden op: 04-07-2012 16:47

30-07-2012 19:06

Vandaag even een paar uurtjes aan het water met mn kleine neefje..

3 vissies..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Deze vis is erg beschadigd en ik denk dat hij gepakt is door een erg grote snoek..
Gebruikersavatar
nicky sterkken
Berichten: 221
Lid geworden op: 11-10-2011 12:58

30-07-2012 21:11

nog een plaatje van vorige week!
Afbeelding
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-07-2012 21:23

Water komt me bekend voor mazel pik :lol:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
jeffrey miny
Berichten: 89
Lid geworden op: 30-07-2012 22:18
Locatie: west-vlaanderen

30-07-2012 23:35

kleine vis 6kilo maar wat een mooie grote staartvin :)


http://i50.tinypic.com/id7ssz.jpg
Laatst gewijzigd door bart bosch op 31-07-2012 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [2d. Er mag geen gebruik worden gemaakt van HTML. Afbeeldingen zijn alleen toegestaan indien deze maximaal 800 pixels breed en hoog zijn.] Foto gewijzigd naar link.
PR- schub 23kilo
PR- spiegel 13kilo
tijs peters
Berichten: 121
Lid geworden op: 30-03-2012 17:26

30-07-2012 23:47

nog even wezen korsten eerst een grote schub verspeeld toen kwam deze langs die heeel voorzichtig stukjes van van de korstjes pakte uiteindelijkt paktje hij ook een mini stukje van mijn korstje en precies daar zat mijn haak in :D 95cm lang maar niet gemeten. hoeveel pond denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

30-07-2012 23:53

Afgelopen nacht een heerlijke sessie aan het kanaal gehad.
Buiten een heftige onweersbui om was het puur genieten aan het water,
Afbeelding

Afbeelding

S'avonds kwam mn vriend de vakantieganger nog terug uit Egypte,
Deze had voor mij een mascotte voor tijdens het vissen mee gebracht
Afbeelding

Met wat geluk van de nieuwe mascotte werd ik snachts bruut gewekt door een prachtige spiegel,
Helaas zijn de meeste foto's met de camera mislukt, en is er maar een goede foto en een met de telefoon
Afbeelding
Afbeelding


Tight lines
Catch safetly
release the safest
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

31-07-2012 00:39

Kevin ,

Knappe spiegel , en een prachtige stek !

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

31-07-2012 15:12

Ook ik heb afgelopen nacht heerlijk mogen genieten van een prachtstekkie langs een kanaal. Ongeveer een kilometer voor de stek eerst nog een ree tegengekomen, daarna nog een aantal hazen, vervolgens een aantal ganzen die in het slootje achter mijn oval lekker aan het dineren waren en zich vooral niet aan mij stoorden en ook nog eens een rat in de buurt die zich om mij niet druk maakte. Vissen & Natuur, altijd een mooie en rustgevende combi!
Afbeelding
Het inleggen van de hengels kostte wel even tijd, omdat er eerst even een stukje schone bodem gevonden diende te worden. Er staan in dit kanaal namelijk nogal wat sliertplanten, welke ieder jaar een groter deel van de bodem onbevisbaar maken...
De avond verliep zeer rustig met geen enkel stootje...de nacht/ vroege ochtend was wel weer wat anders.

3:45 u
Een mooie strakloper resulteert in een brasem van het formaat vloerkarpet moest vanwege de begroeiing even geschept worden. Jammer van het net, maar de rigs werken dus al wel beter dan de vorige! Op goed geluk de hengel teruggelegd en na de bekende TOK dat hij op een schoon stukje lag, kon de hengels weer op de steunen uitrusten.

4.55 u
Wederom dezelfde hengel komt tot leven en een vloeiende terugzakker levert.................de broer van de vorige brasem op, weer zo'n slijmbal. Wel een mooie gave vis en na bewondering wordt deze dan ook met respect terug gezet.

5.30 u
Dit keer de andere hengel die met een paar piepen tot leven wordt gewekt, waarna er een rustige strakloper volgt met een paar tikken van de slip, VIS!
Na het oppakken van de hengel weet ik dat ik eraan heb waarvoor ik gekomen ben, eindelijk karper (nog niet zo makkelijk hier!). De vis sprint naar rechts, en om bij een eventuele duik in de lelies zo min mogelijk lijn uit te hebben staan, sprint ik gezellig met hem mee. Het visje bleek niet zo groot, en toen hij uitgeteld voor de kant lag, besefte ik dat het schepnet nog bij de steunen lag! Beugel open en sprintje trekken dan maar! Gelukkig wist de vis niets van zijn verworven bewegingsruimte en vond ik hem op exact dezelfde plaats terug.
Resultaat: een edelschubje dat ik waarschijnlijk zelf met de KSN regio Zwolle heb uitgezet in het kader van het spiegelkarperproject. Vis in topconditie, maar nog niet erg groot, 11,5 pond klokte hij.

Het fototoetstel was laatst helaas overleden, dus moet ik het met een paar telefoon-foto's doen:
Afbeelding

Daarna even uitgeslapen en de boel maar weer ingepakt na nog een geloste brasem. Al met al weer een heerlijk nachtje en eindelijk kon ik ook weer eens met resultaat huiswaarts!
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

31-07-2012 15:48

Na een tijdje niet gevist te hebben, een nachtje instant gedaan op het kanaal. Het resultaat mag er zijn, 3 puntgave oersterke vissen waarvan dit de mooiste 2!

Afbeelding

Afbeelding
Mvg, Janieck
rob waasdorp
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-05-2012 18:55
Locatie: deurne / zeilberg

31-07-2012 17:11

vandaag ook maar weer eens gaan vissen dit keer op de plas bij ons in de buurt .
toch weer 4 leuke vissen kunnen vangen
fotos zijn wel met zelf ontspanner gemaakt

een mooie spiegel van 9.9kg
Afbeelding

Afbeelding

en een mooi schubje van 9.2 kg

Afbeelding

Afbeelding

en een mooie schub van 14 kg

Afbeelding

Afbeelding
bryan goossens
Berichten: 53
Lid geworden op: 21-01-2010 17:09

31-07-2012 18:32

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us