Vangsten Januari 2012

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gesloten
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

31-01-2012 22:20

Ik zag laatst op National Geographic Channel die Jakub Vagner op steur vissen: 7 uur lang piepen, kreunen en zweten en toen kwam er een steur van 'slechts' 246cm boven, vals gehaakt :lol: 8)

Mijn vermoeden is dat hij hem wél geteld heeft... :wink:
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

31-01-2012 22:32

Heb ik ook gezien Christian, tussen het studeren door...
Was zondag als ik het goed voorheb...
Ik vermoedde al dat er iets mis was toen die meid zei dat ze nooit een drill van langer dan 1,5 uur meegemaakt had :lol: . Die kerel baalde er wel stevig van na 7 uur touwtrekken :lol:
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

31-01-2012 22:48

Eus Molewijk schreef:Kees, ik doe inspanningen om de vis mijn aas te laten vreten en 'm zo te foppen. Een vis die per ongeluk met je onderlijn in aanraking komt en daardoor op een willekeurige plek wordt gehaakt is in mijn ogen iets totaal anders.


ergens snap ik je wel, maar stel dat je op die manier je PB vangt? zou je hem dan ook niet tellen?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

31-01-2012 22:52

Nee. Echt niet. Zou er wel goed ziek van zijn maar tellen, nee.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

31-01-2012 22:57

ik zou eerlijk toegeven al is het een gupje ik zou hem gewoon tellen
komt misschien ook wel omdat ik niet vaak iets vang :oops:
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

31-01-2012 22:58

Mijn eerste grotere vis ving ik 3 jaar geleden. Van 18p naar 29,5 als PB. De haak zat in 1 schub in zijn buik gehaakt, vind het nog altijd apart dat ondanks de lange dril de haak is blijven zitten (op de kant kwam dat schubje meteen los, niks aan te zien verder) en ik was er toch heel erg blij mee. Had er nog niet eens echt over nagedacht om deze niet te tellen. Maar die vis heb ik alweer teruggevangen (en normaal gehaakt) dus hoe dan ook heb ik hem (haar) eerlijk gevangen :P
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

31-01-2012 23:06

eus.
je zegt dat de vis dan per ongeluk met de onderlijn in aanraking is gekomen maar de vis is dan waarschijnlijk toch daar ivm jouw aas.
ik denk dat de vis het aas wel heb opgenomen maar ergens van geschrokken is en het is gelukt om de haak uit te spugen en deze tijdens de vlucht een ander deel heeft gehaakt.
ik tel em iig
Vis is vis
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

31-01-2012 23:10

De enige uitzondering die ik eventueel zou willen maken is als de haak uit de bek van de vis is losgeschoten en ergens anders weer opnieuw is ingehaakt.

Er moet dan wel heel duidelijk een verse wond/scheur in de bek te zien zijn. Ik zou er dan wel duidelijk een stuk minder voldoening van hebben.

Zelfde als ik een lijn op zou vissen die een vis achter zich aansleept, die vis tel ik ook echt niet mee.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

31-01-2012 23:11

ben scholten schreef:eus.
je zegt dat de vis dan per ongeluk met de onderlijn in aanraking is gekomen maar de vis is dan waarschijnlijk toch daar ivm jouw aas.
ik denk dat de vis het aas wel heb opgenomen maar ergens van geschrokken is en het is gelukt om de haak uit te spugen en deze tijdens de vlucht een ander deel heeft gehaakt.
ik tel em iig


Uitgespuugd dus niet gefopt. Simpel zat. Niet gevangen in mijn ogen. Ik wil wel eerlijk winnen Ben. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

31-01-2012 23:20

ja ik heb gekeken naar de fotos maar wat mis ik?
hoe bedoel je gefopt?



"Zelfde als ik een lijn op zou vissen die een vis achter zich aansleept, die vis tel ik ook echt niet mee."

dit is wel weer het andere uiterste natuurlijk.
zou ik ook niet tellen maar wel blij zijn dat ik em heb ivm met het kunnen verlossen van de haak
Vis is vis
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

31-01-2012 23:27

Dat is zeker een fijne gedachte Ben.

Ik weet niet wat jij bedoeld met ik heb naar de foto's gekeken. :-?

Met gefopt bedoel ik dat ik de vis gefopt heb. Hij dacht veilig een lekker hapje te kunnen verorberen en ik vang 'm dan. Een vis die voorbij zwemt en ineens een haak in zijn borstvin heeft zitten is niet gefopt, die heeft gewoon veel pech gehad.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-02-2012 11:07

Ik had mijn PR destijds 34 pond.

In de borstvin ook ,Met een pennetje dat waren 40 hele vervelende minuten :lol:
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Erwin Beekman
Berichten: 45
Lid geworden op: 07-01-2012 20:49
Locatie: Elburg

01-02-2012 13:14

tja, heb zelf ook wel eens karper/zeelt verkeerd gehaakt.

Dit kan gewoon gebeuren, je kunt niet zien wat er altijd onder water gebeurd, en zodra die dan bij mij int netje ligt tel ik hem wel gewoon.

Dit is natuurlijk bij iedereen verschillend, wel of niet tellen....

Gelukig zijn wij mensen daarom allemaal verschillend :wink:

Zo heb ik ook eens een kereltje gekend, die met zn maatje ook op karper viste, als zn maatje dan een karper haakte, schepte hij dan natuurlijk de vis, en zo zei die altijd ''die heb ik ook gevangen'' en ging er ook rustig mee op de foto... :lol: :lol:

Zo zie je maar weer, wat maakt het ook allemaal uit, als je samen of in je uppie maar plezier hebt aan de waterkant, en kunt genieten van de vissen en de natuur, dan maken die pondjes en die ''targets'' bij mij iig niks meer uit.

Ik heb maar 1 ''target'' in mn visserij, en dat is met plezier naar de waterkant blijven gaan! :wink: :) :wink:

Ik zou zeggen: sla un wak en ga ervoor!! :wink:

Erwin.
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

01-02-2012 17:45

Je zit daar toch om een vis te vangen ?? en dan vang je er een en dan tel je hem niet .... veel mensen snappen de logica al niet van een vis weer terug zetten , maar de logica van niet tellen terwijl je hem wel gevangen hebt ontgaat mij toch ook wel een beetje ...
Antoin Fey
Berichten: 368
Lid geworden op: 13-05-2010 10:59
Locatie: Nederland

01-02-2012 17:56

Durft dan werkelijk niemand het aan om zijn (warme) haardje te verruilen voor de waterkant :lol:
Zo te horen wordt er echt niks gevangen nu ...

Wie gaat er trouwens naar de carp 2012 komende zaterdag?
Ik kom helemaal uit Heerlen (limburg) dus hopelijk gaat het niet sneeuwen, anders gaat het niet door :(
Wil er wel echt héél graag heen, nog meer mensen die niet gaan als de weersomstandigheden té slecht zijn?
Vanaf nu wordt het trouwens -10°C :o tot en met zaterdag


Groeten, Antoin
Gebruikersavatar
Michel van Druten
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-10-2009 20:20
Locatie: Zuid-Holland

01-02-2012 20:06

["ben scholten"]eus.
je zegt dat de vis dan per ongeluk met de onderlijn in aanraking is gekomen maar de vis is dan waarschijnlijk toch daar ivm jouw aas.
ik denk dat de vis het aas wel heb opgenomen maar ergens van geschrokken is en het is gelukt om de haak uit te spugen en deze tijdens de vlucht een ander deel heeft gehaakt.
ik tel em iig


Op de onderwater beelden is ook al meerdere malen te zien geweest dat karpers (onderwater) tegen of vlak boven de bodem "rollen" op hun zij. Dan is de karper misschien wel op je stek vanwege je aas, maar niet perse om het ook te eten!
Een vals gehaakte vis telt in mijn ogen niet, op welke manier dan ook. Het heet niet voor niets "VALS" gehaakt :roll:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

01-02-2012 20:24

jammer weer van die :roll:
jouw ogen zijn de mijne niet.
ga er verder niet over discuseren want dat word een eindeloze strijd
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

01-02-2012 20:50

Waaaaaaaat....zijn er zo veel mensen op het board die een gehaakte vis tellen?????

Daar snap ik niets van. Ik ben het volkomen met de opmerking van Eus eens, je zet een val om die vis te laten eten en door een werkende rig te foppen. Dan spuugt die vis je rig uit,prikt zich eigen en je telt hem :o :o :o

Nog erger is dat je hier op het board verkondigd een vis vals te haken en die op de kant een schub verliest.
Nou dat gaat nog om een schubje maar het zal Bella betsy zijn waar je een schub vanaf trekt, om daar nu blij van te worden....nee, dat gaat er bij mij niet in. Als je hem dan in zijn oog haakt maakt ook niet uit, draai je de vis gewoon om voor de foto's. :-? :-? :-?
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

01-02-2012 20:51

Ben lees je post nog maar eens goed, als dat zo gebeurd ben je gedold...klaar.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

01-02-2012 21:31

gedold neef?
je bedoelt door de karper neem ik aan.
als de.....nou laat ook maar zoals ik al zei heb geen zin in deze discussie.
ieder vind er het zijne van.
en dat is prima.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

01-02-2012 22:15

Ja Ben, door de karper. Kom op Ben, vergeet die discussie en vergeet die mooie foto van een vals gehaakte vis. Plons terug die vis hopelijk nog met al zijn schubben en ogen. Je gaat je eigen toch niet zo voor de gek houden man. Ik weet nog goed dat ik als klein jochie een dikke vis van 21 pond ving. Op een maisvoerplekje, ik had de vis goed kunnen zien voor mijn pennetje wegliep en ik wist dat ik voor mij een dik pb ging landen. En toen zag ik die gele korrels bij de borstvin. Vals gehaakt...ik kon wel janken. Heb hem zo teruggezet. Ik was toen een jaar of 13. Kut hé...
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-02-2012 07:02

Wat is het leven van een visser toch mooi als gewichten en foto,s niks zeggen.
Ik vang de vis en zet hem terug, goed, vals of in de mondhoek gehaakt maakt niets uit.

Als IK mocht kiezen zou de vis netjes gehaakt zijn zoals het hoort.

Wegen? Ja bij een witviswedstrijd anders maakt het MIJ niets meer uit.

Enne Neef, zo terug gezet? Hoe weet je het gewicht dan?
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-02-2012 07:15

ik tel alleen als de vis precies in de dikke onderlip is gehaakt. Hooguit 1cm links of rechts van het exacte midden van die onderlip.

Penvissen maakt de kans om in de bovenlip te haken voor mij onnodig groot, daarom doe ik daar niet aan mee.

Nu zie ik een verse wond, precies 0,43cm uit de midden van de ondelip en... ik heb de vis gehaakt in de borstvin.

Telt ie nu wel of niet? Wie garandeert mij dat het mijn wondje was?

PS popups en chods vis ik ook niet meer, kans te groot omvals te haken.

Vroeger... menig1 zat nog in de zaadstengel van pa, gebeurde het regelmatig dat een vis vals gehaakt werd. Ik vermoed dat dit tevens die onhoudbare, 75 meter flitsend nylon van de spoel scheurende onbekende super kanjers waren.
Dit komt omdat de vis op de aasbol ging liggen EN doordat je moest aanslaan. Rammen op een twitch was razend popie.

Nog steeds zijn er die het vissen met zelfhaaktechnieken en electronische beetmelder etc GEEN vissen vinden.

Ik ken nog een hengelbouwer...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-02-2012 07:20

Telt de vis voor jou of moet je iedere vangst hier eerst melden met foto en gegevens voordat je de vis bij MAG schrijven?

Is wel lachen hoor die karpermafia.
Vissen is een hobby, geen religie!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

02-02-2012 07:31

hey klaassie als je ze nou zo nodig in de onderlip wilt haken en het liefst in de rechterhoek of linkerhoek althans bijna in de hoek maar iig uit het midden,zou ik toch maar weer met pop ups gaan vissen maar dan wel met de shot on the hookrig,kan trouwens ook met bodemaas hoor gewoon dat loodkogeltje achter je weerhaak hangen aan een stukje onderlijn!!!! :lol: :D met aasopname zal het spulletje ten alle tijde naar benee vallen HIHAAAA!!

p.s. vergeet je onthaaktangetje niet :P
........de zoveelstebaits