Nieuw Benelux record schubkarper gisteren gevangen!

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

07-12-2011 19:07

Helemaal met Kjeld eens.

Ik heb vissen gevangen waarvan ik (bijna) zeker weet dat ze nooit zijn gevangen maar het merendeel heeft echt al eens bij een ander in zn armen gelegen. Geen reden om te stoppen, wel een reden (voor mij) om geen peppenwateren te bevissen.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

07-12-2011 20:32

[quote="Kjeld Cousijn"]Waarom moeten mensen altijd zo negatief doen als iemand een dikke vis vangt?/quote]

Omdat de overgrote meerderheid zelf niet de moeite wil doen die nodig is om dergelijke vissen te kunnen vangen Kjeld. Vissers zoals Geert die dergelijke topvissen wel met regelmaat vangen weten wat je ervoor moet doen en vooral voor moet laten! Of dat te benijden is, dat is een tweede natuurlijk. Maar ik vind het jammer dat het vaak de mannen zijn die meer tijd achter de computer besteden dan aan de waterkant, degenen zijn die juist kritiek hebben...

Maar goed, Geert als je dit leest, van harte Proficiat. Geweldige vis en dat in december! We zullen er wellicht komende zaterdag wel een op drinken tijdens de VBK meeting :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-12-2011 21:23

Tja wat is er volgens jullie allemaal voor nodig om aan de top mee te draaien ? Ik begin met : TIJD
KENNIS
GOED EN VOLDOENDE MATERIAAL/AAS
DOORZETTINGSVERMOGEN
WATERSENSE
EN EEN VLEUGJE MAZZEL

Geert nogmaals gefeliciteerd met deze welverdiende vangst.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

07-12-2011 22:49

Hallo,

Ik denk dat het komt doordat het niets meer (maar ook zeker niets minder, begrijp me goed) is dan de grootste bekende vis. Machtig mooi zo'n vangst, dat zeker. Negen van de tien keer wordt er echter met veel getrommel heel interessant over gedaan en dan is het voor veel vissers eerder een ergernis dan een prachtig bericht. Vaak zelfs, is het veel spannender om zulk nieuws na jaren zwijgen van de vanger en een enkele getuige, heel stiekem ergens onder een schemerlamp of een tentdoek, toevertrouwd te krijgen. Ik kan je zeggen dat een dergelijk bericht dan nog veel meer met je aan de haal gaat en je niet eens kritiek kunt hebben, ook al zou dat een beetje gerechtvaardigd zijn. Sommige dingen doen er soms helemaal niet toe.

Bart,

Wel leuk hoor zulke berichten, maar waarom denk je dat heel veel mensen er geen of niet meer dan een bepaalde hoeveelheid moeite voor willen doen? En houdt dat dan in dat ze hun mening niet mogen geven? Nee, dat heb je inderdaad niet geschreven, dat vraag ik jou.

Dat Geert er voor kiest om heel veel te doen en ook heel veel andere dingen te laten omdat hij zulke vissen wil vangen, is zijn keuze en dat zegt niets over een ander. Misschien laat hij ook wel helemaal niet zo gruwelijk veel en is hij gewoon verdomd slim en handig. Ik weet het niet.

Jammer dat de beeldschermvisser juist de kritiek heeft? En wat nu als een veel-visser met aanzien en behoorlijk wat streepjes achter de naam eens kritiek zou hebben en dit op internet zou schrijven? Zou dat dan beter zijn? Makkelijker in ieder geval niet.

Wees blij dat een dergelijke vangst garant kan staan voor een emmer stront, het zou anderen kunnen doen besluiten er lekker in hun eentje van te genieten en het hele verhaal te verzwijgen.

De vangst van een inmiddels lullige 52-ponds schub is voor mij altijd al de nummer één geweest, vooral omdat ik vreselijk hard moest lachen toen het verhaal met enorme vertraging in een boek belandde. Je wilt niet weten wat de vanger van die vis er allemaal voor gelaten heeft. Heel veel veel grotere vissen zeggen mij meer over de situatie ter plekke dan over de vanger of wat hij ervoor doet en laat.

Negatief zeg, nou poeh wat een drama.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-12-2011 23:02

De andere kant van het gelijk, zou het niet weten.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

07-12-2011 23:30

Peter,

Is het niet de vanger die altijd gelijk heeft...:)

Een dikke proficiat voor Geert. Een zeldzame vis voor een zeldzame visser. Ik ken niemand die zo bescheiden, rustig en beheerst is als Geert. Dik verdiend dus, ook al vist er daar nog iemand die ik de vis enorm gun! Maar zijn tijd komt nog wel..:)

Gr. Martin
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-12-2011 07:29

Martin,

Vond de lezing van Geert Ooms tijdens de KSN meeting van een erg hoog niveau. Ook zijn bijdragen in de verschillende bladen geven aan dat hij zeker niet over een nacht ijs gaat. Geen ongetogen woord van mijn kant richting hem dan ook.

Zolang men zich zelf niet op een troon zet en in mijn ogen onzin uitkraamt wie ben ik dan om daar kritiek op te hebben.
Vond de bijdragen van onze Haagse filosoof die ik ook erg waardeer meer betrekking hebben op het karpervissen in het algemeen.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-12-2011 10:13

Geert is en blijft een bescheiden, integer persoon.
Waarvoor hulde.
Hij plaatste het bericht ook niet zelf.

Nee, dat deed een ander belanghebbende wel effe voor hem met:
”the rig set up was on one end a Nash fang x size 7 hook attached to Solar’s Easy strip coated brown hooklink and on the other end a ball bearing swivel in
conjunction with a Solar leadclip and tailrubber on a Unleaded looped leader. The
hookbait was a double 15mm Solar Clubmix boilie. No hocus pocus, just
simple and solid!

Gefelicisolard Geert en sterkte. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

08-12-2011 15:58

Beste Henk, hier de door jou genoemde belanghebbende.
Onderstaande tekst is door Geert zelf aangeleverd. Ik zal nooit namens Geert een tekst zelf samenstellen. En genoemde tekst staat hier toch niet op het board dus wat doe je nu moeilijk?

Henk ter Maat schreef:Geert is en blijft een bescheiden, integer persoon.
Waarvoor hulde.
Hij plaatste het bericht ook niet zelf.

Nee, dat deed een ander belanghebbende wel effe voor hem met:
”the rig set up was on one end a Nash fang x size 7 hook attached to Solar’s Easy strip coated brown hooklink and on the other end a ball bearing swivel in
conjunction with a Solar leadclip and tailrubber on a Unleaded looped leader. The
hookbait was a double 15mm Solar Clubmix boilie. No hocus pocus, just
simple and solid!

Gefelicisolard Geert en sterkte. 8)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-12-2011 16:06

Ik vind het ook helemaal niet moeilijk Dennis.
Wel jammer voor Geert, al die aandacht hier.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

08-12-2011 16:14

De originele post was ook bedoeld om te vermelden dat er een nieuw Benelux Record Schubkarper is gevangen, door Geert in dit geval. De negatieve reacties over dat het geluk is en de vis is al zo vaak gevangen...... ach moet je met korreltje zout nemen en hoort er helaas bij. Deze vangst is echt wel een hele bijzondere, want zo vaak komt deze vis er niet uit en er wordt heel flink voor gevist door vele vele mensen. En dat Geert hem nu vangt en dan ook nog eens in december, daar kunnen gelukkig de meesten onder ons alleen maar respect voor hebben. Azijnpissers heb je nu eenmaal altijd.....
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

08-12-2011 18:58

Zeurmutsen houd je altijd Dennis bij deze mensen is het nooit goed.

Jammer vind ik dat maar goed die moet je ook hebben.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

08-12-2011 21:07

Geert, van harte proficiat met deze superbak!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!