Vangsten Oktober 2011

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-10-2011 12:36

vannacht weer op pad geweest en heb echt een leuke nacht gehad.
deze 3 mochten even poseren
Afbeelding
die vlek is mijn wazige blik :D ( beetje condens op de lens)
Afbeelding

Afbeelding
mooie schub 26 pond.

buiten het feit dat ik blij was met de vangsten heb ik een leuke nacht gehad met me waakzwanen :D
je wat :o
ja waakzwanen.
werd vannacht gewekt door piepende piepers en bleek dat er 2 jonge zwanen de kant opkwamen en waren totaal niet bang.
ik ging weer slapen en de 2 zwanen gingen echt 1 meter voor me ovaltje liggen en slapen(zo lief :oops: )
ik werd wakker door geblaas van de 2(schrok me de pest) bleek dat er iemand langsliep (2 uur snachts :-? )(was vast een pool ,grapje mariusz,sander)( erg mooie vis trouwens)
het waren echte waakzwanen 8)
ik vond het wel vreemd omdat ik weet dat elk jaar de ouders op een punt de jongen verjagen om hun eigen weg te gaan maar deze waren nog ver van volgroeid en hun vleugels waren nog niet eens volgroeid en beide hadden nog dons op de rug.
vanmorgen vroeg waren ze weg en zag ik 1 van de ouders die ze continu riep maar ze waren nergens te bekennen.
met zonsopgang waren ze er weer en heb ik ze 2 stukken ontbijtkoek gevoerd die ze uit me hand aten en wat pindas.
met het opruimen kwamen ze nog een keer langs met nu beide ouders erbij.
ik wil niet mooshi mooshi doen maar vond het erg vertederend en gaf me een goed gevoel.
Afbeelding
LET OP!!! hier waken wij 8)
Vis is vis
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

13-10-2011 13:58

hey ben!! ik had er ook 3 vannacht :lol:

het wilde dit jaar allemaal niet lopen zoals ik het wou. ik had verwacht een top jaar te draaien nadat ik vorig najaar flink had lopen slachte op een bepaald water.. dit jaar heb ik meer geblank dan vis gezien. mijn vertrouwen was weg en ik wou toch mijn seizoen nog een beetje rede. ik had nog nooit een 15 kilo vis gevangen en ik moest en zou er 1 vangen, ik verloor misschien zelfs afentoe wel even het plezier van in het vissen zelf omdat ik zo graag een 15 kilo vis wou en dus steeds teleur gesteld werd door me zelf. ik heb dit gevoel van me afgezet ik respecterde weer elke vis.. ik ging ook niet meer voor een 15 kilo vis naar het water ik ging naar het water om lekker en het liefst veel vis te vangen.. maar dan ligt die daar op eens in je net je eerste 30tiger 16,3 kilo en ik werd ff helemaal gek!! op het moment dat je hem uit je hoofd hebt gezet is die daar op eens!!

het was een mooie en erge brede torpedo!! ik denk dat die zon 90 cm is geweest!!

Afbeelding

gelukkig was mijn maat net te plaatsen en kon hij de vis op de gevoelige plaat leggen!!
toen ik de vis aan het wegen was knalde mijn andere hengel er van door wat ik totaal niet had verwacht.. de vis zwom zich meteen vast aan een paalde waar die meerde malen om heen was gedraaid? ik aarzelde geen moment en ging gelijk te water. eenmaal aan gekomen kwam ik er achter dat mijn onderlijn het begeven had aan het paaltje en daar was ik even behoorlijk ziek van.. mijn maat had de vis even 10 min gezakt.

ik besloot mijn hengel ergens anders neer te leggen vanwege dat paaltje maar hield wel de zelfde tactiek aan. toen mijn maatje net een uurtje na huis was knalde die hengel er weer van door met als gevolg een vis van 13,1 kilo deze had een kleine afwijking aan zun bek maar het leek een natuurlijke afwijking. deze foto heb ik met de zelfontspanner gemaakt wat voor de eerste keer best aardig was gelukt

Afbeelding


ik besloot dit keer om deze hengel naar de zelfde plek terug te gooien omdat ik dacht dat ik een vis zag springen. na weer wat bij gevoerd te hebben en inmiddels alweer in slaap gevallen te zijn werd ik nog 1 keer wakker gemaakt door dit kleine dikkertje van 12,5 kilo

Afbeelding


ik ben weer helemaal terug en vertrouwen groeit met de week!!

er kunnen wat spel fouten inzitten of kromme zinnen sorry daar voor

met hele vriendelijk groet stefan broks
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

13-10-2011 14:08

lekker bezig hoor Stefan!!!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

13-10-2011 14:15

Gefeliciteerd maat met je eerste 15kg vis!
hopelijk volgen er nog een aantal,
maar het belangrijkste is inderdaad dat je plezier aan je hobby beleefd, ook al vang je geen 15kg vissen.

Nogmaals gefeliciteerd netjes!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-10-2011 14:35

Om eerlijk te zijn vind ik die eerste statieffoto nog beter dan diegene die je maat heeft genomen. Hij moet niet zo dichtbij gaan zitten, croppen kan altijd nog..

Lekker gevist dus!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

13-10-2011 14:38

@ Kevin, wat een ongelofelijke prachtvis, niet meer normaal, ken er eentje die er erg veel op lijkt.

En snoeken is wel cool hoor :wink:

Wim ik vang geen reet meer :evil:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

13-10-2011 14:41

je hebt gelijk sven!! heb ook nog andere foto's dit was ff de eerste die ik tegen kwam :oops:
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

13-10-2011 14:45

heb een wat betere foto gepost!! inmiddels :wink: en owja sven :oops: het was geen statief maar meer een op omgebouwde emmer met koffertje van me piepers en nog wat zooi maar het lukte;) ik had van te voren al geoefend dus dat was al het halve werk
Gebruikersavatar
Michel van Druten
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-10-2009 20:20
Locatie: Zuid-Holland

13-10-2011 17:52

@danny: Bedankt he, dat respect is wederzijds ouwe stropert. Wij 2 verdienen haar en ik kan met beide opties even goed leven. :wink:
Als hetzelfde gebeurd als vorig jaar eet ik mijn pet op! :roll:

Jeroen Neef schreef:@ Kevin, wat een ongelofelijke prachtvis, niet meer normaal, ken er eentje die er erg veel op lijkt.


Ik heb zo'n idee dat ik weet welke vis je bedoelt :wink: Kevin weet het zo ook.
Leuke blog weer trouwens ouwe glimbol. En je moet nog steeds een keer een biertje komen doen he?
Gebruikersavatar
Samir Snijders
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-10-2011 18:18

13-10-2011 18:26

vorige week vrydag een top sessie gehad
heeft me veel moeite gekost maar dat word uiteindelijk toch beloond!
Had 5 mooie karpers waarvan ik 1 spiegel van ongeveer 4 kilo heb terug gezet omdat ik niet meer bewaarzakken had ( ik viste alleen). En 2 dertigers in een half uur waarby myn pb zit 8)

HOE KRIJG IK ER FOTOS BY????
Keep it simple!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-10-2011 18:43

Een spiegel van 4kg in een bewaarzak? HMM.. En voor foto's lees je maar iets terug, en anders zit er de zoekfunctie bovenin..

Trefwoorden: Foto's+plaatsen
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Evers
Berichten: 169
Lid geworden op: 29-08-2005 16:31
Locatie: In het schone brabant

13-10-2011 19:07

Jeroen Neef schreef:Die vissen van thijs vind ik echt master man, wat een plaatjes.

En Jeroen gefeliciteerd met je 50plus, Frankrijk neem ik aan?



Dankje voor de leuke reacties ben er ook echt zeer blij mee! 8) Is toch extra speciaal om een vis te vangen die al heel lang niet meer was gevangen.
Gebruikersavatar
Samir Snijders
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-10-2011 18:18

13-10-2011 20:03

http://imageshack.us/photo/my-images/16 ... 5pond.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 8pond.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 8pond.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/14 ... 8pond.jpg/
dan maar zo weet nog niet hoe ik ze gelijk op karperwereld zelf kan laten zien!

en waarom een spiegel van 4 kilo niet in een bewaarzak en van 15 kilo wel?
er zyn dit jaar ook spiegels uitgezet van dit gewicht dus wil je eigelijk allemaal op de foto zodat ik ze over een (paar) jaar weer terug kan zien en kan kijken hoeveel ze zyn gegroeid
Keep it simple!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-10-2011 20:18

samir ik zelf maak geen gebruik van bewaarzakken want ik zie het probleem niet om snachts fotos te maken.
je moet de vis niet zo in de lens drukken(ver naar voren)
voor de rest leuke vissen.
zoals al eerder werd gezegd gebruik even de zoekfunctie rechtsbovenin en dan heb je(als je ff moeite neemt om te lezen) zo onder de knie hoe je fotos plaats.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Samir Snijders
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-10-2011 18:18

13-10-2011 20:58

bedankt Ben
ik ben ook geen voorstander van bewaarzakken maar zoals ik al zei ik viste alleen en dan neem ik mijn bewaarzakken mee. Normaal neem ik altijd gelijk een foto als er iemand by is. Maar die bewaarzakken zyn natuurlijk ook niet voor niks gemaakt en zelfs de beste vissers gebruiken bewaarzakken dus het lijkt mij toch wel dat het niet slecht voor de vis is zolang je ze er niet te lang in laat zitten. Ik laat ze als ik alleen een vis vang maximaal 5/6 uur inzitten.
op de foto's heb ik wel gewoon mijn ellebogen op mijn benen niet eens op mijn knieen want met die vis van 38 pond die ik als laatste fotografeerde had ik niet eens de kracht meer om hem verder naar voren te krijgen, en ook zie ik eigelijk in alle visbladen dat die handen soms veel groter zyn dan die van my maar ik zal by de volgende foto eens proberen om hem wat dichterby te houden.
Keep it simple!
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

13-10-2011 22:32

anes; mooie vissen vooral foto 2 8)
verder worden er ook prachte vissen gevangen :D kan eindelijk morgen weer is een nachtje zitten als het goed is 8)
zet de visjes de wel op als ik wat vang :P

mzzl keals
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-10-2011 09:41

Hey Samir,

Nu ik je foto's zie weet ik ook gelijk wie je bent.. Dippie 2B maar afraden? ;)

Lekker gevist kerel!

Persoonlijk gebruik ik een bewaarzak ook alleen maar om een fotograaf te laten komen. Zo gebeurt het mij zelden dat ik meerdere vissen in een zak heb hangen, vandaar mijn ietwat overdreven reactie.. Ik snap jouw standpunt wel, ben zelf helemaal niet anti-bewaarzak..

Gaat lekker!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Samir Snijders
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-10-2011 18:18

14-10-2011 11:26

hahahaa jy was toen ook by jacco dus :D
en hoe gaat het by jou met de vangsten?
precies ik gebruik ook alleen een bewaarzak als het echt nodig is. Als ik alleen vis en ik vang bijv. voor 12 uur al een vis wil mijn moeder (die vind het helemaal te gek als ik wat vang haha) of anders vrienden van my wel komen om een foto te maken want ik zet toch liever de vis gelijk terug.
Ik heb nu wel een ander fototoestel waarmee ik met een zelfontspanner zelf foto's wil maken als ik alleen ben.
ga vanavond weer een nachtje pakken hoop dat ik morgen weer wat monsters kan plaatsen hierzo.
Keep it simple!
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

14-10-2011 12:53

Beetje offtopic aangezien de vissen niet deze maand gevangen zijn maar eerder dit jaar, heb ze net pas op de pc gezet.

Sorry voor de kut kwali maar het was mijn eerste dertiger ;) (en ja een echte ondanks de weger)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

14-10-2011 15:19

kevin diederen schreef:
Dit was in ieder geval mijn laatste en mooiste van dit jaar. Maar helaas was dat wel in september.

Afbeelding



familie van elkaar? :lol:

Afbeelding
Mariusz Maksymow
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-07-2011 21:52

14-10-2011 16:32

PETER DE JONGE schreef:Wat mij nu opvalt (noem me maar een zeikerd), waarom geeft niemand Mariusz een pluim? Een nette Pool, die zijn gevangen visjes netjes terugzet en zelfs een website heeft opgezet http://www.RYBY.nl, voor en door Polen die in NL karper willen vissen!!

Mariusz, ik hoop dat velen je goede voorbeeld volgen!!!! GOED BEZIG!!!


Peter,
Bedankt voor je support en goede word.
Ben,
(was vast een pool ,grapje mariusz,sander)( erg mooie vis trouwens)

Lol en bedankt. Mooie graap van en zielige mannetje ;) (Ben grapje)
My onthaakmat is grooter than yours.....
yan boo
Berichten: 300
Lid geworden op: 20-03-2008 20:25

15-10-2011 11:25

Zooo der komen echt mooie plaatjes voorbij deze maand.
Vannacht ook paar vissen kunnen vangen.

Een mooie lange schub van 11 kilo en nog een schubje van rond de 8 kilo.

Afbeelding

Afbeelding



Maar het was wel koud vannacht hooor, brrrrrr

Groetjesss Yanick
Vissen is niet vangen!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

15-10-2011 12:30

Ach jongen toch, je hebt de tijd van die zielige overwrapjes niet meegemaakt, slaapzak altijd tegen de binnenkant van die wrap aan. Slaapzakken waren trouwens ook al kut. Tegenwordig hoef je niet echt kou meer te lijden. Maar eerlijk is eerlijk, daar hangt ook een prijskaartje aan en dat is voor iemand van jou leeftijd lastig. Maar als je je vaders auto wat vaker wast heb je ook een mooi tentje met winterskin, een stretcher met WEL een dik matras (was er vroeger ook niet) een goede slaapzak en een fles Jagermeister :wink:

Maar goed gevist Yannick :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

15-10-2011 13:17

yan boo schreef:Maar het was wel koud vannacht hooor, brrrrrr


Inderdaad ja!
heb weer lekker lopen blanken.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

15-10-2011 14:45

Maar even een nachtje op een ''moeilijk" stadsvijvertje gevist, ja wat moeilijk, ik had er 5, 2 daagjes red devil van onze eddy voorvoeren en ze scheten de mat al onder. hoppa. En wat koud, gewoon buiten pitten, vorst aan de slaapzak, das voor echte mannen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van schub nummer 5 zocht ik geen foto meer te maken.