Vangsten Oktober 2011

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

05-10-2011 17:07

Hahahahaha wat een verwijten allemaal. Dus ik heb de vis laten vallen omdat er bloed uit de kiewdeksel komt?? hahahahahaha. Ik zeg toch dat er ontzetten veel bloed uit de wond kwam en als een vis dan op zijn zij op de mat ligt dan loopt het daar uit..
(de vis zat niet netjes gehaakt, was te ver naar achter)

Voor zo ver het verweer, mijn schoonvader was er bij en kan het beamen. Niet dat dat nodig is want ik hou deze eer nu wel aan mezelf.

En harald jij bent gewoon een slappe zak met je zielige post. Maargoed daar lopen er wel meer van rond op dit board.
Laatst gewijzigd door Sander Russing op 05-10-2011 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

05-10-2011 17:08

JRC LAKE????

OF BERKLY???

Bekende vissen namelijk!!

Mooie vangsten

gr

paulus


Dit dacht ik ook al :wink:
nj beuvink
Berichten: 184
Lid geworden op: 09-06-2008 14:28
Contacteer:

05-10-2011 17:37

de discussie over waar het bloed vandaan komt daargelaten...
verder wel mooie vissen Sander !

ik heb het ooit eens meegemaakt met een bak...ding bloeden als een gek, klein wondje in de kieuw (misschien door de hoofdlijn). gelukkig heelt het meestal wel weer snel net zoals met een wondje in je mond.
Mvg, Nick Beuvink

www.redlabelbaits.nl
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

05-10-2011 17:51

dankje nj

Was voor mij ook de eerste keer dat een vis zo erg bloedde
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

05-10-2011 18:03

sander als je een foto dan maakt van een vis die bloed maak dan eerst de vis en onthaakmat bloed vrij als je zo foto hier plaats kan je het wel een beetje verwachten gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

05-10-2011 18:11

Afbeelding
Mooie en sterke schubje.
Afbeelding
en ook nog eens heerlijk wakker worden. :roll:
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

05-10-2011 18:13

Ik heb het beide wel eens gehad, een haakwond die hevig bloedde 1 keer en bloed uit de kieuwen meerdere keren. Maar dat is al lang geleden. De kieuwen zitten vol met kliene bloedvaatjes, als er 1 knapt dan bloed dat best heftig maar eenmaal in het water stolt dat heel snel. Maar persoonlijk denk ik dat die vis van jou nogal wild is geweest flink heeft geklapperd en er daarom dus een bloedvaatje gesprongen is. 99% zeker van. Je mat zou ook wel wat dikker mogen zijn op dat asfalt. Maar ik ben er niet bij geweest natuurlijk en post dit niet om je af te zeiken. Zoals al eerder gezegd, met zulke foto's vraag je wel een beetje om kritiek.

Nog een tip, neem een lege fles mee zodat je die gevuld met water naast je mat zet om de vis goed nat te houden.
Beter voor de vis en je hebt nog mooiere foto's ook. En eerlijk is eerlijk, bijna niemand doet dat, terwijl het wel hoort.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-10-2011 18:18

Fles niet nee

Emmer wel

:wink: :D

Flauw sorry
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

05-10-2011 18:52

Kijk harald dat klinkt al beter ;)

Aan de ene kant heb je gelijk, om discussie te voorkomen en een mooi plaatje te tonen hier.
Maar aan de andere kant krijgen jullie nu wel een beeld van de werkelijkheid, dit is hoe de vis op mijn mat lag en zo zal ik de situatie ook hier laten zien. Ik zal deze vis nu altijd herinneren als de vis die zo hevig bloedde, iets waarvan ik nog steeds de oorzaak niet weet.
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

05-10-2011 19:04

Jeroen kritiek is ook helemaal niet erg daar kan ik goed mee overweg en verwacht ik ook te krijgen.
Maar dit is geen kritiek meer, er word me gewoon verweten dat ik de vis heb laten vallen. Wat in dit geval niet zo was. Daarbij ben ik niet te genieten over posts over me weger als het gesprek over een bloedende vis gaat, die weger heeft hier totaal niks mee te maken, en de post was gewoon neerbuigend.

Wat betreft de mat heb je gelijk, die mag best een slag dikker op zulke kiezels maar dan moet je wel weer geld hebben om een Fatsoendelijke mat te halen, zelfde geld voor de weger trouwens ;)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-10-2011 19:04

Harald van der Graaf schreef::lol: precies sjoerd en dan ook nog zo op de foto zetten :-? triest ps die weger die op het net ligt had ik ook in 1992 :o


Iemand een kotszak bij de hand?

En wat is er mis met die weger? Weger is weger,kunnen niet allemaal een grote klok betalen van een 80/90 euro

Ik lul toch ook niet over die foto's van jou waarvan 99% lensdruk is



En dan deze reactie van je terwijl er al antwoord op gegeven is

of ik ben scheel maar zie toch echt wel bloed uit de kiewdeksel komen en bij de bek zie ik geen bloed zal wel aan mij liggen


Dubbele bril nodig zeker?

Bijdehand




Mazzel
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

05-10-2011 19:22

Je hebt wel gelijk, maar er zijn betere weegschalen op de markt dan deze voor ongeveer dezelfde prijs. Een vismaat van me heeft hem, zo'n weger blijft 'steken' daarmee bedoel ik. Als je de vis optilt en de kracht die op de weegschaal komt, meer is dan een vis die ''stil'' gewogen word. Dus zal het de vis volgens deze weegschaal meer wegen dat die werkelijk is. Ik kan het ook fout hebben, en dat het een andere weegschaal is dan die ik in gedachte heb.....
Kas
Gebruikersavatar
michel kempers
Berichten: 96
Lid geworden op: 24-09-2009 12:55

05-10-2011 19:44

Het weekend ook in Frankrijk gebivakeerd aan een klein frans meer.
Na lang praten, voorbereiden, selecteren van het water, info zoeken was het donderdagnacht eindelijk zo ver.

Het weer was prima het weekend, eigenlijk net te goed voor de vis maar toch hebben we samen vissen gevangen tot 17 KG.
De eerste avond kwam de eerste vis uit een 'dooie' hoek van het water. De hengel was beaasd met pinda's en lag langs eigen kantje onder een overhangende struik.
Afbeelding

De volgende avond ging de zelfde hengel weer af, met als resultaat weer een dikke spiegel.
Afbeelding

Ik kon mijn geluk niet op natuurlijk. Twee dikke ronde spiegels die je in Nederland niet veel ziet. Dit is toch wel een van de redenen dat je naar Frankrijk gaat. Daarbij waren alle vissen puntgaaf. Daarna ving ik nog 2 kleine graskarpers en nog een mooie schub.
Afbeelding

Mijn maat ving ook mooie vissen, die helaas, wat minder van gewicht waren, maar ze waren er niet minder mooi om!
Afbeelding

Afbeelding

Al met al een geslaagd weekend!
Gebruikersavatar
Marco Brand
Berichten: 95
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: H.I.AMBACHT

05-10-2011 20:13

een vis die zo bloed moet gewoon gelijk terug het water in ,lekker belangrijk een foto .al had hij 50 pond gewogen hij was gelijk terug gegaan het water in zonder foto.

groeten
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

05-10-2011 20:27

Edit: Dit is het niet waard sander let it be let it be..

Je hebt gelijk marco.
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

05-10-2011 20:32

Dit was toch vangsten op datum? open anders een speciale topic; 'bloedende karpers' in de discussie hoek kom op man.. :oops:

(Mooie vissen michel :wink: )
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-10-2011 22:38

leen goudappel schreef:En wat is er mis met die weger? Weger is weger,kunnen niet allemaal een grote klok betalen van een 80/90 euro


Beetje kortzichtig Leen. Wegen met zo'n weger en dan maar pochen met al die "dertigers" en "veertigers" die ze hebben gevangen. Geef die kotszak maar door.

De ene weger is beslist de andere niet. Zowel de persoon als de weegklok.

En als iemand een foto plaats met een bebloede karper mag daar toch best wat van gezegd worden? Hij had er ook voor kunnen kiezen deze foto niet te plaatsen.

Ik vind het persoonlijk een rotgezicht en foto technisch vind ik de foto ook geen hoogstandje, daar had ie het ook niet voor hoeven doen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

05-10-2011 23:44

Eus ik heb ook niet gezegd dat er niet gereageerd mag worden. Maar om dan inderdaad over het wegertje te beginnen om maar iemand in de zeik te zetten gaat mij wat ver. Ik heb niet eens gewichten erbij vermeld.
En daarbij kun je nog zo'n goede dure weger hebben als de persoon die hem gebruikt er 10 kilo bij wilt verzinnen doet hij dit toch wel.

Het ging zich nu ook niet over mensen die pochen met hun "dertigers" en "veertigers" dus dat is niet eens relevant. Beetje kortzichtig van jou dus. Het is ook een rotgezicht en een slechte foto juist omdat ik er de tijd niet voor wilde nemen.

Maar wat doe jij als het nieuws op tv komt? gauw je ogen dicht om alle elend niet te zien? dat is wel wat je nu van hier verlangt. Mensen met slechte of lelijke foto's post dit vooral niet hier want eus kan het niet aan? Het gaat zich toch gewoon om gevangen vis? nou dit is er een.

Edit: sorry eus is geen persoonlijke aanval, ik ga hier een beetje te kort door de bocht en zo bedoel ik het niet. Raak hier bijna gefrustreerd over een kut wegertje.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-10-2011 05:09

Is het nou zo moeilijk om een ander in zijn waarde te laten? Ik mag dit eigenlijk als mod niet zeggen, maar ik word er zóóóóóóó moe van iedere keer. Als je iets ziet wat je niet bevalt, stuur hem een PB en geef hem een tip, misschien weet hij het niet of heeft hij er niet bij stilgestaan. Het is niet zo dat hij een foto heeft gemaakt van een karper met een dolk in zijn kop.. :roll: En dan ook nog eens beginnen over zijn weegschaal, pffff.. Wat doet het er toe wat voor weegschaal hij heeft?!!

Lekker makkelijk, iemand afkraken via internet. Maar ik weet zeker dat als degene die het hardst schreeuwt eens onder de loep wordt genomen, er ook onsmakelijke feiten naar boven komen.

Gewoon lekker normaal doen, dan doe je al gek genoeg.. Tenzij je gek doen normaal vindt! :roll:
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

06-10-2011 07:45

goed gezegd mourad,laat iemand in zn waarde.en t is echt om moe van te worden :evil:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-10-2011 08:49

Sander, rustig, denk om je hart gozer. :)

Het ging in eerste instantie om die bebloede vis. Als jij daar het nieuws bij haalt vind ik dat wel een heel vreemde vergelijking. Je hebt immers de keuze die foto niet te plaatsen. Geven ze bij het nieuws de minder fraaie berichten niet door dan blijft er weinig over, daar hebben ze dus weinig keuze.

Juist omdat er op het nieuws al zo veel ellende is zoeken mensen naar iets leuks, een hobby. Dit zien we allemaal als iets moois, mooie ervaringen, plezierige vangsten. Daarom is zo'n foto veel mensen een doorn in het oog. (misschien iets overdreven maar je begrijpt wat ik bedoel)

Aan de ene kant begrijp ik je verhaal hoor Sander en ik vind het ook moedig dat je gewoon stug de foto laat staan, het merendeel zou 'm verwijderd hebben denk ik.

Over die weger heb ik ook een mening en nee jij hebt idd geen gewichten vermeld waarvoor overigens hulde. Ik vind persoonlijk als je de moeite neemt een vis te wegen, doe het dan goed. Je bezorgd de vis er extra stress mee en als je dan wat afleest wat ergens bij benadering het gewicht zou moeten zijn zou ik het nog liever houden bij een gokje van wat het beest weegt.

Verder no hard feelings, jammer dat er mensen meteen moe worden als er eens over iets gediscussieerd wordt dat naar mijn idee best de moeite is. Niemand maakt Sander hier voor rotte vis uit en zegt de dingen die hij zegt met de juiste bedoelingen, namelijk het welzijn van de vis!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

06-10-2011 10:09

Ik heb hierover nog 1 opmerking:
In de tijd dat ik nog 2 kois en een schubje in mijn aquarium had, begon de witte bijna leder ook een keer uit zijn kieuwen te bloeden als een rund toen ik hem even naar een emmer verplaatste om het aquarium goed schoon te kunnen maken. Het water in de emmer verkleurde er gewoon door!
De vis was echter zoals al eerder RUSTIG uit het aquarium gehaald zonder veel klapperen in het netje oid. Ik was serieus bang dat ie het niet zou halen, hoewel zijn gedrag niet echt anders was...
Ik ben het op gaan zoeken en wat bleek: Het schijnt vaker voor te komen dat karper uit zijn kieuwen bloed als gevolg van stress (niet gek dus dat er meerdere gevallen hier bekend zijn).
De vis heeft er verder geen last van gehad, helaas is deze vis wel overleden van het winter in de vijver waarin hij geplaatst was...
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
dennis hooiveld
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-01-2007 16:17
Locatie: Emmen

06-10-2011 10:56

Met de pen opstap geweest.

Afbeelding

Afbeelding
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

06-10-2011 11:07

Mourad Aviara schreef:Is het nou zo moeilijk om een ander in zijn waarde te laten? Ik mag dit eigenlijk als mod niet zeggen, maar ik word er zóóóóóóó moe van iedere keer. Als je iets ziet wat je niet bevalt, stuur hem een PB en geef hem een tip, misschien weet hij het niet of heeft hij er niet bij stilgestaan. Het is niet zo dat hij een foto heeft gemaakt van een karper met een dolk in zijn kop.. :roll: En dan ook nog eens beginnen over zijn weegschaal, pffff.. Wat doet het er toe wat voor weegschaal hij heeft?!!

Lekker makkelijk, iemand afkraken via internet. Maar ik weet zeker dat als degene die het hardst schreeuwt eens onder de loep wordt genomen, er ook onsmakelijke feiten naar boven komen.

Gewoon lekker normaal doen, dan doe je al gek genoeg.. Tenzij je gek doen normaal vindt! :roll:


Ben het zelden zo erg met iemand eens geweest.
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-10-2011 11:28

@Jan, 2e bericht van dit topic...

Tijdmachine aangeschaft?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm