Vanmorgen weer even een ochtendje gezeten op een stek hier in de buurt, en jezus wat was het een lekker weertje, zeg! Voordeel van de stek is dat je vanaf een uurtje of 11 in de schaduw komt te zitten, dus voor een zweetnek als ik ideaal. Ik had besloten 1 hengel met een geel dumbell pop-upje te beasen, maar na de 4e brasem had ik daar wel genoeg van. Ik had wel met pellets bijgevoerd, en ik heb toch het idee dat met name die pellets echte brasemtrekkers zijn, daar ben ik dus klaar mee. Ondertussen ving ik op een andere hengel wél een leuke schub, terwijl ik een half uurtje daarvoor nog een losser had.

Al met al veel aanloop gehad, was erg gezellig. Toen Martin er was hadden we het even over onze wedstrijd op Abbey, en over de manier van aanpak aldaar. Tijdens dit gesprek kreeg ik een run, en bij de hengels aangekomen zag ik dat er een gigantische berg wier om de lijnen zat. Drillen met kluiten wier, ik noemde het maar Abbey-training.

De vis werd geland, en na de foto kreeg ik weer een wierrun omdat de andere 2 hengels nog niet vrijgemaakt waren, en deze keer nam deze hengel ook nog de andere mee, dus de chaos was compleet. Alles in de war en een bonk wier er bovenop ........

Gelukkig kwam de vis er wel uit en viel de schade mee, verder een heerlijk dagje gehad, met totaal 5 brasems en 3 karpers, het kan slechter.