Vangsten Juni

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
remco klipper

21-06-2010 18:47

michiel kijk eens goed
hij zit op zijn knieën
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

21-06-2010 18:51

waar hij wel gelijk in heeft is dat je inderdaad niet de vis te hoog houd met idd rollen slaan schudden etc, valt de karper van deze hoogte ook al heb je een mat en ligt er een steen etc toevallig heb je een probleem/ dus in die zin heeft hij zeker wel gelijk.
het landmatje lijkt ook niet echt dik maar kan er naast zitten???

verder mooie spiegel. :wink:

mvg; jan :D
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

21-06-2010 19:34

okee, vrijdag op zaterdag nog ff nachtvissen, iemand nog tips, want dit weekend ga ik mn eerste vangen hoop ik
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

21-06-2010 20:14

jan de jager schreef:waar hij wel gelijk in heeft is dat je inderdaad niet de vis te hoog houd met idd rollen slaan schudden etc, valt de karper van deze hoogte ook al heb je een mat en ligt er een steen etc toevallig heb je een probleem/ dus in die zin heeft hij zeker wel gelijk.
het landmatje lijkt ook niet echt dik maar kan er naast zitten???

verder mooie spiegel. :wink:

mvg; jan :D


Gaan we weer...............
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

21-06-2010 20:28

@Remco
Nu je het zegt ja , dan komt het gewoon door dat ie de vis zo hoog houd of hij is gewoon lang. :lol:
Ik heb nochtans 2x gekeken zodat ik zeker niemand vals zou beschuldigen. :oops:

@Rik
Mijn excuses voor deze , ik dacht dat je toch echt wel rechtstond :oops: , hou wel de vis iets lager , buk desnoods wat , maar ik denk wel dat je dat altijd al deed , maar dat je er deze keer gewoon eens niet aan gedacht had. :P Voor de rest , mooie vis. ^^

@Ron
We geven hem gewoon wat tips , ik denk dat hij dat wel kan verdragen , ziet er wel zo'n gast uit dat er tegen kan , altijd vrolijk . :lol:

@Jan
Inderdaad , blijkbaar heb je toch goed geleerd van de tips die we je gegeven hebben (waar dus ook die serieuze discussie over geweest is :o ) , Je leert snel , doe zo voort. :D
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-06-2010 06:28

http://www.pearl.nl of http://www.hans_anders.nl

hij zit op z'n knieën... :S
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

22-06-2010 12:15

Bij mij wil het nog niet echt lopen de laatste tijd.
Af en toe een visje maar daar blijft het bij.
Vannacht een nachtje pakken op een nieuwe aangevoerde stek.
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mike Chiron
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-05-2010 10:44
Locatie: Nederland

22-06-2010 12:43

Ik mocht vorige week, na een aantal weken brasems vangen ook mijn eerste karper op de pen noteren :D

Afbeelding

YES!

Mijn tijd en moeite loont :D
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

22-06-2010 13:38

Mooi penvisje en goed geselecteerd stukje grasMAT :lol:

Hoeft niet altijd een nash monster cradle big ass mfkka onder te liggen.

(al zou ik bij een ''zware'' penvis toch wel balen als ik geen mat mee heb)

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-06-2010 14:00

stefan laurijssens schreef:okee, vrijdag op zaterdag nog ff nachtvissen, iemand nog tips, want dit weekend ga ik mn eerste vangen hoop ik


Jah.

Ga bij vestingkant met Eilandje,word wel gewerkt overdag maar in de nacht trekt de vis toch tegen die kanten van het Eiland aan.


(Van de Wallenkant af tegen rechter punt aanvissen)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-06-2010 16:20

Mathieu de Witte schreef:Mooi penvisje en goed geselecteerd stukje grasMAT :lol:

Hoeft niet altijd een nash monster cradle big ass mfkka onder te liggen.

(al zou ik bij een ''zware'' penvis toch wel balen als ik geen mat mee heb)

Gr.


He He,

Eindelijk eens iemand die mijn mening deelt.. Verder spit een ieder mierenneuker mijn berichten maar door om te kijken wat die mening is.

Een goed gekozen grasveldje in de juiste handen is beter dan de beste mat in de handen van een hufter.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

22-06-2010 17:14

mooi gesproken sven! als je gewoon een goed stuk hoog gras uitzoekt en het een beetje nat maakt is dit gewoon prima te doen!!
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

22-06-2010 17:23

Achja , als er dan toch weer een takje ligt dat je juist niet gezien hebt en blabla , dan zit je toch weer met een beschadigde vis.
Een stukje gras is goed hoor , maar ikzelf neem liever het kleinste risico op dat vlak niet en neem m'n mat erbij. :P
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

22-06-2010 18:54

je hebt helemaal gelijk!! die liggen natuurlijk niet in het water? net zoals vlijmscherp riet enzo? die beeste kunnen echt wel wat hebben!! zon dik gras is meer als voldoende!! en als het gewoon nat is beschadigd de slijmlaag ook niet !! en hij kan hier ook niet uit je handen vallen omdat een foto wil maken dus ik vind het gewoon kunnen!! ik vind dat eeuwige gezeur over onthaakmatten maar niks! ik heb er zelf 1 en gebruik hem ook meestal! maar soms als ik ga struinen en het gras is dik genoeg en ik heb hem heel toevallig niet bij me leg ik hem gewoon op het gras!!

stefan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-06-2010 19:23

stefan broks schreef:je hebt helemaal gelijk!! die liggen natuurlijk niet in het water? net zoals vlijmscherp riet enzo? die beeste kunnen echt wel wat hebben!! zon dik gras is meer als voldoende!! en als het gewoon nat is beschadigd de slijmlaag ook niet !! en hij kan hier ook niet uit je handen vallen omdat een foto wil maken dus ik vind het gewoon kunnen!! ik vind dat eeuwige gezeur over onthaakmatten maar niks! ik heb er zelf 1 en gebruik hem ook meestal! maar soms als ik ga struinen en het gras is dik genoeg en ik heb hem heel toevallig niet bij me leg ik hem gewoon op het gras!!

stefan


Vind vind vind,goed voorbeeld ook :-?

Hij kan overal uit je klauwe vallen,ook boven het gras! Jij kan ook je nek breken op 1 meter hoogte bij een vis precies zelfde! En als het beest op het gras ligt en spartelt alle kanten op behalve de goeie,kan er nog genoeg in het gras liggen waardoor hij wel beschadigd. Schubben liggen er voor je het weet naast je! Wat te doen bij een graskarper? Ook zo? Die hebben meer aandacht nodig zelfs! Nou succes he

Ps: Dat nekbreken beetje raar,want die breek je ook als je op een zachte ondergrond valt,dus die valt al af uit de tekst :lol: 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

22-06-2010 21:26

leen als je de vis in het schepnet nu naar dat gras draagt? mocht die gaan spartelen kun je hem toch altijd me je handen vast houden! ik bedoelde dat de vis echt niet beschadigd als er een takje recht op de grond ligt! en dat die vis echt wel kan hebben als die door vlijmscherp riet kan zwemmen en over de bodem schuren met zun buik over takjes en dat soort zaken! als je geen mat bij hebt is dat zeker niet een verkeerde optie dat probeer ik er mee te zeggen! maar we gaan weer ontopic!

leen als je het niet met me eens bent pb me maar misschien kan ik nog iets van je leren!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-06-2010 21:41

onder water is het gewicht van een vis,heel anders als op de kant.de vis laat zich zachtjes over de bodem heen glijden,en uit instinct weet de vis waar die zich aan beschadigen kan,en een vis beschadigd ook zeker in het water,kijk maar eens tijdens/na de paai.en dan zeggen we allemaal.ow das zonde zeg hey,die plek komt vast van de paai,jammer man dat die die plek heeft,

voorkom dat soort dingen.leg er gewoon een mat onder,en maak de mat ook zeikers nat,die dingen kosten geen roggel (hoef niet te duur te zijn kan) maar het bied de vis wel alle veiligheid die er is.een beetje karpervisser streeft hiernaar,vind het jammer om te zien dat er sommige mensen anders over denken,
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-06-2010 06:34

Ik ga nog één keertje iets offtopic zeggen hier:

Een onthaakmat is wel degelijk nodig als er zonodig foto's gemaakt moeten worden waarbij de kans groot is dat de vis valt. Maar echter, als je na een dril een vis eventjes in het gras legt om te onthaken en vervolgens weer je schepnet uit laat zwemmen kan dat ABSOLUUT geen kwaad. Mits je goed oplet natuurlijk. Ik heb daar zelf nooit problemen mee gehad, de eerste paar minuten na een dril zijn die beesten toch zo tam als wat. Nog nooit anders meegemaakt. En grassers? Die onthaak ik zowieso in water, en laat ze zo snel mogelijk weer zwemmen. Moet daar niks van hebben.

Ik heb mijn mat altijd in de auto liggen, mocht ik dan een vis vangen die fotogeniek genoeg is of groot is of wat dan ook dan heb ik hem in het schepnet zo in een zak geschoven omdat ding op te gaan halen. Of ik onthaak het beestje in mijn net en zet het vast met een haring en race vervolgens naar de auto om dat ding (en camera en statief) te halen.

Als ik zie hoe ze met stock omgaan tijdens uitzettingen (zag onlangs een grote schub in een bak zonder water liggen op een filmpje) of dat die spiegeltjes tijdens uitzettingen worden gefotografeerd op een houten plank (:S), en als ik zie hoe vissen soms tegen een droge trui ( en dat gebeurt veelvuldig) gehouden worden tijdens het fotograferen omdat ze beginnen te klapperen dan vraag ik me af of het wel zo erg is wat ik doe.

Ik citeer mezelf:

Sven van Anrooy schreef:Een goed gekozen grasveldje in de juiste handen is beter dan de beste mat in de handen van een hufter.


En daar blijf ik bij..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-06-2010 10:54

Mannen,

Stop hiermee, anders wordt er weer gegumd.

Begin anders het zoveelste topic over de onthaakmat in de discussiehoek.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

23-06-2010 11:25

Kees Ouwehand schreef:Mannen,

Stop hiermee, anders wordt er weer gegumd.

Begin anders het zoveelste topic over de onthaakmat in de discussiehoek.

Groet, Kees



ik sluit me bij je aan ik word echt schijt ziek van deze discussie een reden voor mij om mijn heil elders (ander forum) te gaan zoeken
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

23-06-2010 17:05

Hup , Vis

Afbeelding

Groeteh

Taco
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

23-06-2010 17:17

Mooie vissen allemaal!
Gr Ian.
Gebruikersavatar
gerjan berendijk
Berichten: 204
Lid geworden op: 22-06-2008 16:44
Contacteer:

23-06-2010 19:08

taco goed bezig ben je .

gr gerjan
---------------------------
http://www.wehlsekarpervissers.nl
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

23-06-2010 19:51

Pfft , actie-reactie. :lol:
Ik wou enkel een tip geven en er volgt een discussie , typisch voorbeeld van actie-reactie. :p

Maar laten we de discussie dan maar stoppen en gewoon verder gaan met het topic. ^^

Mooie vis heb je daar Taco. :)
Ikzelf heb vandaag ook weer een schubje met een brok kunnen versieren. ^^
Samen met mijn eerste dubbele run van heel mijn leven samen met mijn viskameraad.
En samen met mijn allereerste foto waarbij ik met de vis in het water ga. :D
En samen met mijn allereerste vis dat de lelies inzwom (heb hem er mooi weer uitgekregen dankzij de info die ik hier gelezen had een paar weken terug. :) )

Ook hadden we nog een grasser , blijkbaar kon deze niet zo goed tegen het gevangen worden , ik zet hem voorzichtig weer het water in en houd hem mooi vast , hij schiet weg en in het midden van de put kwam ie weer bovendrijven , snel kleren uitgetrokken (had zwembroek onderaan zoals altijd , voor in geval van :p) ,en dan maar naar het midden toe gezwommen en de vis mee naar de kant gezwommen (heel voorzichtig) , dan heb ik nog een 35minuten met de vis bij z'n staart beet in het water kunnen staan tot ie weer bij bewustzijn kwam en terug op krachten was.

Verder hadden we nog een grasser en een spiegeltje.

Foto's volgen. ;)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

23-06-2010 22:47

Zoals ik beloofd had :

Dubbele run : Grasser --> 10pond Schub --> 6Pond
Afbeelding

Even een verhaaltje erbij. :D
Om half 3 lagen de lijnen in , ik was mijn hengel voor m'n hondenbrok nog aan het opstellen en ineens , een volle fluiter op mijn linkerhengel. !
Ik gooi mijn stok neer en loop als een gek naar m'n hengel , ik sla aan en .. MIS ! :-?
Dan maar even rustig terug overgooien , pva-zakje eraan , ingooien en een paar halve bollen er omheen .
Na alles terug in orde te hebben op mijn linkerhengel , ga ik terug naar mijn stok en maak hem verder klaar voor de hondebrok , ik rijg de hondebrok aan de haak , gooi mooi in het midden van het putje in , en gooi er een 10-tal brokken omheen.

Mijn kameraad is inmiddels opnieuw aan het inwerpen en vraagt of ik mee aan de overkant ga voeieren.
Ok , dat is goed , dan voeier ik bij mij ook nog even bij.
Dus ik wandel langs mijn 2 stekken en gooi bij elke stek een handvol hemp and corn.
Nadat mijn maat me smeekte om ook een handje op zijn stek te gooien kwamen we op zijn stek aan , dus ik gooi er een handvol hemp and corn en we wandelen naar de 2e stek van hem , ineens horen we aan de overkant van de put , een langzame pieper en deze stopt na een 10-tal piepjes , ik wist het meteen , een terugzwemmer !!
Ik en mijn maat lopen zo hard als we kunnen naar zijn stok , het was mijn maat zijn hengel , met , net zoals ik zei , een terugzwemmer , zijn lijn ligt helemaal los dus hij neemt de hengel beet en draait eers een aantal meters lijn op.
Zodra de hengeltop terug in contact komt met de haak , slaat hij aan , dan gaat de slib een klein stukje af , kleine maar krachtige schokken , geen harde run , dit moet een grasser zijn.
Aangezien hij de vis toch wel zelf kon scheppen ging ik even naar mijn brok kijken , van ver zag ik al dat mijn lijn helemaal strak stond en wanneer ik dichterbij kwam zag ik mijn hengeltop bewegen en mijn slib afgaan , ik pak mijn hengel beet en sla aan.
Deze hangt.
Maar hij is helemaal door de lelies heen gezwommen , dus ik dril hem gewoon rustig de lelies in , alles blijkt goed te gaan , tot ineens , de vis zwemt vast.
Ik roep mijn kameraad even die inmiddels zijn grasser op de kant had.
Hij stopt snel zijn grasser even in de bewaarzak en legt hem even in het water en komt dan naar me toe gelopen.
Ik zeg hem dat ik een vis heb en dat hij in de lelies zit , en dat ik er in moet.
Dus hij pakt mijn stok over , ik stap in het water en wandel naar de lelies toe , ik volg de draad , tot ie ineens tussen mijn vingers door snijd , ik kijk naar mijn hengel en zie mijn slip gieren , de vis heeft zich weer losgezwommen en zwemt op open water.
Mijn maat drilt de vis even tot ik uit het water ben , dan pak ik over.
Ik dril het visje dat mooie runs blijft geven dankzij mijn penhengeltje waarbij de slip dus niet zo vast staat.
Uiteindelijk beland het visje in de schepzak , schubje.
We onthaken de vissen en laten ze vrij.
Eerst de grasser.
Ik ga in het water staan en pak de mat met de vis over van mijn maat , ik neem de vis vast en laat hem even op krachten komen , hij zwemt weg , maar komt in het midden van de put weer boven.
Dan maar zwemmen , ik zwem er naar toe , neem de vis en zwem weer stilletjes naar de kant.
Wanneer ik aan de kant aankom zegt m'n maat dat ie het schubje al in de leefzak heeft zitten.
Ik houd de grasser bij zijn staart vast en blijf hem rustig naar voor en naar achter doen zodat er terug voldoende water in zijn kieuwen stroomt.
Na een kwartiertje begint hij stilletjes te schokken , na een half uurtje komt hij weer op krachten en na 35 minuten schiet hij weg.
Dan geeft m'n maat het schubje aan , ik ga met de vis in het water en m'n maat trekt wat foto's , dan laat ik het schubje los. :)
( eerste x dat ik met een vis in het water foto's trek)
(eerste x dat ik dubbele run meemaak)
Afbeelding
(Ik kijk zo raar omdat er juist een vis aan m'n teen kwam zuigen xP)

Verder kreeg m'n linkerhengel nog 2 runs , beide gemist (aan deze ga ik een nieuwe onderlijn maken).
En m'n maat ving met een zinkende brok nog een spiegelkarper van 11pond en een grasser van 6Pond
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg