Vangsten Juni

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

06-06-2010 22:23

M'n volschub met een schub en een spiegel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was beter dan 2 uurtjes op het balkon zitten.

:D
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
wesley damme
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-05-2010 17:36

06-06-2010 22:25

Kut kwaliteit... batterijen van camera waren op, dus dan maar foto met mobiel :
Hij schoot net uit me handen....
Afbeelding 19,5 pondjes
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

06-06-2010 22:37

stefan laurijssens schreef:michiel jongste nogmeer mensen hebben er nog geen een gevangen hoor


Het ging alleen over dit weekend niet over het hele jaar tot nu toe :wink:

groetee
Jo Martens
Berichten: 148
Lid geworden op: 29-06-2006 21:50
Locatie: Diepenbeek

07-06-2010 00:00

Zaterdag een dagje gaan vissen op "thuiswater". Wouden eens iets nieuws testen, wat blijkbaar wel werkt.
Van 06h30 tot 18h30 gevist.
Ik 2 hengels, vader 3 hengels.
Resultaat:
52 runs
44 gevangen
8 los
1 brasem
1 Steur. ( 4kg )

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

07-06-2010 01:31

Vanavond terug gekomen van een krap weekje vissen in het (af en toe) zonnige zuiden met Mark. Een verslag...

Zondagavond vertrek, spullen bij Mark in de auto geladen en karren maar. Een eerste gezamenlijke buitenlandse trip naar een groot, openbaar (stuw)meer. Mark heeft eerst 8 uur gewerkt en vervolgens vrijwel de gehele reis aan één stuk doorgereden. Vergunning halen gaat in tweede instantie goed, op naar het water. Het is fris en het regent continue. Geen enkele karpervisser te zien, dat is fijn en tegenwoordig haast ondenkbaar. Stek uitgekozen, spullen uitladen, opzetten, voerstek aanleggen en hengels uitvaren naar andere stekken zoekend naar karper. Aangezien je voor zo'n trip altijd een zooi spullen meeneemt, is de kans aanwezig dat je iets vergeet. Dit maal was het Mark...slaapzak vergeten. 's Middags is het niet gelukt om een nieuwe te kopen, dus dat wordt bibberen 's nachts. Ik vis met de bollen van Henk, Mark heeft zijn eigen ballen mee. Omdat deze laatste freezers zijn, besluiten we deze eerst op te maken... ze werken goed, maar blijken een ware brasemkiller te zijn. Na een paar keer opnieuw te hebben uitgevaren, liggen om half 2 's nachts alle hengels op de kant, alleen maar brasem (tot maarliefst 30 cm). Als ik midden in de nacht de laatste platte binnendraai op de hengel van Mark en hij naast mij komt staan, zie ik maar één boot liggen... 'Mark, waar is je boot?' ... 'Kut, die is gejat!'. Helemaal kapot, koud en nat gaat Mark weer liggen bibberen op z'n stretcher. Hoe slecht kan een mens zich voelen? Ik geloof niet dat de boot is gejat, maar is afgedreven vanwege stijgend water. De halve nacht heb ik in mijn boot het meer afgezocht in zulke dichte mist dat ik de punt van mijn boot af en toe amper kon zien. Wonder boven wonder vind ik de boot ergens doelloos drijvend honderden meters van de stek vandaan, wat een opluchting.


's Morgens begint het warmer te worden en nu pas lukt het Mark om in slaap te vallen. Ik ben ook geradbraakt, maar besluit om toch de hengels opnieuw uit te varen, dit maal ook op de voerstek. De enige reden hiervoor is dat ik vorig jaar ’s morgens de aanbeten kreeg op deze stek. De bollen van Mark worden logischerwijs niet meer aan de hair geknoopt en enkel nog als ondersteuning gebruikt van het onderhouden vaneen andere voerstek, we vissen nu alleen nog met de Royal Flush van Icarp. Aan het eind van de ochtend na een paar uur slaap komt Mark buiten zitten, juist dan loopt een hengel af. Een zwaar gevecht volgt vanuit de boot en uiteindelijk vang ik een prachtig grote spiegel. Twintig minuten hield de oude krijger de twee driekwarter boven z'n kop krom.
Afbeelding

Vanaf dat moment gaat het lopen, ook bij Mark. Hij verbreekt overdag gelijk zijn PR spiegelkarper met ruim 6 pond!
Afbeelding

Het weer wordt beter en beter, overdag hoog in de 20 graden en zon. De aanbeten komen op ieder willekeurig moment van de dag/nacht en ineens vrijwel allemaal van mijn stek. Er zitten enkele zeer fraaie exemplaren tussen. De vissen zijn nog niet afgepaaid en loeisterk.
Afbeelding
Afbeelding
(helaas erg onscherp vanwege de schemering en het vergeten om de flitser te gebruiken)
[Afbeelding
Afbeelding
en omdat deze beauty zo vreselijk sterk was (hij nam de varende boot nog op sleeptouw en we konden h'm pas op ruim 100 meter scheppen van de plek waar ie gehaakt was), nog eentje dan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(toekomstige Halve Maan?)

Zo snel als mijn stek begon te lopen, valt het na 2 dagen helemaal stil en begint Mark te vangen.
Afbeelding
Afbeelding

Als klap op de vuurpijl krijgen we de (achteraf gezien) op één na laatste nacht maar één aanbeet. Mark slaat aan en we gaan er met de boot heen. Even later kan ik het net steken onder een beer. Ik heb een sterk vermoeden wat er in het net ligt, maar spreek nog niets uit. De weger geeft het verlossende antwoord…. weer een krappe 12 pond op Mark’s PR…. Oogstrelend mooie, gave big!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas komt aan onze sessie voortijdig een eind. Behalve dat ik geen aanbeet meer krijg op mijn stekken, kan Mark niet meer vissen omdat we last hebben van een totaal gestoorde snoekbaarsvisser. Hij maakt ons expres het leven zuur, meer dan rijp voor het gesticht. Aangezien je zo’n ‘gevecht’ als buitenlander (en karpervisser) nooit kan winnen, besluiten we eieren voor ons geld te kiezen. De buit is toch al binnen, een topvakantie achter de rug maar we komen terug voor meer!

Afbeelding
Afbeelding
Cheers!
Laatst gewijzigd door Bas Stevens op 19-06-2010 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tommie vd akker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04-10-2005 13:44
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

07-06-2010 08:58

hey bas,

mooi stukje en mooie vissen!
Gebruikersavatar
Frank Waanders
Berichten: 217
Lid geworden op: 27-08-2007 14:37
Locatie: Hengelo

07-06-2010 09:11

Mooie bakken Bas, leuk verhaal.

Ik heb gisteren een PR vis gevangen op de pen, het verslag staat op de penvangsten juni pagina in het penvis forum.

Foto:
Afbeelding
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

07-06-2010 12:26

Frank, gefeliciteerd met je PR! Mooie vis!!

@Bas, mooi verslag, en mooie vissen!

Zaterdag een nachtje gezeten, na het zien van paaiende vissen op de stek had ik weinig vertrouwen meer.
Gelukkig om 5u sochtends toch nog een een paar piepjes, ik dacht aan brasem want ik voelde totaal geen weerstand. Maar het bleek dat de vis met een noodgang naar me toe kwam zwemmen.

Toch nog een leuk schubje die tussen de paaiende vissen aan het azen was!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

07-06-2010 12:58

Michiel Van Sande schreef:Kroes ;
Afbeelding


Het kan aan mij liggen maar dit is toch een giebel?
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

07-06-2010 13:37

dat dacht ik ook
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
dirk trilob
Berichten: 56
Lid geworden op: 01-04-2010 15:05
Locatie: utrecht
Contacteer:

07-06-2010 14:05

Remco van Hal schreef:
Het kan aan mij liggen maar dit is toch een giebel?


volgens mij is het ook een giebel. 28 schubben (kroes heeft 33 tot 36 geloof ik?) ook heeft de kroeskarper een veel rondere kop en de giebel heeft meer een snuit...

zelf deze unit gevangen afgelopen zaterdag....
Afbeelding
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-06-2010 14:50

Bas,

leuk verslagje man en mooie foto's!

Frank,

super mooie vis! gefeliciteerd met je nieuwe pb!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

07-06-2010 15:02

Hallo Bas,

Leuk verslag en wat een prachtige foto,s zeg!
Ik zit hier nu nog steeds een beetje wazig oa door de weinige slaap van afgelopen week onze avonturen te overdenken.
We zijn in eerste instantie naar dit meer gegaan niet vanwege de grootte van de vissen maar meer vanwege de schoonheid van de vissen en het Meer,als je dan naast een paar prachtige kleinere exemplaren zo een reeks topvissen vangt kan je achteraf alleen maar zeggen dat dit een topsessie met een topvismaat geweest is!
De enige minpunten waren natuurlijk de ongelooflijk hoeveelheid brasem aanbeten die niet van onze super atractieve boilies konden af blijven,de vergeten slaapzak in combinatie met de zeer lage eerste nachttemperatuur en dan natuurlijk die ene idiote snoekbaarsvisser!
Deze zeer vervelende man maakte het vissen voor mij de laatste dag en nacht onmogelijk door zo snel als mogelijk over de enige voor mij lopende stek mijn lijnen op te pikken zo gauw hij in de gaten kreeg dat ik mijn lijnen uitgevaren had en bleef ons tot ver in het donker in de gaten houden plus de nodige bedreigingen heeft ons doen besluiten de sessie 24 uur eerder dan gepland te beeindigen .
Je bent op dat moment in een vreemd land en de taal niet erg machtig,zal het dus altijd afleggen ondanks je voor jezelf weet dat je niets fout doet.
Wel heel erg jammer ik de laatste 24 uur niet op de lopende stek heb kunnen vissen,daar ik steeds de stek was blijven aanvoeren en tijdens het voeren kwam ik er achter dat er minstens één grote vis op de aangevoerde stek lag!
Maar ja ,dit zijn zaken waarvan je weet dat ze kunnen gebeuren en zijn slechts minpuntjes op een verder super verlopen sessie!
Bas,bedankt dat je me mee genomen hebt naar dit prachtige water met zijn prachtige vissen,ik ga hier voorlopig nog even na genieten en zie nu al weer uit naar augustus,het was echt top!!

Hier nog een andere foto van De Vis van de sessie:


URL=http://img269.imageshack.us/i/30500238.jpg/]Afbeelding[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

07-06-2010 16:12

worden weer exemplaren gevangen;)

ga zo door mannen...
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

07-06-2010 18:02

Jo Martens schreef:Zaterdag een dagje gaan vissen op "thuiswater". Wouden eens iets nieuws testen, wat blijkbaar wel werkt.
Van 06h30 tot 18h30 gevist.
Ik 2 hengels, vader 3 hengels.
Resultaat:
52 runs
44 gevangen
8 los
1 brasem
1 Steur. ( 4kg )

in 12 uur 52 runs (geloof er werkelijk niks van)
zeker niet in NL geweest??
of een super makkelijk water met veel ste veel karper???
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

07-06-2010 18:07

kevin diederen schreef:M'n volschub met een schub en een spiegel.

Afbeelding



:D


Nasty.. 8)
©
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

07-06-2010 18:13

bas en mark schitterende vissen proficiat en een leuk verhaaltje erbij goed bezig :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

07-06-2010 19:04

Taco van der veen schreef:Ik had 4 daagjes voorgevoert enneh ik was van plan in me eentje te gaan maar dacht ik neem die broer van me mee en jahoor, ik vang niks en kijk is wat hij heeft :wink:

Afbeelding

Groeteeeeh

Taco


Wat een gruwelijk mooie vis man, netjes! :o :D
Jo Martens
Berichten: 148
Lid geworden op: 29-06-2006 21:50
Locatie: Diepenbeek

07-06-2010 19:54

Ten eerste:
Ik woon in België
Makkelijk water: Ken genoeg mensen die er dezelfde dag er gezeten hebben en hebben zitten blanken.

Vandaag op hetzelfde water, van 10h00 tot 17h30. Wel op een andere stek gezeten.
Ik was maar alleen, dus enkel met 2 hengels.
24 runs waarvan 22 kunnen landen.
Er zaten nog enkele vissers, ene had 8 runs en de rest 2 a 3.
Waaraan ligt het? Wie zal het zeggen...

Moest je het niet willen geloven, kom maar eens mee.
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

07-06-2010 20:10

Kan wel een giebel zijn, ik zie het verschil niet zo direct , hij lijkt op ze alle2 vind ik. :p
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

07-06-2010 20:42

Een giebel is meestal wat grijs van kleur, een kroeskarper daarentegen is meestal wat goudkleurig.
Groetjes ron
rick kloekke
Berichten: 271
Lid geworden op: 06-05-2010 10:57

07-06-2010 20:56

Jo Martens schreef:Ten eerste:
Ik woon in België
Makkelijk water: Ken genoeg mensen die er dezelfde dag er gezeten hebben en hebben zitten blanken.

Vandaag op hetzelfde water, van 10h00 tot 17h30. Wel op een andere stek gezeten.
Ik was maar alleen, dus enkel met 2 hengels.
24 runs waarvan 22 kunnen landen.
Er zaten nog enkele vissers, ene had 8 runs en de rest 2 a 3.
Waaraan ligt het? Wie zal het zeggen...

Moest je het niet willen geloven, kom maar eens mee.


vis je toevallig op lac les doyards?
Gebruikersavatar
dennis spek
Berichten: 36
Lid geworden op: 28-05-2008 21:23
Locatie: Loosduinen

07-06-2010 21:12

http://www.youtube.com/watch?v=rJ2dP9RewhQ

Een slideshow van de laatste riviersessie...

gr
The art of carp trickery... www.jercin-baits.nl
Robbert Reijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-06-2010 21:06

07-06-2010 21:15

Vorige week 2 visjes uit de sloot gevist..
Afbeelding
22p
Afbeelding
14p
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

07-06-2010 22:00

Jo Martens schreef:Ten eerste:
Ik woon in België
Makkelijk water: Ken genoeg mensen die er dezelfde dag er gezeten hebben en hebben zitten blanken.

Vandaag op hetzelfde water, van 10h00 tot 17h30. Wel op een andere stek gezeten.
Ik was maar alleen, dus enkel met 2 hengels.
24 runs waarvan 22 kunnen landen.
Er zaten nog enkele vissers, ene had 8 runs en de rest 2 a 3.
Waaraan ligt het? Wie zal het zeggen...

Moest je het niet willen geloven, kom maar eens mee.


oke oke ik geloof je maar geef toe zoveel runs op een klein dagje is gewoon niet echt gezond meer
ik zou er geen flikker aan vinden ik hou van uitdaging :wink:
mijn record op dressuur water is 8runs in 8 uur :o :D
ben er record houder op allerlei vormen
meeste dubbels, meeste vis op dagje, 1 van de 2 spiegels gedubbeld etc,
ben er trots op :P :D
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Plaats reactie