Vangsten mei

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

03-06-2010 20:29

en daarom kun je ze ook beter zelf maken :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

03-06-2010 21:35

Ja man, mensen beginnen met vissen en denken, dit lijkt me wel een mooie, zonder te weten kopen ze een longshank nailer type haak en mikken hem zo voor de takken.
Tuuuuuuut run vast, snij, snij, dag mooi gaaf bekje, neen die kant en klaar rigs zijn echt top hoor. Klote zooi is en het en ze kunne dan ook diezelfde kloten kussen met die kant en klare tering rigs. Het word allemaal veel te gemakkelijk gemaakt en de bedrrijven achter deze rigs nemen hun verantwoordelijkheid (vaak) niet er wat aan te doen. Klootzakken!
Maar goed, dat is mijn (niet) bescheiden mening.

Genoeg gezeken, iemand nog wat gevangen?
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
dylan ballijns
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-05-2010 20:03

03-06-2010 21:59

hee.

heb er inmiddels de delfde dag nog 2 bij gevangen:P
26 pond en 22 pond
groetjes dylan
Als ze me Missen dan ben ik Vissen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-06-2010 00:13

jeroen ergens geef ik je wel gelijk in hoor.maar is het niet aan de vissers te weten waar die mee aan de slag gaat alvorens die iets koopt ?
ik bedoel sommige mensen nemen ook huisdieren zonder er weet van te hebben.zodra het puntje bij het paaltje komt gaat het mis.maar kan de dierenwinkel er iets aan doen ? het heeft altijd twee kanten,het is aan de persoon die iets koopt in mijn ogen of die er goed gebruik van maakt,of slecht misbruikt.ondertussen zitten we trouwens een maandje verder ;)
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

04-06-2010 09:45

Jeroen Neef schreef:de bedrrijven achter deze rigs nemen hun verantwoordelijkheid (vaak) niet er wat aan te doen. Klootzakken!
Maar goed, dat is mijn (niet) bescheiden mening.

Genoeg gezeken, iemand nog wat gevangen?

Kun je niet lang genoeg over zeiken Jeroen. Klein beetje verantwoordelijkheidsgevoel van de fabrikanten uit zal al een hoop schelen. Waarom geen waarschuwing op de zakjes/doosjes? Geldt ook voor voorslagen, gevlochten lijnen e.d. Ze geven deze produkten wel de meest flashy namen en stoppen ze in de meest flitsende verpakkingen, maar een kleine waarschuwing cq gebruiksaanwijzing ontbreekt vaak.

On:
Ik ga dit weekend iets vangen 8)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

04-06-2010 09:56

Jeroen, Sjoerd laten we de verkopende partij ook niet vergeten die heeft ook verantwoording. Beetje advies zou niet verkeerd zijn.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

04-06-2010 10:17

Scherpe toevoeging Dries. Ook mee eens.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

04-06-2010 11:23

Dries Jacke schreef:Jeroen, Sjoerd laten we de verkopende partij ook niet vergeten die heeft ook verantwoording. Beetje advies zou niet verkeerd zijn.


Geloof niet dat het gros van het personeel dat in een hengelsportzaak werkt en dan vooral in als het dierenwinkel met hengelsport gedeelte betreft hier de kennis voor heeft. De karperspeciaalzaken, waar de echte "cracks" werkzaam zijn even buiten beschouwing gelaten.

Zie hier ook het aantal ingescheurde bekken toenemen naarmate er meer jonge en onervaren mensen zitten te vissen. In mijn ogen dus onze taak om hen wat op weg te helpen en voor te lichten over hoe juist wel en niet te vissen. Komt vaak voor dat ze klakkeloos kopieren, bijvoorbeeld door dicht tegen de takken aan te vissen. Ze zien echter vaak niet dat je hierbij de hele tijd kort achter je hengel moet zitten, ach ff bij de buurman een praatje maken....piep piep piep en het kwaad is al geschiedt.

Wordt zelf ook wel eens moe van de vragen die ik krijg als ik dacht een paar uurtjes "rustig" kunnen te gaan vissen. Maar bedenk me dan al snel hoeveel mensen vroeger niet scheitziek en moe van mij zijn geworden door al mijn (in hun ogen vaak domme) vragen.

Vangze
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

04-06-2010 11:51

edit:
whoops verkeerde maand gepost :roll:
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

06-06-2010 16:20

die kant en klare rotzooi van een of ander goedkoop merk
is inderdaad echt klote zooi
maar...
die van pb (rig solutions)
is "volgensmij" niet zo slecht omdat het weer met de hand gemaakt word (weet niet zeker of het ook echt zo is)
en als er gewoon beschrijving bijstaat is het niet zo slecht want je moet een haak/rig wel goed gebruiken...
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

06-06-2010 16:45

De rigs van PB en Strategy is echt geen rommel hoor! Ik vis zelf al een tijdje met de 'Readymades' Bungee-rigs van Strategy en ik vang er prima op/mee.
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

06-06-2010 17:01

ieder zijn ding he :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"