Wat te doen??

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

20-12-2009 19:30

Kan het nog sterker vertellen, tijdens de fotosessie van een halfuur boven mijn gasbrander kwam zijn staart in de vlammen. Mijn vraag is hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?



Ja tijdens de barbeque :lol:
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-12-2009 20:46

Daar lijkt het wel erg op Peter, en is volgens mij niet de eerste keer.

Iemand die meer weet mag het mij melden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Rob van de Kruijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 24-09-2009 08:04

20-12-2009 21:11

Soo ik ruik ook broodje aap!
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

20-12-2009 21:14

volgens mij niet, hier in twente gaat deze "roddel" te ronte, heb het meerdere keren van mede karpervissers gehoord, helaas maar er moet dan wel iets van waarheid in zitten:(
K. van den Herik

21-12-2009 07:23

die vraagt ook nooit meer om raad....

educate

De prijs voor het juiste antwoord gaat naar: Vlekkie
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

21-12-2009 09:42

Edwin Jongsma schreef:volgens mij snappen jullie niet echt waar het omgaat.
het gaat hierom een heuse rijen karper. die vis vang ik never nooit meer terug , en net alsof die vis dood zou gaan van een beetje vries kou.

wil gewoon weten hoe jullie de vis nat houden tijdens het fotograferen.

Graag ontopic nu.
we dwalen erg af van mijn vraag.


Volgens mij snap jij het niet echt!

voor wie zit je nou te vissen? voor jezelf of voor je vismaatjes die je niet geloven zonder foto.....??

je word op een nette manier geholpen door verschillende mensen, je krijgt antwoord op je vraag.
Dan kan het weleens gebeuren dat hetgeen wat jij met die vis hebt gedaan niet goed geweest is. Daar moet je dan iets van leren en die mensen bedanken.
en je eigen veel te grote ego eens aan de kant zetten en andere gelijk geven.

Je zakt toch nog geen vis met -15!!!

waar het verstand van sommige zit zal het wel niet zo koud worden......
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-12-2009 11:16

Met min 15 heeft water de eigenschap om te bevriezen drillen wordt dan al erg lastig maar misschien was het in warmer water wie weet.

Nog een punt van aandacht: let op de OGEN die bevriezen zeer snel en zeker als je de vis ook nog eens nat gaat houden.

Ik kan mij wel vinden in de reacties die gegeven zijn.

Bewijst maar weer eens wat de bewaarzak feitelijk is: een wapen voor de fotogeile vissers die kost wat het kost op de foto willen.
Vissen is een hobby, geen religie!
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

21-12-2009 11:39

Als bewaarzak en fototoestel niet bestonden, visten 50% van de bezoekers dit board niet op karper..... :roll:
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

21-12-2009 11:53

Nee Klaas toch..?
©
Gebruikersavatar
Maarten Kokhuis
Berichten: 133
Lid geworden op: 20-09-2009 16:43
Locatie: Twente

21-12-2009 12:28

Tim, het schijnt inderdaad te kloppen wat je aangeeft.
Vis is gevangen op het hoofdkanaal en gezakt in een slootje er achter :evil:

Edwin,

Het is niet verstandig met zulke temperaturen een vis te zakken.
ONVERANTWOORD !
Maar gezien de reacties neem ik aan dat je dat al begrepen hebt.


Fijne feestdagen allemaal!
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

21-12-2009 12:41

guido berkmortel schreef:Als bewaarzak en fototoestel niet bestonden, visten 50% van de bezoekers dit board niet op karper..... :roll:



Helemaal mee eens.
Mijn mening is gewoon niet zakken, zeker niet voor een foto, belachelijk gewoon. dan maar een foto in het donker. Ook ik heb prachtige vissen gevangen boven de 20 kilo voor mij dus ook zeer bijzondere vissen, heb ik er mooie foto's van, nee meer waardellos maar dit vind ik niet erg ik weet dat ik de vissen gevangen heb en netjes zonder beschadigingen weet terug gezet heb dat is het belangrijkste.
En of dit nu een verzonnen verhaal is van deze kerel, maakt niets uit laat het wel een leer zijn.
Groetjes ron
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-12-2009 16:58

Pffffffffffffffffffff, lekkere toon weer eens hier mannen :-(

Allereerst snap ik uberhaupt niet waarom jullie zakken.
Ook snap ik niet dat jullie foto's maken van de vissen die je vangt, alsof dat goed is voor de vis? Foto's zijn altijd alleen maar voor zelfbevlekking, dus een ieder die het doet is een extra risico voor de vis.

Ik WIL geeneens een vis vangen bij -15.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

21-12-2009 17:20

ik maak mijn foto's voor de herkenning van vissen, "controleren" hoe het ermee gaat, of de beschadigingen sneller dichtgroeien met of zonder hulpmiddel, kijken of ze zwaarder dan wel lichter worden en of ze nog groeien in centimeters. ik vis dan ook meestal een put helemaal "leeg" en dan ga ik over op de volgende put. bezoek af en toe nog de oudere putten om te kijken hoe het ermee staat. denk dat meer mensen hier foto's maken, niet puur en alleen om te zeggen kijk eens hoe groot ie is (en hoe goed ik ben)!!

natuurlijk is het mooi om ze op een site te zetten maar dit doe ik maar heel af en toe. en dan alleen met mooi uitgevallen foto's. hoeven niet eens de grootste vissen te zijn. meestal omdat ik in me eentje vis maak ik foto's op de onthaakmat. 2 links 2 rechts en zwemmen maar.

als er toevallig iemand in de buurt is (5 tot 10 minuten) bel ik hem op om een fotootje te maken en hou de vis zolang in het landingsnet (niet met -15 natuurlijk) tot degene er is. en heb het geluk gehad bij een paar mooie vissen dat er net iemand over me schouder stond te kijken. als ik een vis vang draai ik ook altijd me tweede hengel binnen voor ik de vis uit het water haal om te onthaken. runs volgen elkaar soms erg snel op. vooral rond de paai. de meeste grote vissen ga ik ook mee het water in om ze goed bij te laten komen bij het terugzetten. vooral graskarper heeft dit nodig.
een bewaarzak heb ik nog niet eens. en vind dat ze deze ook niet moeten verkopen, maarja he comercie :evil:

mijn voorkeur gaat er ook niet naar uit om met -15 een vis te vangen, beetje sneeuw en vorst ben ik niet bang voor maar met dit weer zit ik lekker thuis me foto's in het archief te zetten, me uitrusting te repareren/schoonmaken of een mooi boek lezen of dvd kijken.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

21-12-2009 18:37

-15 en dan zakken ?

echt gewoon DOM !

voor wie vis jij idd voor jezelf of je vismaten die het anders zonder foto niet geloven ?

tsjonge jonge zeg .. eikel
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-12-2009 18:41

Douwe Bijlsma schreef:Bewijst maar weer eens wat de bewaarzak feitelijk is: een wapen voor de fotogeile vissers die kost wat het kost op de foto willen.

correctie: de bewaarzak is een wapen voor de vis in handen van een onkundige visser, net als een voorslag, dyneema etc etc
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-12-2009 18:44

Martijn je hoeft niet te corrigeren; ik beschouw jou reactie dan ook als een welkome toevoeging.
Vissen is een hobby, geen religie!
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

22-12-2009 10:11

hebben de duitsers het nog niet zo slecht verzonnen met hun 'visbewijs'. daar moet je eerst wat theorie halen voordat je een vergunning krijgt. misschien ook wel een idee voor hier. deze jongen is duidelijk nieuw, en heeft waarschijnlijk nooit voorlichting gehad oid. maar zelf nadenken had ook wel geholpen...
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

22-12-2009 10:59

Is het uberhaupt noodzakelijk om nu de nacht te vissen? Ik zou het eerst overdag proberen. Daar liggen volgens mij de beste kansen. En als ze dan echt alleen 's nachts bijten, tja, dan maar niet zakken. Fotootje met zelfontspanner en flits en direct terugzetten. Dit is toch te zot voor woorden (als het waar is)? Het zou niet eens een afweging mogen zijn.
K. van den Herik

22-12-2009 11:23

Is het uberhaupt noodzakelijk om nu de nacht te vissen?


Is het überhaupt noodzakelijk om de nacht te vissen?
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

22-12-2009 12:23

De nacht is voor het ongedierte en het gespuis 8)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

22-12-2009 12:50

Maarten Wilmink schreef:Is het uberhaupt noodzakelijk om nu de nacht te vissen?.



Hier helaas wel maarten.... :lol:
Gebruikersavatar
Edward Klaver
Berichten: 137
Lid geworden op: 13-10-2009 17:18
Locatie: Noord Holland

22-12-2009 13:20

Laten we iig met z'n allen blij zijn dat deze kerel hier zijn vraag/bericht plaatst!
Hij zal het nu niet meer in zijn hoofd halen, toch?
En anderen zullen er waarschijnlijk ook nog wat van opsteken;-)
Wat ik alleen niet snap, dat als je die vis dan toch perse wilt zakken,
je dit niet in het kanaal doet! (als die verhalen kloppen)

Allemaal fijne dagen!
En voor 2010 tight lines!
Never change a winning team!
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

22-12-2009 20:02

Is het überhaupt noodzakelijk om de nacht te vissen?[/quote]


ja!
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

23-12-2009 11:51

Hier helaas wel maarten.... :lol:[/quote]

Vanwege de scheepvaart?
Edwin Jongsma
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-12-2009 16:31

23-12-2009 11:54

Collega vissers,

Volgens mij zitten hier een aantal personen zeer schijnheilig te doen.
Ik weet zeker dat een aantal van jullie ook zeker de vis zou hebben gezakt!
Ik vind de reacties van jullie zeer agressief tegen mij als persoon.

Ja, ik heb de vis gezakt in een slootje achter het kanaal waar ik zat te vissen.
Waarom? Puur omdat de vis anders in het kanaal de hele nacht in de stroming zou hebben gelegen.
Tijdens de foto shoot was het geen -15 meer! Ik vermoed dat het toen nog een graad of 8 onder het vriespunt moet zijn geweest.

Zakken kan geen kwaad en vaak is het ook beter de vis even op rust te laten komen alvorend je de vis op de plaat zet.

Volgens mij zijn er hier op het fourm een groot aantal moraalridders die A zeggen en B doen.
Gasten die er bij de baas ook tot de ellebogen in gaan om maar punten/promotie te schoren.

Ben er 100% van overtuigd dat 80% deze vis zou hebben gezakt maar dat terzijde.
Dit is mijn mening hierover. En als ik toch geen antwoord krijg op mijn vraag (waarvan ik overtuigd ben dat meerdere vissers hier de vis zouden zakken en fotograferen), dan is dat jammer. Zou graag de helpende hand krijgen van vissers die dit ook hebben meegemaakt.


En voor de personen die mij van alles wensen of iets van mij vinden:

Wens jullie niets minder !

Groeten Edwin,