vangsten oktober 2007

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

01-11-2007 11:50

Rene Berger schreef:
Ruud Visser schreef:7,5kg denk ik :wink:

Had er zelf ook 1 :D




groetjes


Is die vis te "vondel" gelegd... ;-)

gr. Rene



Nee, deze zwemt in Frankrijk haha



@Jeroen;

Wel twee ook ouwe! :D

@ de rest;

Thnks :wink:
joeri schroyen
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-10-2006 16:58
Locatie: Weert

01-11-2007 16:07

haha ik weet nog goed toen roy dit topic opende vangste van oktober en nu is het alweer november wat gaat het allemaal toch snel? of niet boys haha gr Joeri!!
Dit jaar 59 vissen..gemiddeld gewicht 10.1 kg :$
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

01-11-2007 17:19

Maarten Eldering schreef:De laatste weken lichtjes gevoerd op een voor mij bekend water, en vanmiddag vanwege het mooie weer toch maar even proberen.

De eerste vis meldde zich al binnen een kwatier aan, een korte dikke schub van 18 pond. Een uurtje later volgde de tweede aanbeet, wat resulteerde in een schubje van 12,5 pond. Beide vissen zaten lekker strak in hun vel en zagen er mooi glanzend uit.

Ondanks het niet uitzonderlijke gewicht (op dit water vang je eerder een vis boven de 20 pond dan eronder) toch een leuk resultaat voor twee uurtjes vissen. Nu maar kijken of ik de discipline kan houden voorlopig te blijven voeren.

Greetz,
Maarten


Vorige week vrijdag zou zo'n beetje de laatste mogelijkheid zijn (voor ik weer naar school moest) om een mooie vangst te boeken op dit water. Ik had weer enkele keren lichtjes doorgevoerd, en ook het weer zag er die dag goed uit dus er was wel wat vertrouwen aanwezig.

Na ong 45 min. een aanbeet op de hengel die tot dan toe voor alle actie had gezorgd. Vismaat Bas had de vis al gezien en vermoedde dat het wel eens de rijen kon zijn. Ik begon een beetje te stressen want dit is het pareltje (de enige spiegelvariateit) van het water en dus een vis die ik graag zou willen vangen.

Gelukkig was de dril snel voorbij en kon ik de vis in al haar schoonheid aanschouwen. De vis kwam echt als een verrassing en ook een beetje als een opluchting, ik bevis dit water namelijk al 11 jaar (met enige regelmaat) en kan er nu eindelijk een punt achter zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Greetz,
Maarten
Enjoy..............just being there
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

01-11-2007 17:24

Mooie vis Maarten maar ik hoorde dat er nu wel meer spiegels zitten. :wink:
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

01-11-2007 17:31

Rene Treffers schreef:Mooie vis Maarten maar ik hoorde dat er nu wel meer spiegels zitten. :wink:


Ik heb vroeger ook wel geruchten gehoord dat er spiegels zw(e)(o)mmen, deze vis is voor mij de enige bekende en is ook al door een paar bekenden gevangen.

Misschien dat er andere spiegels zijn uitgezet, maar daar weet ik verder niks van af en heb er ook nog nooit foto's van gezien. Ik heb verder ook nog nooit een spiegel zien zwemmen terwijl de vissen toch regelmatig aan de oppervlakte te zien zijn.

Maar misschien heb je gelijk.....maar ik moet eerst zien dan pas geloven. ;)

Greetz
Enjoy..............just being there
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

01-11-2007 17:34

Maarten Eldering schreef:
Maar misschien heb je gelijk.....maar ik moet eerst zien dan pas geloven. ;)



Hahah ja ik eigenlijk ook maarja ik hoorde het van best wel veel mensen en dit is eigenlijk ook de eerste keer dat ik er bewijs van zie! :oops:
Gebruikersavatar
Dirk van Son
Berichten: 184
Lid geworden op: 15-05-2007 19:19

01-11-2007 21:56

heej joeri onkelinx jij hebt wel veel markers zeg;)
Gebruikersavatar
germain liem
Berichten: 88
Lid geworden op: 23-11-2004 18:23

04-11-2007 17:38

Tim Belshof schreef:
gerrit schippers schreef:
Ps. Tim had ook een mooie vanacht, een brasem/paling/snoek/forel/zeelt of was het toch gewoon een zeelt. :lol:


hahahahahaha ja dat was lomp..haha
kloten zeelten ook altijd..ik vang die vissen altijd:(
hett was in iedergeval gezellig.
en germain mooie dronkenlap..volgende x niet meer omvallen he..en mij niet meer wakker maken..ik lag net zo lekker te slapen 8)

naja volgend weekend maar weer proberen! Hopelijk komt er dan wel weer karper in mn net!


ik ben nooit dronken :o