vangsten augustus 2007...

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

24-08-2007 18:58

Ojee vist die Bartje daar ook al...

Ej Bartje laat je nog wat voor mij zwemmen ouwe :D
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-08-2007 20:17

Thomas, dat spiegeltje zou een project spiegeltje kunnen zijn, s.v.p. melden bij pj_heeremans@merck.com (Peter is bestuurslid bij de HSV Haarlem).
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

24-08-2007 21:35

Thomas de nieuwe schreef:en voor de mensen die denken dan ik gek ben ivm stekkeprezers! ik zie het zo, 28pond is een mooi gewicht maar zeker geen banana of clarissa als het een veel grotere vis was geweest had ik het ook nie gedaan, en iedere visser die de wateren bij ons in de buurt een beetje kent weet dat zulke vissen er inprinsiepe overal te vangen zijn!


gr.Thomas


hangt beetje van de rest van het bestand natuurlijk af,
als ik op me thuiswater een 28p vang dan maak ik dat niet bekend, aangezien de grootste de afgelopen jaren die er gevangen 29p is

maar mooie schub, en mooi spiegeltje
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

24-08-2007 23:39

Aart Lokhorst schreef:Thomas, dat spiegeltje zou een project spiegeltje kunnen zijn, s.v.p. melden bij pj_heeremans@merck.com (Peter is bestuurslid bij de HSV Haarlem).


Aart komt voor de bakker!

Michiel: het water is een rivier van enkelen kilometers, waar best wel een 30er te vangen is op zat verschillende plekke dus het is voor vissers niet zo heel bijzonder! De grootste vis op het water momenteel is 38pond en als ik die had gevangen had ik het ook zeker niet laten doen hoor!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-08-2007 23:41

het water is een rivier van enkelen kilometers


Huh een rivier van een paar kilometer ?

Je bedoelt kanaal denk ik.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

24-08-2007 23:45

Kenny Willems schreef:
het water is een rivier van enkelen kilometers


Huh een rivier van een paar kilometer ?

Je bedoelt kanaal denk ik.


Rivier ik ken het water ook :wink:

Dayo
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-08-2007 23:47

Noem eens een rivier van paar kilometer :-?

Ik kan er niet op komen ?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

24-08-2007 23:55

waarom zou het niet kunnen en het is een stuk van een anderen rivier maar het heeft een anderen naam daarom is het maar een aantal kilometers.

anyway waarom moet je alles weerleggen wat ik zeg het is nou eenmaal zo!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-08-2007 23:58

ik weerleg helemaal niks, en vooral niet alles (al vraag ik me af wat alles is)

Kijk nu is het duidelijk het is een zijarm van een rivier.

Dacht al er bestaat geen rivier van een paar kilometer.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

25-08-2007 00:00

Al die stuwstukken ook :wink:
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

25-08-2007 00:03

het is geen zeiarm ! gewoon een doorlopend stuk rivier met een anderen naam het heeft wel een zeiarm maar die zit aan de anderen kant ! Maar doe niet zo moeilijk over dat ik een dingetje schrijf of vraag het me gewoon via pb hoe het zit wand ik vind het maar een beetje miereneukerig gezeik om het zo maar ff uit te drukken!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-08-2007 00:07

Man jij doet moeilijk, maar zal wel door plaats naam komen.
Vraag iets en je krijgt een behoorlijk onbeschoft antwoord.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

25-08-2007 00:25

Jij kenny jij begon over een rivier van een paar kilometer :-?
Het is een rivier dat kan ik je verzekeren!!!

Dayo
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

25-08-2007 00:28

Voel me vandaag slecht. Scenario: 9 karpervissers, 2 mensen krijgen runs, enen van die 2 vangt een 7kg schub, de andere jongen (namely me) krijgt 3 runs. Dus ik kreeg echt 3 droomruns, zo leuke langzame oplopers, ik neem 3 keer de stok op, voel 3 keer 5 seconden weerstand en ook 3 keer schiet de vis al na 5 seconden los Nu viste ik met dezelfde rig als anders, die altijd perfect haakt, vis wel met korte rigs (10cm), maar daar zal het niet aanliggen denk ik. Maar wat me wel opvalt is dat ik zulke scenarios meer en meer meemaak (het meteen losschieten van de vis na aanslag) sinds ik gevlochten draad op men molens liggen heb. Iemand raad om hier beter mee om te gaan??????
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

25-08-2007 00:32

Zolang je hair niet te kort in en de haak goed draait is 10cm voldoende..
Aleen op hele smerige bluber bodems kan het niet optiemaal zijn :wink:

Dayo
Stefan Maas
Berichten: 57
Lid geworden op: 11-07-2006 11:07
Locatie: Nuenen

25-08-2007 00:34

Martijn Huisman schreef:Zal er ook weer eens een paar plaatsen... de mooiste van de afgelopen weken op een rijtje..... hij gaat weer lekkahhhh van het jaar!!!!!!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding




Martijn.. Nederlandse vissen? Zoja.. ERG netjes!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

25-08-2007 07:03

Ja Martijn dat vraag ik me ook wel af eigenlijk.
Zijn het allemaal nederlanders?
Vooral die schubs!
Mooi zijn ze in ieder geval wel, en zwaar ook!!!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-08-2007 10:27

Gaat lekker allemaal zeg!

Vette vissen allemaal hoor. :o

Ik blank vrolijk verder, als ik er eentje aan krijg dan verspeel ik 'm wel. :cry:

Vraag me af wanneer ik nou eens aan de beurt ben.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Freek Swaans

25-08-2007 10:35

Dat zal vast wel goed komen meneer Molewijk! 8)

En er worden idd prachtvissen gevangen! Complimenten mannen! :D
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

25-08-2007 10:48

Moguh heren,

Ik had ook mazzel vannacht 8) , 2e keer voeren & vissen. 04:50 uur 16,6 kg spiegel erop. Foto volgt nog.

@ Joeri, ik heb met verschillende hengels in Franrijk gevist de meeste losschieters heb ik gehad op de hengel met gevlochte lijn... fireline in combinatie met een 2,75 LB schimano Tribal. Ik vis gevlochten het liefst met een 2,25lb hengel, maar dan is het risico nog groot.... beter is 33 of 35/100 nylon

@ Stefan...... hij gaat zeker lekker, mooie vissen man, die laatste....... wel erg zwaar, gezien dat rooie koppie :P

@ Eus, ja die tijden kennen we allemaal 240 uur blanken... een aanbeet, hangen, vis draait over de flank je ziet dat het echt een dikke vis is randje schepnet .. chak.... :( dan is het maar goed dat het dure hengels zijn. Tot 2 weken daarna bijna alles rolde eraf, maar dan ineens :wink: just wait and see.

Groet,

hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-08-2007 11:40

Na de vorige twee nachten geblankt te hebben was het vertrouwen om dat deze nacht weer te gaan doen al vrij groot geworden. Het mocht echter niet zo zijn, al om iets over elf stak deze schitterende schub er een stokje voor:

Afbeelding

Daarna bleef de nacht stil, maar 's morgens, na de eerste paar boten kreeg ik opeens een piep op de vaargeulhengel. Ik kijk op en zie de top op en neer schudden. In al mijn slaperigheid ga ik er maar vantuit dat er een vogeltje op mijn hengeltop heeft gezeten die net weg vloog. Even later zie ik de top weer tikken en krijg ik weer een piep. Toch maar die slaapzak uit dan, zo te zien moet er even een brasem binnengedraait worden. Als ik net naast de hengel sta trekt de top krom en komt de lijn links uit het water. Die hengel lag schuin naar rechts, dus dit zal toch wel geen brasem zijn...
Al vrij snel merk ik dat het om een kleinere vis gaat en even later kan ik het kleine broertje van de eerste vis scheppen. Een voor de toekomst zullen we maar zeggen: :wink:

Afbeelding

Ik gooi de hengel weer opnieuw in en blijf nog even zitten zodat de plu lekker droog kan waaien. Tot mijn verbazing krijg ik rond 9 uur op dezelfde hengel weer een paar piepen en zie ik de top hard naar rechts trekken. We krijgen nog een toegift. 8)
De lijn hangt ergens achter het met mossels begroeide taluud, maar gelukkig ben ik daar op voorbereid. Ik loop zo ver mogelijk naar het verdwijnpunt toe en hou rustig de druk erop. De voorslag houdt het wel en de lijn komt na een tijdje vanzelf weer los. Vissen verspelen doe ik hier natuurlijk niet aan 8) De rest van de dril verloopt ook vrij vreemd, de vis neemt niet echt lijn, terwijl ze normaal meer als een raket gaan. Een beetje een vreemd gevormde vis blijkt de dader. De passerende roeiers zitten wel even raar te kijken als er vlak achter hun boot opeens een enorme vis naar de oppervlakte komt. Dat komt natuurlijk mooi uit, dan kan de vis gelijk even op de foto.

Afbeelding

Hierna heb ik de hengels maar niet meer opnieuw ingegooit en ben ik rustig aan gaan opruimen. Vangen bevalt toch wat beter dan blanken :lol:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

25-08-2007 12:16

Mooie vissen, Daaf,

Leuk verhaal.

Groet,

hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

25-08-2007 13:21

Het was blijkbaar een productieve nacht op het twentekanaal, een paar honderd meter naast Daaf zat ik te vissen, met een vismaat en nog een paar anderen.

Mijn avond begon slecht, werd bekeurd op een ander water waar je niet mag vissen :(. Dus ben rond 10 uur nog maar naar het kanaal gereden, nadat ik mijn maat aan de telefoon had gehad. Rond de klok van 11 had ik alles staan, en rond 1 uur zijn we gaan slapen.

Iets over 3 kreeg ik 1 piep op de hengel die in de geul lag, gevolgd door een knetter harde run. Zo snel mogelijk de brollie uit en hangen maar. Na een zware dril, kwam dan toch deze mooie spiegel boven.

Afbeelding

Toen maar weer gaan slapen, en stipt om 6 uur kreeg mijn maat een paar piepen, en nog een paar... Toch maar aangeslagen in de veronderstelling dat het een brasem was, bleek het toch heel erg mee te vallen. Na een korte dril kon deze mooie schub gevangen worden.

Afbeelding

Hierna bleef het rustig...

Al met al een (voor mij) geslaagde sessie met togg een zure nasmaak :(.
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

25-08-2007 13:29

@ Joeri, ik heb met verschillende hengels in Franrijk gevist de meeste losschieters heb ik gehad op de hengel met gevlochte lijn... fireline in combinatie met een 2,75 LB schimano Tribal. Ik vis gevlochten het liefst met een 2,25lb hengel, maar dan is het risico nog groot.... beter is 33 of 35/100 nylon


Wel kijk dat is vrij kut, al een geluk dat zo een spoel gevlochten draad geen geld kost he :-?

Straks eens eentje proberen met gevlochten en de andere met nylon!
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gerrit Hees

25-08-2007 13:32

en een nylon voorslag er voorknopen joeri?