Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-07-2007 20:15

Zo... de 2 nachtjes, in totaal 36 uur vissen zitten er weer op.

Maandagavond om 18.00 reed ik bij Marco thuis weg. Hij zou een nachtje meepakken en me in ieder geval zo de eerste 12 uurtjes in gezelschap houden.
De keuze was weer voor gevallen voor de diepe, drukke put in de hoop weer zo'n buffel/torpedo-schub te vangen. Maar dan moeten we eerst nog een vis zien te vangen...

De avond, nacht en ochtend verliepen zonder noemenswaardige activiteiten en het verbaasde ons eigenlijk dat we beiden geen karper op de kant wisten te krijgen. Het is dan niet bepaald het makkelijkste watertje en valt volgens velen zelfs onder de noemer "moeilijk", maar voorgaande nachtjes toonde aan dat het met een aangepaste tactiek zeker mogelijk was om vis te vangen. Maar goed, Marco pakte weer in en ik hoopte gewoon dat de volgende nacht meer op zou leveren.

Afbeelding
Een van de weinige droge momenten...

Tijdens de middag gebeurde er buiten de vangst van een tweetal grote brasems en het aanschouwen van het gehele bestand aan karper die zonnend vermaakten vrijwel niks. De vissen kozen tijdens de spaarzame droge en zonnige momenten liever voor wat zonlicht. Te ver uit de kant voor een korstje en goed oppervlakte materiaal had ik niet bij me tijdens deze sessie. Ergens maar goed ook, aangezien drijvend vissen verboden is op wateren die in het beheer zijn van deze vereniging.

Afbeelding
Tientallen zeugen, velen ver voorbij de tien kilogrens zwommen voorbij.

Om de tijd wat te doden zat ik maar wat te zonnen of school ik tijdens de vele regen en onweersbuien in de shelter om daar wat magazines te lezen. Een van de snoeken op het water was al net zo actief. Lekker lui onder een struikje wachtend op betere tijden.

Afbeelding

De tweede avond begon in ieder geval al beter en net na het avondeten kwamen zowel mijn vriendin als broer even buurten. Wat de rest van de sessie volgde zie je hieronder.

Afbeelding
Kok in eigen... tja... tent?

Afbeelding
Als ze dan toch staat te kijken moet ze hem ook maar even vasthouden. De eerste karper van de sessie. Een van de kleine, uitgezette spiegeltjes.

Afbeelding
De stek werd aangezien voor een peuterspeelzaal. Ook dit klein, dikbuikig propje was een exemplaar van de nog niet zo lang geleden uitzetting.

Afbeelding
Midden in de nacht was het weer raak. Voor de standaard van het water nog steeds een kleine vis. Maar dan wel een van de mooiste die ik heb mogen aanschouwen.

Afbeelding
Vroeg in de ochtend was het voor de vierde keer raak. Wederom niet een van de gehoopte kanjers. Maar vier vissen in de laatste twaalf uurtjes is al genoeg om te spreken van een zeer geslaagde sessie.
En die grote jongens komen dan wel een andere keer. Eerst maar weer een tijdelijke pauze in de vorm van Spanje.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

11-07-2007 20:23

Kevin,

Netjes gedaan ... mooi verslag !

Mvg,

Gerard Brondijk
KSN
Gerrit Hees

12-07-2007 12:07

Zondag middag ben ik ook gaan vissen samen met me ouders. Om 1 uur lagen de hengels erin ( 1 statische hengel en dan vis ik nog met de penhengel ernaast)

Afbeelding

Afbeelding
2 foto's van me hengel en me pieper en waker.

Afbeelding

de pen stek.

nadat ik er om half 4 1 had verspeeld op de pen hengel ( schoot los :-? ) kreeg ik om kwart voor 4 weer een kans en ving ik dit schubje van een pond of 6.

Afbeelding

ja ik weet het ik kijk niet zo vrolijk :P
Freek Swaans

12-07-2007 12:36

Waarom een buzzerbar als je toch maar één hengel gebruikt?
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

12-07-2007 16:21

Mss had 'tie geen rodrests bij zich :wink:
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
Freek Swaans

12-07-2007 16:28

Dat zou kunnen ;)
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

12-07-2007 16:55

waarom commentaar op die buzzerbar?
Gerrit Hees

12-07-2007 18:03

oow freek ik heb 2 karper hengels hoor maar ik moet een andere molen op de 2de hengel. En die buzzerbar zat mij niet in de weg dus heb ik hem gewoon laten zitten :wink: .
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

13-07-2007 09:59

Wat een gemiereneuk ook, gaat helemaal nergens over. :roll:

Boeiend hoe het erbij staat.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

13-07-2007 11:10

Wederom een sessie op de wielen gedaan, Dit keer aleen niet met janieck maar met zijn vismaat jesmer.

Om ongeveer 6:20 in de morgen stond ik met mijn spullen aan het water, jesmer zou om kwart voor komen dus ik zet mijn plutje maar vast op .... eerst ff snel wat gegeten de boot opgeblazen en 7 kg mais gevoerd op de stekken die we zouden bevissen.

6:40, hijgend als een ik weet niet wat komt jesmer aanrijden op zijn "fiets" ook hij zet snel zijn plutje op en we praten wat over het vissen .

Om ongeveer zeven uur is alles gereed en ik vaar mijn lijnen uit.
De 1e hengel 4m voor een brug (bij het homo-strand) op het zwaar aangevoerde stek.

De 2e hengel parkeer ik in een kuil.

Jesmer vaart zijn hengels tegen een rietpol aan .

Na een half uur krijgt jesmer een paar paar piepjes hij slaat aan en de eerste brasem van de sessie is een feit.

Ik besluit wat te gaan voeren met de boot, Maar word al snel terug geroepen,Ik vaar zo hard ik kan terug maar als ik bij de kant ben blijkt de vis al geslost.

Net als ik de hengel weer uit wil varen krijg ik een run op de 2e stok , een mooie schub is voor even de mijne
De vis word even gezakt en ik vaar mijn lijnen weer uit.
Maar dan, Ik zit op zo'n 150m van de kant en ben hard tegen de wind in aan het roeien, Ik zet me nog maar eens goed af met mijn schoenen tegen de achterkant van de boot ,....

PATSSSSSSSSS een scheur van zo'n 20cm in mijn fraaie bootje, ik moest nu snel wat doen het bootje was immidels helemaal leeg in ik dreef ongeveer in het midden van het water met in mijn ene hand de hengel en in de andere hand mijn de pedels ik zwom in rugligging naar de kant ik pakte mijn mobieltje uit mijn zak .... kapot ik pakte het mobieltje van mijn vader uit mijn andere zak ... ook kapot (die had ik mee omdat ik zelf geen beltegoed heb) , jesmer schreewde ik verstond er geen zak van want ik stond aan de overkant van de plas , ik liep maar om.


Na zo'n 15 min lopen stond ik weer bij onze plutjes en jesmer vroeg hoe het met me was ... Ik zei toen; Ja best aleen wat koud , het ergste is nog dat mijn lijn nog steeds niet in het water ligt

Bijden lagen we in een deuk.

Ik kroop mijn slaapzak in om wat op te warmen maar ging er na ongeveer 20 seconden weer uit om de vis op de foto te zetten, toen dat gebeurt was Heb ik maar wat max hazelaar thee gemaakt (of zo iets) wat mijn moeder me had mee gegeven.

Niet de drinken die biologische bende Maarja toch wat warms.

Ik had echt geen idee hoelaat het was omdat bijde mobieltjes dood waren , ik dacht hé ik kijk ff op mijn camera 17:00 gaf het ding aan.

Jesmer we ruimen de zooi op het is 17:00

Immidels waren we weer op de parkeerplaats waar mijn vader me weer zou ophalen om een uurtje of zes .

Het duurde wel erg lang , jersmer vroeg aan een vrouw die langs reed hoe laat het was, ; kwart voor 3 jongeman Jesmer: ik denk niet dat uw klokje helemaal goed loopt.

Ik vroeg ook een kerel die voorbij kwam : 3 uur jongen.

Jesmer & ik keken elkaar aan en lagen in een deuk daar zaten we dan op een parkeerplaats met al onze spullen , de tijd werd gevuld met onderlijnen knopen , boilies werpen , en ouwe hoeren ..

Jesmer ging om kwart voor zes naar huis en bedankte me voor de boilies en ondelijnen die ik voor hem had geknoopt.

Een ouder echtpaart vroeg of ik toevallig een backpakker was, Ik antwoorde met: daar lijkt het wel op .... en voordat ik het wist waren we in gesprek over haar dochter die mewt haar vriend een wereldreis aan het maken was

Mijn vader draade de auto de parkeerplaats op en de spullen werden in geladen , hij vroeg wat ik wel niet had gedaan ik vertelde hem dat ik te water was geraakt en dat de mobieltjes stuk waren, Hij lachte toen vroeg hij of we ook wat hadden gevangen .........


Afbeelding

De schub met op de achtergrond mijn hengels (netjes naast elkaar) en de hengels van jesmer (beetje schots en scheef)

Afbeelding

Met natte kleren op de foto


Het was een duur visje het heeft me in totaal :

* Nokia 3510
* Sharp gx10
* Spreidblok van mijn net (die lag ook in de boot)

Gekost

Maarja het was weer gezellig

M.v.G,

Gerard Brondijk
KSN
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

13-07-2007 11:20

top verhaal gerard!

Mooie vis ook 8)

Alleen jammer van de spuleln :cry:
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

13-07-2007 11:34

Achja, zo gaat dat ... iniedergeval wel een goed excuus om een nieuw net te kopen.

Hebben wij toevallig de zelfde target :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

13-07-2007 11:37

mooie verslagen allemaal

enne robert, vis jij die rigs met pop-up of gewoon bottom bait?
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

13-07-2007 11:55

Gerard Brondijk schreef:
Hebben wij toevallig de zelfde target :wink:


Haha. Misschien wel :wink:
rob smit
Berichten: 198
Lid geworden op: 16-05-2007 11:26
Locatie: wormer

13-07-2007 19:41

leuke verhalen allemaal:D
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-07-2007 21:43

laat ik er ook eens een schrijven(iets wat ik voor geen meter kan)

vrijdag de 13e.

om 18.00 roept mij ma dat we gaan eten.
ik sluit mijn pc af en loop naar beneden.
aardappels met bonenen en een tartaartje ( sonja bakker food).
na het eten de fiets gepakt en een stukje langs de wateren gaan fietsen.

na een tijdje rijden kom ik bij een slootje waar ik vorig jaar aleen maar karpers had gezien.
nu maar weer eens even kijken.
na een wandelingen om het water kom ik uit op 7 karpers.
de een ligt boven de ander is aan het azen.

ik heb best zin om te gaan vissen.
ik kies voor 2 x statische hengels.
als aas maar partikels, kittekuteye beans en mais.

het is niet zo groot slootje dus ik hou het bij compact voeren.
verder zijn het groundbaits en neem ik geen pop-up.
eerst maar eens kijken of de haak schoon blijft, gelukkig is dat zo en na enige tijd ben ik klaar.

lekker op mijn foudraal gezeten, en toen begon het te werken.
vrijdag de 13e, ik ben helemaal niet bijgelovig al denk ik er nu anders over.

na enige tijd komt het aan gezwommen, de vrees van elke visser.
de eenden en meerkoeten.
na enige tijd beginnen me optonics te luiden.
snel wat mais gooien op een ander deel van eht water om ze zo weg te lokken, en gelukkig het werkt.

Afbeelding

na dit klusje geklaard te hebben maar even spelen met een zakmes, uitgebreid met schaar mes hakensteker en ander spul ideaal voor de visser, en een stukje mais.

na een tijdje.... auw ahhhhh,
ik bloed als een gek meteen spa blauw er overe om het bloed weg te halen en meteen als eerste ontsmetting.
snel me broertje gebelt dat hij moest komen met de verband doos, zoals het bloede kon ik niet verder vissen.
even later is er betadine over gegaan en een mooie pleister er op.

Afbeelding

na al dit ongeluk, geen vis, snee in me duim, eenden op de stek, besloten 9 uur op te ruimen.
had het wel gehad, maar zeker er nog een x terug keren.

met blankende groet, ik
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-07-2007 21:48

helaas krijg ik de foto's niet beter,

gemaakt met mijn mobiel :S
rob smit
Berichten: 198
Lid geworden op: 16-05-2007 11:26
Locatie: wormer

14-07-2007 16:12

ook niet begeloofig en toch pech :roll: ik werp gestoken door een wesp :evil: dat doet pijn nog nooit gehad. toen zette ik voor de grap nog ff die zuiger op me buik waar ik eerst die angel er mee uit probeerde te halen ook lekkere plek op me buik:S
Gebruikersavatar
Dylan Smits
Berichten: 391
Lid geworden op: 17-06-2006 22:09
Locatie: Sliedrecht

14-07-2007 18:40

Had hem al geplaatst, maar voor de liefhebbers.. :D

Vandaag weer eens gevist statisch. Wat een dag... Geen vis, wel een hoop gebeurtenissen.

Ik was dus van plan vandaag te vissen, uit bed. En hup naar de waterkant met m'n fietskar achter het fietsje. Eens daar aangekomen, begin ik met het uitklappen van m'n nieuwe visstoel (Terry Hearn Defender Chair, gekregen voor m'n verjaardag 3 dagen geleden).
Na het uitklappen van de stoel, begin ik met het inelkaar zetten van m'n pod. De pod staat klaar en ik begin m'n schepnet en onthaak mat uit te k lappen. 5 min later kom ik er achter dat ik m'n boilieprikker vergeten was die in m'n 'penrugtas' zit.

10 min. gewacht...
15 min. gewacht...

Hèhè eindelijk een voorbijganer op de normaal drukke straat. Ik vraag of de voetganger even op m'n spullen wil letten, waarna ik met een rotgang naar huis rij en weer terug.

Hengels ingegooid. Uurtje geen beet. Dan maar even met m'n nieuwe camera spelen (Sony Cybershot), ook gehad voor m'n verjaardag.

Afbeelding
Best aardig toch..?

5 Min. nadat ik de foto gemaakt had, hoor ik een enorme knal. Wat erg dichtbij leek en ook was. De man die aan de overkant woont, precies bij mijn stek. Steekt vuurwerk af :o . Waarbji hij zegt: "Het gras is gemaaid, Katrien".

Nou ja. 'T zal wel, gewoon verder vissen en hopen dat er nog vis zit.
Na weer tijdje (lees: de hele middag) niks gedaan te hebben...geen stootje gehad te hebben...Ga ik maar eens opruimen. Tijdens het opruimen tuurlijk een plaatselijke bui en een kolk op m'n stek.

Ach..'t zit ook niet mee.

Tijdens het naar huis rijden, vliegt er heel laag een trauma helikopter over mee heen...Eenmaal bij de schuur, zie ik hem landen. Vlakbij m'n huis ( 200 - 300 meter verder) Spullen in de schuur en fototoestel mee...

Wat bleek was dat er een man voor een kroeg een hartaanval kreeg.
Ik heb een filmpje gemaakt, maar krijg hem niet geupload, ach ja..

Wat een dorp trouwens waar ik woon...Vuurwerk, Dronken mannen voor de kroeg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

14-07-2007 19:02

Vandaag ook weer een "lekker" dagje achter de rug
5 runs 4 zeelten en 1 karper.



Afbeelding
Klein karpertje

Afbeelding

De dag werd gevuld met "naakt lopen"


Morgen weer
KSN
Zoe Bogaers

15-07-2007 02:37

hmm,
Las ik dat verhaal over vrijdag de 13e...
Voor mij was dit eerder mijn ongeluks dag! (14-07/Juli)
kom om 11 uur uit mijn bedje spring achter de computer en meteen op MSN om te kijken of mijn vismaatje er was...
Komt om 1 uur op msn ongeveer, want moest nog langs nieuwe huis kijken.
Nou ik dus mijn spullen maar verzamelt, en toen ze terug was meteen naar haar vertrokken.
Ging nog lekker en ik had er aardig veer zin in.
Op het nieuws nog leuk gezegt dat t lekker warm werd en geen regen ofzo.
Oke dus wij leuk willen vertrekken,
Nemen we eerst de verkeerde weg... moesten we dus eigenlijk wat langer fietsen.
Komen we aan, plekje waar wij wouden zitten was bezet.
ander plekje zoeken dan maar...
Hmm gras is wel hoog maar als we er tentje op zetten word het toch wel plat! dus wij dat doen... 10 min later, Ren ik gillend/springend het tentje uit met mijn hengel die alle kanten op zwiept!
Bleek ik in een rode mierennest te zitten. Wil ik mijn pot met mais pakken, heel mijn broek onder met da water achtige spul...
Wij dus maar eventjes slim denken te zijn en wy alle spullen in het tentje leggen en maar ander plekje zoeken.
10 stappen gezet ofzo, wilde we dat toch maar niet doen. Dus wij die tentstokken eruit, willen we die hengels eruit halen...
Haak in mijn tent! kregen wij er niet uit. Dus wij naar mede vissers toe lopen, vragen of ze konden helpen met die haak omdat wij die er niet uit konden krijgen... komt er dus 1 mee en probeerd het ook. Haak moest er maar eventjes uit geknipt worden.
nou wij dus op een ander plekje gaan zitten.
Tentje net klaar, begint het toch een beetje te regenen en komt er wind aan zetten dat was ook even niet normaal...
toch maar door vissen,
is er gebeurd Mijn lijn is 3x gebroken,
Mijn dobber is gebroken,
2 lood dingentjes kwijt.
en mijn hengel was in het water gevallen,
Ik zelf er bijna achteraan.. (heb mijn hengel gelukkig wel trug hoor!)
Heb zo'n 3 a 4x mijn hengel dus opnieuw moetten klaar maken om weer te vissen...

En het minst leuke nog ; Weer niets gevangen.
Maar ik geef niet op :D

Maar toch was het vissen op dat allemaal heel leuk, flink gelaggen om de domme dingen die wij dus hadden mee gemaakt.

Groetjes van,
Zoë
Laatst gewijzigd door Zoe Bogaers op 15-07-2007 02:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoe Bogaers

15-07-2007 02:40

hmm,
Las ik dat verhaal over vrijdag de 13e...
Voor mij was dit eerder mijn ongeluks dag! (14-07/Juli)
kom om 11 uur uit mijn bedje spring achter de computer en meteen op MSN om te kijken of mijn vismaatje er was...
Komt om 1 uur op msn ongeveer, want moest nog langs nieuwe huis kijken.
Nou ik dus mijn spullen maar verzamelt, en toen ze terug was meteen naar haar vertrokken.
Ging nog lekker en ik had er aardig veer zin in.
Op het nieuws nog leuk gezegt dat t lekker warm werd en geen regen ofzo.
Oke dus wij leuk willen vertrekken,
Nemen we eerst de verkeerde weg... moesten we dus eigenlijk wat langer fietsen.
Komen we aan, plekje waar wij wouden zitten was bezet.
ander plekje zoeken dan maar...
Hmm gras is wel hoog maar als we er tentje op zetten word het toch wel plat! dus wij dat doen... 10 min later, Ren ik gillend/springend het tentje uit met mijn hengel die alle kanten op zwiept!
Bleek ik in een rode mierennest te zitten. Wil ik mijn pot met mais pakken, heel mijn broek onder met da water achtige spul...
Wij dus maar eventjes slim denken te zijn en wy alle spullen in het tentje leggen en maar ander plekje zoeken.
10 stappen gezet ofzo, wilde we dat toch maar niet doen. Dus wij die tentstokken eruit, willen we die hengels eruit halen...
Haak in mijn tent! kregen wij er niet uit. Dus wij naar mede vissers toe lopen, vragen of ze konden helpen met die haak omdat wij die er niet uit konden krijgen... komt er dus 1 mee en probeerd het ook. Haak moest er maar eventjes uit geknipt worden.
nou wij dus op een ander plekje gaan zitten.
Tentje net klaar, begint het toch een beetje te regenen en komt er wind aan zetten dat was ook even niet normaal...
toch maar door vissen,
is er gebeurd Mijn lijn is 3x gebroken,
Mijn dobber is gebroken,
2 lood dingentjes kwijt.
en mijn hengel was in het water gevallen,
Ik zelf er bijna achteraan.. (heb mijn hengel gelukkig wel trug hoor!)
Heb zo'n 3 a 4x mijn hengel dus opnieuw moetten klaar maken om weer te vissen...

En het minst leuke nog ; Weer niets gevangen.
Maar ik geef niet op :D

Maar toch was het vissen op dat allemaal heel leuk, flink gelaggen om de domme dingen die wij dus hadden mee gemaakt.

Groetjes van,
Zoë
Zoe Bogaers

15-07-2007 02:42

He sjit :oops: :oops:
Dat mijn computer een beetje aan het flippen is :o
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

15-07-2007 10:25

Nou gerard, het gaat lekker hiero!!!!

We zijn bezig met frolic, in 2 dagen 13 visjes, en heel gek, 12 van deze vissen op die onderlijnen met krimpkaus..... En je raad het al, gister avond, karper vast in het riet, pats, onderlijn pleite, dus ik heb geen onderlijn met krimpkaus meer, en dat is hier ook niet te krijgen, dus dat betekent geen karper :lol: :lol:

Ik bel je FF of je wat onderlijnen op kan sturen e :oops: :oops: want met mijn eigen onderlijnen nog maar 1 gevangen..... dus als je goed leest

1 hengel met eigen onderlijn : 1 gevangen 2 verspeeld
1 hengel met jou onderlijnen : 12 gevangen 0 verspeeld

Janieck spithoff
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

15-07-2007 10:38

wat is dat voor wonderrig dan

ben wel benieuwd naar beide rigs dan janieck, mss dat jouw rig gewoon niet goed is.
maar het kan natuurlijk ook zijn dat er op de stek met ej eigen rig gewoon amper karper aanwezig was en op je andere stek wel ;)