Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gerrit Hees

17-08-2007 11:14

ik had op vakantie ook 2 spiegels die 65 cm waren en 1 was 18 pond en de ander 20 dus het kan wel :P
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-08-2007 11:17

Hahaha, Dus 2.5 pond voor 8 cm?? :lol: :lol: :lol:

Dat kan nooit :o :o
Mvg, Janieck
Gerrit Hees

17-08-2007 11:19

janieck spithoff schreef:Hahaha, Dus 2.5 pond voor 8 cm?? :lol: :lol: :lol:

Dat kan nooit :o :o


het is niet alleen lengte maar ook hoogte en breedte iemand die 2 meter is kan 80 kilo wegen maar ook 140 he als hij dik is :wink:
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

17-08-2007 11:24

Janieck, wat jij berekend klopt niet. Kijk als je bijvoorbeeld 60 keer 2 zou doen kom je op 1.20, en dan 9 kilo keer 2 op 36 pond, das een vies dun ding hoor…

Neem bijvoorbeeld nou een 50 ponder van een meter, 100cm. gedeeld door 50 pond is 2 cm per pond. Zou die vis als baby karper al 2 pond wegen toen hij 4 centimeter lang was?

Precies. :wink:
8)
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-08-2007 11:29

Och, nee wel :lol: :lol: Ik ben niet zo best in wiskunde, maar heb jij niet een jonko teveel gesmoked :lol:

Nee, even serieus. Ik denk dat ik het wel begrijp, dan zou het inderdaad kunnen, dus hopelijk dat hij zo mijn maisjes niet kan laten liggen :lol:
Mvg, Janieck
Freek Swaans

17-08-2007 11:35

Ik wou het nog net zeggen, heb ook nog een voorbeeldje:

Afbeelding

11.6 kilo bij 63 cm :)
Freek Swaans

17-08-2007 11:50

Maar laten we het ON topic houden jongens! :roll: :P
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-08-2007 14:34

Het heeft even geduurd om alle foto's te rangschikken en uploaden, maar eindelijk ben ik zo ver. Hier volgt een verslag van vijf nachtjes vissen met veel foto's.

Dag 1

Aankomst tegen de avond. Snel de boten opblazen, inpakken en we zijn klaar om te gaan.

Afbeelding

Na wat opstartproblemen en een klein stukje varen zijn we vlak voor het donker klaar om van start te gaan. We beginnen op een kleine driesprong na overveer een kilometer varen.

Dag 2

Na een stille nacht worden we 's morgen gewekt door een beetje en even later kan Tom zijn eerste vis van de sessie landen.

Afbeelding

Hierna slapen we nog even wat uit en dan is het tijd voor overleg. Gezien het matige resultaat gaan we hoe dan ook verkassen, de vraag is alleen even welke kant op. Ik besluit de linkerkant te gaan verkennen en eens naar de dichtsbijzijnde driesprong toe te varen. Die driesprong valt vies tegen omdat hij vol blijkt te liggen met plezierbootjes.

Afbeelding

We krijgen werderom last van wat motorproblemen en als het verzopen beestje na wat gepruts weer wil lopen besluiten we zonder verkenning richting zuiden te varen.

Afbeelding

Na een paar kilometer varen komen we bij de volgende driesprong. Hier blijkt het zijkanaaltje veel meer te zijn dichtgegroeid, maar we wagen het er toch op. We maken maar weer een plekje in het riet waar we maar net met alle zoi in passen.

Afbeelding

We zijn ruim op tijd en voordat de scheepvaart weer stil licht verwachten we nog geen actie. Koekje erbij?

Afbeelding

Vakliteratuur, altijd belangrijk om mee te hebben :wink:

Afbeelding

Tegen de schemering mag ik dan voor het eerst in actie komen en de tweede vis van de sessie landen. Het begin is op deze stek alvast beter...

Afbeelding

Dag 3

's Nachts lost Tom een vis, maar in de ochtendschemering is het dan toch raak, nummer twee voor hem.

Afbeelding

Na een paar plaatjes te hebben geschoten met zijn camera kan ik welgeteld één keer klikken met mijne voor een van de andere hengels tot leven komt. Helaas los ik de vis in het wier voor de kant. Hoewel, helaas? Nog geen uur later krijg ik een herkansing en kan ik een heuze polderbig van 16 pond landen :wink:

Afbeelding

Daarna is het weer over met de actie en wordt het tijd voor een evaluatie. De afgelopen nacht hebben we 5 runs gehad. Het gaat dus duidelijk de goede kant op, maar het is nog niet genoeg om deze stek een tweede nacht te geven. Heel vaak zal de tweede nacht immers minder opleveren. De boten worden weer ingepakt en we varen verder naar de volgende driesprong. Die blijk na een klein uurtje varen toch behoorlijk tegen te vallen:

Afbeelding

Doorvaren dus. Uiteindelijk vinden we een flink stuk verderop een soort eilandje met een parkje en besluiten we maar eens een nachtje te gaan pitten tegenover een van de doorgangen. We zien vanuit de boot mooie ondiepe zandplaten en wierbedden die ons wel aanstaan. Als de hengels er in liggen krijgen we steeds meer het gevoel dat we aan een parkvijver zitten. Het enige verschil zijn de nog steeds varende plezierbootjes. Zelfs de plaatselijke bejaardenclub loopt nog een ommetje. Nouja, loopt...

Afbeelding

's Avonds hebben we beiden een heel sterk alles of niets gevoel over deze stek. Of we hebben bingo en gaan weinig slaap krijgen of we zitten er volledig naast. Het blijkt de tweede optie te worden, we vangen slechts twee brasems.

Dag 4

Alle langsvarende plezierbootjes, waarvan de één een nog originelere naam heeft dan de ander leveren ons de nodige inspiratie op:

Afbeelding

We varen weer lekker de middle of nowere in op weg naar de volgende driesprong. En nadat Tom zijn bootje een passende naam heeft gegeven kan ik natuurlijk niet achterblijven. De wind valt opeens weg en door een paar langsvarende bootjes willen onze boten opeens de andere kant op drijven, geen goed idee :oops:

Afbeelding

Het is nogal warm die vierde dag en elk beetje schaduw in deze rietkraag is dus meer dan welkom

Afbeelding

Mijn trouwe peilhengel helpt weer bij het uitzoeken hoe ver de wierbedden onder water doorlopen en dus tot hoever we kunnen vissen zonder elke keer in het wier te liggen.

Afbeelding

Toch gaat dat een keer mis, aangezien ik na een paar piepen opeens dit allemaal binnendraai:

Afbeelding

De wel enigzins verwachte brasem blijkt niet in dit wierbed aanwezig te zijn.
De avond valt en nog vlak voor het echt donker is is het weer Toms beurt om even een vis te vangen:

Afbeelding

Later die nacht kan ik natuurlijk niet achterblijven:

Afbeelding

Dag 5

In de ochtendschemering verdedigd Tom zijn voorsprong nog eens:

Afbeelding

Daarna gebeurd er niks meer en moeten we weer overwegen om wel of niet door te varen. We hadden afgesproken dat we bij minimaal 6 runs de laatste nacht hier zouden blijven, maar aangezien het slechts de helft is geworden pakken we straks weer in. Eerst is het nog tijd om even een slak te fotograveren:

Afbeelding

De andere kant van de foto:

Afbeelding

Tijd voor ontbijt. Hoe een ei te bakken in 4 stappen:

Eerst deponeert men een ei in een pan waarvan de anti aanbaklaag in de loop der tijd zorgvuldig is verwijderd, dan voegt men boter bij

Afbeelding

Een beetje roeren en dan ziet het geheel er zo uit

Afbeelding

Nog een keer flink doorroeren

Afbeelding

Eet smakelijk 8)

Afbeelding

Tijd om weer te verkassen, dit keer is het doel een grotere driesprong. Eenmaal op de stek aangekomen blijkt dat dit de eerste keer wordt dat we geen nacht in het riet gaan liggen zo te zien is deze stek afgelopen weekend nog bevist. Ondanks deze ietwat ontmoedigende signalen (platgereden paden hebben we thuis ook) besluiten we toch maar plaats te maken. Het blijkt hier echt voor de kant ondiep te zijn er vol te staan met wier. Even wat planten ruimen dus.

Afbeelding

Afbeelding

We komen tijdens dit harde werk zelfs nog een nieuw huisdiertje tegen.

Afbeelding

Nadat de hengels er in liggen krijg ik nog overdag een heel vreemd soort oplopertje. De boel zit snel muurvast en ik besluit maar even in de boot te stappen.

Afbeelding

Wat ik bovenhaal is dit mooie systeempje, met aan beide kanten een wierbed vergelijkbaar met die die ik gisteren ving.

Afbeelding

X2 produceert natuurlijk geweldige leadclips. In plaats van dat het lood gewoon losclipt zodra het vastzit breekt het hele clipje af. Net zo makkelijk toch? :roll:

Afbeelding

Ook deze avond wordt het weer nacht en de nacht wordt al bijna weer dag als ik toch opeens nog een run krijg. Ook dit keer zit de bende muurvast en moet ik de boot in, maar nu hangt er wel een karper aan.

Afbeelding

Dag 6

We slapen wat uit,

Afbeelding

genieten van het optimale comfort van onze TTB stretchers

Afbeelding

en lachen om de meest domme langsvarende bootjes. Dit exemplaar (met de zeer originele naam "Ark") spande de kroon door verkeerd te varen en vijf minuten later weer terug te komen. Toen ze wat vertwijfeld rondjes aan het varen waren besloten we ons eens van onze beste kant te laten zien door ze te vertellen dat Leliestad inderdaad rechtsaf is. Almere ook? Ja Almere ook. Hoe moeilijk kan kaartlezen zijn als je één kanaal hebt, met één grote drieprong? :roll:

Afbeelding

Voor ons zit het er weer op en we beginnen langzaamaan op te ruimen en de balans op te maken. De resultaten vielen licht tegen in aantallen, maar we hebben veel lol gehad en het was een leerzame sessie. Leerpunt voor de volgende keer is zorgen dat de afstelling van de motor helemaal goed is, zodat hij niet om het half uur verzuipt en je niet om dat te voorkomen de helft van de tijd met de benzinekraan dicht moet varen. Door die motorproblemen zijn we helaas totaal niet toegekomen aan het aanvoeren van stekjes, terwijl dit wel een essentieel onderdeel van het plan was. Ook hoop ik dat volgend jaar mijn motor loopt zodat we er gewoon weer twee hebben. Verder zullen we waarschijnlijk eerder in het voorjaar gaan zodat nog niet het hele kanaal vol wier staat. Meer benzine gaat overigens ook belangrijk zijn.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

17-08-2007 15:00

hehe vet verslag :lol:
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Tom Horst
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-04-2007 21:27
Locatie: Zwolle

17-08-2007 16:45

hehe, lang leve de polder :D
en haar wier.. en haar plezierbootjes :wink:

maar hoe dan ook, het was een gaafe sessie :D
"If People concentrated on the more important things in life, there would be a shortage of Carp Rods"
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

17-08-2007 17:23

Gevaarlijk :o :o :o
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-08-2007 17:40

Vertel Dayo, wat is er gevaarlijk? Het spul ligt wel stevig vastgebonden hoor, dat kan geen kant op. Het bootje is hier stevig genoeg voor, we hebben het hier niet over een bart smit ding :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-08-2007 17:43

Maar toch, het zal je maar gebeuren :o :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

17-08-2007 18:00

die boten kieperen niet zomaar om :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

17-08-2007 21:01

mooi verslagje daaf
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-08-2007 21:08

[quote=X2 produceert natuurlijk geweldige leadclips. In plaats van dat het lood gewoon losclipt zodra het vastzit breekt het hele clipje af. Net zo makkelijk toch?
[/quote]

Hier heb ik nog geen last mee gehad, ik vind het juiste goede clips :D
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

17-08-2007 22:01

#X2# ---> JRC


ghehe :lol: leuk verslagje sowizo
Freek Swaans

17-08-2007 23:08

Mooi Daaf! :D
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

18-08-2007 09:34

Mooi verslag daaf.

MAAR ALLEBEI DIRECT NAAR DE KAPPER!!!! :lol:
Freek Swaans

18-08-2007 10:25

Haha nee joh, dan zijn ze goed gecamoufleerd! 8)
peter andrae

18-08-2007 14:35

Zo een bos wier op je hoofd staat ook leuk.


leuk verhaal Daaf mooie JRC strecher ook :wink: .
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

19-08-2007 13:52

Zie je nou wel, met shit vang je alleen knolle en wier ouwe. :lol:

Ik zat met pijnappelvisj, en ik ving alleen maar graskarpers. En dan krijg je na elf van die grasgedrochten er eindelijk een echte aan, is het zo’n afgeleefde, uitgemergelde, ontzettend lelijke, meer dood dan levend schubkarper. Vooral dat oog. Het is dat ie spartelde, anders had ik hem begraven :lol:
Afbeelding
nou joepie, ik neem weer inktvissen volgende keer.

8)
8)
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

19-08-2007 19:07

robert de jong schreef:Het is dat ie spartelde, anders had ik hem begraven :lol:




Ik lig hier gewoon helemaal dubbel :lol:
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

19-08-2007 22:58

daaf 8)
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
martijn van den hoven
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-10-2002 02:00
Locatie: waalwijk

19-08-2007 23:04

Kevin Johannesen schreef:Regensessie met weinig vis en vooral veel regen.
Afbeelding
In de ochtend een mooie regenvis.


Dat is een zeer bekende vis denk ik. Gevangen in W'wijk?
Plaats reactie