Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

01-06-2010 22:55

Leuke verhalen ga zo door :lol: :wink:

Jammer dat er weer zo,n pannekoek om typfouten zit te janken.

Misselijkmakend kinderachtig gedrag vind ik dit. ...
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

01-06-2010 23:15

Nounou, jankende pannekoek?...

Ben ik nu de enige die het zonde vind dat een leuk verhaal zo goed als onleesbaar wordt door
onzorgvuldig typen? Dit geld niet alleen voor Rik (waarvan ik best snap dat je in alle enthousiasme snel
je verhaal schrijft), best vaak zie ik topics waar bijna niet door heen te komen is, hoe nuttig de inhoud
soms ook mag zijn...

Nougoed, op naar het volgende vangstverslag... Ik zal dit topic niet verder vernaggelen :P
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-06-2010 01:57

zo,n pannekoek om typfouten


het is: zo'n pannenkoek om typefouten
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

02-06-2010 07:33

Ik heb dat verhaal pas gelezen toen ik Sebastiaan ze versie zag..

Groeten
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

02-06-2010 14:08

idd, een aan elkaar getypt verhaal zonder leestekens en alineas is erg vervelend. Spelfouten is niet erg maar het moet wel "leuk leesbaar"blijven.

@ sebastiaan, goed gedaan!
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

02-06-2010 15:15

het is: zo'n pannenkoek om typefouten

LB!
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-06-2010 15:58

oke voor de zeikerds onder ons...

http://www.riviervissen.be/content.php? ... essie-2010.

mischien staat het julie wat meer aan ?
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

02-06-2010 17:17

Rik, het heeft niets met zeiken te maken. Als je dan toch de moeite doet om zon verhaal te typen..typ het dan zo dat het goed leesbaar is.

Sowiso vind ik dat sebastiaan best bedankt mag worden voor de moeite die hij heeft gedaan om het wel goed leesbaar te maken!.

Verder was het wel een leuk verhaal
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-06-2010 17:43

als sebas hem aangepast heeft bedank ik hem daar vriendelijk voor.het was me niet eens opgevallen.dat dat die gewoon gequote was ?
over het zeiken gesproken.... neem alles eens een keer niet zo letterlijk op jongens.. het leven is op sommige momenten al zwaar genoeg.. en al die kleine dingetjes die meteen opvallen doet daar niets goed aan.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

03-06-2010 11:03

Leuk verhaaltje Rik!

Zelf ook net terug uit frankrijk, planning was een week het bos in maar door het overlijden van mijn opa moesten we eerder terug en hebben de plannen gewijzigd. Precies wat je zegt, het leven is op sommige momenten zwaar genoeg.
Het is maar goed dat je op dit soort momenten een goede vriend in de buurt hebt om het samen mee te delen.
Laatst gewijzigd door j van der beek op 06-06-2010 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

04-06-2010 08:28

Wat een prachtvis!! :o
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-06-2010 17:53

mooie vis,en dit zeg ik niet vaak in 1 zin.maar gefeleciteerd en gecondoleerd,het gaat je goed.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

04-06-2010 20:59

dank jullie wel!

het is ook heel apart om zoiets zo kort achter elkaar mee te maken.

grtz
Gebruikersavatar
Jean-Paul Wix
Berichten: 184
Lid geworden op: 16-02-2010 12:37

06-07-2010 16:52

Mocht iemand het interessant vinden (zei ik bescheiden), onze franrijk sessie op video.
Zet hem even op 720p HD, dan heb ik niet voor niets 3 uur zitten wachten om een giga-bestand up-te-loaden naar youtube. Ook excuses voor de suffe muziek, deze is copywright vrij, mijn eerste versies werden door youtube gemute.

Deel I: http://www.youtube.com/watch?v=UJXEaRZVOKc
Deel II: http://www.youtube.com/watch?v=cy29skE-Y4E
Gebruikersavatar
Bud Huis in't Veld
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-05-2008 15:36

11-07-2010 13:34

leuke film!
Davy Adriaensen
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-10-2005 14:36
Locatie: Tongeren (B)

14-07-2010 21:18

netjes ! heb ervan genoten :)
2 fish or not 2 fish
Gebruikersavatar
Jean-Paul Wix
Berichten: 184
Lid geworden op: 16-02-2010 12:37

19-07-2010 16:50

bedankt :oops:
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

09-01-2012 18:38

Mensen, ook ik ben iemand die graag eens een verslagje leest hier op het board. Ik heb gemerkt dat er bij vangsten op datum een kleine discussie is ontstaan. Om het posten van echte sessieverslagen toch een schopje te geven zal ik snel eentje typen. Weliswaar met vissen die al eens aan bod gekomen zijn hier op karperwereld. Het verslag misschien zelfs ook al, maar ach ja, wat maakt het :)

De trekroute

Het is begin juni 2011 wanneer ik nog eens besluit om een paar daagjes door te vissen op een moeilijk watertje niet zo ver van mijn huis. Het was een paar dagen voor het begin van de examens en het weer zag er erg goed uit. Ik had dus een enorme zin om te vissen. Positief aan dit watertje is dat ik er vaak in de buurt moet zijn, ik kan dus vaak een observatieronde lopen, en kom zo ook veel over het gedrag van de vissen te weten. Dit is erg belangrijk op de moeilijkere watertjes en kan je zeker een aantal extra vissen opleveren. Tijdens een eerste verkennende ochtendsessie (het was al even geleden dat ik er nog gevist had, dus ik wou terug een beetje gevoel met het water krijgen :) ), zag ik meteen een mooie vis springen boven een dieper deel van het water. Verder wist ik ook dat bepaalde vissen bij zonnig weer door een bepaald ondiep stukje trokken. De puzzel was in mijn hoofd dus compleet en de stekken waren gekozen. Ik voerde na deze korte sessie een kleine hoeveelheid op beide stekken. Niet te veel, want aangezien het water vrij druk bevist is, wou ik niet riskeren van mij helemaal aan een bepaalde stek te binden en deze dan de volgende morgen bezet aantreffen.

Ik had echter het geluk van als eerste op de stek aan te komen (nachtvissen is verboden) en had er zeer veel vertrouwen in. Zeker nadat ik meteen een rollende vis op de diepere stek zag! Beide hengels werden uitgelegd. Ik zat met veel vertrouwen te vissen, altijd een tof gevoel! :) Ik was vrijwel zeker dat de linkerhengel (ondiep) geen activiteit zou opleveren tot in de namiddag, wanneer het wat warmer werd. Ik plaatste deze echter al wel op de stek om deze niet te moeten verstoren als de vissen al aanwezig zouden zijn. De rechterhengel werd met een extreem slappe lijn ingelegd om de schuwe vissen niet te laten schrikken :) Erg lang duurde het niet, er volgde een ontzettende harde run op de rechterhengel :D na een lange drill (ik dacht even met 1 van de toppers te maken te hebben!) kwam er een mooie spiegel in het net :wink: De verkennende sessie van de vorige dag leverde meteen resultaat op 8)

Afbeelding
Een 25 ponder die er zo uitziet na een half uurtje vissen voelt altijd goed he :wink:

De sessie werd verdergezet met een welverdiend dutje :D ik was ervan overtuigd dat ik nu wel even op actie zou moeten wachten en door het vroege opstaan was ik toch vrij moe. Vroeger dan verwacht bleken de vissen echter al aangekomen op de ondiepe stek, en ik werd gewekt door een aanbeet :D het kon geen run genoemd worden, aangezien de slib dicht stond wegens een paar paaltjes die in de buurt van deze stek stonden :) . Nu was een 15 ponds schubje het resultaat.

Afbeelding

Ik deed het met twee vissen zeer goed, we waren op dit moment ergens rond de middag en er waren nog een drietal andere vissers komen opdagen. Geen van allen had tot nu toe iets kunnen vangen en dit zou ook de rest van de dag zo blijven :lol: . Bij mij zou de teller echter niet op twee vissen blijven staan 8) .
Spijtig genoeg werd er echter eerst een vis gelost, de reden hiervoor was onbekend, maarja, iedereen heeft dit wel eens voor :) .

Ik zou echter snel een herkansing krijgen, en dit in de vorm van mijn toenmalige nieuwe PB schub 8) . Jongens, ik was blij! Alle puzzelstukjes vielen in elkaar en de sessie liep echt geweldig! Alle foto's vandaag werden genomen door voorbijgangers, en meestal levert dit geen al te goede resultaten op, maar ik moet zeggen dat de vrouw van deze foto's echt geweldig werk heeft geleverd! Zoals jullie je wel kunnen voorstellen, zat ik de volgende uren op een roos wolkje!

Afbeelding
De 32 ponds schubkarper, mijn toenmalige nieuwe PB :D

Ongeveer een uurtje na de dikke schub kreeg ik alweer een aanbeet op de ondiepe stek! Dit was echt niet normaal meer, iedereen zat te blanken en ik zat precies op een runwatertje! Ik deed hier vaak beter dan de concurrentie, maar zo een verschil had ik nu ook nog nooit meegemaakt 8) .
Resultaat van de run was een schitterende 26 pond schub waarbij de voorbijgangers iets minder goed werk geleverd hadden :lol: .

Afbeelding

Na deze vis kwamen twee collega's vragen met welk aas ik lag te vissen. Dit waren simpele tijgernoten, maar dat moesten zij helemaal niet weten :lol: . Vandaar zei ik dat aas helemaal niet uitmaakt als je de vis weet te vinden (wat natuurlijk ook in veel gevallen een feit is!). De twee collega's vonden dat ik hun aan het uitdagen was, dus zeiden ze dan maar dat ik er eens een stukkie kaas aan moesten hangen. Ze brachten een stukje oude kaas, en ik wist dat de vissen nog op de stek aanwezig waren, dus ik hing het scharminkel dan ook aan de hair :lol: (weliswaar nadat de gasten vertrokken waren, zodat ze mijn tijgernootje niet zagen en nadat de kaas verpakt was in een stukje arma mesh :wink: ). Ik had geen idee of dit iets zou opleveren, maar er waren nog maar een paar uurtjes te vissen en ik deed het al enorm goed, dus had niets te verliezen natuurlijk :) . Ik wist dus dat de vis nog op de stek zat en dat karpers niet echt kieskeurig zijn, maar ik moet toegeven dat ik best wel verbaasd was toen deze hengel nog maar eens afliep 8) . Dit met een 18 ponds schub als resultaat :wink:

Afbeelding

Er werd geroepen naar de mannen aan de overkant dat ze bedankt waren om hun wonderaas af te geven :lol: . Meteen draaiden ze alle hengels binnen en deden ze er een stukje kaas aan :lol: . Het werd echter, zoals gezegd, een blank voor hun. Ook ik ving geen vissen meer, maar wat maakte het uit, met 5 vissen, waarvan 2 20'ers en 1 30'er had ik een zotte sessie achter de rug op dit harde watertje! Ik ging dus met een goed gevoel naar huis, waar ik met smaak een goed pakje friet op at :lol:

Zo jongens, een verslagje van een mooie sessie! Het is even snel getypt, maar met als doel om dit topic niet verloren te laten gaan! Hopelijk blijven er extra verslagjes komen, want ik vind deze zeer tof om te lezen!

Groeten!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

10-01-2012 17:50

toffe sessie en leest lekker weg ook !!
Dave Gerritsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 19-09-2011 11:21

10-01-2012 19:26

Prachtig verslag Rob.
Prachtige spiegel die je daar gevangen hebt.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

13-01-2012 11:33

Rob,

Erg leuk dat je de moeite doet om een verslagje te schrijven!

Heb de foto's inderdaad al eens voorbij zien komen, maar om het in een verslagje te lezen is het veel leuker 8)

Gr.!
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

14-01-2012 13:20

zien we je ook eens zonder muts :D