Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

14-10-2007 19:27

Het begon zo.
Na zo'n 60 uur stage hebben gelopen deze week, werd het nodig tijd om er op uit tegaan voor twee nachten.

De stemming was eerst zo.
Afbeelding

Gebeurt er dan toch iets?
Afbeelding

NEE er gebeurt niets.
Dan worden bijde hengels op afstand geplaatst met "gepimpte" swingers ook dit werkt niet.

Afbeelding

Dus het was?
Afbeelding

Juist ja!
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

21-10-2007 09:36

yoow gerrit zit je op de put waar laatst te veel gebeurt is?? /_\ ??
Ït,s you and your rods , against them !!
Gebruikersavatar
Zwanette Sloots
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-07-2007 13:55
Locatie: Assen

21-10-2007 13:16

Afgelopen week stelde ik voor om toch nog even een nachtje te gaan vissen. Daar hoefte mijn vriend niet lang over na te denken. Achteraf zeker de moeite waard.

We kwamen om half 6 s'avonds aan en hadden de hengels er een half uurtje later in liggen. Toen zijn we begonnen met de tent op zetten. Zoals gewoonlijk staat de tent weer binnen een paar minuten want we zijn lekker op elkaar ingespeeld. Mijn vriend ging even koffie zetten en ik trok mijn gelukstrui aan. En ja hoor na 5 minuten ging mijn hengel er al vandoor met aan de andere kant van de lijn.......

Afbeelding

Een mooie spiegel van 21 pond. Het leek wel weer Frankrijk.

Na een uurtje rust, en een bakje koffie/chocolademelk, liep mijn hengel opnieuw af. Deze vis had er duidelijk minder zin in om even bij ons op de mat te komen liggen. Maar na 20 minuten kwam er een super schub uit, met een behoorlijke staart.....

Afbeelding

Deze schubkarper woog 25 pond. En is daarmee mijn nieuwe pr in Nederland. :lol:

Mijn vriend zat zich toen toch wel even af te vragen wat hij nou verkeerd deed. Maar hij gunt mij gelukkig veel en was erg blij voor mij.

Rond 10 uur zijn we gaan slapen en na een paar uurtjes slapen ging er weer een pieper af, dit keer die van mijn vriend.
De vis ging er mooi vandoor en voelde behoorlijk zwaar. Na een leuk gevecht mocht ik een mooie lange schubkarper voor hem scheppen.
Deze klokte 28 pond.

Afbeelding

Was mijn vriend ook weer blij. :wink:

Na de rest van de nacht nog lekker geslapen te hebben, werd ik die ochtend rond half 7 gewekt door wederom 1 van mijn hengels.
Weer een mooie run. Nadat ik de hengel oppakte, vroeg ik mij af wat er dit keer naar boven zou komen. Eerst al een mooie spiegel en een mooie schub....
Toen mijn vriend de vis eenmaal in het net had liggen, werd hij toch een beetje jaloers. :o

Afbeelding

Zo'n mooie rijenkarper stond al een tijdje boven aan mijn verlanglijstje. Ik had nog nooit eerder een rijenkarper gevangen. Hij woog 18 pond. Een mooie vis hoeft niet altijd zwaar te zijn.

Al met al dus een zeer geslaagde sessie.
Groetjes Zwanette
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

21-10-2007 13:28

mooi gevangen, en mooie vissen :)
Gebruikersavatar
lip ewijk
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-09-2005 12:59
Locatie: wijchen

21-10-2007 14:11

Ik snap goed dat hij daar jaloers op is 8) schitterende vis!!!
Observeer en leer meer;)
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

21-10-2007 19:04

Netjes Zwannet...leuk he als je er met zijn twee zo van kan genieten. Je vriend kan ook best mooie foto's maken. toppie
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

21-10-2007 19:18

jeroen blom schreef:yoow gerrit zit je op de put waar laatst te veel gebeurt is?? /_\ ??



Nee dit was niet in NL. 8)


Gr Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

22-10-2007 11:01

Also...

oder?
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

08-11-2007 18:50

zo mensen, ik heb niet veel te doen, dus ik zal hier eens een verslagje neerzetten van een sessie in september, hopen dat het goed wordt...
de vissen zijn al eens gepasseerd, maarja, voor dit topic mag het nog wel eens he.

het is de vijftiende september en ik heb samen met mijn broer besloten om te gaan korsten, we vissen op een klein afgesloten water waar enkele erg mooie vissen zitten. aangekomen bij de te bevissen stek zien we erg veel vissen zonnen, waaronder drie vissen die er van boven af erg dik uitzien. we komen dus aan en tuigen de hengels erg snel op, maar dan net als je een korst aan je haak hebt zie je die brede ruggen terug de diepte inschuiven... @(§è!ççàà hoort men dan, dit is niet zo een goed begin... dan maar ergens anders de korst neerleggen besluiten we, en omdat het toch erg warm was lagen er nog wel wat meer vissen te zonnen, ik gooi mijn korst in en vrijwel direkt zien ik dat een mooie vis ze pakt, ik sla aan en hij hangt. ik had aan mijn kleine broertje belooft dat hij deze vis mocht gaan drillen en er ook mee op de foto mocht. dus dat doed hij dan ook, hij is zeven jaar oud dus heeft wel wat moete met de vis en de karperhengel :lol: by the way , hier het resultaat:
een mooie maagdelijke spiegel:
Afbeelding

Afbeelding
2 mooie foto's vind ik zelf.
terug naar de sessie:
er worden enkele kleinere vissen gevangen waar ik geen foto van heb, en op een gegeven moment slagen ik en mijn broer op percies hetzelfde moment aan, het resultaat zijn 2 schubjes:
Afbeelding
Afbeelding
die van mijn broer vond ik zelf wel erg mooi gebouwd,lang en toch een speciaal figuurtje, die van mij was maar schraal gebouwd :lol:
en deze vissen moeten natuurlijk weer terug in hun element gezet worden:
Afbeelding
en dan komt een van de momenten waar je van droomt, ik gooi mij korst in, ze is redlijk groot en de haak zit er goed in. ik gooi op een plaats waar ik ervoor 1 ven de breedruggen zag bovenkomen. ik laat de korst deze keer echt lang inliggen, normaal haal ik zeker 1 keer in de 5 minuten in om te kijken of ze er nog aanzit, maar nu deed ik dit gewoon niet. dan zie ik de rug komen,maar er komt ook een klein schubje mee :( o-o please, laat die grote de korst nemen, dan gaat de mond waar een appel in kan gaat open en de korst naar binnen, ik sla aan en de vis neemt vrijwel niet van draad, ik zeg nog tegen mijn broer dat het kleine visje de korst gepakt heeft, maar dan komen de beuken op de hengel, je kent het wel, de stok gaat hoepelrond om dan weer even in normale stand terug te keren.zo gaat het maar door en door terwijl de vis heel zachtjes draad neemt, ik weet nu zeker dat het een 'dikke' is. de drill duurt een kwartier en dan schuift de schitterende vis het net in :o
Afbeelding
deze is echt dik en ook nog eens een spiegel, ik ben erg blij, en de vis wordt zoals alle andere braaf terug gezet:
Afbeelding

Afbeelding
er komen weer wat kleinere vissen langs en we besluiten om te verkassen. een goede keuze blijkt later, er komen enkele mooie spiegels uit en ook een warrelschub:
een mooie spiegel die vlak voor de kant kwam slurpen terwijl ik erg ver weg lag, ik trek de korst voor de vis en hangen...
Afbeelding
de volgende mooie spiegel wordt op identiek dezelfde manier gehaakt en geland, een mooie vis, alleen spijtig van de zon...
Afbeelding
en dan komt de warrelschub, dé mooiste vis die ik al heb gevangen, alhoewel, de breedrug was toch ook mooi :D
Afbeelding
deze vis was dan ook maagdelijk, ik heb nog nooit zo een mooie gave bek gezien :D 8) :o
Afbeelding

zo, dit was een verslagje van mij sessie, waar in totaal 28 vissen in het net kwamen, en ook enkele zeer mooie :D 8)

ik hoop dat jullie dit graag gelezen hebben en dat ik zo een goede bijdrage aan dit topic heb kunnen leveren.

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

08-11-2007 19:13

Dit weekend ga ik er zelf weer op uit.

dus kan ik mooi een bijdrage leveren aan mijn eigen topic :D
KSN
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

26-11-2007 18:30

Zwanette,

Mooie projectrijen van het NWK :)

Lang leve de projectspiegels!


Afbeelding

Groetjes Bart
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

29-01-2008 14:09

ik ga vanacht dus mis morgen ff een verslag;)
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

30-01-2008 12:02

helemaal niks noppes nad..k*t
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

30-01-2008 19:19

luc veninga schreef:helemaal niks noppes nad..k*t


Tja kan ook gebeuren helaas .... :cry: :P

(je hebt pb!)

M.V.G,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

06-02-2008 12:12

Nou, gisteren stond sessie geplant :P ff nachtje op een putje, Zo gezegd zo gedaan :P spullen uit het stof gehaald en op na het water..

Na wat klagen zuchten en kreunen over het weer enzo(twas nog wel droog), staat de tent er dan.. Hengels opgetuigt bootje vol met lucht enzovoort.. Toch de eerste lijnen uitgevaren begint het te regenen.. nog meer klagen nog meer zuchten:P..

Na een tijdje heb ik me eerste vis van 2008.. Helaas een brasem :o dat beloofd weinig goed voor komend visjaar:P. En me vismaat kan er wel om lache :evil:

half 5 snachts:P me vismaat de tent uit voor wederom een: Brasem :P

Nog geen karper.. Totdat me vismaat om 6uur een aanbeet krijgt wat gewoon op brasem lijkt :P vloeken tieren doen.. En daar komt het visje bij de kant :D een spiegeltje :P welliswaar 14 pond, maar het is er 1!

Verder *piep* weer gehad, nu snot verhouden en zelfs btje ziekjes:O.. en gelukkig weer thuis :P..

Zo dit was mijn/onze eerste sessie van 2008...
Gebruikersavatar
Michel Wuijster
Berichten: 161
Lid geworden op: 09-05-2007 19:24
Locatie: Vlaardingen

06-02-2008 15:57

Lang leve de snotty's :o
Veni, vidi, vici
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

08-02-2008 11:28

Zomaar een dagje vissen in Thailand.

nadat ik met mijn vismaat afgesproken had om 5:30 opgehaald te worden, wat ik zeer vreemd vond omdat ik nooit zo vroeg met hem ga vissen. Voor de zekerheid het nog maar een paar keer vragen. Achteraf was ik nog steeds niet zeker omdat ik nog niet super goed Thais spreekt en hij geen Engels. Maar goed zo gezegd zo gedaan.

De avond ervoor even mijn speciale hengels klaar gemaakt want we zouden naar Bungsamran gaan. De vis hier is gemiddeld 30 pond en ik heb wel 120 pond gevangen zien worden. (moet wel met 4 man uit het water gehaald worden). Mijn molens een shimano 4500 en een shimano 6500. Ik had er zin in ik had een nieuwe hengel gekocht omdat een van mijn oude hengels gebroken was gedurende de laatste sessie dit was een 50 ponds hengel.

Het was 5:30 en er was nog niemand dus ik ging even werken ik dacht misschien heb ik een fout gemaakt in de vertaling en had even geen zin om hem uit zijn bed te bellen. Na even gewekt te hebben begint mijn hond te blaffen en staat er iemand voor de deur mijn vismaat. We gaan dus samen en een adere maat naar Bungsamran. Het was ongeveer 40 minuten rijden goed te doen dus. Bungsamran is een betaalwater eigenlijk zijn er heel veel betaalwaters in Thailand en heel weinig echte wateren. Dit komt doordat er niet veel groot water is er zijn amper slootjes (tenminste in het deel waar ik woon)

Na een schepnet gehuurd te hebben en een paar emmers aas gekocht te hebben gaan we zitten. Daar aangekomen kom ik er achter dat ik amper kan werpen met mijn nieuwe hengel omdat deze kleiner is als mijn oude hengel en ik nog geen goede techniek heb. Dit maakt me niet uit al doende leert men. Ik sta wel een paar keer voor gek als mijn aasbal in stukken schiet door een verkeerde worp. De ogen zijn toch al op me gericht omdat ik waarschijnlijk de enige rodpod in heel Thailand heb.

Naast me wordt een vis gevangen van zeker 45 kilo het is een monster elke keer hoop ik dat ik ooit ook zon grote vangst mag doen. Tot op heden is dat nog niet gelukt. Ik begin met gevlochtendraad op mijn molens. Dit gaat redelijk totdat de wind oppikt en dan moet ik over op 50 ponds en 40 ponds nylon. De vissen die je hier vangt zijn echte krachtpatsers het zijn een soort meervalleen en na een dril ben je helemaal dood. Zeker als het een sterke vis is. Het probleem is als de vis onder de vlonders schiet of in het riet aan de overkant. Dan ben je hem kwijt.

Uiteindelijk had ik 8 vissen van allemaal rond de 40 pond, grote beesten dat zeker sterk ook. Het zijn zeer slanke lange vissen die super sterk zijn. Mijn vismaat had er 3 en de andere had er 2. Ik moet melden dat er vaak goed gevangen wordt en dat het niet zoals vissen in Nederland is. Je zit rustig in de schaduw en je kan drank bestellen en eten als je wil. Er zitten veel mensen om je heen en regelmatig moet je hengel even inhalen of verleggen als iemand een wilde vis aan de haak heeft want dan loop je met de vis mee. Het heeft geen zin om er tegen te vechten je kan beter gewoon meelopen dan op je plek blijven staan.

je bent constant bezig met ingooien omdat je aas er redelijk snel vanaf valt. Je kneed dit namelijk om een voerkorf heen. Daaronder hang je de haak.Ik heb genoten van de actie van mijn hengel het was ongelovelijk wat deze nieuwe hengel kon hebben. Nu moet ik alleen nog wat verder leren werpen en dan komt alles goed. Werpen is gewoon een probleem omdat je met grote zware stugge lijn bezig bent zon 55 honderste of 44 honderste bij 40 ponds. Met zon 40 ponds lijn heb je een groot probleem als je een van de 60-200 ponds vissen eraan hebt zitten (komt niet heel veel voor geef ik toe). De normale vis laat zich al amper stoppen zon vis zou je niets tegen kunnen doen.

Al met al was het een leuke sessie en toen ik 12 uur snachts thuiskwam was ik half dood. Ik was enorm verkleurd en zonne moe.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

08-02-2008 14:20

Leuk verhaal rob !
KSN
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

10-02-2008 13:14

Het is zaterdag 9 februari 2008. Om 10 uur 's ochtends fietsen we beladen met alle karperzooi naar een plek waar we tot die dag nog geen karper gevangen. Wel veel voorns vorig jaar (ik had er 72 en m'n vismaat 80 op 1 dag :o ), maar we komen voor karper. Deze dag was mijn 4e sessie op dit water. Ik had tot vandaag daar 2 runs gehad, maar het waren losschieters. Dus nu maar voor de 4 e keer weer eens proberen.

Een heerlijk stralend zonnentje staat in de tent. De vorige dag hadden we 3 voerplekken aangelegd: 2 met maïs en 1 met boilies. Als de hengels eenmaal op de stek liggen is het stil. Op het geruis van de wind na is het rustig. Geen kip te bekennen.We zitten wat te praten over van alles en nog wat. Het is tegen 11 uur als ik weer eens een paar handjes maïs op de stek gooi. Dan om een uur of 12 moet Martin pissen. Hij zoekt een boom op en ziet opeens iets bij mijn stek hard wegzwemmen. Brasem ofzo dachten hij en ik.

Tegen half 2 kletsen we weer eens over het feit dat dit misschien weer een blank gaat worden. "Het zou jammer zijn, zo in het begin van het jaar en met dit weer", zei ik. Dan opeens: PIEEEEEEEEP!!! Ik kijk vlug naar m'n hengels. Ow een brasem zei ik tegen Martin, als ik de swinger langzaam en voorzichtig omlaag zie gaan. Ik pak de hengel op en begin met binnendraaien. Dan opeens KLEDDER!!! Mijn hengel staat ineens krom en de vis begint lijn te nemen. KARPER!!! schreeuw ik tegen Martin. De vis blijft rondjes zwemmen voor het riet. Ondertussen maakt Martin de mat klesnat en legt het schepnet in het water. De karper blijft maar gaan. Heerlijk, dacht ik. Midden in februari met dit weer een karper drillen. Geweldig! Na een minuut of 5 komt de karper boven. Een schitterende schub! Weer een minuutje later schept Martin de vis. Eenmaal op de mat begin ik met onthaken. Wat is dit mooi zeg! Zo'n schitterende schub in de eerste sessie van het jaar! Martin pakt de weegschaal, weegzak en meetlint. M'n moeder komt ook nog ff kijken.

Na foto's en filmpjes te hebben gemaakt, mag hij weer zwemmen. Ik ga even uit m'n dak! Wat een mooi begin van het seizoen!

De rest van de dag krijgen we nog wel wat aanbeten, waaronder een run voor Martin, maar dit komt helaas niet tot een dril. Tegen 5 uur gaan we richting huis. Wat een mooie sessie zeg! Geweldig!!!

Afbeelding
De eerste vis van het jaar. 8)

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=TQeTw-VXn4E

M.V.G,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

10-02-2008 19:53

mooi verslag, mooi water, bijna identiek aan het mijne (riviertak!?) en zeker een mooi filmke...

Het terrein...De wapens...De beloning...

8)

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

11-02-2008 11:55

Nou het water is geen riviertak :lol: Het is meer een plas/ grote vijver ik zat in een wat dunner gedeelte. Het is een mooi watertje en er vist bijna nooit iemand op karper. Ik zie er heel soms wel eens witvissers. Maar die komen alleen maar in de zomer.

Vang ze!

M.V.G,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

16-02-2008 17:55

kort maar krachtig:

weer geblankt :o :(
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

16-02-2008 18:32

Ik heb vandaag niet kunnen vissen omdat het dichtgevroren was. Zelfs het kanaal zat dicht :o
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

22-02-2008 22:12

mischien zondag eindelijk een verslag zonder blank...