Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

22-08-2007 22:07

Ben zojuist alweer terug van wat een prachtige sessie was, heb echt genoten. Dat terzijde, en even uitlichten hoe/waar ik gevist heb.

Voor de zoveelste keer was het plaatselijke kanaal de te bevissen stek en laat in de middag werden de biezen gepakt en alles gereed gemaakt voor een avondje lekker vissen. Eenmaal aangekomen op de stek werd ik verrast door een ijsvogeltje dat in de boom zat waaronder ik mijn voerplekkie had aangelegd, een mooi begin en om de een of andere reden gaf het een soort van vertrouwen. Het was lekker weer, goed bij temperatuur dus ik zag het helemaal zitten.
Deze keer had ik besloten om te profiteren van het feit dat de karper vaak buiten de voerplek zou azen en op deze manier wou ik dan ook een beetje de brasems en vooral windes ontwijken. Ik voerde een lange strook duivenvoer van mijn eigen kantje naar de overkant en legde een hengel aan mijn eigen kant onder het boompie bovenop deze voerplek en een hengel aan de overkant tegen het riet op een plateautje een meter of drie van de voerstrook verwijdert.
Nadat ik me uitstekend vermaakt had met het doodslaan van muggen ( daar heb ik vaak last van aangezien ik midden in de bish bos zit ) kon de actie wel beginnen dacht ik zo.
Aan de oppervlakte en in de omgeving was een hoop te zien dus die muggen miste ik even echt niet, niet veel later sprong er een karper een meter of tien van mijn stek verwijdert en daar weer neit veel later na gilde mijn linker hengel ( ja juist die midden op de voerplek wat eigenlijk stiekem niet de bedoeling was ) het keihard uit. Een dril kon beginnen en de vis nam in de eerste luttele seconden al vele meters lijn, met open ogen stond ik daar met mijn hengel en uiteindelijk kreeg ik de vis naar de kant, even leek het erop dat het afgelopen was maar daar dacht de vis anders over en die dook snel de diepte weer in, wat eerst een knolletje leek, leek nu een serieuze vis, sterk was ie in ieder geval zeker. Na een minuut of 15 kwam ie dan toch aan de kant en kon ( dat dacht ik ) de vis scheppen. De vis dacht er anders over en vond het veel comfortabeler in het water met een hakie in zijn lip dan op zo,n onthaakmat. Uiteindelijk werd de vis toch geschept en werden er foto,s gemaakt. Zo trots als een pauw met mijn vangst kon ik eindelijk mijn statief tot zijn recht brengen en schoot ik dus wat plaatjes.
Afbeelding

Aan de activiteit te zien moest er nog zeker meer van komen maar helaas hielden de karper zich even stil en werd er ruimte gemaakt voor allemaal loze piepen van brasem en winde ( ik heb mijn hair zodanig lang de de brasem niet gehaakt word evenals de windes ) Deze piepen waren toch wel irritant en ik begon met af te vragen of ik ze niet liever ving dan dat ik steeds die piepen kreeg ( ik weet ook niet wat ik wil ). Even later werd ook dit weer stil en kreeg ik weer een run van een karper, deze karper was niet zo sterk als de vorige en gaf zich al snel gewonnen ( of dat leek zo omdat de vorige er zo uit sprong ) Helaas kon ik hier geen zelfonspan foto van maken ivm de lichtval, de vorige foto was al donker en deze nog donkerder dus daar viel niks uit te halen :(

Ik heb in ieder geval genoten.
Afbeelding


Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Freek Swaans

22-08-2007 22:12

Mooie schub Kevin! En mooi verslagje ook! :wink:
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

22-08-2007 22:16

Thanx Freek :D Het was ook mooi :wink:
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

23-08-2007 16:37

Kenny Willems schreef:die boten kieperen niet zomaar om :D


Hee janieck wie kieperde er ook alweer om onze eerste sessie op de wielen en de tweede keer wat gebeurde er toen met de boot ?.

IK kan me herinderen dat ik de heledag met een nat pak heb gezeten en een lachende vismaat van je naast me
KSN
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

23-08-2007 18:29

De 1e keer, kieper ik en mijn vismaat om, 200 m van de kant :lol:
De 2e keer, boot lek, gerard gezonken :lol:

Oja, Gerard, jesmer en ik zijn vandaag na ar de stek geweest waar we het over hadden, resultaten, 2 brasems, 2 karpers verspeeld, 1 voor de kant eraf, en 2e was keiharde run, alleen de haak zat onderste boven. En 1 karper gevangen, 8 pond en 63 cm :lol: Foto's komen straks!
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

23-08-2007 19:07

janieck spithoff schreef:De 1e keer, kieper ik en mijn vismaat om, 200 m van de kant :lol:
De 2e keer, boot lek, gerard gezonken :lol:

Oja, Gerard, jesmer en ik zijn vandaag na ar de stek geweest waar we het over hadden, resultaten, 2 brasems, 2 karpers verspeeld, 1 voor de kant eraf, en 2e was keiharde run, alleen de haak zat onderste boven. En 1 karper gevangen, 8 pond en 63 cm :lol: Foto's komen straks!


Op mijn onderlijnen ...... :P:P:P nie normaal die dingen haken altijd goed ik heb er 3 dagen naar lopen kijken in het acuarium.

Ik heb al weer een nieuwe boot Caos III ik kom hem binnen kort bij jullie testen.

IK denk aleen niet dat mijn maat die me brengt dat zo leuk vind als ik iederekeer met een nat pak naast hem zit !!!!


Zeg ff tegen jesmer dat die verspeelde vis hem (niet) gegund is :wink:

Het gaat hier trouwen niet over de befaamde rijen van mij


De mazzel janieck en ik bel nog wel

Enu jesmer de nokias zijn stuk de camera ook het spreidblok is nog wel evanals mijn id kaart !!!! ":P :wink: :D :D
KSN
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

24-08-2007 15:14

Na wat gekloot op de watertjes in franeker (niet geheel zonder succes) wou ik maar eens aan het serieuze werk beginnen
Of zoals de meeste mensen in onze kompleet nutteloze maar geweldige hobby noemen. Het targetvissen een geweldige manier van vissen waar je wel met een aantal dingen rekening moet houden
1.Je ouders, misschien wel het grootste obstakel in onze visserij (niet alleen bij het target vissen trouwens)
2.Je bankrekening
3.Je tijd
4.Je werk en/of school
5. en nog veel meer van dit soort zinloze dingen.
Als je Gerard heet (zoals ik) dan ben je gewoon lekker eigenwijs en houdt je met geen van deze 5 rekening.
Zo dit was de target visserij meer ga ik er ff niet oververtellen behalve dat de target is gevangen (zie vangsten augustus).

Mooi en dan nu over naar een foto impressie van Duitsland 3 weken vakantie waarvan de 8 keer vissen werd geblankt op een paar verdwaalde brasems en zeelten na dan …..

Afbeelding
Een goede foto zegt meer dan 1000 woorden toch (scheelt me weer een heel verslag!)

Afbeelding
De eerste aanblik van het stuwmeer; De wippertalsperre

Afbeelding
Een deeltje van het 16ha grote meer

Afbeelding
De andere kant van het meer

Afbeelding
Bodem onderzoek… van groot belang. , alleen wat moeilijk op 17m diepte met de duikbril

Afbeelding
Er moest gevist worden dus de spullen werden na een weekje voeren snel uitgepakt

Afbeelding
Zie ik daar nou een Duitser vliegen

Afbeelding
De stokjes op de late avond

Afbeelding
Die zitten er kenlijk ook

Afbeelding
Rivier de wipper daar zitten ze dus alvast niet

Nou dat was het BESTHUUUU & de groeten
KSN
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

24-08-2007 15:52

niks gevangen?
zonde man
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

24-08-2007 16:28

ron bouman schreef:niks gevangen?
zonde man


Maar wel mijn pr zeelt en brasem omhoog geschroeft

Brasem 3,2 Kg
Zeelt 5,6 Kg !

Maar een beleving opzich om er te wezen om te vissen !!!

Jij Nog gevist Dan ???? :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

25-08-2007 20:24

Op de avond voor mijn sessie op een klein water bij mij in de buurt word via de digitale wereld afgesproken dat er nog 2 vissers komen mee vissen., Janieck en Jesmer met bijden had ik al een stuk of wat sessies gevist en hoewel deze gasten nog niet al te lang op karper vissen hebben ze al menig mooie vis gevangen vooral de spiegels die ze vangen sreken tot de verbeelding.
Maargoed emaal op het water aangekomen ( 4-5 uur snachts ! ) de plu op gezet, wat gevoerd op de stekkenen de hengeltjes ingegooid en mijn o zo beste stretcher opgezocht om nog wat te slapen jesmet en janieck zouden imers pas om 8 uur komen.
om 5:10 kreeg ik een snelle rug op de linkerstok de vis werkte niet erg mee en deze werd dan ook verspeeld, na opnieuw de hengel ingegooid te hebben zoek ik wederom mijn plu op.
Om 6:00 weer een fluiter ik sla een gat in de lucht.
Hengeltje ingegooid en weer wat proberen te pitten., om 7:00 ff wat gegeten nog wat boilies bijgevoerd en een rondje gelopen.
Om 8:40 ariveren janieck en jesmer ook hun hegels worden op scherp gezet, Nadat ik janieck heb voorzien van 2 beetmelders 2 swingers een onderlijn en wat bollen ( ik was er op voorbereid dat die jongen alles vergeet) en de plutjes worden weer opgezocht gezien het tijdstip.


Afbeelding
Het water vroeg in de morgen

Afbeelding
De hengeltjes wereden ingegooid en de plu word opgezocht

Afbeelding
Ik sla een gat in de lucht

Afbeelding
Het onderkomen voor de komende uren

Afbeelding
De snoek was ook wakker

Afbeelding
De stokjes bij zons opkomst

Afbeelding
Flits ..... Ben je wakker ? Hey goede morgen, Een bevriende karpervisser komt ook even buurten,hij kom het niet laten om een foto van mijn slaperige kop te maken en gaat vervolgens naar zijn werk.

Afbeelding
9:00 dikke fluiter voor mij , de karper is me te slim af en laat me achter met de onderwater jungle

Hierna gaan we eten en praten wat.
komt er zon uiterst onervaren peppie die tot 6x toe door onze lijn gooit ,later gaan we bij hem langs en maken een praatje ( zie filmpje)deze gast hete trouwens dayo , niet die van het forum zoals we dachten maargoed NIET BEST ! :P

http://www.youtube.com/watch?v=_LYAgAPhuno

Hierna ben ik even naar huis gefietst om wat eten drinken en meer van dit soort onbelangerijke dingen te halen.
ik ga even bij janieck in de tent zitten en we praten wat over onderlijnen haakjes en meer van die shit
Ik kijk over het water .... Een grote boeggolf gevolgd door een reeks piepjes ik spurt naar de hengels en janieck loopt mee ik sla aan en .... bijna 1,5 kg lt vismeel aan de lijn in de vorm van brasem.
Hengels verlegd en het wachten kan weer beginnen.
janieck en jesmer gaan even " boodschappen" doen en ik let even op onze hengels 6 stuks in totaal ... als ik nu maar niet gesnapt word.
Ik begin vast wat te eten en na een tijdje komen de jongens ook weer terug beladen met drinken,koek, bood ....etc
Imiddels is " dayo" zich aan het vervelen en begint te schelden ik besluit vast in te pakken en jesmer maakt gebruik van de gelegenheid in pik mijn stretcher in , janieck krijgt een paar vreemde piepjes en slaat aan en dit blijkt "dayo" weer te doen. Gelukkig is dit gefilmd en erg geining om te zien hoe janieck pepies aanpakt.

IK ga naar huis en ga ff dochen en breng al vast wat spullen weg, als ik schoon en fris terug kom heeft janieck net een karper gevangen een graskarper met een gewicht van 18 pond snel wat fotos gemaakt en de vis mag terug., dit gaat niet zonder slag of stoot want na het "reanimeren" komt de vis iedere keer boven we pakken het net scheppen hem opniew en het lukt jesmer om hem weer zwemmend te krijgen GELUKKIG !
Hiena pakken we watdrinken en ik ga nog wat lijntjes knopen en leg er wat over uit, hierna gaan ook jesmer en janieck inpakken en ik help ze een handje.
we maken een afspraak voor de volgende keer en gaan naar huis.....

Het was weer gezellig !

M.V.G,
Gerard Brondijk
KSN
Gebruikersavatar
klaas Sipma
Berichten: 156
Lid geworden op: 25-12-2005 15:51

25-08-2007 21:01

tering wat een lol aan de waterkant, wou dat het hier ook zon dolle boel was :lol:

Klaas Sipma
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

25-08-2007 21:44

Kut lijers :lol:
Wat een vreslijk kind die Dayo zeg :P
Lekker zeg als je zo'n naam genoot hebt :cry:
Wacht maar jullie ik bel me vader :lol:

Dayo :oops:
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

25-08-2007 21:53

Hehe, het was ook om te gieren, ik kon mn lac h niet inhouden, en z;n vader kwam later ook :o , ik deed of ik sliep op de strecher, en gerard wel vrotgescholden Haha :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

25-08-2007 22:18

janieck spithoff schreef:Hehe, het was ook om te gieren, ik kon mn lac h niet inhouden, en z;n vader kwam later ook :o , ik deed of ik sliep op de strecher, en gerard wel vrotgescholden Haha :lol:
:wink: 8)
KSN
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

25-08-2007 22:20

Ik heb mezelf nog nooit zo schijnheilig zien doen!
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

25-08-2007 22:27

janieck spithoff schreef:Ik heb mezelf nog nooit zo schijnheilig zien doen!


Nee idd
Laatst gewijzigd door Gerard Brondijk op 26-08-2007 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.
KSN
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

25-08-2007 22:35

Goed bezig :-?

Met trieste groet. :cry:
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gerrit Hees

25-08-2007 22:35

Wel lullig, volgens mij kon die goser wel janken zo te zien aan ze gezicht :P
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

25-08-2007 22:43

Zie er togh is de lol van in :-?
Maarja wij zijn jong jullie vinden dit weer niet normaal :P

Dayo
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

26-08-2007 07:29

dayo steenkist schreef:Zie er togh is de lol van in :-?
Maarja wij zijn jong jullie vinden dit weer niet normaal :P

Dayo


Nee maar zo is het ook niet ...
hij begint met het 8x over onze lijn te gooien.
wij visten toen zo'n 10m uit de kant.
Hij denkt dat ie leuk is met het gooien van sierappels.
pas daarna gaan wij er wat aan doen en daar is het ook bij gebleven.
KSN
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

26-08-2007 12:49

dayo steenkist schreef:Zie er togh is de lol van in :-?
Maarja wij zijn jong jullie vinden dit weer niet normaal :P

Dayo


kijken hoeveel lol jij nog hebt als iemand continue zijn lijn express door die van jou heen haalt.

echte lol zeg :s
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

26-08-2007 13:11

Doen ze niet en moeten ze ook niet doen ook :-?

Dayo
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

26-08-2007 13:24

Michiel de Vries schreef:
dayo steenkist schreef:Zie er togh is de lol van in :-?
Maarja wij zijn jong jullie vinden dit weer niet normaal :P

Dayo


kijken hoeveel lol jij nog hebt als iemand continue zijn lijn express door die van jou heen haalt.

echte lol zeg :s


Dan snap jij hem niet wij gooiden 1x door zijn lijn heen nadat hij 8x door die van ons had gehaald !
En ons had bekogeld met sierappels
KSN
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

26-08-2007 13:31

Ja dan is het wel terecht..
Maar het bleef een leuk filmpje al weet ik niet wat er vooraf speelde :P
Maar ik wist het alemaal wel hor alles van janick gehoord :wink:

Dayo
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

26-08-2007 15:46

Michiel de Vries schreef:
dayo steenkist schreef:Zie er togh is de lol van in :-?
Maarja wij zijn jong jullie vinden dit weer niet normaal :P

Dayo


kijken hoeveel lol jij nog hebt als iemand continue zijn lijn express door die van jou heen haalt.

echte lol zeg :s


dayo steenkist schreef:Doen ze niet en moeten ze ook niet doen ook :-?

Dayo


je spreekt jezelf een beetj heel erg tegen dayo, mss ff denken voordat je wat post

je zegt dat mensen er de lol van in moeten zien, maar als het bij ou gebeurt is het geen lol meer zeker.
sorry hoor, maar dan ben je gewoon triest bezig