Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

12-08-2007 17:16

Bekend water :lol:
Lupack
Freek Swaans

12-08-2007 17:17

Paul van de Wiel schreef:Bekend water :lol:


Dat zal wel ja! :wink:
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

14-08-2007 13:54

Nou daar istie dan, mijn eerst nachtvissessie! ( Zo 12/10/07 - Ma 13/10/07 )

Het is niet allemaal uitgepakt als dat we hoopte dat het uit zou pakken, maar er is vis gevangen en er zijn kansen geweest en daar gaat het om!

Marvin Thijs en ik zouden 'n nachtje gaan vissen, het zou mijn eerste nachtvissessie worden. Marvin en ik besloten om om half 7 's ochtends al op de stek te zitten om de favoriete stek vrij te houden.
Afbeelding
Het stekje lag er rustig bij.

Het plan was als volgt. We zouden ieder met ander aas gaan vissen tot vandaag 11 uur. Ik op de tijgers, Marvin op de Tigerpeanutboilies en Thijs op de hempboilies. Na zorgvuldig een stek uitgekozen te hebben kwam Thijs aankakken. Die had geen zin om vroeg op te staan :P ..

De hengels lagen in en het feest kon beginnen!
Afbeelding

Om half 9 meldde zich op mijn rechter hengel de eerste vis. Marvin was eventjes weg en ik lag lekker weg te dommelen op de Stretcher van John ( hij heeft het trouwens uitstekend uitgehouden :wink: ) .. Ik zit net oogjes te knijpen en ik hoor een scherp gepiep.. hey! Dat klinkt als 'n Micron M'etje.. En hey,, dat is het ook.. Dus ik trek een sprintje en sla aan..

Een nette vis komt na 'n dril van 10 minuten een bezoekje bovenwater brengen. Dat ziet er goed uit denk ik, rustig drillen! Op dat moment neemt de vis een run naar rechts, komt mijn lijn om een boomstronk die in het water ligt.. en PATS.. Lijnbreuk.. Balen voor mij, balen voor de vis.. Maar het zij zo.

Terwijl het bij Marvin en Thijs nog steeds stil is meld zich bij mij om half 2 de 2e vis.. Een schitterende fluiter gevolgd door het geluid van een zwiepende hengel bevestigd mijn vermoeden.. IK HEB BEET!!.. En de 2e karper begint aan de dril. Maar al snel vlugt de karper de Lelies in. Tja,, dan maar het water in!
Afbeelding

Helaas is alles wat ik terugkrijg een lege haak. Achja,, dan begin je toch aan zaken te denken als: Heb ik wel de goed onderbroek aan, heb ik mijn pet verkeerd om opstaan. Is mijn shirt te fel van kleur :wink: .. En dan kom je tot de conclusie.. Pech is pech, en dit is pech.. 3 keer is scheepsrecht!

''And when the night fall's '' .. Blijven onze piepertjes stil. En ze blijven stil.. En stil.. En we vallen alledrie in diepe slaap.

Om half 1 word ik wakker van 3 vage piepjes op Thijs z'n hengels. Thijs heeft z'n sounderbox zowat tegen z'n oor getaped en heeft helemaal niks door. Ik slaap weer verder.

Om half 4 is het dan eindelijk zover marvin en ik worden wakker gemaakt door 'n volle fluiter op Thijs zijn rechter hengel. Thijs slaapt door :P ! Ik sla aan en Marvin maakt ondertussen de in diepe slaapt Thijs wakker, na een dril van ong. 10min is de vis netklaar.. Een nette schub van exact 20pond is het resultaat en dat betekent een nieuw PR voor Thijs.
Afbeelding

Hierna blijft het stil.. Aangezien er bij mij thuis een puppy alleen thuis zit ( iedereen is werken) besluit ik om om half 11 naar huis te gaan. En ja hoor ,, 3 keer is scheepsrecht, om kwart over 10 krijg ik wat voorzichtige piepjes gevolgd door een volle fluiter op mijn rechter hengel. Na een korte dril komt er een rug bovenwater vlak voor de kant.. " Aaaah wat een kleintje :P '' we waren het er met z'n 3en over eens dat deze vis de 8 pond niet zou halen. Marvin schept de vis.. en op het moment dat hij het net optilt verschijnt de buik.... Shiiiiiit... die gaat makkelijk over de 12 heen!!! Na wat foto's word de vis gewogen.. De vis met een lengte van 'n krappe 65cm blijkt 15 pond te wegen! Niet normaal die buik!
Afbeelding
Afbeelding

Hierna is het dan toch echt over, de spullen worden verder ingepakt. Niet helemaal tevreden, maar ook zeker niet teleurgesteld verlaten we alledrie de waterkant. Oja, en alle vier de runs waren dus op mijn tijgers :wink: ..

Dat gaan we zeker nog een keer over doen! En dan wel wat vangen hea marvin! :P

De Groenten, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Thomas van Mourik
Berichten: 12
Lid geworden op: 23-04-2006 16:10
Locatie: Zoetermeer

14-08-2007 14:15

heheh,,

netjes hoor dikke,, je eerste nachtvissessie en dan ook nog is je eerste vis op dit water,, sommige mensen dat het 3 maal is scheepsrecht is,, maar bij jou 5 maal,, want je had er ook nog 2 op de korst daaro en de lelies en het riet..

maar ik spreek je nog wel. laters
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

14-08-2007 19:54

Alleen 't moet nog plaats vinden als ik 't goed begrijp......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

14-08-2007 20:32

Rene Schouten schreef:Alleen 't moet nog plaats vinden als ik 't goed begrijp......


wel relaxt om te weten wat je over 2 maanden gaat vangen, weet je iig of je wel of niet de deur uit hoeft te gaan :P


maar mooi verslagje philip,
je loopt alleen 2 maanden voor ;)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-08-2007 10:42

Gisteravond vrij laat weer thuisgekomen. Vandaag probeer ik even allen foto's bij elkaar te krijgen en dan komt het verslagje er aan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

15-08-2007 12:16

Ik zag vanochtend in delden (ov) twee tenten staan aan het twentekanaal naast de brug richting bentelo...

Mensen van hier?
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

15-08-2007 12:42

haha, net broertjes... die onderste foto :wink:

leuk stukje trouwens!
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

15-08-2007 17:44

Haha, ik zie nu ook dat ik Oktober heb neergezet ipv Augustus :P .. Maar het gaat om het verslag :wink: :oops: !

Iedereen bedankt voor de complimentjes :P .. We hadden Zondagavond wat regen gehad, maar dat hield om 8 uur op en toen hadden we dus maandagmorgen ontzettende last van condens. Maar daar was mee te leven!

En john, de stretcher is nog steeds heel :P

De groenten, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

16-08-2007 19:03

Even weer eens een foto verslagje van onze kant!

Vanochtend om half 8 vertrekken we vanaf mijn huis naar onze voerstek.
Het eerste uur gebeurd er weinig, maar rond half 10 krijg ik toch nog een terugzakker. Brasem!

Terwijl ik de Brasem terugzet, krijgt jesmer een enorme fluiter op zijn rechter hengel, na een stevige dril, een leuk karpertje van 6 pond.

Afbeelding

Afbeelding

Wat een rotweer :lol: :o :x

De rest van de dag geen piepje gehoord, geen aktie aan de oppervlakte, en ik was al begonnen met het opruimen van mijn hengel. Oppeens toch een paar piepen, gevolgt door weer een volle fluiter, en hange, een mooie kleine, maar enorm sterke karper bied behoorlijk tegenstand. Maar na 5 minuten, word ook deze jonge op het matje geroepen :lol:

Afbeelding

Prachtig visje :D

Oja, gisteren zijn we ook nog aan het korsten geweest in het grashappersparadijs. In 1 uur, 2 mooie bakbeesten gevangen

Afbeelding

Afbeelding
Mvg, Janieck
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

16-08-2007 22:10

Hallo, het was kut.
Er rolde geen vis, er sprong geen vis, er waren geen blije baby visjes onder de kant. Er was geen aalscholver geen duikende koet en ook geen rat. Er was wel een lekker draaiende wind en er was ook voldoende blauw alg en zo héél soms een karper. Maar voornamelijk kwam het neer op wachten. Heel veel wachten. En ik haat wachten dus ben ik er maar mee gestopt :lol:

s’ Nachts wachten
Afbeelding
overdag wachten
Afbeelding
en een eenzame karper
Afbeelding

nou dag 8)
8)
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

16-08-2007 22:19

Brute spiegel, daar kan mijn schubje van 6 pond niet aan tippen :oops: Gefeliciteerd!
Mvg, Janieck
jop vossebeld
Berichten: 61
Lid geworden op: 20-06-2007 19:44
Locatie: arnhem
Contacteer:

16-08-2007 22:19

je ziet er niet blij uit.... :P :wink:
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

16-08-2007 22:42

janieck spithoff schreef:Brute spiegel, daar kan mijn schubje van 6 pond niet aan tippen :oops: Gefeliciteerd!


Ik heb langer gewacht op mijn spiegel dan jij op je schub en je gras , dus het is maar hoe je het bekijkt. Jouw wachttijd per karper gemiddelde kan ik weer niet aan tippen :wink:

Maar die spiegel is natuurlijk wel vééél mooier :lol: 8) :wink:

hoi hé 8)
8)
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

16-08-2007 23:19

Regensessie met weinig vis en vooral veel regen.
Afbeelding
In de ochtend een mooie regenvis.
Quo Vadis
jop vossebeld
Berichten: 61
Lid geworden op: 20-06-2007 19:44
Locatie: arnhem
Contacteer:

16-08-2007 23:37

zeker ene helemoooie vis man!
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

17-08-2007 02:06

Hee Kevin,

Jij vangt ook regelmatig dikke/mooie vissen :D mooie vis!

Mvg,

Ensar
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
peter andrae

17-08-2007 04:41

Robert zo een vis is het wachten wel waard dacht ik zo.


Vind het een pracht.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

17-08-2007 08:23

Gister avond ff kleine 3 uur aan het water gezeten met mn vriendin en een kamaraad...

alle drie 1 hengel op karper en 1 op voorns...

Uiteraard vangen hun wel een karper en ik niet :roll: wel leuk voor mn vriendin dit was haar eerste karper, 9kilo 60cm, en een losser...

wel had ik de meeste voorns en een mini karper (20cm) :x op de witvis hengel.

dit was nou al de 3de keer op een rij dat ik niets vang en diegene die naast me zit en qua uitgooien een paar meter max van me ligt...
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-08-2007 09:50

9 kilo, 60 cm zeg je :o :o :lol: :lol:

Bedoel je niet, 9 pond en 60 cm!? :D
Mvg, Janieck
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

17-08-2007 09:58

euhm.... mn m8 heeft foto's van het wegen en het meten gemaakt zal wel ff dubbelchecken...
hij was iig 9 kilo, misschien was ie wel iets groter....
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-08-2007 10:34

Niet om flauw over te komen, maar denk eens goed na, 9 kilo met 60 cm! dus dat komt op het zelfde neer als een vis van 4.5 kilo, dus 9 pond bij 30 cm :D Dit klopt niet. Als ik een vis van 80 cm vang, en die is al behoorlijk dik, dan loopt hij nog niet over de 16 pond heen, neem een voorbeeld aan mijn spiegel bij sessie verslagen.

Ps. Dit bericht is niet geplaatst om een discussie aan te gaan, en ook niet verkeerd bedoeld :wink: :)
Mvg, Janieck
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

17-08-2007 11:03

ik zal de foto's wel bekijken zodra ik ze heb (staan op mn kamaraad zn camera)...

we hebben foto's van weegschaal en van meten...


Was iig mooie eerste karper voor mn vriendin 8)
Nu moet ze m nog zelf aanslaan en zelf onthaken enzo want dat deed ik (zelfde bij mn kamaraad die moet dat ook nodig eens leren :P )

Baal alleen dat ik ze zelf niet vang :oops:
Gebruik je verstand aan de waterkant.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

17-08-2007 11:09

Als ze breed, vol en hoog zijn kan het wel. Deze hadden we voor de grap gewogen en die was ook bijna 9 kilo, niet opgemeten maar 60 cm red ie niet eens denk ik. :lol:

Afbeelding

8)
8)
Plaats reactie