Nieuw wereldrecord dezelfde vis....

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

07-11-2006 17:56

aamen
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-11-2006 17:57

martijn bunte schreef: wat is nu mooier een vis van dat caliber bijna maagdelijk en onbekend, of die vis die al in menig blad en forum is voorgekoomen en er jaarlijks meerdere keeren uitkomt en zelfs een eigen naam heeft (in sommige gevallen)dit alles is dus mijn mening en daar wil ik niemand wat mee wijs maaken :o


Een vis van een GROOT kaliber is oud. Zwemt al heel wat rondjes in een plas. Zo'n vis is vanwege zijn kaliber en zijn aasgedrag waarschijnlijk al vaker gevangen. Het is volgens mij een illusie om zo'n grote vis maagdelijk te vangen. Een vis als dit behoord een naam te hebben. Of zou je hem liever terug zetten in het water. In de hoop wat kleiners te vangen......?

ps.

Jeroen heb je een upgrade gehad ;)
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

07-11-2006 17:58

Ineens schiet me de leder ven het KK te binnen,snap je wat ik bedoel?
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

07-11-2006 18:01

doe mij dan maar de illusie ,dan die omstandigheeden.m.v.g een azijnpisser :wink:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-11-2006 18:03

martijn bunte schreef:doe mij dan maar de illusie ,dan die omstandigheeden.m.v.g een azijnpisser :wink:


Wat nu als je een mooi vis vangt van 30 pond met een naam? Misschien zelfs van 20 pond?
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

07-11-2006 18:09

zal niet gauw gebeuren, vis op wateren waar nauwelijks karpervissers op voor koomen, en waar de bestanden van de karpers op mijn eigen gevangen vissen na nog geheel onbekend zijn, 4 of 5 nachten zitten zonder ook maar een mens tegen te koomen zijn de wateren waar ik te vinden ben, trekt mij totaal niet om op een water te zitten waar je bivy aan bivy zit en een bekend bestand hept,vind het niet intressant. :wink:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-11-2006 18:11

Ik geef je groot gelijk. Ik vis ook aan dergelijk water. Heerlijk.
Maar als ik een vis met een naam vang schaam ik me niet. Een vis met dergelijk caliber en een naam kan ik alleen maar wensen.

Ieder zijn persoonlijke voorkeur. Ik ga ook niet op een betaal water vissen. Nou en..... Ik kan er gewoon niet tegen dat iedereen meteen gaat zeiken.

Oooh die is van een betaal water. Die kan iedereen vangen.... dat telt niet. Om scheitziek van te worden.
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

07-11-2006 18:20

Andre Kip schreef:Nee,deze vis komt niet van Rainbow lake,en dat staat hierboven meer dan één keer vermeldt.

En inderdaad,weer een hoop azijn pissers.
niemand maakt mij wijs dat ze zo'n vis niet zouden willen vangen.
Hij komt van een betaal water van 10 hektare,so what?
Als hij van een openbaar watertje was gekomen van 10 hektare,was er dan ook dit komentaar op gekomen,of hadden we er dan het liefst gelijk allemaal heengevlogen? Of zou ie er daar dan ook vanzelf zo groot zijn geworden?

En kijk nu eens naar Nederland,ik heb nog nooit zoveel zware vis gevangen als afgelopen jaren,hoe komt dat?
Hoe kan het zijn dat ik veertigponders weet te zwemmen in putjes van amper een hektare. Ook puur groot geworden op voer.En een ieder wil ze vangen.


Maik haalde al even de recordvis van Pieter avonds aan. Lijkt me niet dat deze vis zo groot is geworden door het vele visseraas maar meer door de juiste groeifactoren. (genen en omstandigheden)
Zo'n wereldrecord is toch veel mooier dan zo'n 'vetgemeste' vis. En idd in Nederland worden steeds meer grote karpers gevangen (mede door het vele vissersvoer) maar niet op wateren waar doelbewust karpers worden vetgemest om er geld aan te verdienen en er reclame mee te maken. (nutrabaits)

Nu ga je natuurlijk zeggen dat er met deze 40-ponders wel reclame wordt gemaakt maar ik doel meer op het bewust vetmesten van (kist)karpers.

Tuurlijk wil ik graag zo groot mogelijke karpers vangen, maar ik vind avontuur en passie minstens zo belangrijk.
Enjoy..............just being there
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

07-11-2006 18:21

het feit betaal water maakt mij ook niet uit waar het mij om gaat is dat die vis in die omstandigheeden mij totaal niet zou intresseeren zal mij ook niet gebeuren je zult mij er nooit zien 8) nou is het genoeg geweest stop met azijn pissen :wink:
aldejekes loat goan!
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

07-11-2006 18:29

Maik van de Camp schreef:. Ik vang liever een 20kg+ van Nederlands openbaar water. Of het Wereldrecord van Pieter Avonds, alhoewel dit ook omstreden was. Maar daar neem ik men petje toch wel vooraf.


Daar ben ik het volkomen mee eens! :)
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

07-11-2006 18:40

Maarten,natuurlijk moet de vis de juiste genen bezitten. dat is met die spiegel al niet anders. En de vis van Pieter was er ook niet ineens,het was een bekende vis. En natuurlijk was het mooier van openbaar water,en onder andere omstandigheden. Maar je verandert er niks aan. Als je vis op een ander openbaar putje gezwommen had in vergelijkbare omstandigheden zou ie ook al bevist zijn en meschien ook we dit gewicht berijkt hebben. maar zoals ik al eerder zei,dan zie ik hem eerder op zijn rug drijven als nu. Maar ja,hij zit daar nu eenmaal,het is niet anders.
En ik maakte al een opmerking over de leder op het KK. Het is een openbaar water,maar hebben die vissen het daar beter dan?
Worden ze daar ook niet vetgemest?
En ja,er wordt reklame met die vis gemaakt,karpervissen is een commercieel circus geworden. Maar als we geen matriaal meer zouden kopen,van al die genen die aan dit circus meedoen,dan zitten we met verekte weinig zooi aan de waterkant. Maar het is ons Holanders nou eemaal eigen om te zeiken,maar vraag me wel eens af of we dit ook gezegt zouden heben als we met z'n allen EngeLs waren.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-11-2006 18:53

Heren,

Deze topic is niet bedoeld om elkaar verwijten te maken, dus laten we dit ook zo houden. Ik zie dit soort topics op het scherpst van de snede juist om een schatting te maken waar de huidige karpervisser juist wel of niet zijn voorkeur aangeeft. Ook de meningen van mensen die wel naar betaalwateren gaan dienen gerespecteerd te worden.

Dit was even een kritische noot tussendoor, dit soort topics hebben namelijk de neiging snel in waarde te dalen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

07-11-2006 19:04

Andre Kip schreef:Maarten,natuurlijk moet de vis de juiste genen bezitten. dat is met die spiegel al niet anders. En de vis van Pieter was er ook niet ineens,het was een bekende vis. En natuurlijk was het mooier van openbaar water,en onder andere omstandigheden. Maar je verandert er niks aan. Als je vis op een ander openbaar putje gezwommen had in vergelijkbare omstandigheden zou ie ook al bevist zijn en meschien ook we dit gewicht berijkt hebben. maar zoals ik al eerder zei,dan zie ik hem eerder op zijn rug drijven als nu. Maar ja,hij zit daar nu eenmaal,het is niet anders.
En ik maakte al een opmerking over de leder op het KK. Het is een openbaar water,maar hebben die vissen het daar beter dan?
Worden ze daar ook niet vetgemest?
En ja,er wordt reklame met die vis gemaakt,karpervissen is een commercieel circus geworden. Maar als we geen matriaal meer zouden kopen,van al die genen die aan dit circus meedoen,dan zitten we met verekte weinig zooi aan de waterkant. Maar het is ons Holanders nou eemaal eigen om te zeiken,maar vraag me wel eens af of we dit ook gezegt zouden heben als we met z'n allen EngeLs waren.


Ik snap wat je bedoelt dat vissen op andere wateren ook te lijden hebben, kijk tegenwoordig maar naar alle kapotte bekken van verschillende wateren. Maar dit komt ook vooral omdat het bekende wateren zijn, die steeds drukker bevist worden.
Misschien kunnen we er wel niets aan veranderen, maar we kunnen het promoten van zulke betaalwateren wel tegenaan. Er komen steeds meer pipo's bij die denken 'he ik ga ook een watertje in Frankrijk kopen, en karpers vetmesten'. Om er vervolgens een flink slaatje uit te slaan.
Ik vraag me af waar het naar toe gaat in de toekomst, straks kom je gewoon niet om betaalwateren heen als je ergens wilt gaan vissen.

Door een beetje azijnpissen kunnen we andere karpervissers misschien bewust maken, dat je door het vangen van een grote vis op een betaalwater echt geen aanzien krijgt, maar eerder een nobody bent zonder ballen om echt moeite te doen om een mooie vis te vangen.
Enjoy..............just being there
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

07-11-2006 19:06

Proficiat aan de vanger van deze gigantische karper.

Er wordt hier helaas weer lekker respectloos met alles en iedereen omgegaan.. jammer..

Ik kan het niet anders dan eens zijn dan met de posts van André Kip.

Vr.Gr.,

Bertil
Ps.. voor de duidelijkheid. Dit wil niet zeggen dat ik voor betaalwateren ben. Het is mijn ding niet.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-11-2006 19:20

Maarten Eldering schreef:
Andre Kip schreef:Maarten,natuurlijk moet de vis de juiste genen bezitten. dat is met die spiegel al niet anders. En de vis van Pieter was er ook niet ineens,het was een bekende vis. En natuurlijk was het mooier van openbaar water,en onder andere omstandigheden. Maar je verandert er niks aan. Als je vis op een ander openbaar putje gezwommen had in vergelijkbare omstandigheden zou ie ook al bevist zijn en meschien ook we dit gewicht berijkt hebben. maar zoals ik al eerder zei,dan zie ik hem eerder op zijn rug drijven als nu. Maar ja,hij zit daar nu eenmaal,het is niet anders.
En ik maakte al een opmerking over de leder op het KK. Het is een openbaar water,maar hebben die vissen het daar beter dan?
Worden ze daar ook niet vetgemest?
En ja,er wordt reklame met die vis gemaakt,karpervissen is een commercieel circus geworden. Maar als we geen matriaal meer zouden kopen,van al die genen die aan dit circus meedoen,dan zitten we met verekte weinig zooi aan de waterkant. Maar het is ons Holanders nou eemaal eigen om te zeiken,maar vraag me wel eens af of we dit ook gezegt zouden heben als we met z'n allen EngeLs waren.


Ik snap wat je bedoelt dat vissen op andere wateren ook te lijden hebben, kijk tegenwoordig maar naar alle kapotte bekken van verschillende wateren. Maar dit komt ook vooral omdat het bekende wateren zijn, die steeds drukker bevist worden.
Misschien kunnen we er wel niets aan veranderen, maar we kunnen het promoten van zulke betaalwateren wel tegenaan. Er komen steeds meer pipo's bij die denken 'he ik ga ook een watertje in Frankrijk kopen, en karpers vetmesten'. Om er vervolgens een flink slaatje uit te slaan.
Ik vraag me af waar het naar toe gaat in de toekomst, straks kom je gewoon niet om betaalwateren heen als je ergens wilt gaan vissen.

Door een beetje azijnpissen kunnen we andere karpervissers misschien bewust maken, dat je door het vangen van een grote vis op een betaalwater echt geen aanzien krijgt, maar eerder een nobody bent zonder ballen om echt moeite te doen om een mooie vis te vangen.


Een pipo die zomaar een water koopt en volgooit met vis? Ik moet zeggen dat het echt niet zo makkelijk zal gaan en al helemaal niet met een water als moffats lake met orginele vissen. De vissen zaten er al voordat het water een BTW werd.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
steve davies
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-01-2003 01:00
Locatie: Zuid Holland

07-11-2006 19:47

Goed gedaan "SCOUSER"= Mensen Uit Liverpool

gr Stadsgenoot

Steve
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-11-2006 19:48

Andre Kip schreef:
Mourad Aviara schreef:[quote=
nee, de vis die warwick hier vangt (met de boot) ziet er anders uit. dat is em niet.


Weet je dat zeker Mourad,heb de dvd niet gezien,maar weet dat Warwick in een dvd twee 50lbs + vangt. Één van die vissen is de vis die nu het wereldrekord is. "the fish off two halfs" heet ie in die dvd.


ik weet het zeker, de bouw van deze vis is heel anders plus schubbenpatroon van deze bij de staart is anders. die van de dvd heeft enkele grote schubben bij de staart en deze heeft een aantal kleine. kan zijn dat de karper het verloren heeft, maar dat zou dan alsnog niets aan de bouw veranderen. de hoogte van de "schouders" en de vorm ziet er anders uit. ik heb het stilgezet op de vis (van de dvd) en precies ernaast heb ik een foto van de wereldrecordvis, je ziet wel enkele verschillen.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

07-11-2006 19:59

Mourad,vangt Warwick in die dvd 2 vissen van 50lb kort achter elkaar?
Zo ja,dan is het toch de zelfde vis. Dat is bekende vis,heeft een lidteken op zijn flank. En zoniet is (als hij er geen 2 vangt) is het een andere dvd.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

07-11-2006 20:18

deze vis staat bekend als de scarfish of the fish of two halfs en is zeker wel de vis van warwick van de dvd five days in frans die hij samen met een leder ving. Deze vis is extreem groot geworden van zeer veel boillie's net als de vissen op rainbow en alle andere grote vissen van deze tijd maar laten we niet zo veel zeiken maar gewoon al die vissen bewonderen. Bij deze gefeliciteert voor de vanger en ik hoop ooit ook de eer te hebben om zo'n vis te mogen vangen.hier de Afbeeldingvis in jongere jaren
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-11-2006 22:59

Moffat's lake en rainbow lake zijn niet hetzelfde!!!!!! :o
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

08-11-2006 00:49

Maar wel dezelfde soort wateren, kevin :wink:
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

08-11-2006 00:50

kevin diederen schreef:Een vis die bekend is, jarenlang bejaagd word door collegavissers... Een vis met geschiedenis. Een karakter. Een vis zoals Raspberry van Redmire. Dat kan mooier zijn dan een maagdelijke vis. :wink:



Kevin,


De belaagde vissen van tegenwoordig, wat is daar nou leuk aan? Het grotendeel van die vissen komt er niet te best vanaf. Alleen maar belaagd om de gewichtengeilerij.
Die ene foto van die big, waar al tientallen zoniet een honderdtal mensen mee op de foto staat. Mag jij ook ff poseren. Heb je haar toch maar mooi..en zelfs een paar gram zwaarder. Tjah..je moet er van houden.

Nu denk ik dat jij als verwoed penvisser en nostalgisch glashengel liefhebber ook liever vissen hebt die haast je hengel uit je handen rukken en je alle hoeken van het water laten zien omdat ze nog nooit of bijna nooit zijn gehaakt. ( Ze worden iig niet zo belaagd ) Dat zijn pas vissen met karakter!

Ieder zijn eigen.



Latur
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-11-2006 07:23

Ik wil gewoon Raspberry... :lol:

Of lucky van Ashlea pool...

:D

De 24-er zonder buikvin van dat kleine poeltje? Die vis is maar 70 jaar oud. :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-11-2006 08:41

kevin diederen schreef:Ik wil gewoon Raspberry... :lol:

Of lucky van Ashlea pool...

:D

De 24-er zonder buikvin van dat kleine poeltje? Die vis is maar 70 jaar oud. :wink:


No pelvins is toch al weer een aantal jaren dood ?
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

08-11-2006 09:05

Evenals Raspberry!