Vangsten Oktober ''06''

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-11-2006 10:00

Heb deze maand weer erg mooie vissen voorbij zien komen..

:wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

01-11-2006 10:38

Ruud Visser schreef:Man man man man man waar moet dat toch naar toe met die serieus kijkende jeugd.....*zucht*

Lach eens naar het vogeltjuh..........


Ruud, die is nep ! een lach moet spontaan zijn :lol: 8) :lol:

Een echte lach ? als de persoon die naast de fotograaf staan, humoristisch slap aan het lullen is, en je je lach niet meer in kan houden, dat is een echte lach 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

01-11-2006 11:15

Gheghe
Kijk Bart-Jaap dat zie ik graag!! Plezier aan die waterkant, daar draait het om. Natuurlijk is een glimlach van blijdschap omdat je een mooie vis gevangen hebt ook niet rot.

Deze is van eergister. Was er erg blij mee!!!

Afbeelding

Frankie,
Gefeliciteerd met je record!! Maar een lach is het niet. Je kijkt hoogstens wat minder sjaggahreinig. HAHA 8)

Groeten Kees
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-11-2006 15:42

Bart-Jaap Koorn schreef:
Een echte lach ? als de persoon die naast de fotograaf staan, humoristisch slap aan het lullen is, en je je lach niet meer in kan houden, dat is een echte lach 8)
Afbeelding


weet je nog waarom je moest lagge?

dat was namelijk pas echt TOTOPDEBOTTEN

:lol: :lol: :lol:

Afbeelding
lagge sucks man.

groeten aan I , a.k.a. theskeletonbi-atch 8)

grapje he :wink:

:lol: :lol: :lol:
8)
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-11-2006 18:56

:D

Afbeelding

8)

Een lach van een tevreden visser, altijd lachen. :lol:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

01-11-2006 21:37

Heren,

Bedankt voor alle overweldigende reacties. De telefoon stond rood gloeiend. De KPN belde me of ik een nieuwe vriendin had, ik belde ineens zoveel. Nee meneer 'alleen maar een nieuw PR".

PR roeleert de pan uit zeg!

Dag,
Frank
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

03-11-2006 21:06

nice fish Kees A! 8)

TTB kerel!!!
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

15-11-2006 17:08

Op verzoek van Kevin dan ook maar eens een stukje van mijn hand. Ben geen kunstenaar qua schrijfstijl zoals hij, maar niet geprobeerd is niet geleerd.

Dinsdag ?? oktober 2006. Vrouw en zoon een middagje weg, ik eindelijk na maanden weer eens door de weeks naar de waterkant. Gewoon beetje lummelen, en kijken of een aantal dingen nog werkt. Paar koelere dagen achter de rug, nu weer een graadje of 18.

Aangekomen aan de waterkant met zweet op de rug, want natuurlijk veel te veel bij me, en die rod (of rot-)pod opgezet (sorry heren, voormalig bestuur vond het noodzakelijk om de kanten van steen te voorzien, zodat een enkele steun er alleen met een hoop herrie wat ik haat in te meppen is).

Hengels optuigen, 1 voorzien van een extra lange onderlijn, enkel doormidden gebeten tijgernootje aan de haar, haakmaatje 10 met vrij schuivende lijn door de wartel en ultra lichte waker. 1 hengel met vastloodcombietje en een grote, doormidden gebeten tijgernoot op 50 centimeter uit de kant aan een soepel onderlijntje van ongeveer 20 centimeter met rondgebogen LA en eveneens ultralichte waker. Beide wakers trouwens zelf gefabriceerd uit restmateriaal van twee buttbangers, waar ik eigenlijk best trots op ben dat het lukte.

Toch best wel druk in de buurt, op het putje van 1 hectare ongeveer 10 vissers aanwezig/aan het vissen.

Na een uurtje de eerste vis, pondje of 8, centimeter of vijftig op hengel 1. Half uurtje later nieuwe vis iets groter, iets zwaarder. Gut dat gaat lekker zo.

Na drie uur vissen de balans opmaken, hengel 1 in totaal vier vissen in twee uur, hengel 2 niets. zal ik deze maar inhalen, presentatie vervangen en op de zelfde wijze gaan vissen. Och, laat ook maar, stel dat je een dubbelrun krijgt, dan heb je op de bewuste plaats toch wel een probleem. Misschien zwerft er wel iets GROOTS (hèhè), wat de rest verjaagd. Die verhalen hoor je tenslotte wel vaker. Ongeveer nog een uurtje voor de boeg; dan is het 16.00 uur en begint het opruimen weer om op tijd thuis te zijn.

Een halfuur voordat ik moet gaan opruimen (want dit kost met al die kl..zooi ongeveer een klein halfuur) een piepje op hengel twee. Hee, zou het dan toch?

Toch maar even opletten. Vanuit het niets (?): wham, hengel met vrijwel dichte molenslip wordt kromgetrokken op de rodpod. Snel vier stappen de tegengestelde richting uit met de bewuste hengel, vis blijft meteen diep en laat de slip behoorlijk lopen. Wijsvinger strak op de spoel, slip nog vaster (zit nu bijna helemaal dicht voor mijn gevoel) en tegengas proberen te geven. Gelukkig komt er een andere visser kijken, en haalt op mijn verzoek de andere hengel uit het water, zodat ik alle vrijheid heb qua dril.

Na 10 minuten ligt deze vis op mijn mat (sorry voor de kwaliteit van de foto,daarnaast had het fototoestel een lege batterij, en nog niet de tijd genomen om de datum te stellen)

Afbeelding

Krijg de vis niet voldoende onder controle voor de mooie man-vis foto, maar ben toch erg tevreden over het geheel. Daarnaast wil ik liever dat een vis zo snel mogelijk weer in zijn natuurlijk element is na de vangst. Ook heb ik op dat moment nog geen weger en heb geen flauw idee van het gewicht, maar dankzij Jurgen is dit probleem inmiddels ook opgelost.

Tijdens het opruimen krijg ik dan zowaar op de andere hengel, die inmiddels weer inlag, nog een zesde run, ook deze resulteert weer in een vis van het formaat van de eerste: ongeveer 50-60 centimeter, pondje of 8.

Al met al een bijzonder geslaagde dag, en thuis neem ik na alles uitgeladen te hebben even rustig de tijd om alles te laten bezinken. Zoals altijd is het qua hoeveelheid vangsten het beste om zoveel mogelijk anders te doen dan de andere vissers om negatieve spiralen te doorbreken.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

15-11-2006 19:31

Misschien moet je de rest van het verhaal even lezen, Pim?

Groeten van Bert.
ff v==
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-11-2006 19:35

Mooie vis voor dat water Ted.

En ben eens eerlijk. Zoiets is toch leuker dan gewoon alleen het gewicht en de datum onder een foto.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

15-11-2006 21:14

kevin diederen schreef:Mooie vis voor dat water Ted.

En ben eens eerlijk. Zoiets is toch leuker dan gewoon alleen het gewicht en de datum onder een foto.


Heb je gelijk in Kev

Je begint aan een zinnetje, en vervolgens ben een half uur aan het schaven enzodoor.

Je proeft weer waar het om ging op die dag (en het algemeen): nl de beleving van je sport/passie.

M'n vrouw zei voor die sessie op een gegeven moment << waar vis je eigenlijk voor, het ziet eruit alsof je dit voor de show doet>>. Zette me wel aan het denken, en wat betreft was het goed dat ik op dat moment de weger nog niet had. Waren waarschijnlijk mijn gedachten toch weer ergens anders geweest.

Buenos Nochos muchacho.

Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan